Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 74

Discussie: Travian V - Alpha

Customer Service Representative CM_Tovenaar's schermafbeelding

Standaard Travian V - Alpha

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bbq pic.jpg
Bekeken: 961
Grootte:  18,1 KB
ID: 6302

Reactie topic omtrent de aankondiging van de Travian 5 Alpha versie.

- Alle content mag geplaatst worden, er zijn geen restricties ook screenshots zijn toegestaan.

Het is een Alpha versie, niets is definitief.

Laten we maar aftrappen:

1. Dorps - Overzicht
    Laatst gewijzigd door CM_Tovenaar : 27-07-2014 om 18:37

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard

Allereerst de Wiki van T5 voor de geïnteresseerden: http://wiki.travian5.com/tiki-index.php
    Veel kan er gevonden worden in het Engels, een aantal zaken zijn nog niet volledig vertaald vanuit het Duits.

Nu een aantal screenshots met wat uitleg.
    Zeker niet de bedoeling een volledige handleiding te schrijven, maar slechts een idee geven over T5 zoals het er nu uitziet. Eventueel leuk om verschil tussen de alphaversie en de uiteindelijke versie te kunnen zien later.

Gebouwen. Zoals je ziet zijn de knopjes bovenaan de pagina verwisseld van plek. Gebouwen staat nu eerst en de velden als tweede. Statistieken is een ander knopje geworden, dat staat nu links op je scherm. (de steen met de bliksemschicht door)
    De drie ventjes op je scherm links geven je opdrachten.
    Spoiler

GSvelden. Alles is net een tikkeltje groter geworden op je scherm, en kleurrijker. Onderaan de pagina zie je niet meer wat aan het bouwen is, dat zie je bij het hamertje bovenaan de pagina als je erover gaat met je muis, plaatje daarvan volgt nog.
    Spoiler

Map. De map werkt best goed vind ik. Er is zo'n vakje gekomen dat zich aanpast als je over een ander dorp gaat. Je hoeft dus niet meer te klikken op een oase om te weten hoeveel dieren er staan of wat voor soort dorp het is. Gewoon erover gaan met de cursor en je ziet het verschijnen. Veel sneller dan vroeger.
    Spoiler

De map uitgezoomd. Rechts en links onderaan zie je een klein hoekje donkergroen op de map. Dat is de wildernis, daar kan je (nog) niet stichten. Ook uitgezoomd werkt de map goed vind ik.
    Spoiler

Opties als je op een dorp gaat staan. Het nieuwe keuzemenuutje, nog niet veel gebruik van gemaakt omdat ik niet actief speel. Doet me wat aan andere spellen denken, zoals wel meer zaken.
    Spoiler

Wat staat er te bouwen en onderzoeken. Hier zie je dus wat er in je dorp aan het bouwen is of wat met de master builder (goudbouwer van vroeger?) wordt gebouwd, ik ben niet helemaal zeker of dit goud kost per ding dat je aanklikt. Wel kan ik zien dat het derde vakje van de goudbouwer 100 goud kost. Het zou dus kunnen dat de goudbouwer gratis is als je de slots hebt gekocht (Svenke kan hier mogelijk meer info over geven). Het is voor mij niet overzichtelijker dan vroeger, en zeker deze nieuwigheid doet me denken aan andere spellen.
    Spoiler

De troepen in je dorp. Vroeger zag je rechts op je scherm de troepenaantallen staan. Nu zie je een ventje met de aantallen ernaast. Klik je op het ventje zie je welke soort troepen er staan en hun hoeveelheden.
    Spoiler

Statistieken. Niet heel veel verandering gemerkt. (dit is het grijze steentje met de bliksemschicht, links op je scherm.)
    Spoiler

Community. Ik snap zelf nog niet alles van de nieuwe features met het kingdomsysteem en alles daarrond. Gewoon een screenshot dus. (dit is het gele schildje links op je scherm, boven de knop van de statistieken)
    Spoiler

Veiling. Niet zoveel van uitzicht veranderd.
    Spoiler

Linksboven op je scherm staan er vier sneltoetsen naar de marktplaats, barakken, stallen en werkplaats. Hieronder de verschillende uitzichten.
    Marktplaats: versturen. Raar dingetje is dat we geen coördinaten kunnen ingeven, of dat ik het niet vond. Enkel de dorpsnaam.
    Spoiler

Marktplaats: NPC. Het NPCen is een beetje anders, een verbetering. Je kan nu vrij snel alles naar 1 soort NPCen door gebruik te maken van de groene pijltjes. Of je kan zoals vroeger het aantal GS invullen.
    Spoiler

Barakken. Werkt ook anders dan vroeger. Ik kan er zelf weinig over zeggen omdat ikzelf het nog niet gebruikt hebt.
    Spoiler

Stallen. Zelfde als de barakken maar dan voor paarden.
    Spoiler

Werkplaats is nog niet gebouwd en zou waarschijnlijk hetzelfde zijn :-)

Spelersprofiel. Achja, spreekt voor zich.
    Spoiler

Alliantieprofiel. Er kunnen tot 7 koningen in een alliantie zitten. Deze zie je in het profiel.
    Spoiler

En vroeger had je nog de rapportjes- en de berichtenknop bovenaan de pagina. Nu staan deze respectievelijk rechts en links op de pagina, beide onderaan.

Rapportjes. Je kan veel meer filteren. Op zich wel handig denk ik als je er gebruik van kan maken.
    Spoiler

De IGMfunctie is compleet anders gemaakt. De berichten zoals we ze kennen zijn niet meer en zijn vervangen door een chatfunctie.

De nieuwe IGMfunctie: Chatten. Het lijkt wel handig te werken om een kort praatje te maken. Waar vroeger vaak over de trage communicatie van IGM geklaagd werd kan dat nu niet meer. Nu lijkt het wel op het oude MSN, er opent zich onderaan een vakje en als je erop klikt wordt het groter (zie een paar plaatjes verder) en kan je chatten :-)
    Verbetering? Ja, maar de IGMfunctie weg is ook een verslechtering. Heffen ze elkaar op? Geen idee.
    Ik heb zelf nog niet veel gebruik gemaakt van de chatfunctie maar op het eerste zicht lijken de lange IGMs van vroeger niet meer zo handig over te komen op de chat.
    Spoiler

De nieuwe AllyMail? Of de KingdomMail of Secret Society Mail? Je kan een group chat beginnen met de leden van je alliantie, kingdom of secret society. Ook een newsletter is mogelijk. Geen idee hoe dat allemaal werkt.
    Spoiler

Conversatie. Je kan het vakje ook groter maken zoals je browserscherm. Dan wordt er geen nieuwe pagina geopend maar komt het over de travianpagina te staan en kan je het verslepen, groter of kleiner maken. Kan handig zijn om meerdere conversaties tegelijkertijd open te hebben staan.
    Spoiler

Vergeef me mijn fouten als deze gemaakt zijn. Deze post is zeker niet volmaakt maar is slechts om een indicatie te geven van hoe T5 alpha eruitziet.
    Over het spel zelf kan ik nog niet veel zeggen, het is allemaal wat veel om te begrijpen soms met de verschillende fanclubjes (alliantie, kingdom, secret society).

Maar als er vragen zijn stel ze gerust en dan wil ik wel eens wat opzoeken.
    Laatst gewijzigd door Fluxie : 28-07-2014 om 18:14

Gebruiker

Standaard

Wil iemand Fluxie een +repje geven voor al dit werk?
    Prima gedaan van je
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard. En wil iemand bij het ww van svenke via pb geven^^ Wil zelf ook wel een kijkje nemen. Enige grote nadeel dat ik zo snel zie is dat de hele layout er te fancy uitziet en dat het daardoor haast wel langzaam moet zijn (meer data slurpt). Onhandig dus om via je telefoon te werken. Verder vind ik een chatsysteem ipv een berichtensysteem ook niet echt prettig. Heb dit bij andere spellen (via telefoon) al eens gezien en dit werkt bijzonder vervelend. Archivering en orde door een berichtensysteem is echt een must bij een spel als Travian.
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Muah het vervelendste is nog wel, en ik snap echt niet hoe die mensen in Duitsland het in hun hoofd hebben gehaald, dat ze de dorpsoverzicht en grondstofoverzicht knopjes hebben omgewisseld. Ik heb me nog nooit zo zwakbegaafd gevoeld elke keer als ik weer op de verkeerde klik...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlaxXx Bekijk bericht
    Muah het vervelendste is nog wel, en ik snap echt niet hoe die mensen in Duitsland het in hun hoofd hebben gehaald, dat ze de dorpsoverzicht en grondstofoverzicht knopjes hebben omgewisseld. Ik heb me nog nooit zo zwakbegaafd gevoeld elke keer als ik weer op de verkeerde klik...
    Dat is zo een klein verschil, daar wen je tzt wel aan. Laten we ons liever druk maken over belangrijke aanpassingen die goed dan wel niet goed zijn. In Alpha hebben we nog een stem, dus laat die aub. gelden
    Laatst gewijzigd door Mod_Rob : 29-07-2014 om 14:21

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plox Bekijk bericht
    Dat is zo een klein verschil, daar wen je tzt wel aan. Laten we ons liever druk maken over belangrijke aanpassingen die goed dan wel niet goed zijn. In Alpha hebben we nog een stem, dus laat die aub. gelden
    Oww nee dat is alleen omdat ik op t account zit. She wants the D :x
    Mja layout technisch zuigt T5. Troepen worden slecht aangegeven. Rapportjes slecht te vinden. Statistieken zijn verstopt. Dorpslijst niet constant volledig in beeld is vervelend. Mis je sneller aanvallen op je dorpen. Chat functie is slecht. En de nieuwe manier van alliantie opbouw werkt niet...

Verder is t5 toegankelijker voor inactieve mensen. Je krijgt om de zoveel tijd een avontuur punt. Met 1 punt kan je een kleine avontuur doen, met 2 punten een lange/grote avontuur. Door de aanpassing van de bouwmeester zal die ook meer gebruikt gaan worden. Als je dan ook gebruik maakt van de lange avonturen hoef je echt nog maar 2x per dag online te komen...
    Laatst gewijzigd door Mod_Rob : 29-07-2014 om 14:21 Reden: Citaat aangepast

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Standaard

Ik heb zojuist even het account van Svenke geleend. Enkele zaken op een rij die me op vallen in positieve dan wel negatieve zin (let op dit zijn mijn eerste 3 minuten met T5).

Negatief:
    - Zoals ik al voorspelde is de layout heel zwaar en hierdoor zijn er (onnodige) laadtijden, bijvoorbeeld bij het openen van statistieken, communities (wat dat ook mogen zijn), statistieken, kaarten, etc.

Voorbeeld adh screentje:

Vergis je niet, mijn internetverbinding is best snel. Niet top-notch, maar zeker voor 'wereldwijde' begrippen zit ik wel bij de top denk ik. Als ik hier al significante vertraging op loop, zullen andere mensen hier nog veel meer last van krijgen.

- De vormgeving is nog meer gimmick geworden. Dit heeft als concreet gevolg dat Travian spelen vanaf je werk dan wel in de buurt van een vrouwenmens onmogelijk is (voor zover dat met T4 überhaupt nog mogelijk was). Gelukkig ben ik heel goed geworden in het gebruik van alt + tab (altijd travian spelen met een random word document open).

- Zo te zien kunnen we nog steeds de uitgaande aanvallen niet effectief scheiden van de uitgaande overvallen. Als dit niet aangepakt is, ben ik echt zwaar teleurgesteld, want het zou ons leven zoveel makkelijker maken (aanvallen niet kunnen vinden tussen overvallen wanneer timing bijv 1/3/4 is gegaan ipv 4/4 is echt een bitch, anyone?)

Positief:
    - Minder crap op ons scherm. Ze hebben geluisterd en het scherm is relatief vrij van grote icoontjes. Wel staan die opdrachtgevers in de weg, maar die zijn na een tijdje toch weg.

- Je kunt scrollen tussen de 3 grote knoppen (gs-velden, binnenkant dorp en kaart), mits je met je muis op in het dorp staat. Dit houdt in dat de scrollfunctie van de kaart (omgeving) ook nog werkt, maar als je inzoomt en je staat met de muis op je eigen dorp dan ga je naar de gs-velden van dat dorp. Als je dan nog eens doorscrollt ga je naar de binnenkant van dat dorp.

- Je kunt via de omgevingskaart direct dorpen toevoegen aan een al bestaande farmlijst, zonder dat je speciaal naar de verzamelplaats hoeft te gaan hiervoor.

- Nu de berichtenfunctie vervangen is door een chatfunctie, komen gelijk weer vragen over privacy op. Logisch, want dit kan zeer nadelig zijn voor je spel. Hier kun je voorkeuren over aangeven. Ook lijkt het erop dat we binnenkort op de Russische server ook een Engelse taal kunnen instellen en dus gewoon zonder gekke tekens op ons scherm kunnen spelen.

- Enkele zaken heten nu anders. Hoewel het niet echt positief is, denk ik wel dat het verhelderend is voor nieuwe spelers. De knop voor 'goud' heet nu 'premium features'. De knop 'archief' bij berichten enz. heet nu 'favorites' (de amerikaanse spelling gek genoeg).

Vraagteken/nog niet kunnen testen:
    - Hoe gaat timen? Is 4 aanvallen/sec nog mogelijk?
    Na een aantal keer testen lijkt het erop dat het sturen van treintjes met 4 aanvallen op 1 seconden via het interne tabsysteem onmogelijk is. Meer testen is nodig, maar het beste tot dusver is max. 2 per seconde. Het laden van de actie als je op 'send' drukt duurt simpelweg te lang.

- Hoe worden de defpunten gedistribueerd? Krijgt degene waar er gedeft wordt nog steeds de punten, ook al wordt er gedeft met de troepen van een ander?

Verzoekjes?
    - Willen jullie iets specifieks weten, let me know via PM.

Samenvatting:
    -Speltechnisch ben ik nog weinig significante aanpassingen tegengekomen. Mijn grootste vrees is dat het berichtensysteem 'broken' is en dat de layout (die er flits maar weliswaar ook mooi uit ziet) te belastend is voor je Internet. Ik ben dan ook benieuwd naar het effect van deze layout op bijvoorbeeld het timen van defence en het maken van treintjes. Dit is tenslotte waar het spel om gaat. Oorlog is en blijft het belangrijkste aspect; de layout kan nog zo mooi zijn maar we moeten wel kunnen doen waarvoor Travian bedoeld is: oorlog voeren.
    Laatst gewijzigd door Plox : 29-07-2014 om 00:55

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plox Bekijk bericht
    Uiteraard. En wil iemand bij het ww van svenke via pb geven^^ Wil zelf ook wel een kijkje nemen. Enige grote nadeel dat ik zo snel zie is dat de hele layout er te fancy uitziet en dat het daardoor haast wel langzaam moet zijn (meer data slurpt). Onhandig dus om via je telefoon te werken. Verder vind ik een chatsysteem ipv een berichtensysteem ook niet echt prettig. Heb dit bij andere spellen (via telefoon) al eens gezien en dit werkt bijzonder vervelend. Archivering en orde door een berichtensysteem is echt een must bij een spel als Travian.
    De snelheid valt heel goed mee vind ikzelf. De map werkt véééél sneller dan dat nu het geval is.
    En switchen tussen iets valt ook heel goed mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlaxXx Bekijk bericht
    Oww nee dat is alleen omdat ik op t account zit. She wants the D :x
    Mja layout technisch zuigt T5. Troepen worden slecht aangegeven. Rapportjes slecht te vinden. Statistieken zijn verstopt. Dorpslijst niet constant volledig in beeld is vervelend. Mis je sneller aanvallen op je dorpen. Chat functie is slecht. En de nieuwe manier van alliantie opbouw werkt niet...

Verder is t5 toegankelijker voor inactieve mensen. Je krijgt om de zoveel tijd een avontuur punt. Met 1 punt kan je een kleine avontuur doen, met 2 punten een lange/grote avontuur. Door de aanpassing van de bouwmeester zal die ook meer gebruikt gaan worden. Als je dan ook gebruik maakt van de lange avonturen hoef je echt nog maar 2x per dag online te komen...
    Het is een feit dat het minder overzichtelijk is.
    De dorpslijst kan je trouwens wel op fixed zetten denk ik. Door linksboven onder het pijltje naar links die punaise (duimspijker) aan te klikken.
    Geen idee hoe het met meerdere dorpen eruit ziet.

Wat ik zelf nog niet echt vermeld heb is dat er slecht gebruik wordt gemaakt van de coordinaten. Ik heb nergens gevonden waar ik deze op de map kan ingeven. Het lijkt erop dat je met unieke dorpsnamen moet werken om een bepaald dorp aan te vallen.
    Kan iemand dit bevestigen/ontkennen?

@plox: op het forum (geen idee of die post van jou was) kan je ook info vinden over de aanvallen in 1 seconde.

Customer Service Representative CM_Tovenaar's schermafbeelding

Standaard

Eerste opzet mobiele webversie!

Naam: webversie.jpg
Bekeken: 721
Grootte: 25,8 KB

-------------------------------------
    Bovenstaande reacties zullen vertaald, besproken en geëvalueerd worden!

Hartelijk dank!

- Tovenaar

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Soortgelijke discussies

1. Travian V - Alpha
    By CM_Tovenaar in forum Aankondigingen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 27-07-2014, 18:22

Regels voor berichten