Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 62

Discussie: Observaties van een buitenstaander

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

Ach, op dit moment is het een kleine groep die elkaar ergens van kent, travian bv., die het forum denkt te domineren. Iedereen schijnt zich een hen aan te moeten passen, of wordt van forum weggewerkt op een of andere manier. Degene die de meeste en hardste post kan maken, denkt dat die de discussie zal winnen. Dus wordt er steeds minder gereageerd.

Gebruiker

Standaard

Kijk het is nu eenmaal zo dat er een aantal mensen zijn die het forum "domineren"
    ik speel na een jaar of langer pas terug travian.
    en toen ik is door het forum keek zag ik inderdaad altijd/meestal dezelfde namen terug komen

Maar dat wil nog niet zeggen dat dat iets slechts is eh.
    wat kunnen die mensen eraan doen dat andere mensen weinig of niks op het forum zeggen?
    ik zie hier veel commentaren dat mensen het niet juist vinden dat "nieuwe forumgebruikers" of "buitenstaanders" het gevoel hebben dat ze zich moeten aanpassen aan de "vaste forum gebruikers"
    Maar omgekeerd geldt toch net hetzelfde?
    Waarom zouden de vaste forum gebruikers hun posts of manier van praten moeten gaan veranderen en zich aan passen aan eventuele nieuwe gebruikers die zich anders gaan geïntimideerd voelen?

Ik zou gewoon zeggen dat indien je pas op het forum komt je gewoon de sprong moet wagen
    en soms eens van je afbijten.
    dat is denk ik in real life ook zo hoor als je in een nieuwe sociale groep komt
    je moet je plaats ofzo nog wat zoeken binnen die groep

wat betreft de aanvallen op de persoon zelf..
    Ik denk dat je gewoon niet te veel serieus moet nemen van wat er op zo een forum gezegd wordt
    laat het dus niet aan je hart komen
    indien het de regels niet breekt zie ik niet echt wat het probleem is

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Je kan de bal wel leggen bij de ontvanger van de opmerkingen, maar daar zijn meerdere (andere) discussies over waarbij het vaker wel dan niet fatsoenlijk gevonden wordt om dat te doen.

(Voorbeelden: Vrouwen zouden zich verhullender moeten kleden als ze niet nagefloten willen worden. (Bal bij ontvanger leggen) Vrouwen zouden niet moeten drinken als ze niet verkracht willen worden. (Bal bij de ontvanger leggen) Als je het niet eens bent met ONZE tradities, rot je maar lekker op! (Bal bij de ontvanger leggen, zwarte piet discussie) )

Ik kan ook zo op jouw bericht reageren: "Wat jank je nou? Ik scheld je toch niet uit ofzo? Ga lekker Sim City spelen als je het hier niet leuk vindt. Jezus zeg, wat een gejank om niks hier."

Of lees je liever onderstaande reactie?

"Wij zitten hier nu al een tijdje op dit forum, en zo praten wij gewoon tegen elkaar. En we zijn niet echt van plan dit te veranderen, eerlijk gezegd."

Nu snap ik dat je je als vreemde eend in de bijt altijd ergens moet aanpassen, maar dat is tot een bepaalde hoogte.
    Als jij als nieuweling ergens binnenkomt waar iedereen elkaar voor k.....lijer uitmaakt als grapje, dan sta je volledig in je recht om aan te geven dat je je daar niet prettig bij voelt, en of ze daar rekening mee willen houden, omdat dat niet fatsoenlijk is.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 26-09-2014 om 14:58
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megalomanian Bekijk bericht
    Dat denk ik niet GGvdH. In het debat is er juist wat wij noemen een Equity Policy. Dat betekent dat degene die een ander grof beledigt een sanctie kan krijgen, ook als je dat in het kader van het debat doet. Argumenten worden beoordeeld op inhoud, niet op inhoudsloosheid zoals een aanval op de man. Houd je je niet aan deze regels, dan kan de getroffene naar de zogenaamde Equity Officer stappen en zijn of haar beklag doen. Als dat gegrond is kan degene die beledigde uitgesloten worden van bepaalde toernooien. Overtuigen doe je met inhoud en argumenten, niet met beledigingen. In de echte wereld ga je toch ook niet gelijk iemand beledigen als je het niet met diegene eens bent?
    Dit komt omdat je het debat als een spel inc. regeltjes ziet waar je punten kan scoren, denk even aan een zgn. ballon debat waarbij je wel degelijk kan winnen met persoonlijke aanvallen. In echte debatten, juist ook die je op tv ziet gaat het erom dat je je publiek overtuigd van jou gelijk. Normaliter is op de man spelen de gewoonste zaak van de wereld. Het gaat er echt niet zo vriendelijk in discussie aan toe als jij zegt, en ja ook met mijn vrienden onderling wordt er regelmatig op de man gespeeld. Je kan hooguit aangeven dat de toon jegens andere wat vriendelijker mag, en een vijandige ondertoon bij een spelletje weggelaten moet worden.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 26-09-2014 om 15:38

Standaard

Ik weet nog zo net niet of dat ridicuul is, eerlijk gezegd.

Dat iemand niet kan timen, wil nog niet zeggen dat al zijn andere bijdragen op het forum ineens waardeloos zijn.

Er is ooit een periode geweest waar men de crew belachelijk maakten omdat ze niet op de servers speelden, en dus niet serieus genomen konden worden, want ze speelden zelf niet eens... hoe konden zij nou weten hoe het er aan toe ging dan?

Voor het gemak ging men er aan voorbij dat crew worden (zeker toen) niet zomaar ging, daar had je al echt flinke basiskennis voor nodig van het spel. En dat crew over het algemeen regelmatig op buitenlandse servers speelden, of onder andere namen op servers waar ze geen crewtaken verrichtten.

Beide voorbeelden zijn minstens zo ridicuul als jij het weglaten van persoonlijke aanvallen acht.

EDIT:
    Een debat is een discussievorm waarbij het de bedoeling is een stelling te verdedigen of juist te bestrijden
    Even de term debat opgezocht... Stellingen verdedig/bestrijd je niet door de andere persoon aan te vallen op zijn stropdas
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 26-09-2014 om 15:06
    One Piece

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Maar wat hier wel door sommige vergeten wordt: travian is een oorlogsspel.

Na D-Day en daarmee gepaard gaande de invasie van de stranden, denk je dat Hitler toen heeft gezegd: Joo Churchill heb je goed gedaan met die yankees!
    Misschien bewonderde hij wel de durft en dergelijke, maar dat maak je toch niet kenbaar?

Daarnaast is het forum ook steeds meer onderdeel van het spel geworden. En zijn steeds meer posts mindgames, het uitlokken/uitdagen van de tegenstander om iets doms te doen etc. etc.
    Laatst gewijzigd door BlaxXx : 26-09-2014 om 18:09

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Standaard

Maar hij noemde Eisenhouwer ook geen kreupele bemoeial, en dáár gaat het hier nu om.

Dat je een oorlogsspel speelt, oké. Dat je dan als alliantie in oorlog ligt met elkaar, oké.
    Maar persoonlijke aanvallen op de man (en niet op de speler) is gewoon laag bij de grond en niet nodig.
    One Piece

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wankie Bekijk bericht
    Dus we moeten allemaal net als Svenie worden?
    Lijkt me persoonlijk de enige juiste oplossing.

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

Maar de reaktie op mijn post lijkt mij dus vel zeggen.
    en er wordt geschreven dat dit een oorlogsspel is, helemaal gelijk, alleen ik denk dat de posters waar we het over hebben, van het woord oorlogsspel, alleen het eerste deel lezen lezen, en het tweede deel "spel" maar voor het gemak vergeten.
    verder is het ook veel makkelijker iemand even met veel verbaal in de grond te boren en niet op goede argumenten reageren, dan proberen die argumenten te weerleggen.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the-bart Bekijk bericht
    Maar de reaktie op mijn post lijkt mij dus vel zeggen.
    en er wordt geschreven dat dit een oorlogsspel is, helemaal gelijk, alleen ik denk dat de posters waar we het over hebben, van het woord oorlogsspel, alleen het eerste deel lezen lezen, en het tweede deel "spel" maar voor het gemak vergeten.
    verder is het ook veel makkelijker iemand even met veel verbaal in de grond te boren en niet op goede argumenten reageren, dan proberen die argumenten te weerleggen.
    Het is inderdaad een spel.
    Dus als iemand je op het forum van dat spel verbaal de grond in boort zoals je zegt,
    moet je dat misschien ook niet zo zwaar opvatten?
    besef als iemand iets grofs tegen u zegt op het AF dat het inderdaad maar een spel is.
    Die persoon die dat over u zegt op het AF kent u ook niet irl waarschijnlijk.
    Dus trek het je gewoon niet zo aan?

Je kan alles van 2 kanten bekijken hoor.

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 43
    Laatste bericht: 24-02-2014, 15:51

Regels voor berichten