Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 50

Discussie: Illuminatie

Gebruiker Lexicon's schermafbeelding

Standaard

Klokkenluiders sites zijn alles behalve onnodig. Ik vind het eerder naief om het normale nieuws klakkeloos te geloven.

Je leest links, je leest rechts. En bepaald zelf wat je als waarheid aanneemt. Ik zeg hiermee niet dat het normale nieuws gelogen is. Maar er worden wel vaak items 'vergeten' te behandelen.

Google bijvoorbeeld maar eens naar het oorlogs gedrag van Amerika in alle olie landen... Oorlog met een dubbele agenda

Gebruiker

Standaard

Nee, met "je weet zelf ook" probeer ik een beroep te doen op je gezond verstand. De vraag is eerder, waar moet ik iets van vinden. Dat er mensen zijn die in clubverband bijeenkomsten hebben, is namelijk niet meer dan logisch. De haast mythische eigenschappen en daden die jullie bepaalde groeperingen toedichten lees ik met beduidend meer scepsis.

Dat Complottheorien vermakelijk kunnen zijn wil ik niet ontkennen, maar of het zinvol is om er zo diep op in te gaan.

Gebruiker Eremita's schermafbeelding

Standaard

En ik maar hopen dat ik rustig kon gaan leren

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pasevski Bekijk bericht
    Saai? Mensen die niets ondernemen maar naar hun werk gaan en zeuren over de overheid zijn pas saai! Je doet nu over het ongelukkig voelen door de klokkenluiders komt, maar dont shoot the messenger. het ongelukkig zijn komt door de dertien machthebbende families.
    De schapen hoeven niks te weten. Dat is de schoonheid ervan. De authoriteit, wie dat dan ook is, kan doen en laten wat het wilt en het leven zal doorgaan. Pas op het moment dat de schapen het te weten komen, maken ze zich zorgen. Als jij denkt dat mensen ongelukkig worden van acties waar ze geen weet van hebben, moet je misschien beter nadenken. Ignorance is a blessing. Klokkenluiders besluiten voor mensen die geen noodzaak hebben om te weten wat gebeurt buiten hun eigen levenscirkel dat ze de mogelijkheid moeten hebben. Dit is quatsch. Waarom zou iemand van 40 die zijn hele leven niks gaat betekenen. Of iemand van 20 die zijn leven niks gaat betekenen, zoals jij en ik, moeten weten wat de machten groter dan ons aan het doen zijn?

Wij kunnen er niks aan veranderen, dus waarom zouden we het moeten weten?

Dit vind jij raar? Bedenk dan ook dat er amper mensen konden lezen en schrijven in die tijd. Kijk wat de kerk voor hun was en wat ze er voor deden. Wist je trouwens dat het Vaticaan de meest winstgevende instantie is wereldwijd? Niet eens door de giften van mensen, maar door de beleggingen. Bijvoorbeeld de beleggingen in wapenhandel, om vervolgens (of door tips van andere eliten) te zorgen voor oorlog.
    Ik zie niet in wat jij wilt bereiken met dat laatstgenoemde. Dit is precies een eigenschap die ik met de meeste klokkenluiders heb. So what? Wat boeit het dat het Vaticaan oorlog veroorzaakt? Wat boeit het dat het rijk is? Ik concludeer enkel dat ze veel macht hebben ingeboet over de jaren, eeuwen, en dat ze dit zullen blijven doen, omdat de samenleven langs hen geëvolueerd is. Niet omdat we slimmer zijn. Nee. We zijn nog net zo schaapachtig. Maar omdat these en antithese ons hebben verwijderd van de christelijke doctrine.

Als jij denkt dat lezen en schrijven ons meer kennis geeft over de wereld, heb je zeker gelijk. Maar het percentage waarmee is zo gigantisch verwaarloosbaar. Wij volgen nu nog steeds dogma's. De dogma's zijn enkel meer naar de tijd gemaakt.

Waarom is dat moeilijk? Bij de genoemde macht zitten bijv. de mensen al eeuwenlang over het geld gaan. Banken hebben meer macht dan een overheid hoor. Of dacht je echt dat Obama iets te zeggen heeft over de zaken die er echt toe doen?
    Ik zal nu jouw vraag terugkaatsen. Of dacht je echt dat de banken gaan over zaken die er echt toe doen? (suggestief, by the way) Beantwoordt deze vraag zelf en kijk dan of je misschien kunt gaan nadenken over wat authoriteit daadwerkelijk betekent. Ik zal je een woord meegeven: tijdsgeest. Het vaticaan is aan het doodgaan omdat ze ertegen aan het vechten zijn.

Heb meer dan 50 leesuren alleen al in dit onderwerp zitten.
    50? Dan moet je wel een expert zijn. Ik heb 50 leesuur gestopt in een fetish voor paardengeslachtsdelen. 50 uur is echt niks, zeker niet wanneer we het hebben over een achterlijk complexe theorie als chemtails.

Wat er van Illuminati waar is geen idee. Die Satan en Alienshit en bijbelshit geloof ik iig ook niet. Dat er een hogere macht is die de wereld over wil nemen geloof ik daarentegen wel weer. Maar zoals je al zegt, er over nadenken maakt je doodongelukkig. Helemaal als je dingen leest over chemtails, haarp, nepoorlogen, corrupte overheden, genocide, toegaan naar een wereld van 500 miljoen mensen, enz enz.
    Dat begrijp je Illuminati verkeerd. Denk na. Als ze belangrijke momenten van de geschiedenis bepalen, zijn ze dan al niet de baas over de wereld? Het feit dat jij het zo verwoord duidt al aan dat je niet gelooft dat ze daadwerkelijk de macht hebben.

En ik heb nooit gezegd dat ik er ongelukkig van wordt. Schapen worden er ongelukkig van. Al die dingen die jij noemt zijn namelijk gewoon zonder belang voor mij. Ze hebben geen invloed op mijn leven, eh. Enkel op die van diegene die het laten.

@Lexicon

Ik neem geen informatie klakkeloos aan. Mijn wereldbeeld wordt bepaald door logische gedachten, die losgelaten worden op mijn opvoeding en wat dat mij heeft gegeven aan culturele baggage. Actualiteit is niet van belang voor een wereldbeeld, dus is het niet van belang om te lezen.
    Cynisch, onbetrouwbaar wicht sinds 1995

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

ISIS, oorlogen Irak, situatie Afrika, pedofilie bij de elite, goud/zilvermanipulatie. Zijn toch echt allemaal complotten die bewezen zijn in de media of buiten de media.
    Over clubverbanden zitten we in beginsel op dezelfde hoogte iig.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik al zei moet je in een complot theorie niet té diep gaan, dan word je gewoon gek.
    Ik noem "Conspiracy Theory", ik noem "Numbers", ik noem "Knowing", ik noem "Fahrenheit 9/11".

Allemaal films (1 "documentaire") waarin de hoofdrolspeler in een complot geloven en daar gek van worden.
    Zoals het de tijdgeest van de eerste film betaamt, heeft Mel Gibson nog gelijk ook.
    En zoals het de tijdgeest van nu betaamt, zijn de voorspellingen die Nicholas Cage vindt óók waarheid.
    Alles voor het mysterieuze.

Maar bij Numbers en Fahrenheit 9/11 zoeken ze net zo lang tot alles wel MOET kloppen.
    En Fahrenheit 9/11 toont alleen maar dingen die met een andere uitleg juist een inside job tegenspreekt en ontkracht.
    Het is maar net wat je zelf wilt geloven.

Belangrijkste is vooral moderatie, en inderdaad gezond verstand.

Dat 1% van de wereld 90% van de macht en financiën bezit... dat geloof ik best.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Standaard

100% van de mensen bezit minder dan 10% van de macht. Ik weet niet hoe ik dit nog duidelijker kan maken.

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eremita Bekijk bericht
    En ik maar hopen dat ik rustig kon gaan leren
    Gooi die gedachten maar in de vrieskist!

De schapen hoeven niks te weten. Dat is de schoonheid ervan. De authoriteit, wie dat dan ook is, kan doen en laten wat het wilt en het leven zal doorgaan. Pas op het moment dat de schapen het te weten komen, maken ze zich zorgen. Als jij denkt dat mensen ongelukkig worden van acties waar ze geen weet van hebben, moet je misschien beter nadenken. Ignorance is a blessing. Klokkenluiders besluiten voor mensen die geen noodzaak hebben om te weten wat gebeurt buiten hun eigen levenscirkel dat ze de mogelijkheid moeten hebben. Dit is quatsch. Waarom zou iemand van 40 die zijn hele leven niks gaat betekenen. Of iemand van 20 die zijn leven niks gaat betekenen, zoals jij en ik, moeten weten wat de machten groter dan ons aan het doen zijn?

Wij kunnen er niks aan veranderen, dus waarom zouden we het moeten weten?
    Ik zeg nergens dat mensen ongelukkig worden van acties waar ze geen weet van hebben. Juist waar ze wel - door klokkenluiders - weet van hebben. Daarbij kunnen we er individueel niets tegen doen en ik betwijfel of dit mogelijk zou zijn indien er grote groepen zich verenigen. Helemaal indien de complotten over de HAARP waar zijn.

Ik zie niet in wat jij wilt bereiken met dat laatstgenoemde. Dit is precies een eigenschap die ik met de meeste klokkenluiders heb. So what? Wat boeit het dat het Vaticaan oorlog veroorzaakt? Wat boeit het dat het rijk is? Ik concludeer enkel dat ze veel macht hebben ingeboet over de jaren, eeuwen, en dat ze dit zullen blijven doen, omdat de samenleven langs hen geëvolueerd is. Niet omdat we slimmer zijn. Nee. We zijn nog net zo schaapachtig. Maar omdat these en antithese ons hebben verwijderd van de christelijke doctrine.

Als jij denkt dat lezen en schrijven ons meer kennis geeft over de wereld, heb je zeker gelijk. Maar het percentage waarmee is zo gigantisch verwaarloosbaar. Wij volgen nu nog steeds dogma's. De dogma's zijn enkel meer naar de tijd gemaakt.
    Vaticaan levert macht in? Dit concludeer je vanwege de ontkerkelijking en het afnemende percentage gelovigen? Neem ik aan althans. Qua geloof krimpen ze inderdaad, maar qua organisatie zeker niet. Het Vaticaan is belangrijker dan iedereen denkt. Het Vaticaan, de Rooms Katholieken. Die van vrede op aarde en doe niet bij een ander wat je zelf ook niet zou willen. Maargoed, dat zijn principes die schijnprincipes zijn. Wat verder ook weinig uitmaakt. Ik zie het eerder als een criminele organisatie.

Overigens is geloof als doctrine tegenwoordig ook niet nodig met de media. Die indoctrineert al genoeg.

Ik zal nu jouw vraag terugkaatsen. Of dacht je echt dat de banken gaan over zaken die er echt toe doen? (suggestief, by the way) Beantwoordt deze vraag zelf en kijk dan of je misschien kunt gaan nadenken over wat authoriteit daadwerkelijk betekent. Ik zal je een woord meegeven: tijdsgeest. Het vaticaan is aan het doodgaan omdat ze ertegen aan het vechten zijn.
    Ja, dat weet ik wel zeker. Banken kunnen manipuleren wat ze willen, hebben de macht over geld drukken(creeeren) en uitgeven. Heeft geen enkele andere instantie op die manier. Ik raad je echt aan om je hierin te verdiepen, is zeer interessant! JP Morgen en vooral Rothschild zijn interessante onderwerpen.

Dat begrijp je Illuminati verkeerd. Denk na. Als ze belangrijke momenten van de geschiedenis bepalen, zijn ze dan al niet de baas over de wereld? Het feit dat jij het zo verwoord duidt al aan dat je niet gelooft dat ze daadwerkelijk de macht hebben.

En ik heb nooit gezegd dat ik er ongelukkig van wordt. Schapen worden er ongelukkig van. Al die dingen die jij noemt zijn namelijk gewoon zonder belang voor mij. Ze hebben geen invloed op mijn leven, eh. Enkel op die van diegene die het laten.
    Denk na. Twee mooie woorden, maar in deze tijd niet meer nodig. Want er wordt voor je gedacht.
    Ze zijn nog niet volledig de baas over de wereld. Dat zeg ik nergens. Daarbij betekent het niet dat als er iets of iemand de baas is, dat daar niet iets tegen gedaan kan worden.
    Overigens heb ik ook nergens gezegd dat jij er ongelukkig van wordt. Je zei het in het algemeen, net als ik dat deed.

Het is ronduit kortzichtig als je denkt dat alle acties die ik benoem niets met je te maken hebben. Stel dat ze allemaal waar zijn, dan heb jij geen last van chemtails, haarp, nepoorlogen en de populatie die naar 500miljoen gaat? Je gezondheid die minder wordt, je mind die gecontroleerd wordt en de prijzen van voedsel en grondstoffen die door oorlogen stijgen plus de kans om door welke manier dan ook(die niet natuurlijk is) dood te gaan zomaar. Lijkt me toch dat het jou ook aan gaat.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

De Illuminati hun doel is onbekend te blijven. Juist als je er niet in gelooft hebben ze hun doel bereikt. Ze hebben de overmacht, waardoor een helderdenkende vaak wordt uitgesloten. Je kan haast vandaag de dag niet meer op iemand vertrouwen.
    Het onderwijs zie ik ook als een systeem waar de Illuminati enorm veel invloed op hebben, hun werkelijkheid en levensbeeld wordt aangeleerd bij kinderen/jongeren waardoor ze allemaal gemanipuleerd zijn en alles dat in hun gedachtengang (dus die de Illuminati hen heeft aangeleerd, om zo de waarheid te verbergen) onmogelijk lijkt, ook meteen uit te sluiten (bijvoorbeeld zoals buitenaardse wezens, op Niburu staan hier veel interessante artikelen over).

Je kan zeggen dat ze geen invloed op je hebben of niet bestaan, maar ze hebben juist deze hele leefwereld gemanipuleerd (wat wil zeggen dat misschien jijzelf ook al bent gemanipuleerd), of zo zie/lees ik het toch.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Geen citaten, deze keer, aangezien ik lui ben. In plaats daarvan gewoon citaat x.

Citaat 2: Dan zie je dus in waarom ik denk dat ze niet nodig zijn. Laat mensen gelukkig. Want weet je wat het probleem is? Zelfs als er gedachtecontrole zou optreden door mogenheden, dan nog zullen mensen blij zijn. Gelukkig. Zonder zorgen. Waarom dit verbreken? Ik heb er geen probleem mee om gecontroleerd te worden, zolang mijn dagelijks leven er niet merkbaar (voor mij) van veranderd. En dit is een gedachtestroom die jij misschien ook zou moeten aanhouden. Uiteindelijk boeit alleen onze naaste omgeving. Kinderen in Afrika die doodgaan heb ik geen enkel gevoel voor. Mensen die gemarteld worden in gevangenissen ook niet. Mijn familie en vrienden moeten gewoon blij zijn.

Citaat 3: Het vaticaan vergelijken met een criminele organisatie doet af aan de schoonheid ervan. En ik heb niet gezegd dat het Vaticaan niet meer belangrijk is. Ik heb enkel gezegd dat het aan het afsterven is. Dat proces zal nog wel even duren, maar het gebeurt. Als je het vergelijkt met 1000 jaar geleden...

Btw, doctrine staat niet gelijk aan indoctrineren. Je hebt een doctrine nodig om te indoctrineren, maar je indoctrineert niet met een doctrine. Zie, de doctrine van het geloof was vroegah ook niet nodig, want er waren meerdere om uit te kiezen. Maar toch werd die veelal aangehangen. De tijdsgeest is er voorbij geschoten.

Citaat 4: Ik zei: "denk er over na". En kijk ook naar die post van mij op Muchacho. Ga eens nadenken over waar de echte macht ligt. Ik kan het je niet voeren met een eetlepel. Ik zal nog maar eenmaal het woord tijdsgeest droppen...

Citaat 5: Dus het orginele punt, een organisatie waarvan wordt gezegd dat die een vinger in de pap had bij veel belangrijke gebeurtenissen in de menselijke geschiedenis, is niet meer van belang? Als ze daadwerkelijk bestaan en dingen doen die van ze gezegd wordt voor de tijd die verwacht wordt, dan controleren zij onze gedachten en zijn zij ultieme authoriteit. Dus dit betekent dat dat punt van hun al wegvalt in je hoofd en dat ze maar af en toe iets hebben beïnvloed. En af en toe moet dan als 1x per eeuw worden gezien.

Kortzichtig? I guess so. Maar realiseer wat het woord betekent. Kortzichtig, dus je kan jezelf wel zien. Voor het gebruik dat jij nodig had kan het niet gebruikt wordt. Maar serieus, gaat mijn dood mij wat aan? Ik denk dat ik er geen last van heb, noch van gecontroleerde gedachten. Dat gebeurt sowieso al. Gewoon puur door de taal die ik gebruik.

Chemtrails zou ik me misschien nog druk over kunnen maken. Gaat mijn gezondheid aan en shit. En ik ondervind er last van. Kay. Ware het niet dat de gehele theorie zo batshit crazy is dat ik hem niet serieus kan nemen. Teveel complicaties, teveel gezwets in de lucht. Dus ja, als er zoiets voorbij komt at kijk ik wel even op uit mijn overpeinsingen, maar meestal zie ik na 2 uur wel dat het enkel weer een domme bimbo was die een speciaal boontje moest worden met een of andere veel te complexe theorie over de dood van een lid van een populaire band. Hij draagt geen sokken dus moet hij dood zijn. Zelfde soort geweldige logica.

@Legioen: Leuk is het, eh. Axioma's zijn het niet waard om gediscussieerd over te worden. Het is achterlijk om te zeggen dat ze bestaan omdat je denkt dat ze niet bestaan. Achterlijk, zei ik? Ik bedoelde full-blown *censuur* (mag het niet meer gebruiken van mods.)
    Laatst gewijzigd door Eremita : 16-12-2014 om 11:44 Reden: r vergeten :p

Gebruiker

Standaard

Van Chemtails enzo heb'k nog nooit gehoord eigenlijk.
    Maar al wel wat opzoekwerk gedaan over Skull & Bones.
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Regels voor berichten