Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 tot 18 van 18

Discussie: schoolvragen

Gebruiker

Standaard

@Spelbreker, mocht je vraag hier niet beantwoord worden, misschien zit er een genie tussen je studiegenoten aan wie je het kan vragen?
    Hans Hetzelfde - SHD
    Drankorgel - NoDoubt!
    Meneer Pastoor - Die Walküre
    Elsa - Disney
    Hades - Olympus

Gebruiker

Standaard

In principe is de huur van het bedrijfspand onbelast. Huurder en verhuurder kunnen voor btw kiezen maar dat is een uitzondering op de regel.
    De andere kosten kun je volledig je btw terugkrijgen. Zelf dien je btw te betalen.

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Brendan, mij raakte je al kwijt bij 'komhoek'.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megalomanian Bekijk bericht
    Hey nog een fiscalist, hoi!

Ik zal de wet OB er even bij pakken.

In artikel 15 wet OB staat beschreven welke kosten er voor aftrek in aanmerking komen.

Artikel 2 wet OB zegt dat je alleen voorbelasting in aftrek kunt brengen bij geleverde goederen en diensten. De kantoorhuur en de autokosten zullen dus sowieso niet voor aftrek in aanmerking komen.

De kosten van kantoorartikelen lijken mij te vallen onder artikel 2 jo. 15 lid 1 sub c onder 3.
    Het gaat om goederen die bestemd zijn voor bedrijfsdoeleinden.

(Bedoel je dat de ondernemer zelf makelaar is met een omzet van 10.000 euro?)

BTW is voor mij al even geleden, maar dit is wat ik denk op basis van de wet OB. Maar misschien kan je dit beter vragen aan mensen die er wat meer thuis in zijn
    Ah, na dit lezen kreeg ik direct een flashback van colleges! Thanks Mega!
    Ja ondernemer = makelaar. Ik studeer Vastgoed & Makelaardij, dus uitgaande van die persoon altijd.

Bedankt voor het antwoord en anderen bedankt voor het denken!

Dat dit topic nog vele mensen mag helpen.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megalomanian Bekijk bericht
    H
    Artikel 2 wet OB zegt dat je alleen voorbelasting in aftrek kunt brengen bij geleverde goederen en diensten. De kantoorhuur en de autokosten zullen dus sowieso niet voor aftrek in aanmerking komen.
    Had je reactie niet gelezen. Waarom denk je dat autokosten niet in aftrek komen. Autokosten kan, wanneer een klein beetje zakelijk wordt gebruikt, onder zakelijke kosten worden geplaatst (keuzevermogen). Er dient uiteraard wel een correctie voor het privégebruik te worden gemaakt (voor ten hoogste de werkelijke kosten) voor de IB als BTW. Maar in principe wel aftrekbaar als je de auto als zakelijk vermogen verantwoord.

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Uitgaande van een auto v/d zaak bij de casus
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker

Standaard

Btw dan gewoon volledig aftrekbaar

Gebruiker

Standaard

Ja daar ging ik ook van uit inderdaad. Maar ik heb vooral in de wet OB gekeken. Alhoewel je antwoord juist is bij vermogensetikettering in de IB. Dus het klopt denk ik wel wat je zegt. Ik heb niet zozeer naar de IB gekeken bij deze vraag
    Er zijn twee zekerheden in het leven - je betaalt belasting en je gaat dood.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spelbreker Bekijk bericht
    Oh, dit topic komt me eigenlijk wel goed uit nu

Excuus voor het onderbreken van de economische vraagstukken. Ik heb zelf een tentamen Dynamica binnenkort en ik kom met geen mogelijkheid uit onderstaand vraagstuk. Als we hier een genie hebben die mij kan helpen zou dat geweldig zijn!

Alvast bedankt!
    Ik doe helemaal niks met natuurkunde ed. maar dit oogt niet bijzonder, wat is mis met het volgende:
    Ik zou zeggen:
    m=7000kg
    v=350//3.6 m/s
    t=pi/6 rad.

Constante snelheid dus som van krachten is nul. Ik neem aan dat hij niet stijgt of daalt.
    F.lift*cos(t)=F.g
    F.lift*sin(t)= F.mid
    F.mid=m*v^2/r
    F.g=mg

F.lift=79293N
    r=1669m
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 16-11-2014 om 00:38

Regels voor berichten