Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 39

Discussie: Sitter geschiedenis

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Muah ben t wel met Muchacho eens, is scouten dan ook inbreuk op iemands privacy? Want je neemt als het ware een kijkje op iemands account, en blijkbaar is dat account (aangezien nickname privacy schending is) erg prive...

Ow en je hebt bij nieuwsberichten altijd: Jan van de P. alias The Man om maar iets te verzinnen. Dan mag zijn alias of nickname gewoon in de nieuws verspreid worden terwijl zijn achternaam dat niet mag wegens privacy redenen. Dus volgens mij iemands nick een hoop, maar niet schending van privacy.
    Laatst gewijzigd door BlaxXx : 26-09-2014 om 07:59

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij ook niet, BlaxXx, maar blijkbaar vindt "de Wet" dat iedereen die de schuilnaam 'Muchacho NL' gebruikt dezelfde persoon is...
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Een controle op sittergeschieden lijkt me een verkeerde zaak. In plaats van investeren in sociale relaties met je alliantiegenoten en uitgaan van de autonomie van individuele spelers creëer je daarmee weer een extra controlemiddel voor technocratische leiders.

Los daarvan ga je spioneren op deze manier niet uitbannen. Informatie uitwisselen kan op zoveel manieren.

Gebruiker

Standaard

Ik snap niet zo goed waarom de nickname bij deze discussie wordt gehaald, want het is hier totaal irrelevant... :\

Het is wel raar dat een sitter die iemand instelt op een account een persoonsgegeven zou zijn, maar de legers, dorpsnamen etc. niet. Het zijn gegevens van het account, maar niet van die persoon zelf. Wettelijk gezien lijkt me dus eerlijk gezegd ook niet dat het om die reden niet vrijgegeven mag worden.

Ik denk eerder dat het niet gedaan wordt, omdat daar amper ooit over na is gedacht en ze misschien zelfs wel hebben gevonden ooit dat spionage in het spel mogelijk moet zijn??

irl zijn er toch ook spionnen die van iemand anders informatie krijgen, daar is toch ook geen "database" waarin iedereen zich moet registeren, zodat er overzicht is wie die informatie te weten krijgt. Vind het dus ook een slecht idee, spionage is gewoon onderdeel van het spel.. (het is niet dat ik het toejuich, maar ik begrijp het wel).
    Laatst gewijzigd door Smutzski : 26-09-2014 om 11:33

♥ ❤Alleen maar liefde ❤ ♥

Standaard

Er wordt letterlijk gezegd dat het om die wet niet mag omdat persoonsgegevens niet vrijgegeven mogen worden, Smutzski
    One Piece

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Er wordt letterlijk gezegd dat het om die wet niet mag omdat persoonsgegevens niet vrijgegeven mogen worden, Smutzski
    Ja, dat zie ik, maar lees dan ook aub even de rest van mijn stukje. Waarom ze dan dat wel zeggen is mij ook een raadsel, want die reden slaat nergens op...

♥ ❤Alleen maar liefde ❤ ♥

Standaard

Megalomanian heeft de jurisprudentie opgezocht, een forumnaam kan iemand al identificeren, en is dus een persoonsgegeven.
    Dan ga ik er vanuit dat een accountnaam in een spel dat ook is voor de wet.

Hoe achterlijk dat ook is even buiten beschouwing gelaten.
    One Piece

Gebruiker

Standaard

Ik ga er inderdaad van uit dat het daar onder valt. Het is lastig er iets over te vinden, documenten als de Memorie van Toelichting bij de wet geven weinig informatie over het hoe en waarom. Maar goed, er is vanuit Travian al bevestigd dat het niet kan, dus ik denk niet dat er manieren zijn om dat te omzeilen.
    Er zijn twee zekerheden in het leven - je betaalt belasting en je gaat dood.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megalomanian Bekijk bericht
    Ik ga er inderdaad van uit dat het daar onder valt. Het is lastig er iets over te vinden, documenten als de Memorie van Toelichting bij de wet geven weinig informatie over het hoe en waarom. Maar goed, er is vanuit Travian al bevestigd dat het niet kan, dus ik denk niet dat er manieren zijn om dat te omzeilen.
    Het is niet omdat travian iets bevestigd dat het ook waar is.

Gebruiker

Standaard

Nou Fluxie, als jij kan bewijzen dat het niet waar is dan hoor ik het graag. Maar dan wil ik natuurlijk wel jurisprudentie en kamerstukken zien.
    Er zijn twee zekerheden in het leven - je betaalt belasting en je gaat dood.

Soortgelijke discussies

1. Geschiedenis
    By King Paul in forum Ideeën
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 20-01-2010, 18:38

Regels voor berichten