Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 14

Discussie: Gezondheidsverlies van de held

Gebruiker Lelucas's schermafbeelding

Standaard Gezondheidsverlies van de held

Haai,

Ik vroeg me af of er een manier is dat je kunt berekenen hoeveel hp je held verliest als je bijv. met alleen je held een oase aanvalt. De veldslagsimulator blijkt dit niet te doen en ik wil ook niet graag een te groot risico nemen.

Groetjes Lucas
    ts2 2014-2015 Blub CS
    ts1 2015-nu Vercingetorix Insomnia

Customer Service Representative CM_Tovenaar's schermafbeelding

Standaard

Beste Lelucas,

Hartelijk dank voor je bericht, in het rijtje "gevaar" kun je zien hoe zwaar het avontuur is.
    Enkele mogelijke niveau's zijn: erg makkelijk, makkelijk, normaal of zwaar. Uit deze gegevens kun je al opmaken hoe zwaar het avontuur zal zijn.

Deze calculatie kun je niet berekenen in de veldslagsimulator, gezien avonturen hier niet in
    vermeld staan. Er zit natuurlijk een stukje geluk bij, maar de de sterkte van je held. Als je al je eigenschappen op grondstoffen zet is je held natuurlijk eerder dood als je ze bijvoorbeeld op vechtsterkte en aanvalskracht zet.

Een precieze calculatie is nooit vrijgegeven, dit is gedaan doordat er veel externe factoren mee spelen.

In onderstaande link meer uitleg.
    t4.answers.travian.nl/?aid=278#go2answer

Voor meer informatie kun je ook eens kijken op de Answers website van TRAVIAN op http://answers.travian.nl of op het algemeen forum in het vragen deel op http://forum.travian.nl/forumdisplay.php?22-Vragen

Hopelijk heb ik je hierbij voldoende geïnformeerd.
    Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
    Tovenaar - Community Manager
    Jouw TRAVIAN Team

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed dat de vraag niet over avonturen gaat, maar over het aanvallen van oases.

Zelf reken ik altijd de aanvalswaarde van de held om naar troepen die je wel kent. Heeft je held 400 aanvalskracht en geen paard, dan kun je 10 knuppelvechters rekenen. Als je held wel een paard heeft, reken dan bijv in Germaanse Ridders. Ik heb geen idee of dit heel precies is, maar heb nog nooit grote fouten hierdoor gemaakt. Misschien eens proberen?
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker Bartic's schermafbeelding

Standaard

Ik zal dan maar even te hulp springen.

Via deze link: http://travian.kirilloid.ru/warsim2.php
    Kom je op een simulator uit die je een accuraat resultaat geeft qua gezondheidsverlies van de held.
    Je moet wel de juiste server type ingeven. T4 of T4.4 (is T4*). De juiste gegevens van de held, van de oase, van de populatie van je account en of je held op een paard zit.
    Dan is het % dat je ziet bij slachtoffers offense het % dat van je held z'n leven zal gaan.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ook is er in de answers een tabel te vinden van de verdedigingskracht van de dieren tegen voetvolk en ruiters.
    Als er 20 krokodillen, 15 tijgers en 3 olifanten in een oase staan, dan weet je al dat je niet met een lvl 4 heldje gaat redden.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Gewoon dezelfde formules als voor alle andere gevechten, niks bijzonders aan.

Bij een aanval geldt: (winaar/verliezer)^1,5*=factor verlies van winnaar.
    De verliezende partij verliest dan de volle 100%.

Dus stel jou held is sterker dan de dieren in de oase, dan geldt dus (aanval/deffence)^1,5
    Bij een overval Normaliseren (dus zorgen dat aanval+ verdediging = 1) Dat is dus in relatief verlies, waarbij aanval/verdediging gelijk blijft.

Je wint, neem je aanvalspunten=A verdediging =V
    (V/A)^1,5/((V/A)^1,5+1)= verlies bij een overval.

Vergeet niet dat er ook voor oases populatie bonussen gelden (500 pop) en basisverdediging ( van ~10/10)

Ps: Dit is nauwkeuriger te beschrijven, maar dit is alles wat je nodig hebt.
    * deze factor van 1,5 is juist als de totale hoeveelheid units onder de 1000 blijft.

Extra, heb je en combinatie van cavalerie en infanterie bij kijk dan de relatieve verhouding hiervan en pas dit toe op de verdediging. Alles is daar precies zoals je mag verwachten.
    Dus is het ((Vi*Ai+Vc*Ac)/(Ai+Ac)^2)^1,5 =verlies aanvaller.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 22-05-2014 om 19:21

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Dit gaat niemand lezen, Gerben
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker Lelucas's schermafbeelding

Standaard

Heel erg bedankt iedereen! Heeft geholpen
    ts2 2014-2015 Blub CS
    ts1 2015-nu Vercingetorix Insomnia

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plox Bekijk bericht
    Dit gaat niemand lezen, Gerben
    Ooit.... ga ik een ddos aanval op kirilloid plegen, zodat iedereen het moet lezen .

Voor 90% van de aanvallen kan je als je het spel eventjes speelt, en bekend bent met de waardes van alle units alles heel goed gevoelsmatig benaderen, in elk geval zodanig dat je ondergrenzen haalt. Het is gewoon een kwestie van even doen, en het bespaart je veel tijd.

Want dat is waar de meeste zgn. top farmers heel veel winst kunnen behalen, bij het voorkomen van verliezen van enkele losse units omdat ze niet weten hoe ze efficiënt met zo min mogelijk verliezen moeten farmen. Vaak nemen ze die ene of 2 untis verlies op de koop toe omdat ze toch wel winst maken. Maar meestal kan je die verliezen prima reduceren.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 23-05-2014 om 13:30

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Bij verliezen knal ik gewoon muur en residentie weg, mag dat ook?
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Soortgelijke discussies

1. T4 - Diagram naast de held en de held zelf
    By fanwink in forum Vragen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 02-03-2011, 00:41

Regels voor berichten