Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 tot 40 van 116

Discussie: Ethisch Traviannen

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielvloe Bekijk bericht
    Hmm ik vind het zeer bijzonder dat iedereen zon probleem heeft met spionnen, terwijl ik dat toch wel een van de eerlijkste en minst schadelijke taktieken vindt om een voordeel op de tegenstander te krijgen.
    Verder vind ik het frappant dat Blitzex wil dat je een situatie schetst over het overnemen van spelers van andere allianties terwijl ze net 5 spelers van AoD overgenomen hebben terwijl ze in oorlog ermee zijn. En buiten dat begrijp ik niet dat mensen die openlijk hebben toegegeven proxy's te gebruiken om accounts te beheren(o.a. ook in andere allianties) een probleem hebben met spys en überhaupt over ethiek praten.. Volgens mij moeten een aantal spelers eerst een de spiegel voorhouden voordat ze zich op dit soort onderwerpen werpen.

Ow en uiteraard als ik achter een spion kom dan staat hij bovenaan mijn persoonlijke hitlist, dat is nou eenmaal het risico van het vak..
    Ik ben ook meer van het dorpjes overnemen van de vijand.
    Maar aan de andere kant wil ik niet mijn handelaren 5 uur op een supje laten lopen:')

xx
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielvloe Bekijk bericht
    Hmm ik vind het zeer bijzonder dat iedereen zon probleem heeft met spionnen, terwijl ik dat toch wel een van de eerlijkste en minst schadelijke taktieken vindt om een voordeel op de tegenstander te krijgen.
    Dat is dus ook wat mij het meest opvalt. Door te spioneren richt je geen directe schade aan andere accounts aan maar verzamel je informatie. Ik denk dat dit een van de punten is waarop veel allianties en spelers nog een hoop te winnen hebben: informatievoorziening. Spionnen horen naar mijn idee bij het spel evenals scouts.

Ik zie het persoonlijk ook nog wel als een stuk fatsoenlijk management om te zorgen dat er geen cruciale informatie bij de tegenstander terecht komt. Zo moeilijk is het niet om groepen te maken die targets delen en ook alleen van de eigen groep de targets weten. Zo moeilijk is het niet om forumdelen af te schermen of je aanvalsplan met een beperkte groep spelers te delen.

Ik snap dan ook echt niet wat spionnen ethisch een probleem maakt.
    2011-2011 Odin - S6
    2007-2008 Oceans of Fire - S2
    2006-2007 Never Forgotten - S3

Gebruiker Vainqueur's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in het verleden in een alliantie gezeten waar we fiks genaaid werden door een spion. Die spion heeft zelfs op mijn account gezeten en kon via mijn account veel informatie achterhalen over de alliantie, wat de tegenstander een groot strategisch voordeel oplevert. Op het moment dat je er dan achter komt dat iemand die je vertrouwde al die tijd een spion is geweest, dan voel je je enorm lullig en kan je hem wel schieten.

Aan de andere kant heb ik ook zelf als onderdeel van een kleine alliantie (12 spelers, topaccounts) enorm veel gebruik gemaakt van spionnen. We waren veel te klein om zelf te overleven, al hadden we kwalitatief waarschijnlijk de beste spelers van de server. Via onze spionnen (via een netwerk van spelers dat op een van de eerste servers met elkaar samenspeelde) hadden we toegang tot gegevens van alle noemenswaardige allianties en bij een aantal van de grootste allianties hadden we rechtstreeks contact tot skyperooms waarin de alliantieleiding haar zaken besprak. Vlak na de artefacten (we hadden enorm goede artefacten binnengehaald) stonden we erg zwak, we hadden nauwelijks iets om ons mee te verdedigen, terwijl we wel veel te verliezen hadden. Via onze spionnen konden we informatie binnenhalen, waarmee we het via onze diplomatieke gesprekken voor elkaar kregen dat de sterkste alliantie van ons gewest oorlog kreeg met de alliantie van een ander gewest. Nadat deze oorlog over was, lukte het ons om dit trucje opnieuw uit te halen met de twee allianties die op dat moment het sterkst waren. Zelf werden wij ook af en toe aangevallen. We hadden enorm veel def, maar maar 2 aanvallende accounts. De eerste paar golven wisten we veel legers te vangen, gewoon omdat we zoveel def hadden en maar 12 accounts hoefden te verdedigen. Toen de def op begon te raken kwam ineens onze spion bij de tegenstander met het complete volgende aanvalsplan, zodat we opnieuw met onze beperkte defhoeveelheden vrijwel alles konden stoppen.

Nu kan je je afvragen, is het ethisch om op deze manier te spelen? Laat ik vooropstellen dat het enorm klote is om bij de bespioneerde partij te zitten, maar daar tegenover staat dat het zo enorm leuk is om bij de spionerende partij te zitten. In onderhandelingen weet je precies wat je tegenstanders te bieden hebben (zonder dat zij dat weten) en kun je zo uiteindelijk alles bereiken wat je wilt. Ik denk uiteindelijk dat het voor het spel beter zou zijn om te spelen zonder spionage, maar aangezien simpelweg niet af te spreken valt dat we niet aan spionage doen, moet je er altijd vanuit gaan dat er spionnen zijn, dat alles wat jij weet ook bekend is bij de tegenstander en op die manier moet je handelen. De truc is om zo goed mogelijk met spionnen om te gaan: enerzijds door zelf op zo'n goed mogelijke wijze gebruik te maken van spionnen en anderzijds door je eigen spionnen te ontmaskeren en ze categorisch uit je alliantie te knikkeren, of beter nog: ze te misbruiken zonder dat zij dat weten. In die server waarin we speelden met slechts 12 accounts, startten we met 6-7 accounts en lieten we er dus nog 5-6 toe later in het spel. Al deze spelers werden in het begin dubbel gesit door de kernaccounts, gekeken werd of er verdachte dingen gebeurden. Uiteindelijk kwamen we in de situatie dat we wisten dat alle 12 de accounts volledig betrouwbaar waren. Vanaf dat moment hebben we ook alle informatie gewoon via de ally-igm gedeeld. Tegelijkertijd kwam elke igm die in de andere allianties werd verstuurd rechtstreeks in mijn inbox terecht. Ik neem aan dat ik niet hoef te vertellen hoe een groot voordeel je dit kan opleveren als je dit volledig uitbuit.

Mocht je overigens tips hebben om op een goede manier spionnen te gebruiken of te planten binnen allianties, dan ben je altijd welkom. Ik sta altijd open voor nieuwe spelers die de potentie hebben om het spelletje Kansloos te spelen!
    [22:25] <Tyl> Diep van binnen weet ik dat je elke lullige opmerking maakt uit liefde..

S6: unknown artist
    S1: knabbel&babbel

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

dit is een oorlogsspelletje, dus alles waarmee je kan winnen, binnenspelregels natuurlijk, kan je gebruiken.
    gewoon uit alles proberen je voordeel te halen, oorlog heeft totaal niets met ethiek te maken, alleen met verslaan van tegenstander.

Gebruiker Eremita's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the-bart Bekijk bericht
    dit is een oorlogsspelletje, dus alles waarmee je kan winnen, binnenspelregels natuurlijk, kan je gebruiken.
    gewoon uit alles proberen je voordeel te halen, oorlog heeft totaal niets met ethiek te maken, alleen met verslaan van tegenstander.
    Ehm... goede heer. Alles, maar dan ook alles, heeft met ethiek te maken. Zelfs de KEUZE om alles te doen om te winnen is een ethische.
    Cynisch, onbetrouwbaar wicht sinds 1995

Gebruiker Michielvloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vainqueur Bekijk bericht
    Ik heb in het verleden in een alliantie gezeten waar we fiks genaaid werden door een spion. Die spion heeft zelfs op mijn account gezeten en kon via mijn account veel informatie achterhalen over de alliantie, wat de tegenstander een groot strategisch voordeel oplevert. Op het moment dat je er dan achter komt dat iemand die je vertrouwde al die tijd een spion is geweest, dan voel je je enorm lullig en kan je hem wel schieten.

Aan de andere kant heb ik ook zelf als onderdeel van een kleine alliantie (12 spelers, topaccounts) enorm veel gebruik gemaakt van spionnen. We waren veel te klein om zelf te overleven, al hadden we kwalitatief waarschijnlijk de beste spelers van de server. Via onze spionnen (via een netwerk van spelers dat op een van de eerste servers met elkaar samenspeelde) hadden we toegang tot gegevens van alle noemenswaardige allianties en bij een aantal van de grootste allianties hadden we rechtstreeks contact tot skyperooms waarin de alliantieleiding haar zaken besprak. Vlak na de artefacten (we hadden enorm goede artefacten binnengehaald) stonden we erg zwak, we hadden nauwelijks iets om ons mee te verdedigen, terwijl we wel veel te verliezen hadden. Via onze spionnen konden we informatie binnenhalen, waarmee we het via onze diplomatieke gesprekken voor elkaar kregen dat de sterkste alliantie van ons gewest oorlog kreeg met de alliantie van een ander gewest. Nadat deze oorlog over was, lukte het ons om dit trucje opnieuw uit te halen met de twee allianties die op dat moment het sterkst waren. Zelf werden wij ook af en toe aangevallen. We hadden enorm veel def, maar maar 2 aanvallende accounts. De eerste paar golven wisten we veel legers te vangen, gewoon omdat we zoveel def hadden en maar 12 accounts hoefden te verdedigen. Toen de def op begon te raken kwam ineens onze spion bij de tegenstander met het complete volgende aanvalsplan, zodat we opnieuw met onze beperkte defhoeveelheden vrijwel alles konden stoppen.

Nu kan je je afvragen, is het ethisch om op deze manier te spelen? Laat ik vooropstellen dat het enorm klote is om bij de bespioneerde partij te zitten, maar daar tegenover staat dat het zo enorm leuk is om bij de spionerende partij te zitten. In onderhandelingen weet je precies wat je tegenstanders te bieden hebben (zonder dat zij dat weten) en kun je zo uiteindelijk alles bereiken wat je wilt. Ik denk uiteindelijk dat het voor het spel beter zou zijn om te spelen zonder spionage, maar aangezien simpelweg niet af te spreken valt dat we niet aan spionage doen, moet je er altijd vanuit gaan dat er spionnen zijn, dat alles wat jij weet ook bekend is bij de tegenstander en op die manier moet je handelen. De truc is om zo goed mogelijk met spionnen om te gaan: enerzijds door zelf op zo'n goed mogelijke wijze gebruik te maken van spionnen en anderzijds door je eigen spionnen te ontmaskeren en ze categorisch uit je alliantie te knikkeren, of beter nog: ze te misbruiken zonder dat zij dat weten. In die server waarin we speelden met slechts 12 accounts, startten we met 6-7 accounts en lieten we er dus nog 5-6 toe later in het spel. Al deze spelers werden in het begin dubbel gesit door de kernaccounts, gekeken werd of er verdachte dingen gebeurden. Uiteindelijk kwamen we in de situatie dat we wisten dat alle 12 de accounts volledig betrouwbaar waren. Vanaf dat moment hebben we ook alle informatie gewoon via de ally-igm gedeeld. Tegelijkertijd kwam elke igm die in de andere allianties werd verstuurd rechtstreeks in mijn inbox terecht. Ik neem aan dat ik niet hoef te vertellen hoe een groot voordeel je dit kan opleveren als je dit volledig uitbuit.

Mocht je overigens tips hebben om op een goede manier spionnen te gebruiken of te planten binnen allianties, dan ben je altijd welkom. Ik sta altijd open voor nieuwe spelers die de potentie hebben om het spelletje Kansloos te spelen!
    Als je in de bespioneerde ally zit is het lullig, maar je kan er gewoon van leren.
    Het beste account wat ik ooit bespeeld heb was TopsAsi, ongeveer het nummer 1 account van een server in 2009, s2 oid. We zaten in de alliantie OOTS/STOOT(ofzoiets) en we wisten: we zijn zo lek als een mandje. Toen we dus in oorlog kwamen met de grootste ally(OEOE), die via hacken(later toegegeven) en spys op volgens mij de helft van onze account kon, deed ik elke aanval met een groepje van 3-4 spelers en dat was uiterst effectief, omdat we wisten dat dat gedeelte niet lek was(anders waren we al 10 maal doodgelopen).
    Echter was dat tevens de tijd dat je nog behoorlijk kon faken zonder je halve veeg te offeren en helaas ook de tijd dat als je fakete, je meteen de def zag in je eigen alliantie.

Ja dat is vervelend, maar is het lastig om er omheen te werken? Nee.

Gebruiker Bartic's schermafbeelding

Standaard

Fijne discussie en ik kan me vinden in sommige hun meningen.

Ik heb trouwens nog eentje, die tegen de regels is maar in alle jaren dat ik travian gespeeld heb vaak zien gebruikt worden door vele alliantie's alsook individuele spelers.
    Over wat heb ik het dan? Nou ik heb het over het gebruiken van iemand anders zijn passwoord en in te loggen via proxy om zo toch nog defence te kunnen krijgen wanneer de speler in kwestie niet
    online is en zijn sitters ook niet zijn, en als je het account zelf ook niet sit. Het wordt misschien maar 3x op een server gedaan bij defensieve of aanvallende actie's maar ik zie het ook altijd voorbij komen.

Ik wil hier ook naar geen enkele account of spelers met de vinger wijzen is ook de bedoeling niet, ik weet dat het gebeurd en zie het ook gebeuren. En het jammere is dat er niets aan gedaan kan worden.
    Om het in de stijl van dit topic te houden. Hoe ethisch is inloggen om een ander zijn account met proxy voor het gewin van je eigen alliantie of account?

Het is alvast tegen de regels dat is duidelijk. En op geen enkele manier wil ik het aangemoedigd zien worden. Wil alleen eens pijlen hoe de community hier over denkt en of ze het ook al zien gebeuren hebben.

Gebruiker

Standaard

Ik vind het best bijzonder dat hier zelfs met trots spionage verhalen worden verteld.

Dat (vele) mensen er gebruik van maken, maakt dat het nog niet een ethisch ding om te doen.

Gebruik maken van informatie die eigenlijk niet in jouw bezit hoort te zijn van een vijandige opponent is een zwaktebod. Je vertrouwd niet op je eigen kunnen.

Ik heb zelf een bloedhekel aan spionnen simpelweg omdat ze het spelletje gewoon verzieken voor een aantal spelers/allianties.
    Als er door een spion vegen doodlopen is dat echt gewoon te triest voor woorden.
    Spelers werken weken/maanden aan zo'n veeg, stoppen er geld (optioneel) en tijd in.
    Dan komt er zo'n idioot die het even leuk vind deze spelers keihard te backstabben door zijn of haar target door te geven. Voornamelijk omdat spionnen meestal een band opbouwen met een aantal mensen en deze spelers toch hun target doorgeven (zie het vaak genoeg gebeuren:')).

Proxy gebruik zal ook altijd wel gebeuren en zie het ook vaak genoeg.
    Het is niet tegen te gaan en zal in dit geval ook niet te bestrijden zijn.
    Wederom is dit gewoon een zwakte van de betreffende speler/alliantie.

xx
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vainqueur Bekijk bericht
    Dat is inderdaad het KATA-PIA verhaal wat ik bedoelde.
    Wat was dat gedoe ook alweer op het einde van de server, wat jij bedacht had en waaraan ik meewerkte, iets met een arte toch? Werd ons niet in dank afgenomen weet ik nog, maar verder heb ik het verdrongen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartic Bekijk bericht
    Nou ik heb het over het gebruiken van iemand anders zijn passwoord en in te loggen via proxy om zo toch nog defence te kunnen krijgen wanneer de speler in kwestie niet
    online is en zijn sitters ook niet zijn, en als je het account zelf ook niet sit. Het wordt misschien maar 3x op een server gedaan bij defensieve of aanvallende actie's maar ik zie het ook altijd voorbij komen.

Ik wil hier ook naar geen enkele account of spelers met de vinger wijzen is ook de bedoeling niet, ik weet dat het gebeurd en zie het ook gebeuren. En het jammere is dat er niets aan gedaan kan worden.
    Om het in de stijl van dit topic te houden. Hoe ethisch is inloggen om een ander zijn account met proxy voor het gewin van je eigen alliantie of account?
    Het is verboden, en valt daarom voor mij buiten dit topic. Het gaat absoluut een grens over, het is valsspel en daarom niet ethisch. Andere dingen zijn niet verboden en daarom voor sommigen wel toegestaan en voor anderen niet, en dat maakt de verschillende zienswijzes interessant.
    Wat mij betreft zouden we allemaal hetzelfde moeten denken over dit wat jij aanhaalt...
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Gebruiker bloodnofsky's schermafbeelding

Standaard

Spionnen maken voor veel mensen het speelplezier gewoon minder, persoonlijk vind ik het ook zwak. Aangezien het meestel de betere spelers zijn die spionnen gebruiken. Zijn ze bang ofzo?

En spelplezier verpesten vind ik zwaar meetellen, hoeveel spelers hebben we hier nou uiteindelijk. En ik heb al meegemaakt dat mensen stoppen omdat ze gewoon moe worden van die *** spy's..
    Bloodnofsky||GraveDigger||Kazziman||Lyncx||Dirk Hartog||Pannenkoek||Netflix&Chill||pennezak
    VC||Bermuda||Lock 2.0||Walküre||Hollywood||VOC||Uprising||Heil||Uprising
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spanje Bekijk bericht
    Glesto heeft ongelijk

Regels voor berichten