Pagina 5 van 37 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 366

Discussie: travian niveau moet omhoog

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Ok ik geef het op. Dacht dat een potentieel topic was om met ideeen te komen zodat travian toegankelijker wordt voor "noobs" en om deze dan te helpen om een niveau te krijgen dat het spel ook leuk is voor ze. Maar iedereen bashed alweer op elkaar, op travian en op goud.

Modje verander topic titel alstublieft, want dit heeft niks met het niveau omhoog halen te maken. De posts van sommigen halen het niveau eerder omlaag...

Dit is heel spijtig, zoals ik al eerder in post aangaf heeft de topic titel potentie, alleen werd in het eerste berichtje al verpest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlaxXx Bekijk bericht
    Ok ik geef het op. Dacht dat een potentieel topic was om met ideeen te komen zodat travian toegankelijker wordt voor "noobs" en om deze dan te helpen om een niveau te krijgen dat het spel ook leuk is voor ze. Maar iedereen bashed alweer op elkaar, op travian en op goud.

Modje verander topic titel alstublieft, want dit heeft niks met het niveau omhoog halen te maken. De posts van sommigen halen het niveau eerder omlaag...

Dit is heel spijtig, zoals ik al eerder in post aangaf heeft de topic titel potentie, alleen werd in het eerste berichtje al verpest.
    Jij wilt juist het niveau naar beneden halen om het toegankelijker te maken voor "noobs" Ja dan is het een verkeerd topic, terwijl het wel een goed idee van je is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vandili Bekijk bericht
    Nee, ik geef als voorbeeld dat er een statistieken lijst gemaakt kan worden met hierin een overzicht van goud verbruikers.

Waarop jij weer reageert met het feit dat je pas voldoening hebt als er geen onderscheid meer gemaakt kan worden door goud gebruik. Ik ga er in dat geval dus inderdaad vanuit dat goud gebruik bij jou uit den boze is.

Echter zonder goud en dus zonder inkomsten zal Travian geen lang leven lijden ben ik bang.

Daarom vraag ik je je argumentatie eens wat kracht bij te zetten en hoe jij denkt dit op te kunnen lossen?
    Reclame inkomsten

Massa is kassa. Zet 20K op een server en iemand zal die 20K mensen wel willen bereiken met reclame.
    Laatst gewijzigd door FA_Lightsun : 04-07-2014 om 18:17 Reden: Dubbelpost samengevoegd.

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat als je/we het niveau binnen travian willen verhogen, we daar zelf in moeten investeren.
    Meer goede en uitgebreide spelershandleidingen mbt één aspect van het spel, er zijn wel wat handleidingen te vinden maar die zijn m.i. te gebrekkig of gaan er vanuit dat spelers snappen wat ze met die informatie moeten.
    De handleiding van Plox: "De kata-trein: een korte uitleg", lijkt mij een heldere handleiding voor beginnende/gevorderde spelers. Handleidingen over account opbouw (cp, dorpen stichten/overnemen, indeling van dorpen, enz) zijn er niet gek veel van bijvoorbeeld.
    Als de "doorgewinterde" spelers eens een handleiding maken m.b.t. hun sterkste kant (hoe je veeg op te bouwen, farmen, goed faken, enz) dan zou dat kunnen bijdragen aan het niveau op travian.

Nu zullen veel spelers niet uit zichzelf alle handleidingen doorspitten, misschien een idee om in een alliantie bepaalde eisen te stellen mbt de handleidingen? zorgen dat je spelers ze hebben gelezen en het onder de knie hebben.

Last but not least, ik heb het idee dat veel allianties tegenwoordig (misschien vroeger ook al veel) bestaan uit spelers die al servers lang met elkaar spelen, de ons-kent-ons cultuur is typerend voor het NL Domein.
    Ook dit staat het verhogen van het niveau in de weg. Als de doorgewinterde spelers nou eens een eigen alliantie maken waarin ze beginnende/gevorderde spelers in uitnodigen en opleiden, om vervolgens tegen andere allianties te strijden die hetzelfde hebben gedaan. (sowieso leuke uitdaging, wie zorgt ervoor dat zijn team het beste kan worden door ze goed te ondersteunen enz. + leuke oorlogen)

Bijvoorbeeld:
    1 doorgewinterde ally leider
    10 spelers (5 deff en 5 offensief)

als je 4 of 5 van dat soort allianties hebt, gaat het niveau snel genoeg omhoog lijkt me.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vandili Bekijk bericht

Echter zonder goud en dus zonder inkomsten zal Travian geen lang leven lijden ben ik bang.
    Er zijn andere mogelijkheden. Voorbeeld: bel eens met mijnheer Hein of Lidl of Wallmarkt of hij een vlaggetje met zijn logo op de marktplaats wil zetten. Het is maar een voorbeeld. Het punt is dat je ook wat creatiever kunt zijn met zoeken naar inkomsten. Hierdoor ben je minder afhankelijk van de inkomsten uit de goud aankopen van spelers.

Ik ben alleen van mening dat goud zeker niet de belangrijkste reden is dat "het niveau" naar beneden gaat. Gaat dat inderdaad wel naar beneden? Of wordt de speelstijl gewoon anders? Of is het zo dat meer mensen een hoog niveau halen zodat de hele goede spelers minder opvallen? Of gaan die weg omdat ze geen uitdaging want geen tegenstand hebben?

Ik ben nu voor het eerst aan een T4 server begonnen. Ik heb een paar jaar niet gespeeld. De laatste server was een T3.6.
    (Noot tussen door: wat mij betreft was de eerste versie die ik speelde de leukste:T2.5. Die stomme oases en helden mogen ze schrappen ) Wat mij opvalt is dat er steeds geklaagd wordt over het blokvormen, het simmen etc. Vind ik vreemd. Voor degenen die ooit geprobeerd hebben om een dergelijk blok te vormen en bij elkaar te houden zal het geen verassing zijn dat dat verdomde moeilijk is.
    Travian is een spel met veel facetten. Niet alleen maar legertjes bouwen en versturen en dat soort dingen, maar ook je leger onderhouden, contacten leggen en onderhouden, tactiek, strategie, diplomatie, het zijn allemaal onderdelen van het spel.
    Naar mijn idee gaat het niveau inderdaad achteruit. Of dat zo is WEET ik niet. Maar die achteruitgang zit hem meer in de beperkte visie die veel spelers op het spel hebben ("rellen") dan in het werkelijk lagere niveau van de spelers.
    De te eenzijdige kijk op het spel van de meeste spelers is naar mijn idee het grootste probleem. Waarschijnlijk nog meer dan de invloed die goud heeft op het spel.
    Laatst gewijzigd door TPG : 05-07-2014 om 15:16
    Wacht maar, later als ik groot ben

Gebruiker Michielvloe's schermafbeelding

Standaard

Helden moeten ze niet weg doen, wel in de huidige overpowerde vorm. Maar het is de enige manier om aanvallen te belonen tov alleen maar veegsimmen.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielvloe Bekijk bericht
    Helden moeten ze niet weg doen, wel in de huidige overpowerde vorm. Maar het is de enige manier om aanvallen te belonen tov alleen maar veegsimmen.
    Kan geen rep meer geven.....

de hogere productie tegenwoordig vind ik al een voordeel; farms leveren meer op en beginners die interesse hebben kunnen sneller verder en blijven meer interesse hebben.
    Dat veilingsysteem is ook serieus verbeterd trouwens.

Aparte rankings voor 'niet-goud' spelers is al moeilijk haalbaar; waar leg je de grens? Geen goud gebruik of geen goudaankoop?
    Hetzelfde met dual/triple/.... accounts; checken op ip adres lijkt me moeilijk in een tijd waar velen ook mobiel op internet gaan. Het zou persoonlijk wel in mijn voordeel zijn, maar niet eerlijk tegenover de mensen die wel degelijk solo praktisch overal hun tijd in travian willen steken.

Zoals ik eerder al zei; strenger push accounts opsporen.
    En misschien een idee dat ik nog niet heb zien passeren; de bouwtijden lager maken?
    Zeker voor solo spelers zonder goudgebruik is een HD opbouwen niet zo makkelijk, terwijl je ze met goud ff snel kan NPC'en en klaarzetten.
    Dat zal wel iets minder inkomsten bieden misschien (minder klaarzetten) , maar het niveau verschil zal iets kleiner worden denk ik.

De schatkamer zou ik trouwens ook goedkoper maken, maar wel meer natardefensie plaatsen.
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plox Bekijk bericht
    Zoals ik al vaker gezegd heb: alle servers van de wereld samenbrengen tot 14 servers. Iedere maand een nieuwe server van de nieuwste versie en verder 2 servers met 'classic' T3.0 of T3.6. Eventueel een 15e server voor speciale servers zoals birthday of summerspecial. Engels voertaal maar geen verbod op andere talen. Zo krijgen we weer volle servers, want dat is het belangrijkste criterium voor spelplezier.
    Ik denk dat 'van de wereld' een iets te grote groep is.
    Maar je kan per continent oid werken, zoals andere spellen doen. (LoL, Hearthstone, .........)

Een groot probleem dat travian mist is volgens mij toch de mond tot mond reclame. Probeer maar eens uit te leggen aan iemand dat een nieuw spel zoekt hoe travian werkt. Romeintjes, Germaantjes en Galliers die tegen elkaar strijden? Dat is wel erg kort door de bocht. Het spel is te ingewikkeld geworden denk ik, en nieuwelingen kunnen op een korte tijd niet genoeg leren hoe het spel echt werkt. Het duurt minstens een server om de "brede basis" te kennen.

Misschien moet er een "buddy-systeem" komen? Ik zou me alvast vrijwilliger stellen om een gemotiveerd noobje op te leiden tot een Chinees klikslaafje ;-)

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt er wat op dat iedereen de schuld aan TravianGames toe schuift en suggesties voor veranderingen geeft. Nu weet iedereen ook dat dat geen enkele kans van slagen heeft volgens mij, de ideeën worden toch niet doorgevoerd en dus lijkt het mij in ieder geval logischer om te bedenken wat we er zelf aan kunnen doen (zie o.a. mn vorige post hier).

Om het in het WK sfeertje te verwoorden:
    Van de voetbalfans die achter hun TV staan te schreeuwen hoe de voetballers het beter moeten aanpakken worden die voetballers niet daadwerkelijk beter, noch zorgt dit voor enige verandering..

Gebruiker Michielvloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ik denk dat 'van de wereld' een iets te grote groep is.
    Maar je kan per continent oid werken, zoals andere spellen doen. (LoL, Hearthstone, .........)

Een groot probleem dat travian mist is volgens mij toch de mond tot mond reclame. Probeer maar eens uit te leggen aan iemand dat een nieuw spel zoekt hoe travian werkt. Romeintjes, Germaantjes en Galliers die tegen elkaar strijden? Dat is wel erg kort door de bocht. Het spel is te ingewikkeld geworden denk ik, en nieuwelingen kunnen op een korte tijd niet genoeg leren hoe het spel echt werkt. Het duurt minstens een server om de "brede basis" te kennen.

Misschien moet er een "buddy-systeem" komen? Ik zou me alvast vrijwilliger stellen om een gemotiveerd noobje op te leiden tot een Chinees klikslaafje ;-)
    Een strategisch oorlogsspel. Zo moeilijk is het toch niet?

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Per continent is denk ik wel een iets beter systeem dan wereldwijd ja.
    Speelbasis zal groot genoeg zijn en qua servers waarschijnlijk beter te onderhouden dan ook.

Buddy systeem of iets wat erop lijkt is denk ik wel noodzakelijk. Zie eerlijk gezegd nooit veel beginners de start door komen, enkel de getalenteerden of diegene die dus steun/hulp bij het spel krijgen.

@Druid Weet niet of schatkamer goedkoper maken noodzakelijk is maar de natardef mag idd meer. In mijn opinie moeten ze de eisen ervan aanpassen dat het gemiddelde van de def anders genomen wordt dan dat ze dat nu doen. (troepengemiddelde gehele server als ik het goed heb?)

Regels voor berichten