Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 62

Discussie: Observaties van een buitenstaander

Gebruiker

Standaard Observaties van een buitenstaander

Beste mede-forumgebruikers,

Ik moet het -na veel meelezen- toch echt even kwijt: de sfeer in sommige topics bevalt me voor geen meter.

In april ben ik begonnen met het spelen van Travian. Op het forum ben ik vrijwel meteen mee gaan lezen. In de meeste topics is het gezellig en er is een vaste groep gebruikers die vaak terug komt. Dat is leuk om te zien. Maar wat me stoort (vooral in de topics op NLSpeed) is dat er ook vaak opmerkingen worden gemaakt die de sfeer verpesten. Niet alleen voor de actieve posters, maar ook voor een buitenstaander die net als ik veel (of sporadisch in actieve topics) mee leest. Denk aan de opmerkingen die duidelijk op de man zijn (als je zo'n actieve gebruiker bent is er vast wel ergens een voorbeeld te verzinnen). Dat is niet alleen vervelend voor de gebruikers om wie het gaat, maar jaagt ook (potentiële) actieve gebruikers weg. Ik snap ook wel dat het soms gewoon plagen is en daar is niks mis mee. Maar ik zie ook opmerkingen voorbij komen die ik in elk geval als buitenstaander interpreteer als een aanval op de man. Dit forum kan immers door iedereen gelezen worden en het laat geen goede indruk achter.

Ja ik heb de Forumrichtlijnen gelezen. Maar dit gaat niet over een individueel geval, dit gaat over de algemene sfeer in sommige topics. Lees de NLSpeed, voorbeelden zat. Ik hoop dat ik hiermee mensen bewust kan maken van het feit dat anderen dan actieve posters ook mee lezen en er geen goede indruk van komt. Jammer.

Goed om te zien dat de Mods er mee bezig zijn, echter dit maakt de indruk van het forum nog niet beter voor een meelezer.

Mocht er nog steeds geen belletje gaan rinkelen, hierbij de voorbeelden:

Pagina op NLSpeed (willekeurig voorbeeld natuurlijk ): http://forum.travian.nl/showthread.php?t=57405&page=27

NL1: http://forum.travian.nl/showthread.php?t=56631&page=53

Nogmaals, het zijn slechts een paar voorbeelden. Maar het moge duidelijk zijn dat een bijna volledige pagina met beledigingen richting medespelers geen goede impressie achterlaat bij een minder ervaren of actieve (forum)gebruiker. Soms komt het op mij nogal kinderlijk over. Soms minder, maar hoe moeilijk kan het zijn om elkaar ten minste forumplezier te gunnen?
    Er zijn twee zekerheden in het leven - je betaalt belasting en je gaat dood.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megalomanian Bekijk bericht
    http://puu.sh/bNFqo/8d46d12908.jpg
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker

Standaard

Kan ik hier uit op maken dat die pagina's iets zijn waar je trots op bent? Ik mag hopen dat dat een misverstand is.

Gebruiker

Standaard

Het boeit me werkelijk geen reet wat je er van denkt
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Report je toch lekker wat je niet vindt kunnen.

Verder sluit ik me aan bij Jesse.
    Lekker boeie wat een ander vindt.

Gebruiker Wankie's schermafbeelding

Standaard

Opzich word hier wel een goed punt gemaakt. Als nieuweling lijkt het mij dan ook super moeilijk om een plek te bemachtigen tussen de topspammers (Svenie en mijn schatje )

Gebruiker

Standaard

Gezellig hier

Gebruiker

Standaard

Dat is dus precies wat ik bedoel met mijn post. Ik hoef er echt niet zonodig tussen te komen hoor, maak je geen zorgen. Maar de indruk die je achter laat jaagt mensen weg. Dat had ik ook kunnen zijn. Just saying.

Overigens, wat Wankie zegt klopt denk ik wel.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megalomanian Bekijk bericht
    Dat is dus precies wat ik bedoel met mijn post. Ik hoef er echt niet zonodig tussen te komen hoor, maak je geen zorgen. Maar de indruk die je achter laat jaagt mensen weg. Dat had ik ook kunnen zijn. Just saying.

Overigens, wat Wankie zegt klopt denk ik wel.

Daar kan ik me wel in vinden

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Je moet uberhaupt geen .nl-speed spelen. Grootste incest familie van de wereld daaro.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 43
    Laatste bericht: 24-02-2014, 15:51

Regels voor berichten