Pagina 5 van 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 116

Discussie: Ethisch Traviannen

Gebruiker 7up's schermafbeelding

Standaard

Mijn motto is, het doel heiligt de middelen, zolang je maar wint
    Betreft, spionnen, diegene die er gebruik van maakt kan je niks verwijten want ik denk dat iedereen dat zou doen. Juist diegene die daadwerkelijk spioneert moet zich afvragen of ie ethisch bezig is.
    Ik heb een ethisch dilemma, iemand vraagt of hij bij mij zijn troepen kan stallen omdat ie farmaanvallen krijgt ( ofzo ), jij had al eerder oog op dit dorp, zou jij het accepteren dat ie bij jou zijn troepen laat stallen en diezelfde nacht het dorp overnemen zodat je zelf geen tegenstand hebt?
    Laatst gewijzigd door 7up : 20-05-2014 om 09:11

Gebruiker

Standaard

Als je dat zou doen he 7up, dan wil ik geen vriendjes meer zijn

xx
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartic Bekijk bericht
    Hoe ethisch is inloggen om een ander zijn account met proxy voor het gewin van je eigen alliantie of account?

Het is alvast tegen de regels dat is duidelijk. En op geen enkele manier wil ik het aangemoedigd zien worden. Wil alleen eens pijlen hoe de community hier over denkt en of ze het ook al zien gebeuren hebben.
    Dit is één van de dingen waar ik een schijthekel aan heb. Ik heb al vaker meegemaakt op de nlx dat er onverklaarbare dingen zijn gebeurd en dat later bleek dat persoon x hier een handje in had (denk dat wij het over dezelfde persoon hebben). Ben zelf al eens het slachtoffer geworden van een jonge dual waarop ingepraat werd, net zolang tot hij het password afstond aan iemand.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesse Bekijk bericht
    Ik vind het best bijzonder dat hier zelfs met trots spionage verhalen worden verteld.

Dat (vele) mensen er gebruik van maken, maakt dat het nog niet een ethisch ding om te doen.

Gebruik maken van informatie die eigenlijk niet in jouw bezit hoort te zijn van een vijandige opponent is een zwaktebod. Je vertrouwd niet op je eigen kunnen.
    Tegenwoordig is het misschien niet nodig om spionnen te gebruiken, omdat server na server een simfeest is waarbij je facerollend over de vijand walst. Vroeger (toen jij nog niet speelde), toen het spel nog grote aantallen spelers bevatte, toen er nog spannende oorlogen waren en betere spelers, konden spionnen een groot verschil maken. Misschien is het 'ethisch' niet correct, maar wie de f*ck gaat daar nou rekening mee houden in een oorlog? Laat ik het zo zeggen, zou jij nog Game of Thrones kijken zonder Red Wedding, of als Tyrell Lannister alles volgens de boekjes zou spelen? Een beetje intrige hoort erbij, zeker bij een oorlogsspel!
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7up Bekijk bericht
    Ik heb een ethisch dilemma, iemand vraagt of hij bij mij zijn troepen kan stallen omdat ie farmaanvallen krijgt ( ofzo ), jij had al eerder oog op dit dorp, zou jij het accepteren dat ie bij jou zijn troepen laat stallen en diezelfde nacht het dorp overnemen zodat je zelf geen tegenstand hebt?
    Strip the flesh and salt the wound!!
    Twee keer naar rechts is hetzelfde als achteruit

Gebruiker Reivaxx's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het best bijzonder dat hier zelfs met trots spionage verhalen worden verteld.

Dat (vele) mensen er gebruik van maken, maakt dat het nog niet een ethisch ding om te doen.

Gebruik maken van informatie die eigenlijk niet in jouw bezit hoort te zijn van een vijandige opponent is een zwaktebod. Je vertrouwd niet op je eigen kunnen.

Ik heb zelf een bloedhekel aan spionnen simpelweg omdat ze het spelletje gewoon verzieken voor een aantal spelers/allianties.
    Als er door een spion vegen doodlopen is dat echt gewoon te triest voor woorden.
    Spelers werken weken/maanden aan zo'n veeg, stoppen er geld (optioneel) en tijd in.
    Dan komt er zo'n idioot die het even leuk vind deze spelers keihard te backstabben door zijn of haar target door te geven. Voornamelijk omdat spionnen meestal een band opbouwen met een aantal mensen en deze spelers toch hun target doorgeven (zie het vaak genoeg gebeuren:')).
    Maar toch deed je op het s7 forum heel stoer over de vegen die je met al je def hebt geblockt? Ik ben er bijna zeker van dat die dankzij info goed geplaatst is geweest, want de info die jouw leiding kreeg, kwam van mij ^^

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over info uit m'n eigen ally, maar info over onze gemeenschappelijke vijand van toen
    S1 : Back Off - HT!
    S5 : Hercules - Olympus // S1 : Mickey Mouse - Disney // S5 : Dynamo - Omertà // S1 : Katy Perry - DIRTY! // S4 : Crazy Monkey - Violence // S7 : Simba - Feniks // S6 : Unchained - Kermis
    Beste Nieuwkomer Award : Crazy Monkey, 3e (18,8%)

Gebruiker helfire's schermafbeelding

Standaard

Mijn motto is, het doel heiligt de middelen, zolang je maar wint
    Betreft, spionnen, diegene die er gebruik van maakt kan je niks verwijten want ik denk dat iedereen dat zou doen. Juist diegene die daadwerkelijk spioneert moet zich afvragen of ie ethisch bezig is.

dat jij denkt dat iedereen dat doet is juist zo fout,
    geloof jij dan ook dat iedereen in rl ook te koop en niemand rekening houd met een ander, en dat de enige redenen dat men zijn buur de kop niet inslaat de harde hand van de wet is
    nauw ik wil niet leven in jou wereld en als jij daar dan wel leeft moet je je toch maar eenzaam voelen
    aangezien je er van uitgaat dat je maten je voor de juiste prijs verraden heb je geen echte vrienden
    dit start treurig te klinken , maar als je met die mentaliteit tegen leven kijkt
    nau ja iemand moet toch voor bart de wever stemmen zeker

enige redenen dat wij als maatschappij vooruitkomen en samenwerken is moraal
    dus voor je iemand uitscheld als moraalridder besef dat je eigenlijk zegt dat je zelf asociaal bent
    ook in rl oorlog zijn er regels , deze noemen rules of engagment
    ook verkrachten en martelen worden niet toegestaan
    maar ook hier zien we dat degene die het wel doen, altijd wel proberen om zich goed te praten
    Laatst gewijzigd door helfire : 20-05-2014 om 15:05

Gebruiker vinicio's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door helfire Bekijk bericht
    geloof jij dan ook dat iedereen in rl ook te koop en niemand rekening houd met een ander, en dat de enige redenen dat men zijn buur de kop niet inslaat de harde hand van de wet is
    nauw ik wil niet leven in jou wereld en als jij daar dan wel leeft moet je je toch maar eenzaam voelen
    aangezien je er van uitgaat dat je maten je voor de juiste prijs verraden heb je geen echte vrienden
    dit start treurig te klinken , maar als je met die mentaliteit tegen leven kijkt

dus voor je iemand uitscheld als moraalridder besef dat je eigenlijk zegt dat je zelf asociaal bent
    maar ook hier zien we dat degene die het wel doen, altijd wel proberen om zich goed te praten
    Ik had wel verhalen gehoord, maar ik wist niet dat het daadwerkelijk kon :

(van een mug een olifant maken)
    s6 2013: Het Reuzenwratje | Speed eind 2013: Gargoylish| Speed begin 2014: I am THE DEMON WOLF! | S1 2014: Vaerminos

Gebruiker 7up's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door helfire Bekijk bericht

Leuk om te zien hoe iemand nog heerlijk naïef kan zijn, en een post zo uit zijn verband kan trekken. Sowieso het feit om een internetspelletje te vergelijken met het normale leven blijkt dat je het niet helemaal snapt. Daarnaast zeg ik alleen maar, dat (bijna) iedereen gebruik zal maken van een spion als die kans voordoet voor extra informatie. Je kan moeilijk ontkennen als je weet dat je dorpen target zijn, dat je niks met die info zult doen.
    Dan nog om op de rest te reageren, naar mijn mening is bijna iedereen wel degelijk te koop. Wij werken namelijk toch niet voor niks, maar krijgen daar salaris voor, zelfde geldt voor bijvoorbeeld de prostitutie of huurlingen. En ja, de wet heeft wel degelijk de grootste invloed waarom een land bestuurbaar is, kijk maar naar landen zoals Somalie dat vrijwel wettenloos is en wat daar wel niet allemaal gebeurd. Genoeg anderen voorbeelden te vinden hoor. Tuurlijk bestaat er wel een moraal, maar zonder wet ( en de bijbehorende straffen ) zal het in elk ander land ook chaos worden. Over je stukje over dat ik geen echte vrienden en geen leven heb ga ik verder niet eens op in, als je het niet erg vindt want dat heeft geen enkele invloed hierop

Martelen is trouwens ook een discutabel punt, wanneer is martelen bijvoorbeeld wel geoorloofd en wanneer niet? Als je daarmee een terroristische aanslag kan voorkomen lijkt het mij geoorloofd, maargoed dit gaat veel te ver in op anderen dingen wat niks met Travian te maken heeft en waar mijn oorspronkelijke post ook niet voor bedoeld was

Maar het gaat toch meer om het aantal deff dat ik gemaakt heb, als account zijnde. De deff op de goede plek zetten is het goede werk van Tim
    Dankje Jesse, en Xavier heeft wel een beetje invloed gehad op deze prestaties!
    Laatst gewijzigd door 7up : 20-05-2014 om 17:04

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reivaxx Bekijk bericht
    Maar toch deed je op het s7 forum heel stoer over de vegen die je met al je def hebt geblockt? Ik ben er bijna zeker van dat die dankzij info goed geplaatst is geweest, want de info die jouw leiding kreeg, kwam van mij ^^

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over info uit m'n eigen ally, maar info over onze gemeenschappelijke vijand van toen
    Op s7 was is ik gewoon een speler die deff stuurde naar waar de leiding dat wilde Dat die toevallig goed geplaatst was, had indd een reden

Maar het gaat toch meer om het aantal deff dat ik gemaakt heb, als account zijnde. De deff op de goede plek zetten is het (goede) werk van de deff coördinator

xx
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker helfire's schermafbeelding

Standaard

Leuk om te zien hoe iemand nog heerlijk naïef kan zijn, en een post zo uit zijn verband kan trekken. Sowieso het feit om een internetspelletje te vergelijken met het normale leven blijkt dat je het niet helemaal snapt.
    lol kom jij maar eens op bezoek
    ik sta om paar redenen bekend en zeker niet als naief
    maar weerom noem je mensen die zich aan bepaalde normen houden stom

maar net als in rl zeggen veel dat nog hogere boetes moeten komen, tot de moment dat ze zelf mogen betalen , dan komen de uitvluchten

maar op zen minst ben je niet hypocriet en geef je gewoon toe dat je zo denkt
    "Mijn motto is, het doel heiligt de middelen, zolang je maar wint "

en nee als ik info verzamel over aanval dan zal ik die gebruiken, maar ik zal niet mensen gaan bedreigen om hun ww te weten, of met proxi een account in bepaalde ally stoppen
    en ook buiten aanvallen doe je zo schade denk maar aan farmen

en ja ik weet dat mensen dat doen, ja ik ken mensen die dat doen dus nee ik ben niet naïef
    naïef betekend dat je niet beseft dat het gebeurt

jeugd van tegenwoordig denkt alleen maar aan winnen
    deelnemen is niet langer belangrijk, lig je niet goed ,delete
    je bent jong en je wil wat, tja met die mentaliteit niet met mijn hulp
    de beste kapiteins staan aan wal
    betekend de oude lachen wanneer de jonge zinken

"Mijn motto is, het doel heiligt de middelen, zolang je maar wint "
    en ben je daar dan al vaak in geslaagd
    Laatst gewijzigd door helfire : 20-05-2014 om 17:33

Regels voor berichten