Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 62

Discussie: Observaties van een buitenstaander

Gebruiker

Standaard

Op zich is het natuurlijk zo dat je je niet te veel moet aantrekken van wat een ander zegt. Maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is op het moment dat de algehele sfeer op het forum slecht is. De sfeer is slecht en ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat ze om die reden niet meer op het forum komen. Daardoor is er een soort vicieuze cirkel aan het ontstaan. De mensen die nog een positieve invloed hebben op de sfeer verdwijnen. En nieuwkomers voelen zich vaak buitenstaanders. De titel van dit topic zegt al genoeg "Observaties van een buitenstaander"

Ik wil even benadrukken dat NIEMAND een buitenstaander is, ookal kan het soms zo voelen. Ieder hier op het forum is gelijkwaardig en welkom op dit forum. Het maakt niet uit of je al jaren meespeelt, of je mensen kent of dat je helemaal nieuw bent hier. Toen ik pas travian speelde en op het forum kwam, dacht ik ook dat mensen mijn mening niet zouden waarderen. Toch kreeg ik positieve reacties als ik mijn mening gaf. En juist daardoor leerde ik ook mensen kennen en voelde ik me geen buitenstaander meer. Ben je nieuw op het forum? Praat gewoon mee, denk mee, doe mee. Eventueel kun je jezelf even introduceren, maar dat is niet eens nodig.

Om weer terug te komen op het probleem... Ik denk echt dat het beter is voor iedereen als we elkaar meer in elkaars waarde zouden laten. Als mensen zich ook vrijer voelen om ook hun mening te geven, krijg je ook interessantere discussies. Dit is voor iedereen prettiger.

Forum wordt in mijn ogen veel te veel als afkatforum of propagandaforum gebruikt. Word je er nou werkelijk beter van als je de ander een slecht gevoel geeft? Ben je nou echt trots op jezelf als je het spel wint door een nare manier van propaganda voeren? Welk spel je ook speelt, natuurlijk kun je winnen door anderen weg te pesten. Echter is het spel leuker wanneer mensen op een prettige manier met elkaar omgaan. Bovendien blijft het dan ook leuk om het spel nog een keer te spelen, ipv dat mensen er na 1 keer op afknappen en stoppen. (Zeker een deel van de mensen die gestopt zijn met travian, noemen ook de slechte sfeer als reden.) Ik hoop dat een aantal mensen toch zullen inzien dat het echt voor iedereen prettiger is, als de sfeer op het forum goed is.

En aan de mensen die zich ook ergeren aan de slechte sfeer... Laat je niet wegdrukken! Durf je mond te openen! Om de sfeer te verbeteren, is het noodzakelijk dat er ook een tegengeluid is. Zeker na bovenstaande reacties is het misschien lastig om ook jouw mening te laten horen, maar het is wel belangrijk dat je die mening laat horen!
    Niet dat constant klagen over de sfeer helpt, maar in een topic als dit kun je de slechte sfeer aankaarten. En elders op het forum kun je proberen de sfeer te verbeteren met positieve reacties, misschien een beetje humor en zo min mogelijk in te gaan op negatieve reacties. Probeer mensen aan het denken te zetten en een aparte mening te geven.
    Ik denk dat dat het forum ten goede zal komen.

Gebruiker haye's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominique87 Bekijk bericht
    Op zich is het natuurlijk zo dat je je niet te veel moet aantrekken van wat een ander zegt. Maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is op het moment dat de algehele sfeer op het forum slecht is. De sfeer is slecht en ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat ze om die reden niet meer op het forum komen. Daardoor is er een soort vicieuze cirkel aan het ontstaan. De mensen die nog een positieve invloed hebben op de sfeer verdwijnen. En nieuwkomers voelen zich vaak buitenstaanders. De titel van dit topic zegt al genoeg "Observaties van een buitenstaander"

Ik wil even benadrukken dat NIEMAND een buitenstaander is, ookal kan het soms zo voelen. Ieder hier op het forum is gelijkwaardig en welkom op dit forum. Het maakt niet uit of je al jaren meespeelt, of je mensen kent of dat je helemaal nieuw bent hier. Toen ik pas travian speelde en op het forum kwam, dacht ik ook dat mensen mijn mening niet zouden waarderen. Toch kreeg ik positieve reacties als ik mijn mening gaf. En juist daardoor leerde ik ook mensen kennen en voelde ik me geen buitenstaander meer. Ben je nieuw op het forum? Praat gewoon mee, denk mee, doe mee. Eventueel kun je jezelf even introduceren, maar dat is niet eens nodig.

Om weer terug te komen op het probleem... Ik denk echt dat het beter is voor iedereen als we elkaar meer in elkaars waarde zouden laten. Als mensen zich ook vrijer voelen om ook hun mening te geven, krijg je ook interessantere discussies. Dit is voor iedereen prettiger.

Forum wordt in mijn ogen veel te veel als afkatforum of propagandaforum gebruikt. Word je er nou werkelijk beter van als je de ander een slecht gevoel geeft? Ben je nou echt trots op jezelf als je het spel wint door een nare manier van propaganda voeren? Welk spel je ook speelt, natuurlijk kun je winnen door anderen weg te pesten. Echter is het spel leuker wanneer mensen op een prettige manier met elkaar omgaan. Bovendien blijft het dan ook leuk om het spel nog een keer te spelen, ipv dat mensen er na 1 keer op afknappen en stoppen. (Zeker een deel van de mensen die gestopt zijn met travian, noemen ook de slechte sfeer als reden.) Ik hoop dat een aantal mensen toch zullen inzien dat het echt voor iedereen prettiger is, als de sfeer op het forum goed is.

En aan de mensen die zich ook ergeren aan de slechte sfeer... Laat je niet wegdrukken! Durf je mond te openen! Om de sfeer te verbeteren, is het noodzakelijk dat er ook een tegengeluid is. Zeker na bovenstaande reacties is het misschien lastig om ook jouw mening te laten horen, maar het is wel belangrijk dat je die mening laat horen!
    Niet dat constant klagen over de sfeer helpt, maar in een topic als dit kun je de slechte sfeer aankaarten. En elders op het forum kun je proberen de sfeer te verbeteren met positieve reacties, misschien een beetje humor en zo min mogelijk in te gaan op negatieve reacties. Probeer mensen aan het denken te zetten en een aparte mening te geven.

Het forum is een weerspiegeling van hoe mensen op elkaar reageren, danwel in het echt en/of in het spel.
    Ik snap best dat jij het liefst zou zien dat we ons allemaal als de troetelbeertjes gedragen maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
    Het forum is prima zoals het is, omdat het zo is.
    Dit is de community die we met elkaar gemaakt hebben.
    Je kan het leuk vinden of niet, maar het is zoals het is.

Gebruiker Wankie's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominique87 Bekijk bericht
    Dus we moeten allemaal net als Svenie worden?

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haye Bekijk bericht
    Het forum is een weerspiegeling van hoe mensen op elkaar reageren, danwel in het echt en/of in het spel.
    Ik denk niet dat dit een weerspiegeling is van hoe men in het echte leven met elkaar omgaat.
    Mensen durven elkaar hier makkelijker voor iets uitmaken, als dat ze recht tegenover elkaar zouden staan.
    Want het is allemaal veilig achter het computerschermpje. Vrienden onderling buiten beschouwing gelaten, natuurlijk.

Dit soort platforms brengen vaak de slechte kant in iemand naar boven, omdat ze zich toch veilig achten voor eventuele (autoritaire) sancties.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Ik snap best dat jij het liefst zou zien dat we ons allemaal als de troetelbeertjes gedragen maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
    Er zijn twee dingen die ik met dit topic duidelijk probeer te maken:

1. Aardiger doen tegen elkaar is beter voor de sfeer op het forum en iedereen die zich hier begeeft. We hoeven echt niet ineens gemaakt aardig tegen elkaar te gaan doen, maar elkaar een leuke tijd op een forum en in een spel gunnen is ook belangrijk. Dan kan je ten minste de moeite nemen aardiger te reageren dan met een aanval ad hominem. Dat bedoel ik overigens niet persoonlijk, maar gericht naar een ieder die zich aangesproken voelt. Op de man spelen is echt nergens voor nodig. Iedereen leest mee, niet alleen je vrienden. Wat jij als een grap bedoelt kan bij een derde overkomen als pesten. En dat motiveert niet. Dan kom ik gelijk bij mijn tweede punt.

2. De indruk die je achter laat bij een derde is niet bepaald positief. Met als effect dat mensen zich niet willen registreren of niet actief gaan posten vanwege de sfeer op het forum. Als mensen steeds negatief op elkaar reageren verpest een kleine groep het voor de rest. Dat komt de activiteit en gezelligheid op het forum niet ten goede. Want ja, gezelligheid en mensen leren kennen is voor mij een van de redenen dat ik hier zit. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Als je dan pagina's lang met aanvallen op de man en negatieve reacties door moet lezen heb je minder motivatie om mensen te leren kennen. "Pagina's lang" mag overdreven klinken, maar meerdere keren zag ik in een topic een hele pagina met dat soort reacties. Nogmaals: dat motiveert niet om actief te zijn.

Dus voor een ieder die zich aangesproken voelt: neem je verantwoordelijkheid, dan is een topic als dit hopelijk niet meer nodig. Ik ga ook mijn best doen om een goede sfeer te creëren, maar dat gaat natuurlijk niet in mijn eentje. Als je geen mensen wilt wegjagen of weerhouden van registratie/activiteit zou ik zeggen: doe er wat aan, want er is wel degelijk een probleem. Kijk verder dan je eigen groep lang is. Want het moet echt beter kunnen.
    Er zijn twee zekerheden in het leven - je betaalt belasting en je gaat dood.

Gebruiker

Standaard

Natuurlijk hoeven we echt niet allemaal gemaakt aardig te doen. Maar in het echte leven is er wel een bepaalde rem die hier op het forum niet is. Een reactie is snel en impulsief geschreven en redelijk anoniem. Mensen kunnen feller zijn op het internet, dan ze normaal in het dagelijks leven zijn. Ook kan de reactie van een ander verkeerd geïnterpreteerd worden, waardoor er een soort kettingreactie ontstaat.
    Zouden we in het dagelijks leven telkens opmerkingen maken als "Zit jij nog op de kleuterschool?!" of "Wat ben jij dom, zeg!", zouden we daar ook op aangekeken worden. Niet eens zozeer verbaal, maar nonverbaal zouden anderen laten merken dat ze een reactie als dat niet normaal is en dat je een ander in zijn waarde hoort te laten in een discussie. In het dagelijks leven hoor ik mensen ook zelden die manier met elkaar praten. Ook zouden mensen dan sneller aan de ander zien dat hun opmerking kwetsend is.
    Op het internet moet je gewoon even nadenken voor je iets schrijft. Beste is om zélf kritisch na te lezen voor je op versturen klikt.

En "het is zo als het is" is voor mij niet het antwoord. Dat sfeer nú slecht is, wil niet zeggen dat we die niet kunnen verbeteren. Het hoeft geen complete metamorfose te zijn, maar het kan gewoon iets minder aanvallend naar anderen.

Gebruiker haye's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Ik denk niet dat dit een weerspiegeling is van hoe men in het echte leven met elkaar omgaat.
    Mensen durven elkaar hier makkelijker voor iets uitmaken, als dat ze recht tegenover elkaar zouden staan.
    Want het is allemaal veilig achter het computerschermpje. Vrienden onderling buiten beschouwing gelaten, natuurlijk.

Dit soort platforms brengen vaak de slechte kant in iemand naar boven, omdat ze zich toch veilig achten voor eventuele (autoritaire) sancties.
    Ik gedraag me hier zoals ik me in het echte leven ook gedraag.
    Als iemand normaal tegen me doet zal ik ook normaal tegen die persoon zijn.
    Als iemand zich niet normaal kan gedragen dan zie ik ook geen reden om normaal tegen die persoon te doen.
    Maar ik vind ook dat veel mensen zich dingen veel te erg aantrekken die hier gepost worden. Maar het zal voor iedereen wel anders zijn.

Gebruiker

Standaard

Ik gedraag me hier zoals ik me in het echte leven ook gedraag.
    Als iemand normaal tegen me doet zal ik ook normaal tegen die persoon zijn.
    Als iemand zich niet normaal kan gedragen dan zie ik ook geen reden om normaal tegen die persoon te doen.
    Kan je me dan gelijk uitleggen waarom het nodig is om mensen persoonlijk aan te vallen? Want volgens mij kan je best duidelijk maken dat je het niet eens bent zonder persoonlijk te reageren. (Ik ben een debater en weet dat het kan )

Maar ik vind ook dat veel mensen zich dingen veel te erg aantrekken die hier gepost worden. Maar het zal voor iedereen wel anders zijn.
    Daar gaat het niet om. Lees mijn vorige post nog eens. In bepaalde topics krijg ik serieus het idee dat er aan internetpesten wordt gedaan. Misschien is dat een indruk die niet klopt, maar dingen die je tegen je medegebruikers zeggen kunnen heel anders over komen bij iemand die niet bij dat groepje hoort. Daarnaast jaagt zulk soort gedrag nog steeds mensen weg, dus het probleem is niet opgelost. Is er dan niemand (van degenen die zich aangesproken voelen) die zich daar voor verantwoordelijk voelt?

Voor de rest ben ik het eens met Muchacho NL en Dominique: op internet is het makkelijker om iets naars te zeggen dan in het echte leven. Als iedereen hier niet in een topic postte maar tegenover elkaar stond waren de reacties ongetwijfeld minder grof geweest. Of gedragen jullie je ook zo tegenover je vrienden in het echte leven?

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megalomanian Bekijk bericht
    Kan je me dan gelijk uitleggen waarom het nodig is om mensen persoonlijk aan te vallen? Want volgens mij kan je best duidelijk maken dat je het niet eens bent zonder persoonlijk te reageren. (Ik ben een debater en weet dat het kan )
    Als debater zou je dat toch moeten weten. De beste manier om de aannemelijkheid van iemands argumenten onderuit te halen is om zijn geloofwaardigheid als persoon geheel te doen verbrijzelen. Ofterwijl een persoonlijke aanval. Hierdoor zal de ander al zijn tijd en moeite moeten steken en het afweren van de persoonlijke aanval (wat vaak veel moeilijker is dan de aanval zelf) en verliest deze het debat.

Dit is de meest gebruikte techniek die er is, en iedereen past hem toe, juist in het echte leven.
    Kijk, door het eerste zinnetje, heb ik de basis gelegd om je autoriteit die je geclaimd hebt als debater in twijfel te trekken.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 26-09-2014 om 17:01

Gebruiker

Standaard

Dat denk ik niet GGvdH. In het debat is er juist wat wij noemen een Equity Policy. Dat betekent dat degene die een ander grof beledigt een sanctie kan krijgen, ook als je dat in het kader van het debat doet. Argumenten worden beoordeeld op inhoud, niet op inhoudsloosheid zoals een aanval op de man. Houd je je niet aan deze regels, dan kan de getroffene naar de zogenaamde Equity Officer stappen en zijn of haar beklag doen. Als dat gegrond is kan degene die beledigde uitgesloten worden van bepaalde toernooien. Overtuigen doe je met inhoud en argumenten, niet met beledigingen. In de echte wereld ga je toch ook niet gelijk iemand beledigen als je het niet met diegene eens bent?

Overigens wil ik graag nog even een misverstand uit de wereld helpen. In de wereld van sommigen die hier reageerden zijn er twee manieren om met elkaar om te gaan, namelijk 1) Geforceerd aardig doen tegen iedereen en 2) Altijd negatief zijn en op de man spelen. Gelukkig is dit de echte wereld, die meer nuances kent. Er zijn altijd tussenoplossingen te vinden. Als je niet op de man speelt hoef je ook niet geforceerd aardig te gaan doen. Het gaat me vooral om de 'gunfactor'. Je kan toch op zijn minst er voor zorgen dat iemand zich comfortabel genoeg voelt op dit forum om er terug te willen komen en actief mee te doen? Dan kan je nog steeds zeggen wat je denkt, maar is het echt niet nodig om iemands persoon aan te vallen.

Nogmaals, het is niet motiverend om steeds dit soort posts te zien. Stel dat je een ruimte binnen komt waar een groep mensen staat die elkaar al kent. Jij kent niemand. Stel dan dat die personen met elkaar staan te praten en continu elkaars autoriteit in twijfel trekken en elkaar beledigen. Zou je je dan bij die groep aan willen sluiten? Zou je dan in die ruimte willen zijn? Word je dan gemotiveerd om actief mee te praten en mensen te leren kennen. Ik niet in elk geval. Gelukkig zijn er meer mensen die zich niet zo gedragen, maar degenen die het wel doen zijn wel de actiefste gebruikers van wie je het meeste te zien krijgt.
    Laatst gewijzigd door Megalomanian : 26-09-2014 om 14:03

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 43
    Laatste bericht: 24-02-2014, 15:51

Regels voor berichten