Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 51

Discussie: Hoe maak ik een volwaardige alliantie...

Gebruiker

Post Hoe maak ik een volwaardige alliantie...

In dit bericht ga ik de don'ts van een alliantie en de to do's voor een alliantie bespreken. Ook hoe je een uitnodiging/sollicitatie schrijft.

Geschikt voor: degenen die een alliantie willen maken, of eentje willen joinen.

Wat is een alliantie?
    Een alliantie is een groep spelers die samenwerken om een mooi resultaat te krijgen. Een alliantie kan maximaal 60 leden hebben. Wel kun je meerdere allianties maken (voorbeeld: [alliantie] en [alliantie] first wing) om zo meer leden te dragen. Om een alliantie te joinen heb je een ambassade niveau 1 nodig. Om er een te maken heb je een level 3 ambassade nodig, hier kom ik later nog op terug.

De ambassade
    Om een alliantie te maken, zoals hierboven al vermeld, heb je een ambassade niveau 3 nodig. Om er een te joinen een level 1 ambassade. Per niveau van de alliantie kun je 3 mensen uitnodigen. Op niveau 3 dus gelijk 9 mensen. En op level 20 dus 60 mensen. Als de stichter een level 14 ambassade heeft en jij een level 16 geld jouw ambassade dus dan kunnen er 48 mensen in je alliantie. Als je ambassade neergeschoten wordt dan blijft iedereen in de alliantie maar kun je geen nieuwe mensen uitnodigen.

Laten we beginnen met de handleiding voor degene die er een wil maken.

Het begin
    De server is begonnen en de eerste dag zijn er tientallen allianties, hier moet je jezelf niets van aantrekken. Die allianties zullen net zo snel weer verdwijnen. Concentreer jezelf eerst op je eigen account.

Startend
    Ik raad aan om na 1/2 twee weken te beginnen met je alliantie, mits je niet gefarmd word. Als jij je eigen account niet op orde hebt, zal de alliantie ook een rotzooitje worden. Probeer eerst mensen uit je eigen omgeving te recruiten. Aan een speler die op 8 uur lopen ligt heb je niks.

De naam
    De naam vind ik zelf een belangrijk aspect, probeer een leuke naam te verzinnen die ook iets met het spelletje te maken heeft. IONOX, e.d worden heel vaak gefaked.

Het profiel
    Zorg dat je profiel overzichtelijk is en dat er niet teveel tekst in staat.
    Pixelarts van o.a middelvingers, zwaarden enm andere stoere plaatjes
    Levels van de ambassade en dat soort dingen. Dat wil niemand weten.
    Zinnen als vóór morgen 100 pop. anders kick. Dat schrikt voor (vooral) nieuwe spelers af.

Joineisen en of sollicitaties gewenst zijn
    'Prijzenkast'
    Korte maar nuttige teksten

Uitnodigen en sollicitaties
    Zorg dat je je leden met uiterste zorg uitzoekt, ga niet de eerste de beste speler uitnodigen. Rang is eerst niet belangrijk, zorg eerst dat je met een groep leden bent wie je kan vertrouwen. Een alliantie met spionnen en dat soort mensen wil je immers niet hebben. Stuur berichten naar leden met je eigen niveau. Spam topspelers zonder alliantie niet vol met alliantie-aanzoeken. Trek leden na op bijvoorbeeld de website Gettertools.

Diplomatie
    Ga niet met jan en alleman een verbond sluiten. Kies je NAV's en allianties zorgvuldig uit. Verklaar ook geen oorlog aan een alliantie omdat ze je farmen. Dit is niet nodig.

Communicatie
    Zorg als leider van een alliantie dat je een IRC, Skype of ander communicatiemiddel hebt. Een alliantie is niet te sturen via igm's en het alliantieforum alleen. Als je een [ally]-bericht schrijft, laat dan niet teveel emotie zien.

Pas op! De volgende tekst kan als schokkend worden ervaren:
    Typ bijvoorbeeld niet f*ck een van mn dorpen is overgenomen!!!! VAL HEM AAN!!!!!

Hopelijk heb ik jullie een beetje geleerd hoe je een alliantie moet runnen.

Laten we nu verder gaan met de handleiding hoe je een sollicitatie moet schrijven.

Stappenplan:

Stap 1
    Bij het opstellen van een brief is het heel belangrijk dat je niet alles in 1 keer achter elkaar typt, maar met verschillende alinea's. Dit is heel belangrijk!

Dus niet dit:
    hoi ik ben [speler] en ik wil graag in jou alliantie kan dat?
    Maar dit:
    Hallo,

Ik ben [speler] en ik wil graag in jouw alliantie. Kan dat?

Mvg [speler]
    Verder is het handig om geen tiebvauten te maken en geen msn-taal te gebruiken, het ziet er onprofessioneel uit:
    hoj, ik bn [speler] n k wl graag in jauw ally kan da?
    Gebruik ook leestekens zoals: ,.!?

Stap 2:

Wat je allemaal zou kunnen/moeten vermelden is:
    • Stel jezelf voor. Vertel iets over je echte leven, lieg niet over je leeftijd! Als jij een goede brief opstelt en je bent pas 12 is het goed.
    • Vertel iets over je Travian ervaring. Een klein beetje overdrijven kan geen kwaad, maar niet te erg! Ook heel belangrijk: namen erbij zetten van je oude accounts, en eventueel alliantie namen.
    • Vertel je doel op de server en wat voor waarde je kan zijn voor de alliantie.
    • Vertel iets over je eigen dorpjes en eventuele vrienden in de alliantie.
    • Vertel wat je verwacht van de alliantie.
    • Vertel wat ze van jou kunnen verwachten.
    • Zet er een beetje humor in. Hoeft niet, maar is gewoon leuk.
    • Ben je dual, tripple of meer? Stel iedereen voor of (beter nog) laat ze zelf een brief schrijven.
    • Waarom onze alliantie, waarom niet een andere?
    • Ken je mensen op deze server? Zo ja, wie?

Dus niet:
    hoi ik ben [speler] en ik heet in rl [naam] en ben [gelogen leeftijd] oud ik zou graag bei je ally wille mag dat? ik heb [gelogen resultaten van server] gespeeld.
    Dit is wél goed:
    Hallo,

Ik ben Cow en heet in real life Jeroen, ik ben 14 jaar oud en verspil al 3 jaar van mijn leven aan Travian met 1 jaar tussenstop.
    Ik ben begonnen op server 1, drie jaar geleden, waarbij ik heb geholpen met het bouwen van een WW (niet zo vaak, maar af en toe een paar uurtjes) en we zijn helaas 2e geworden. Na die server ben ik een jaar of anderhalf gestopt en vorig jaar weer begonnen op server 8, in de winnende alliantie en uiteindelijk met een WW veeg.

Deze server is mijn doel vooral verdediging en helpen daarmee, ik wil wel een klein rel-legertje maken die soms nog van toepassing kan zijn. Vooral zorgen dat er een hoop def staat.
    Mijn waarde is dus defense, ik heb op dit moment niet zo veel (kleine *** phalanxen en *** druidenruiters op niveau 16 en 12).

Ik ben een kleine maand geleden begonnen en groei erg snel, mede dankzij de hulp van *** en *** mijn doel is ook bij hun te komen en hen te helpen waar nodig is.

Zelf verwacht ik van de alliantie dat: [Zelf invullen, niet iedereen heeft dezelfde eisen].
    Iemand uitnodigen?
    Ikzelf vind dat je vooral beleefd, duidelijk en doelstellend moet zijn. Vertel niet gelijk teveel over de alliantie. Nogmaals: spam topspelers niet vol

Ik hoop dat ik jullie schorriemorrie heb geleerd hoe je beleefd, doelstellend en netjes een sollicitatie/uitnodiging schrijft en hoe je een alliantie moet runnen! Natuurlijk verschilt elke server, zelfs als je verschillende servers achter elkaar met dezelfde alliantie zit.

Er komen nog nieuwe delen!
    o.a:
    DEEL 2, verdediging en aanval
    DEEL 3, diplomatiek; details
    DEEL 4, hoe om te gaan met ...
    Laatst gewijzigd door FollowMe : 24-07-2014 om 09:57
    Travian 4ever!

Gebruiker

Standaard

Ik zal jouw tekstje samenvatten: 'Gezond boerenverstand', ook wel eens common sense genoemd.

Delen van je tekst hebben niets te maken met een alliantie maar bijvoorbeeld meer met spelling.

Ik vraag me soms nog af of je aan het trollen bent of heel serieus bent

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ik zal jouw tekstje samenvatten: 'Gezond boerenverstand', ook wel eens common sense genoemd.

Delen van je tekst hebben niets te maken met een alliantie maar bijvoorbeeld meer met spelling.

Ik vraag me soms nog af of je aan het trollen bent of heel serieus bent
    Ik snap niet dat mensen overal kritiek op moeten geven. Het is toch fijn voor nieuwe spelers om een topic als dit te zien op het forum? Ik moest alles zelf uitzoeken omdat mensen geen tutorials voor beginnende spelers schreven.
    Travian 4ever!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FollowMe Bekijk bericht
    Ik snap niet dat mensen overal kritiek op moeten geven. Het is toch fijn voor nieuwe spelers om een topic als dit te zien op het forum? Ik moest alles zelf uitzoeken omdat mensen geen tutorials voor beginnende spelers schreven.
    Maar wat jij schrijft is gewoon logisch als je een beetje manieren hebt denk ik? Zoals ik zei: gezond boerenverstand.
    Als je dit niet uit jezelf doet ben je nog te jong of te dom om het spelletje degelijk te spelen. Sorry voor de grove taal misschien.
    Of vindt jij het logisch dat je iemand aanspreekt met 'hey gast magk in u ally want kben keigoe' ?

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Maar wat jij schrijft is gewoon logisch als je een beetje manieren hebt denk ik? Zoals ik zei: gezond boerenverstand.
    Als je dit niet uit jezelf doet ben je nog te jong of te dom om het spelletje degelijk te spelen. Sorry voor de grove taal misschien.
    Of vindt jij het logisch dat je iemand aanspreekt met 'hey gast magk in u ally want kben keigoe' ?
    Nee, natuurlijk niet. Een dergelijke tutorial hoe je een alliantie runt was nog niet te vinden of wel...
    Travian 4ever!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FollowMe Bekijk bericht
    Nee, natuurlijk niet. Een dergelijke tutorial hoe je een alliantie runt was nog niet te vinden of wel...
    Dit is geen tutorial over hoe je een alliantie runt.

Een echte tutorial over hoe je een alliantie runt is iets complexer en hangt van server tot server af, van alliantie tot alliantie en van speler tot speler.
    Moest er een typevoorbeeld zijn hoe je een alliantie moet runnen om zo de server te winnen zou die er toch allang bestaan zeker? ;-)

Er zijn allianties welke steeds op dezelfde manier werken en steeds mooie resultaten behalen, Omerta/Rage is daar een voorbeeld van. Maar om die resultaten te behalen heb je een bepaald soort spelers nodig in je alliantie, anders werkt je manier van leiden averechts.

Jouw tutorial is een mooie basis. Maar zaken als 'de naam' of 'het profiel' brengen nul komma nul bij tot hoe goed of leuk een alliantie is. Een naam moet voor mij vooral praktisch zijn zodat ik hem snel kan typen ;-)
    En een profiel, daar kijk ik niet eens meer naar.

Wel leuk zijn je sollicitatietips, waar vooral de beleefdheid belangrijk is voor mij. Nu is het maar de vraag of de spelers die deze tips nodig hebben dat ook lezen. Maar dat heeft weinig te maken met een alliantie runnen.

Je hebt bijvoorbeeld niets gezegd over aanvallen en/of verdedigen. Wat eigenlijk veel belangrijker is dan de naam of het profiel van de alliantie.

Gebruiker

Standaard

Dan zal ik daar nof wel eens een tutorial over maken
    Travian 4ever!

Gebruiker

Standaard

lollllllllllll.

Vertel iets over je Travian ervaring. Een klein beetje overdrijven kan geen kwaad, maar niet te erg!

Echt he, je begon zo goed maar bij die 2e zin stopte het direct.
    Doe je vooral niet beter/anders voor als je bent, kwestie van tijd dat je ermee door de mand valt.
    Zoals Fluxie meld, er is niet een goede handleiding te maken over hoe je een goede alliantie start/opzet,
    te veel verschillende factoren die er in meespelen en het hangt vooral af van de personen in de ally hoe je zoiets aan dient te pakken en ook nog eens van de persoonlijkheid van de allyleider(s).
    Was het zo simpel 1, 2, 3 op te noemen wat de beste manier was dan had ik er allang 1 geschreven want je hebt wel gelijk hoor, die is er niet en zou best nuttig kunnen zijn.

Gebruiker BobDeBouwer's schermafbeelding

Standaard

Leuk dat je het doet hoor, laat ze maar zeuren
    Vooral die Fluxie hé, moet ook altijd bashen
    Prins Pils - Chico de Lama - Doofenshmirtz.

Beste Nieuwkomer Award (2013/2014): Bob de bouwer

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobDeBouwer Bekijk bericht
    Leuk dat je het doet hoor, laat ze maar zeuren
    Vooral die Fluxie hé, moet ook altijd bashen
    Ik ben een verkondiger van de waarheid.

Dat jullie het bashen noemen is jullie zaak.

Soortgelijke discussies

1. Tutorial : 'Hoe word ik een volwaardige farm'
    By Poca in forum Spelers Handleidingen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 19-01-2012, 00:20

Regels voor berichten