Pagina 6 van 29 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 tot 60 van 288

Discussie: WW83 (jawattus)

Gebruiker Bounty Hunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IceFire Bekijk bericht
    dit slaat basicly nergens op, in het begin is er geen info, en kiest uiteindelijk de burgemeester wie er gelynched word

Als ik gelynched word, wat dus ik afgesproken met een paar man, krijgen de wolven een extra nacht, en gaat er een burger uit ipv een wolf. Ik kan me daarentegen niet bewijzen want mijn rol doet iets als ik doodga, het is nu aan jullie of jullie lynchestem veranderen
    Waarom zou de burgermeester de persoon kiezen die gelynched wordt? Tenzij er iemand was met info, had die dat nu al gemeld en is de burgermeester dus ook random, kan dus net zo goed een wolf zijn.
    'T is but a scratch.'

Gebruiker IceFire's schermafbeelding

Standaard

Over het algemeen worden de eerste lynch maximaal 2 stemmen op iemand, en de BM heeft 1,5 stem, Maar mag ik nog even zeggen dat als ik gelynched word, dat dat een groot nadeel is voor de burgers, ik kan er nu weinig aan doen, en trouwens zomaar lynchen zonder de rol te weten komt eigenlijk op hetzelfde neer, behalve dat BM minder voor het zeggen heeft

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IceFire Bekijk bericht
    dit slaat basicly nergens op, in het begin is er geen info, en kiest uiteindelijk de burgemeester wie er gelynched word

Als ik gelynched word, wat dus ik afgesproken met een paar man, krijgen de wolven een extra nacht, en gaat er een burger uit ipv een wolf. Ik kan me daarentegen niet bewijzen want mijn rol doet iets als ik doodga, het is nu aan jullie of jullie lynchestem veranderen
    Er nu is al meer informatie - niet veel - dan dat we anders zouden hebben. Daarnaast is er wat activiteit in het topic hetgeen mij alleen een voordeel lijkt. Ik weet wat je geclaimed hebt en zal erover denken over te stemmen. Omwille van transparantie (informatie), het waren 123berber, marckie, pasevski en ik waarbij 123berber Icefire aandroeg vanwege inactiviteit vorig potje. Mochten we dan een burger verliezen eentje die misschien minder actief is, je moet iets

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominique87 Bekijk bericht
    Dat is zeker niet overdreven. Je noemt expliciet mijn naam, terwijl er wel meer actieve spelers zijn.
    En wat jij nu doet, zal dat patroon alleen nog maar versterken en de actieve spelers uit het spel jagen/mensen aanmoedigen inactief te zijn.
    Jouw "kansberekening" klopt niet. Alsof een actieve speler een grotere kans heeft wolf te zijn.
    En je wilt dus iedereen die actief is lynchen, want dan is de kans groter wolven te vinden? Je beseft toch wel dat er dan geen nadenkende burger meer overblijft he?
    Ik zal proberen dit wat te verduidelijken, mochten mensen wiskundiger sterker onderlegd zijn en het kunnen beamen of ontkrachten graag.

Let op : Geldt alleen voor nacht 1 omdat in de andere nachten er wel info is.

Eerst een paar aannames:
    1. Twee type personen, actief en minder actief.
    2. Een gamemaster (Jawattus) verdeeld de rollen random, iedereen heeft dus een even grote kans wolf te zijn.
    3. Belangrijkste aanname: Wolven zullen eerder een actieve burger lynchen dan een inactieve burger (in de 1e nacht - zonder informatie) aanzien deze een groter obstakel vormt voor de overwinning.
    4: Er zijn 5 wolven (kan ook 6,7,4,3 dit veranderd het verhaal niet) op 20 man.

Iedereen heeft dus een kans van 5 uit 20 (P=(5/20)) = 0,25 om wolf te zijn.
    Dus P(Wolf) = 0,25 & P(Burger) = 0,75.

Er gaat één persoon uit ( geen wolf ) en nu veranderen de kansverhoudingen.
    Als de wolven "random" zouden lynchen dan zou het zijn. 5 wolven op 19.
    P(wolf) = 5/19 = 0,263 & P(Burger)= 14/19 = 0,737 voor iedereen

Maar de kans dat je gelyncht wordt is als een actief persoon burger is is groter. Laten we zeggen 2 keer zo groot. voorwaardelijke kans heet dit. Er waren 15 niet wolven. 5 actieve en 15 normale (veronderstelling).

De kans dat je als actieve burger dan gelynched wordt is (20/40/5) = P = 0.1
    De kans dat je als normale burger dan gelynched wordt is (10/40/5) = P = 0.05

Controle: 5 actief *0,1 + normaal *0,05 = 1,0
    De kans dat je als actieve niet wolf dus dood gaat is dus 10%, voor niet actieve niet wolven 5%.

Nu is de eerste nacht geweest en we weten de uitkomst. Je bent actief en je leeft. Van iedereen die overleeft is de kans dat nu stegen dat ze wolf zijn. Immers zijn er minder spelers en hetzelfde aantal wolven. Maar... deze kans stijgt niet voor iedereen hetzelfde. Actieve spelers zijn iets meer gestegen in de kans dat ze wolf zijn omdat ze niet dood zijn gegaan terwijl de kans hierop wel groter was als ze burger zouden zijn . Hun kans op burger is daardoor kleiner.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg, geen zin om mijn oude kansrekening en statistiek boek erbij te pakken.

Conclusie van de lap tekst - hoe wrang ook - actieve spelers hebben een grotere kans om wolf te zijn dan normale spelers als ze nacht 1 hebben overleefd.

Dit kan voorkomen worden als wolven "random" gaan eten in nacht 1. *en mijn theorie daadwerkelijk klopt, maar daar ben ik vrij zeker van*
    Laatst gewijzigd door Tollie : 04-01-2015 om 18:05

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Je theorie klopt. Enige is dat er ook daadwerkelijk een actieve burger uit is gegaan. Germania is ook een sterke actieve burger. En blijkbaar hebben we wolven met gevoel welke Dominique de lol van het spel ook willen geven en haar niet direct de eerste nacht eten. Met ook de hoop dat wij gaan denken zoals jij.

Mijn stem pasevski dominique
    Laatst gewijzigd door tetmiera : 04-01-2015 om 20:36
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Tuinreus Bekijk bericht
    Gaan we weer met dat overleggen met Pasevski(?)...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marckie Bekijk bericht
    Met het vorige potje in het achterhoofd is overleggen met pasevski misschien niet heel slim. Maar in "zijn tacktiek" kan ik me wel heel goed vinden.
    Doen jullie dit expres? Dit is niet mijn tactiek. Berber kwam naar mij toe en ik ben de minste niet om mee te stemmen.
    Daarbij sta ik nu op lynch! Iets wat heel gevaarlijk is en sommige spelers weten waarom. Maar dat ga ik nog niet aan de hoogste boom hangen hier.
    Laatst gewijzigd door Pasevski : 04-01-2015 om 19:11
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Mooie uitleg Tollie.

Gebruiker De Tuinreus's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pasevski Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Tuinreus Bekijk bericht
    Gaan we weer met dat overleggen met Pasevski(?)...

Doen jullie dit expres? Dit is niet mijn tactiek. Berber kwam naar mij toe en ik ben de minste niet om mee te stemmen.
    Daarbij sta ik nu op lynch! Iets wat heel gevaarlijk is en sommige spelers weten waarom. Maar dat ga ik nog niet aan de hoogste boom hangen hier.
    Jij was de eerste die overstemde naar IceFire, dus ik ging er inderdaad vanuit dat het van jou uit kwam. Maar ondertussen is het idd duidelijk dat het initiatief ergens anders ligt. Tevens heb je wel het vorige potje precies hetzelfde gedaan/geïntroduceerd.

P.s.: Je staat helemaal niet op lynch.

Gebruiker

Standaard

Zal ik dan maar wat informatie naar boven halen?
    Senju for president. Ben ik vrij zeker van.
    Pasevski omdat hij vervelend is

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tetmiera Bekijk bericht
    Je theorie klopt. Enige is dat er ook daadwerkelijk een actieve burger uit is gegaan. Germania is ook een sterke actieve burger. En blijkbaar hebben we wolven met gevoel welke Dominique de lol van het spel ook willen geven en haar niet direct de eerste nacht eten. Met ook de hoop dat wij gaan denken zoals jij.

Mijn stem pasevski dominique
    Misschien goed om aan te geven dat ik gewoon de situatie schets. Ik heb er geen conclusie aan verbonden door te stemmen op Dominique. Ik geef enkel aan dat het risico hoger is. Dat is iets wat je moet overwegen in je afweging. Ik heb dat gedaan en stem dus niet op haar. "Met ook de hoop dat wij gaan denken zoals jij" gaat dan ook niet op. Het is enkel wel iets om in de gaten te houden.

Dit geldt overigens niet alleen voor Dominique (Zij interpreteerde het als een aanval, wellicht kwam het ook zo over (?) ), er is een handjevol spelers waarvoor dat is. Iedereen weet wel wie de wat actievere en sterkere spelers zijn. Deze gaan er over het algemeen vaak al in een 1e nacht uit. Dat is de keerzijde van een goede speler zijn.
    Laatst gewijzigd door Tollie : 04-01-2015 om 19:56 Reden: typo

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tollie Bekijk bericht
    Er nu is al meer informatie - niet veel - dan dat we anders zouden hebben. Daarnaast is er wat activiteit in het topic hetgeen mij alleen een voordeel lijkt. Ik weet wat je geclaimed hebt en zal erover denken over te stemmen. Omwille van transparantie (informatie), het waren 123berber, marckie, pasevski en ik waarbij 123berber Icefire aandroeg vanwege inactiviteit vorig potje. Mochten we dan een burger verliezen eentje die misschien minder actief is, je moet iets

Ik zal proberen dit wat te verduidelijken, mochten mensen wiskundiger sterker onderlegd zijn en het kunnen beamen of ontkrachten graag.

Let op : Geldt alleen voor nacht 1 omdat in de andere nachten er wel info is.

Eerst een paar aannames:
    1. Twee type personen, actief en minder actief.
    2. Een gamemaster (Jawattus) verdeeld de rollen random, iedereen heeft dus een even grote kans wolf te zijn.
    3. Belangrijkste aanname: Wolven zullen eerder een actieve burger lynchen dan een inactieve burger (in de 1e nacht - zonder informatie) aanzien deze een groter obstakel vormt voor de overwinning.
    4: Er zijn 5 wolven (kan ook 6,7,4,3 dit veranderd het verhaal niet) op 20 man.

Iedereen heeft dus een kans van 5 uit 20 (P=(5/20)) = 0,25 om wolf te zijn.
    Dus P(Wolf) = 0,25 & P(Burger) = 0,75.

Er gaat één persoon uit ( geen wolf ) en nu veranderen de kansverhoudingen.
    Als de wolven "random" zouden lynchen dan zou het zijn. 5 wolven op 19.
    P(wolf) = 5/19 = 0,263 & P(Burger)= 14/19 = 0,737 voor iedereen

Maar de kans dat je gelyncht wordt is als een actief persoon burger is is groter. Laten we zeggen 2 keer zo groot. voorwaardelijke kans heet dit. Er waren 15 niet wolven. 5 actieve en 15 normale (veronderstelling).

De kans dat je als actieve burger dan gelynched wordt is (20/40/5) = P = 0.1
    De kans dat je als normale burger dan gelynched wordt is (10/40/5) = P = 0.05

Controle: 5 actief *0,1 + normaal *0,05 = 1,0
    De kans dat je als actieve niet wolf dus dood gaat is dus 10%, voor niet actieve niet wolven 5%.

Nu is de eerste nacht geweest en we weten de uitkomst. Je bent actief en je leeft. Van iedereen die overleeft is de kans dat nu stegen dat ze wolf zijn. Immers zijn er minder spelers en hetzelfde aantal wolven. Maar... deze kans stijgt niet voor iedereen hetzelfde. Actieve spelers zijn iets meer gestegen in de kans dat ze wolf zijn omdat ze niet dood zijn gegaan terwijl de kans hierop wel groter was als ze burger zouden zijn . Hun kans op burger is daardoor kleiner.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg, geen zin om mijn oude kansrekening en statistiek boek erbij te pakken.

Conclusie van de lap tekst - hoe wrang ook - actieve spelers hebben een grotere kans om wolf te zijn dan normale spelers als ze nacht 1 hebben overleefd.

Dit kan voorkomen worden als wolven "random" gaan eten in nacht 1. *en mijn theorie daadwerkelijk klopt, maar daar ben ik vrij zeker van*
    Ik kan wel helemaal je berekening onderuit halen, maar dan wordt dit een wiskundige discussie, die in mijn ogen niet hoort in weerwolven. Je doet aannames die niet kloppen, je versimpelt de hele situatie (alle actieve spelers gelijke kans? Alle niet actieve gelijke kans? Wie zegt dat slechts 1/3de van de burgers actief is?) Je houdt geen rekening met beschermers of rollen die van zichzelf bescherming hebben (die meestal ook wel nadenken over wie ze bescherming geven). Je houdt geen rekening met onderlinge contacten of ruzies. Je maakt van weerwolven een wiskundeopgave, terwijl het dat niet is.

Je hebt geen enkele reden om mij te beschuldigen, behalve dat ik de eerste nacht overleeft heb. Toch noem je expliciet mijn naam en zoals ik jouw eerste bericht las, probeer je me op lynch te krijgen. Puur op een kansberekening die niet klopt? Je zei niet "Dominique heeft grotere kans wolf te zijn, want ze leeft nog.", je zei "Dominique IS wolf, want ze leeft nog."

Ik vind het echt naar dat je direct die focus op mij zet. Als mensen werkelijk gaan stemmen op de manier die jij hier beschrijft, dan kan ik gewoon beter kappen met weerwolven. Want zelfs als ik de eerste nacht overleef, word ik gelyncht, want tja... ik leef nog, he.

Pagina 6 van 29 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten