Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 116

Discussie: Ethisch Traviannen

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

S5 zou ook kunnen, daar gebeurde namelijk precies dat :')
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker

Standaard

Spioneren is een zwaktebod.

Farmdeffen & helden trainen in farms;
    Vind ik een van de laagste een meest zwakste streken die je kan leveren en zal je mij nooit zien doen.

Wanneer ik zelf een dorp overneem die gefarmd wordt krijgen de farmers zo'n IGM van me:
    Beste,

Ik heb het dorp (XX|YY) overgenomen, de aanvallen komen uit jouw dorp(en) (XX|YY) graag deze uit je farmlijst te halen. Er zal (meestal de dag er op volgend rond 20:00) een deffblok komen te staan.

xx Jesse

Een zinkend schip verlaten zal ik zelf niet snel doen. Maar ik kan wel begrijpen als andere dat doen, je hebt er tenslotte tijd en geld(meestal dan) inzitten
    Het opnemen van zo'n lid zou ik alleen doen als het account nog intact is en hij zich in acceptabele loopafstand bevind.
    Verder speel ik altijd alsof er een spy in de alliantie zit, dus van mij krijgen ze geen gevoelige informatie die andere niet mogen weten.

Dat er spelers anders over denken en anders handelen kan ik begrijpen en moet ik mee leren leven.
    Echter als ik een speler betrap op dergelijke praktijken, zal ik dat zeer zeker niet vergeten

xx
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hades Bekijk bericht
    Doel je hier op S5 met Omerta?
    Nee, s1 2010-211, Bruin Schaap kwam naar 7, hun ally hulpeloos achterlatend. En later deed de leider van 7, Rieno zijn aanvalsplan doorgeven aan Private, waar hij ook joinde. Evaluaties zie http://forum.travian.nl/showthread.php?t=50806
    Het was een heftige server die niet snel vergeten wordt

Er was nog meer onethisch gedoe die server. KATA en PIA zaten in hetzelfde gewest. Iemand in KATA zocht een dual, dat werd bekend in PIA en via via werd Otterman aangedragen als dual. Onder een andere naam, want Otterman was destijds te bekend. In KATA werd niet goed gescreend, hij werd zo toegelaten. En briefde alles door aan PIA. Blijkbaar vond PIA KATA toch te sterk, want ipv gebruiken maken van die info in een oorlog werd er gefuseerd.

Oh en er was op t laatst nog iets met een gewaagde actie met een arte of zo, ik weet het fijne er niet meer van maar had er wel mee te maken weet ik nog
    Laatst gewijzigd door Tyl : 19-05-2014 om 21:32
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Om het Lab(i)el topic niet nog verder off topic te laten gaan, en om de discussie wat breder te trekken: hoe ethisch wordt Travian gespeeld op deze server?

Er zijn zo gedurende de afgelopen tijd verschillende aspecten aan bod geweest. Nu gaat het in het Lab(i)el topic over het deffen van overgenomen dorpjes (direct, na 24u, als je 6 pm's hebt gestuurd?).
    Af en toe lopen wij al farmend ook wel eens op def in gefarmde dorpjes, slimme heldentraining?
    Hoe ethisch is het om de onderliggende partij (in een oorlog te verlaten) en te solliciteren bij de partij die aan de winnende hand is? En hoe ethisch is het dan om die spelers op te nemen?
    Wat is bespioneren en wat valt nog onder het delen van info? Mag je een rapportje van een allygenoot nooit aan iemand buiten de ally tonen? Is het ethisch om een speler gericht in een andere ally te plaatsen om zo info te verkrijgen? Is het gebruik van spionnen überhaupt ethisch spel? In oorlog is alles geoorloofd?
    Ethiek en oorlog is sowieso een 'contradictio in terminis'

In principe is dus alles toegestaan (mits niet strijdig met de spelregels). Smerige streken kunnen daarbij horen. Kan soms nodig zijn, maar is soms ook helemaal niet nodig. Een echte machiavelli-leiding kijkt derhalve goed naar wat nodig is om desbetreffende server te winnen en sluit daarbij geen middel uit.

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Nee, s1 2010-211, Bruin Schaap kwam naar 7, hun ally hulpeloos achterlatend. En later deed de leider van 7, Rieno zijn aanvalsplan doorgeven aan Private, waar hij ook joinde. Evaluaties zie http://forum.travian.nl/showthread.php?t=50806

Er was nog meer onethisch gedoe die server. KATA en PIA zaten in hetzelfde gewest. Iemand in KATA zocht een dual, dat werd bekend in PIA en via via werd Otterman aangedragen als dual. Onder een andere naam, want Otterman was destijds te bekend. In KATA werd niet goed gescreend, hij werd zo toegelaten. En briefde alles door aan PIA. Blijkbaar vond PIA KATA toch te sterk, want ipv gebruiken maken van die info in een oorlog werd er gefuseerd.
    Ik hou van drama.

btw is 2010-211 niet wat lang?

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Oh en er was op t laatst nog iets met een gewaagde actie met een arte of zo, ik weet het fijne er niet meer van maar had er wel mee te maken weet ik nog
    Klinkt in ieder geval als een fantastische sensatievolle server, in tegenstelling tot de servers tegenwoordig.
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenie Bekijk bericht
    Ik hou van drama.

btw is 2010-211 niet wat lang?
    ah ja pffff 2010-2011 natuurlijk

Plox, er was zeker sensatie, maar dat was omdat t een saaie server was. Ik vond het op zich een schijtserver en 7 een schijtally want we waren gewoon veel te groot. Beetje het Kaas-syndroom zeg maar.
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Gebruiker Remcow's schermafbeelding

Standaard

Alles is geoorloofd in een oorlog(s)(game)

En zolang iedereen zichzelf in de spiegel aan kan kijken is het prima.
    Enkel zal niet iedereen het met elkaar eens zijn, en liggen de normen en waarden ver uit elkaar...

Verlaag je nooit tot het niveau van een ander, maar hou het bij jezelf

De meeste hebben een eigen mening en die verschilt soms met die van een ander. Allemaal prima, als we allemaal t zelfde zouden zijn zou t ook saai worden
    (wel is mijn menig de enige juiste voor degene die dat nog niet weten)

T is wel weer goed dat de labielen iedereen normen en waarden proberen bij te brengen deze server
    Laatst gewijzigd door Remcow : 19-05-2014 om 21:59

T2. S3 DizzleFie - ?
    T3. S4 Sundimtar - Premium. S4 Vladar - Premium!. S7 Linjal - Avoid. S3.com Hades - ValhallaNL.
    T4. S5 Vince - ego. S4 Hades - us. S1 EGO - Lab(i)el. S5 Push the Button - Walküre. S1.de Hades - Dirty!.

Gebruiker haye's schermafbeelding

Standaard

Mijn spelgedrag is echt serverafhankelijk.
    Als ik van te voren weet in welke alliantie ik zit dan ben ik zo trouw als een hoofdluis in een pas gewassen kapsel.
    Maar als ik alleen start op een server dan kan ik echt als de grootste kloothommel die er bestaat spelen.

Gebruiker Michielvloe's schermafbeelding

Standaard

Hmm ik vind het zeer bijzonder dat iedereen zon probleem heeft met spionnen, terwijl ik dat toch wel een van de eerlijkste en minst schadelijke taktieken vindt om een voordeel op de tegenstander te krijgen.
    Verder vind ik het frappant dat Blitzex wil dat je een situatie schetst over het overnemen van spelers van andere allianties terwijl ze net 5 spelers van AoD overgenomen hebben terwijl ze in oorlog ermee zijn. En buiten dat begrijp ik niet dat mensen die openlijk hebben toegegeven proxy's te gebruiken om accounts te beheren(o.a. ook in andere allianties) een probleem hebben met spys en überhaupt over ethiek praten.. Volgens mij moeten een aantal spelers eerst een de spiegel voorhouden voordat ze zich op dit soort onderwerpen werpen.

Ow en uiteraard als ik achter een spion kom dan staat hij bovenaan mijn persoonlijke hitlist, dat is nou eenmaal het risico van het vak..

Regels voor berichten