Weergegeven resultaten: 1 tot 9 van 9

Discussie: Ip adres

Gebruiker Big Boss's schermafbeelding

Standaard Ip adres

Geachte,

Ik heb in mijn travian carriere wel wat schrijnende gevallen gezien van multihunters die niks kunnen doen als er zich een probleem voordoet. Zoals laatst dat een veeg van een vriend van mij op een wereldwonder gestuurd is door iemand op het account terwijl het niet de bedoeling was. Als je met een hoop mensen op een account speelt kan zoiets treurigs een keer gebeuren.

Men wilde toen volgens mij niet het IP adres geven van degene die het verstuurd heeft. Of bij andere gevallen willen multihunters ook het IP adres niet geven van de schuldige.

En dit is vreemd omdat..

Ik heb gister voor het eerst in lange tijd weer ingelogd, na 5x een fout wachtwoord te hebben ingevoerd. Geen probleem verder, heb een kwartier gewacht en voila. Nu zie ik dus vandaag in mijn hotmail inbox:
    ===================
    Beste Big Boss,

Je account op Travian.nl Forum is tijdelijk bevroren omdat iemand meer dan 5 keer heeft geprobeerd in te loggen met een verkeerd wachtwoord. Je kunt daarom de komende 15 minuten niet inloggen.

De persoon die probeerde in te loggen op je account heeft het volgende IP-adres: *******.
    ===================

Hier geven ze dus wel het IP adres? Waarom is dat dan wel? Dat vraag ik mij af en aan jullie om dat te beantwoorden

Groetjes
    Alex
    De enige echte laatste T2,5 Classic s3 2010-2011 :

Customer Service Representative CM_Tovenaar's schermafbeelding

Standaard

Beste Big Boss,

Hartelijk dank voor je bericht, gezien het geen ingame vraag is en er best wel wat vraag is omtrent deze situatie, wil ik toch graag wat toelichten. Travian heeft vrijwilligers aangesteld om toezicht te houden op de speelservers. De Multihunter heeft als taak het spel te monitoren op valsspelers en dat men zich naleeft volgens de spelregels. Indien er iets niet volgens de regels gebeurd, dan zal de Multihunter hierop anticiperen en indien nodig ingrijpen.

Multihunters leveren geen customer service en zijn niet op de hoogte van alle interne procedures. Vragen omtrent procedures lopen via de community manager die je kan bereiken via admin@travian.nl. Dit geldt ook voor betalings problemen en andere problemen binnen Travian Nederland/België. Problemen met het versturen van troepen naar een (verkeerd) dorp, in deze situatie wereldwonder is onderdeel van het spel. Wij zullen in deze situatie niet de aanval annuleren, troepen terug zetten of vergoeden. Na het verzenden van de aanval/overval heb je 90 seconden de tijd om de gegevens te controleren en indien nodig te annuleren. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Multihunters treden enkel op als men zich niet houd aan de spelregels die Travian stelt op haar speelservers. Gezien er niets tegen de spelregels is gebeurd zal men ook geen actie ondernemen en zeker niet persoonlijke gegevens delen.

Zoals in onze algemene voorwaarde beschreven staat en ook in ons privacy policy beleid kunnen alle gegevens omtrent jouw gegevens die in onze database staan opgevraagd worden. Graag citeer ik dan ook het volgende:

Privacy beleid

“7. Informatie over persoonlijke gegevens: Op verzoek zal TRAVIAN GAMES kosteloos alle opgeslagen persoonlijke gegevens aan u bekendmaken. Deze informatie wordt elektronisch, over het algemeen per e-mail, aangeleverd ”

Indien je hier graag gebruik van wil maken kun je contact opnemen met onze privacy afdeling via dit e-mailadres: privacy@traviangames.com. Zij zullen alle gegevens verzamelen en per e-mail aan je mededelen. Je kunt ook via dit e-mailadres alle gegevens uit de database laten verwijderen, let op dit kan later niet hersteld worden. Verwijderd is dus ook echt verwijderd. Tevens staat er in ons privacy beleid precies wat we registeren, archiveren en zelfs na verloop van tijd verwijderden. Terugkomend op het feit van de registratie en het vrijgeven van IP-adressen bij x verkeerde inlogpogingen ga ik bekijken en contact over opnemen met de privacy/legal afdeling. Hier durf ik op dit moment niets over te zeggen. Hartelijk dank voor het aankaarten!

Hopelijk heb ik een beetje duidelijkheid geschept en inzicht gegeven in de situatie.

Link: Privacybeleid (NL - PDF)
    Link: Algemene Voorwaarden (NL - PDF)
    Link: Taken omschrijving Travian Nederland
    Link: Spelregels

Met vriendelijke groet,
    Tovenaar
    Laatst gewijzigd door CM_Tovenaar : 12-06-2014 om 01:01

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Standaard

Goede post, dank je wel voor deze informatie, en ik wacht op wat je te weten bent gekomen over het 5x fout inloggen en het geven van het ip-adres als gevolg daarvan.

Alex

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ik *denk* dat dat komt omdat die e-mail gegenereerd wordt vanaf een systeem direct in beheer van Travian Games zelf, en niet door de Multihunter.
    Een multihunter heeft een Non-disclosure agreement ondertekend (NDA), waar bijvoorbeeld dus ook in staat dat de Multihunter in kwestie geen gegevens uit de tool aan derden mag verstrekken.
    Daar valt het IP adres van een login ook onder.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Ik *denk* dat dat komt omdat die e-mail gegenereerd wordt vanaf een systeem direct in beheer van Travian Games zelf, en niet door de Multihunter.
    Een multihunter heeft een Non-disclosure agreement ondertekend (NDA), waar bijvoorbeeld dus ook in staat dat de Multihunter in kwestie geen gegevens uit de tool aan derden mag verstrekken.
    Daar valt het IP adres van een login ook onder.
    De multihunter hoort bij TravianGames en is daarmee "aanbieder" van het product, jij als speler bent gebruiker van het product. Als jij vraagt om je eigen gegevens in te zien is er niet een "derde" partij.
    Tenzij de gebruiker niet "het account" is, maar alleen de persoon die registreert en de duall daar los van.
    (Als dat het geval is dan is het ook wel bijzonder dat hele accounts gebanned kunnen worden door misbruik van 1 speler op het account (bij een duall account).)
    Laatst gewijzigd door Cloud : 12-06-2014 om 17:43

Standaard

Het account blijft eigendom van Travian Games, en de multihunter is een externe vrijwilliger dus staat niet op de payroll van Travian Games, en jij weet jouw eigen IP adres over het algemeen wel (en anders is er altijd www.WhatsmyIP.org)

Als je dus vraagt: "Welke IP adressen hebben er ingelogd ten tijde van het versturen?" vraag je ook nog eens om gegevens van anderen. En dus ben jij de "derde partij" die die info opvraagt. De eerste is degene die inlogt, de tweede is Travian Games (waar de hunter toegang toe heeft)

En jij geeft bij registratie aan dat jij verantwoordelijk bent voor wat er op dat account gebeurt.
    Je dual de schuld geven maakt voor Travian Games dus niet uit, en zal niet leiden tot terugdraaien van een actie.
    One Piece

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Het account blijft eigendom van Travian Games, en de multihunter is een externe vrijwilliger dus staat niet op de payroll van Travian Games, en jij weet jouw eigen IP adres over het algemeen wel (en anders is er altijd www.WhatsmyIP.org)

Als je dus vraagt: "Welke IP adressen hebben er ingelogd ten tijde van het versturen?" vraag je ook nog eens om gegevens van anderen. En dus ben jij de "derde partij" die die info opvraagt. De eerste is degene die inlogt, de tweede is Travian Games (waar de hunter toegang toe heeft)

En jij geeft bij registratie aan dat jij verantwoordelijk bent voor wat er op dat account gebeurt.
    Je dual de schuld geven maakt voor Travian Games dus niet uit, en zal niet leiden tot terugdraaien van een actie.
    Oke, ik probeer het even anders uit te leggen:

Wanneer je een account aanmaakt, moet je aanvinken dat je akkoord gaat met de voorwaarden (in die voorwaarden staat onder andere dat gegevens van je worden opgeslagen, waaronder neem ik aan ook je IP adres)
    Maar in dit geval ga je duallen. Jouw duall heeft nooit op het accepteren van de gebruikersvoorwaarden geklikt, aangezien dat alleen bij het registreren van je account tevoorschijn komt.

Dus dan zijn er 2 mogelijkheden (lijkt mij):
    1. Jouw duall hoort bij jouw account, en aangezien jij Gebruiker bent en dus verantwoordelijk voor jouw account zou je ook alle gegevens van jouw account moeten mogen inzien.
    Of
    2. Jouw duall is een derde partij die nooit de gebruikersvoorwaarden heeft geaccepteerd en wettelijk gezien mag TRAVIANGames zijn/haar gegevens niet bijhouden (aangezien hij/zij daar geen toestemming voor heeft gegeven).

Optie 2 lijkt me dan niet logisch, aangezien die gegevens dus wel degelijk aanwezig zijn.

Correct me if i'm wrong:P ben geen rechten student(A)

Standaard

Even uit de Algemene voorwaarden geknipt:
    Gebruik van het spel is toegestaan vanaf het moment dat
    de gebruikersovereenkomst voor het spel akkoord is bevonden en TRAVIAN
    GAMES voor de gebruiker een spelaccount heeft geopend ten behoeve van de
    betreffende spelwereld. Hiervoor verkrijgt de gebruiker een enkelvoudig, persoonlijk
    recht op gebruik van de gratis functies van de huidige versie van het
    spel.
    Ik heb even onderstreept waar de knel zit in je 'logica'.
    Duals zijn officieel dus niet eens toegestaan, waarschijnlijk voor de reden die jij zei: de dual heeft de Algemene Voorwaarden, Privacy Policy en Spelregels niet kunnen accepteren en heeft dus eigenlijk geen recht om te spelen.

Jij verleent hem toegang tot jouw account, en dan ben jij dus verantwoordelijk voor wat hij/zij doet.
    Maar je dual wordt niet als speler van jouw account erkend door Travian Games, en is dus ten alle tijden een derde partij
    One Piece

Standaard

Even uit de Algemene voorwaarden geknipt:

Ik heb even onderstreept waar de knel zit in je 'logica'.
    Duals zijn officieel dus niet eens toegestaan, waarschijnlijk voor de reden die jij zei: de dual heeft de Algemene Voorwaarden, Privacy Policy en Spelregels niet kunnen accepteren en heeft dus eigenlijk geen recht om te spelen.

Jij verleent hem toegang tot jouw account, en dan ben jij dus verantwoordelijk voor wat hij/zij doet.
    Maar je dual wordt niet als speler van jouw account erkend door Travian Games, en is dus ten alle tijden een derde partij
    Hier zit wat in, dit zou best wel eens waar kunnen zijn. Maar als dat zo is, waarom geven de Multihunters en Serverhoofden dit dan niet aan. Altijd als zich er een probleem voordoet met duals of iets krijg je gaar onduidelijk gedoe Als ik dit te horen zou krijgen zou ik kunnen zeggen, ok hier zit wat in. En dan weet je in het vervolg dat je echt alleen duals moet nemen die je vertrouwt. (Dat zou je overigens ook hebben lijkt me als TG dat niet zou zeggen maar goed )

Iedereen weet dat niemand al die gebruikersvoorwaarden leest. Misschien moeten we daar iets nieuws op vinden, gewoon 1 gebruikersvoorwaarde die voor alle producten geldt altijd en overal

Regels voor berichten