Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 48

Discussie: ISIS vernielt Assyrische standbeelden

Gebruiker Michielvloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Als het een groep is die ik liever weg heb (gelovigen), vind ik het niet erg. Is het een groep die neutraal/goed is in mijn ogen (de ongelovigen, helderdenkenden) vind ik het wel spijtig, zeker als het wordt gedaan door een groep die ik ook liever weg heb.

Omdat het de cultuur is die onze cultuur/maatschappij heeft gemaakt, alle andere culturen zijn slechts aftakkingen. Het origineel moet op zijn minst, vind ik, bewaard blijven.
    Dus als de overwegend gelovige koerden afgeslacht worden ben je daar oké mee, omdat ze iets anders denken dan wat jij denkt. Als echter een overwegend islamitische Assyrische cultureel erfgoed gesloopt wordt is het wel ineens erg. Wat ben jij ongelooflijk hypocriet zeg.
    Overigens ligt onze bakermat, als Nederlanders, vooral bij de Germanen. Die hebben dan weer bijzonder weinig van doen met de Assyrische beschaving.

Edit: Overigens moet ik bij die laatste opmerking zeggen dat ik geen genetica expert ben, dus pin me er niet op vast.
    God

Gebruiker Eremita's schermafbeelding

Standaard

Pfff. Dit is heel snel veranderd in een poel van haat en onwetendheid. Om maar even snel verstand terug te brengen.

1. Cultuur is belangrijker dan mensenlevens:
    -Dit betekent niet dat 1 kunstwerk vernietigen erger is dan het vermoorden van een mensenleven, omgekeerd zelfs
    -Systematisch vernietigen van de cultuur van een volk is echter erger dan systematisch uitmoorden van een volk
    -Dit komt omdat de cultuur ook voor andere volkeren kan bijdragen aan de ontwikkeling, waar groepen mensen veelal gescheiden blijven
    -Jammerlijk genoeg constateer ik dus ook dat cultuur van volk x meer bijdraagt aan de wereld dan de rest van volk x
    -Dit betekent niet dat genocide niet verwerpelijk is, enkel dat systematisch de cultuur vernietigen nog verwerpelijker is

2. Geen enkele groep mensen is belangrijker dan anderen:
    -Ja, we zijn alle per definitie ongelijk, ook groeperingen
    -Nee, dit betekent niet dat er een scheiding is die kan worden gezien als superieur en inferieur
    -Gevoelswaarde aan groeperingen toekennen is gelijkend aan wat Hitler en zijn groepje aan gezellige mensen deed, wees meer een robot, schakel je gevoelens uit wanneer je nadenkt.

3. Geen enkele cultuur is belangrijker dn andere:
    -Er zit zeker ongelijkheid in, maar geen belangswaarde
    -Ontwikkelingen zijn net zo belangrijk als het origineel. Het is achterlijk om te zeggen dat die ontwikkelingen verwaarloosbaar zijn in the grand scheme of things.

Het is echt indrukwekkend hoe dicht iemand als Legioen of(in mindere mate) Pasevski bij diezelfde mensen staan die ze verachten, qua overtuiging. Ze zijn extremistisch, enkel niet radicaal (gelukkig maar). Verder ben ik een walgelijk mens die haar gevoel wat vaker moet gaan proberen in te schakelen, maar dat was geen geheim.
    Cynisch, onbetrouwbaar wicht sinds 1995

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielvloe Bekijk bericht
    En waarom is een cultuur die een paar duizend jaar ouder is dan de andere meer waard? Het is toch allebei niet meer terug te brengen?
    Verder heb je blijkbaar geen idee van wat de nazie's gejat hebben. Dat heeft namelijk niks met de middeleeuwen en later te maken. Je probeert gewoon een beetje mee te lullen met Legioen terwijl je blijkbaar het verstand van een garnaal ervan hebt.
    Als jij enkele discussies in de huiskamer terugleest, zal je zien waarom Legioen en ik op 1 lijn zitten. Dat zitten we namelijk altijd omtrent dit soort onderwerpen. Roep je wederom zomaar iets zonder dat je werkelijk onderzoek pleegt.

Natuurlijk weet ik wat de nazi`s allemaal gejat hebben. Voor mijn interesse in WO I was WO II echt mijn hobby.
    Indien je een aanvulling hebt, geef hem vooral. Maar de beste voorbeelden van de enorme diefstal vind ik kunst en goud. (met Middeleeuwen en later doelde ik dan ook op kunst) Duitsers hebben meer dan 1,5 miljoen kunstwerken en miet te bevatten veel goud gejat vanuit bezette gebieden. Volledige inboedels van gedeporteerde mensen zal ik ook maar noemen.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ho, Pas... je vergeet het schilderij van "ze fallen Madonna, wis ze big Boobies"
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pasevski Bekijk bericht
    Als jij enkele discussies in de huiskamer terugleest, zal je zien waarom Legioen en ik op 1 lijn zitten. Dat zitten we namelijk altijd omtrent dit soort onderwerpen. Roep je wederom zomaar iets zonder dat je werkelijk onderzoek pleegt.

Natuurlijk weet ik wat de nazi`s allemaal gejat hebben. Voor mijn interesse in WO I was WO II echt mijn hobby.
    Indien je een aanvulling hebt, geef hem vooral. Maar de beste voorbeelden van de enorme diefstal vind ik kunst en goud. (met Middeleeuwen en later doelde ik dan ook op kunst) Duitsers hebben meer dan 1,5 miljoen kunstwerken en miet te bevatten veel goud gejat vanuit bezette gebieden. Volledige inboedels van gedeporteerde mensen zal ik ook maar noemen.
    Ja dat hebben ze gejat, maar kunst die ook veel ouder is dan de middeleeuwen. Gezien je speciale interesse in de WOI en II zal je daar echter wel niks van weten.

Verder had ik onderhand wel door dat bij alles wat Legioen zei, jij ja knikte. Goh dat doet me ook wel denken aan een hoop mensen in het Derde Rijk zeg. Misschien moet je je er wat minder in verdiepen, je neemt er vervelende trekjes van mee.
    God

Gebruiker

Standaard

ISIS heeft veel zaken gedaan, maar deze vind ik persoonlijk de meest schokkende voor mijzelf.
    wut?
    cultuur is natuurlijk belangrijk maar ik vind het slopen van cultuur minder erg dan hoe ze omgaan met krijgsgevangen/tegenstanders/vrouwen/kinderen. ze ontnemen veel meer dan cultuur...

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Dus als de overwegend gelovige koerden afgeslacht worden ben je daar oké mee, omdat ze iets anders denken dan wat jij denkt. Als echter een overwegend islamitische Assyrische cultureel erfgoed gesloopt wordt is het wel ineens erg. Wat ben jij ongelooflijk hypocriet zeg.
    Ja, het zijn ook twee verschillende zaken. Ik heb iets tegen gelovigen omdat ze teveel denken in hoger en lager en ze daardoor teveel beperkt zijn.

Overigens ligt onze bakermat, als Nederlanders, vooral bij de Germanen. Die hebben dan weer bijzonder weinig van doen met de Assyrische beschaving.

Edit: Overigens moet ik bij die laatste opmerking zeggen dat ik geen genetica expert ben, dus pin me er niet op vast.
    Alle wegen leiden naar Sumer/Assyrië/Babylonië/Akkad, meer dan je zou denken. Maar ik ga hier niet verder op in als je geen behoefte daarvoor hebt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eremita Bekijk bericht

3. Geen enkele cultuur is belangrijker dn andere:
    -Er zit zeker ongelijkheid in, maar geen belangswaarde
    De oorsprong is de belangrijkste van allemaal, hoe dichter bij de oorspronkelijke cultuur hoe hoger in mijn ogen.
    Maar ja, zo denken zij ook alleen dan naar hun aftakking van de oorsprong.

Het is echt indrukwekkend hoe dicht iemand als Legioen of(in mindere mate) Pasevski bij diezelfde mensen staan die ze verachten, qua overtuiging. Ze zijn extremistisch, enkel niet radicaal (gelukkig maar). Verder ben ik een walgelijk mens die haar gevoel wat vaker moet gaan proberen in te schakelen, maar dat was geen geheim.
    Ik vind het niet erg om extremistisch te zijn, we hebben allemaal wel gelijkenissen bij anderen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenan & Kel Bekijk bericht
    wut?
    cultuur is natuurlijk belangrijk maar ik vind het slopen van cultuur minder erg dan hoe ze omgaan met krijgsgevangen/tegenstanders/vrouwen/kinderen. ze ontnemen veel meer dan cultuur...
    Tja, dat is een meningsverschil. Ik zal altijd cultuur veel belangrijker vinden, ook al stort de hele hedendaagse maatschappij in.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Ja dat hebben ze gejat, maar kunst die ook veel ouder is dan de middeleeuwen. Gezien je speciale interesse in de WOI en II zal je daar echter wel niks van weten.

Verder had ik onderhand wel door dat bij alles wat Legioen zei, jij ja knikte. Goh dat doet me ook wel denken aan een hoop mensen in het Derde Rijk zeg. Misschien moet je je er wat minder in verdiepen, je neemt er vervelende trekjes van mee.
    Merendeel van de kunst komt uit de middeleeuwen of later. Of wil je dat ontkennen?
    Jij kan mij als een jaknikker zien, ik ben het altijd grotendeels met Legioen eens. Het is mogelijk dat de denkwijze(enz.) van mensen dicht bij elkaar ligt. Jaknikkers bestaan al eeuwen overal op de wereld, ook wel de het volk genoemd. Grappig dat je alleen das dritte reich aanhaalt!

Maargoed, ontopic. ISIS, boefjes.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker Eremita's schermafbeelding

Standaard

Oh god, wat ik net heb gelezen, met alle respect...

Ja, het zijn ook twee verschillende zaken. Ik heb iets tegen gelovigen omdat ze teveel denken in hoger en lager en ze daardoor teveel beperkt zijn.

hoe dichter bij de oorspronkelijke cultuur hoe hoger in mijn ogen.
    En dit thema komt meer voor in dit topic. Je bent wat je haat, schat. Misschien eens nadenken over woorden die je gebruikt en over je idealen die je wilt behouden. Want jij veracht gelovigen omdat ze doen wat jij doet. Dat is een destructieve houding.

Verder nog: Nee, zonder de ontwikkelingen zouden wij niet zijn als wij zijn, zonder de oorsprong zelfde. Alles heeft belang en dit belang voor onze vorming is gelijk. Je moet culturen die uit de oorsprong voortkomen (die trouwens niet assyrisch was... dat was ook gewoon weeral een evolutie) niet als aftakking zien. Ik weet niet of je de dialectiek van Hegel kent, maar de loop van de wereld is best simpel: These - antithese - synthese. En hoewel dit voor cultuur minder duidelijk is dan voor ideëen zal altijd de heersende cultuur worden beïnvloed door een (of meerdere) andere, en zullen de culturen plaats maken voor een nieuwe, de synthese. Zonder ook maar 1 van deze stappen, zouden wij niet zijn wat wij zijn. Om 1 meer belang te geven dan de ander... dat is dat superieuriteitsdenken waardoor de wereld naar de klote gaat op het moment.

Verder is het zeker niet slecht om extremistisch te zijn. Ik wilde het enkel benadrukken, zodat je misschien inzag hoe gelijkend op de mensen die je veracht je daadwerkelijk bent.
    Cynisch, onbetrouwbaar wicht sinds 1995

Standaard

De oorsprong is de belangrijkste van allemaal, hoe dichter bij de oorspronkelijke cultuur hoe hoger in mijn ogen.
    Maar ja, zo denken zij ook alleen dan naar hun aftakking van de oorsprong.
    Dit klinkt letterlijk te eng veel als hoe Hitler dacht over het Arische ras en de ubermensch... Jij bent echt niet helemaal lekker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pasevski Bekijk bericht
    Merendeel van de kunst komt uit de middeleeuwen of later. Of wil je dat ontkennen?
    Jij kan mij als een jaknikker zien, ik ben het altijd grotendeels met Legioen eens. Het is mogelijk dat de denkwijze(enz.) van mensen dicht bij elkaar ligt. Jaknikkers bestaan al eeuwen overal op de wereld, ook wel de het volk genoemd. Grappig dat je alleen das dritte reich aanhaalt!

Maargoed, ontopic. ISIS, boefjes.
    Het merendeel van alle kunst in alle huidige musea is van na de middeleeuwen. Natuurlijk is de meest geroofde kunst ook van dan. Maar dat wil niet zeggen dat er ook veel oudere stukken zijn meegenomen en in zeer grote getallen. Hier gaat het ook maar om 1 museum in een of andere shithole in de Islamitische Staat.

Ze heten trouwens IS niet ISIS.
    God

Regels voor berichten