Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 39

Discussie: Sitter geschiedenis

Gebruiker

Standaard

Wat je ook zou kunnen doen is de sitter geschiedenis van een speler enkel zichtbaar maken indien hij aanklikt dat die bepaalde sitter die informatie van hem kan zien.
    Zoals je ook kan aan/uit klikken of een sitter je berichten kan lezen en je goud kan beheren etc.
    Zo is het probleem toch opgelost want de speler moet er toestemming voor geven?
    Plus een alliantie kan dan natuurlijk eisen van hun nieuwe recruiten deze functie aan te zetten bij sittercheck.
    Iedereen te vreden toch?

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

Dank je wel Megalomanian voor deze toelichting,
    Ik heb totaal geen juridische kennis, ik weet alleen dat dit de reden is waarom het niet mag.
    Als hoofd support en tegenwoordig co-CM begin ik steeds meer te zien waardoor iets niet kan/mag ondanks het iets heel simpel lijkt
    in het spel te verwezenlijken.
    Jullie feedback en ideeen zal ik echt wel doorgeven als ik dit ook maar enige haalbare toevoeging in het spel zijn,
    ga dus vooral door hiermee.

MVG
    sledge

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megalomanian Bekijk bericht
    @Muchacho NL: waarom zou dat niet kunnen?

EDIT: omdat ik jurist (in opleiding) ben heb ik toch even de Wet Bescherming Persoonsgegevens er bij gepakt. Heb hier verder nooit mee te maken gehad, maar ik pak er een paar passages uit warvan ik vermoed dat het daar in zit.

Artikel 1

In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

a. persoonsgegeven: elk gegeven betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon;

Lijkt me dat het hier aan ligt. Nogmaals, mijn kennis van deze wet is zeer beperkt, maar het zou me niets verbazen.
    Wat is een spelersnaam ten opzichte van persoonsgegeven? Het is toch een schuilnaam? Een Alias?
    Ik kan als andere speler, aan de hand van spelersnaam 'smurfen', toch niet een natuurlijk persoon identificeren? Dit kan iedereen zijn.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Wat is een spelersnaam ten opzichte van persoonsgegeven? Het is toch een schuilnaam? Een Alias?
    Ik kan als andere speler, aan de hand van spelersnaam 'smurfen', toch niet een natuurlijk persoon identificeren? Dit kan iedereen zijn.
    Discussie is gesloten als je de vorige post van Sledge bekijkt ;-)
    Maar lijkt me niet zo dat die wet in werking zal treden hoor

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Nee, want zijn meerdere(n) halen een reden aan die niet van toepassing is: het zijn geen persoonlijke gegevens.... het is een nickname die wordt vrijgegeven.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Een nickname moet toch juist voorkomen dat een persoon identificeerbaar is?
    Is dat zo? Een nickname is imo juist een identificeerbare naam waarmee je je kenbaar maakt naar de server als zijnde onderdeel van de community die zich 'server x' noemt.

Gebruiker

Standaard

Overigens, wat weet jij van de wet Muchacho. Ik denk dat de juristen van TG wel iets meer kennis hebben van internetprivacy dan jij.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Denkstkoning Bekijk bericht
    Is dat zo? Een nickname is imo juist een identificeerbare naam waarmee je je kenbaar maakt naar de server als zijnde onderdeel van de community die zich 'server x' noemt.
    Maar het verhult je ware identiteit, waar het volgens mij om gaat.

Gebruiker

Standaard

Tijd om op zoek te gaan naar jurisprudentie. Zo terug. Even een stel databanken doorspitten.

Uit de stukken die ik heb gelezen blijkt dat een forumnaam al voldoende is om iemand te kunnen identificeren en dat dit wel onder de wet valt. Veel mensen gebruiken dezelfde naam voor meerdere activiteiten op internet. Via een zoekmachine kan je nog steeds zijn identiteit achterhalen. Herleiding is ook mogelijk als slechts 1 iemand anders de identiteit van die persoon kent. Dan valt het wel onder de WBP en dus handel je in strijd met de wet als je die gegevens vrij geeft.
    Laatst gewijzigd door FA_Lightsun : 25-09-2014 om 23:58 Reden: Dubbelpost samengevoegd.
    Er zijn twee zekerheden in het leven - je betaalt belasting en je gaat dood.

Gebruiker

Standaard

Ah, dan is het toch alsnog simpel en laat je de naam van de sitter achterwege

Dan krijg je dus zoiets (adhv het voorbeeld van de openingspost):
    19-09-2014 | 13:54 | Speler A heeft een sitter toegevoegd.
    21-09-2014 | 09:17 | Speler A heeft het toezichterschap van een sitter beëindigd.
    22-09-2014 | 14:43 | Speler B heeft het toezichterschap van een sitter beëindigd.
    And this just feels like spinning plates

Soortgelijke discussies

1. Geschiedenis
    By King Paul in forum Ideeën
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 20-01-2010, 19:38

Regels voor berichten