Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 2101112
Weergegeven resultaten: 111 tot 116 van 116

Discussie: Ethisch Traviannen

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

"Mensen die farmers waarschuwen dat er is overgenomen :')
    Farmers die dan ook stoppen :')"

Ja no shit dat ze stoppen.
    Anders deffen ze alsnog je stuk.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ach, ze mogen het doen van mijn part. Maar dan moeten ze niet klagen als ze ineens de farmers op bezoek krijgen.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Je kan niet met zijn allen de aanvals- en verdedigingslijst domineren... dat is er meestal maar 1.
    Of niemand? Het is ook gewoon mogelijk dat het een spannende strijd is zegmaar, in plaats van dat er één iemand domineert.
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
    Of niemand? Het is ook gewoon mogelijk dat het een spannende strijd is zegmaar, in plaats van dat er één iemand domineert.
    Dan bedoel je met 'domineren' dat ze ver boven de rest staan? Ja, dan klopt dat wel.
    Maar voor mij is de nummer 1 de dominerende partij, hoe klein het verschil ook is.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker keltickitten's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door majortom Bekijk bericht
    Ik zal als moraalridder hier wel eens op willen reageren.

Ik vind spionnen niet horen. Je kan wel zeggen "in het echt gebeurt het ook" en "het is gewoon onderdeel van het spel" maar mijn ervaringen met spionnen is dat vaak verkeerde mensen worden "beschadigd" en ook nog eens van veel mensen het spelplezier wordt bedorven door spionage.
    Voor mij weegt dus de "extra info" niet op tegen het verlies aan spelplezier van een groep mensen.

Het verlaten van een ally is ook "not done" en zeker niet als je aan het verliezen bent. Je begint ergens aan dus je maakt het ook gewoon af. Bij de eerste de beste "tegenslag" je ally verlaten en naar de "vijand" rennen zou ik nooit doen.
    Ik vind het persoonlijk wel een leuke graadmeter voor hoe mensen IRL zijn. Als je een probleem hebt los je het zelf op(of iig neem je een poging daartoe) of ga je ervandoor met je staart tussen je benen en laat je een ander het opknappen?

Het "deffen" van overgenomen dorpjes heeft wel iets "lolligs". Natuurlijk is het een beetje irritant maar aan de andere kant is het ook wel een leuk wapen tegen de 24uurs farmfabriekjes die meer dan 1000 aanvallen per dag sturen vanuit hun dorpjes.
    Hoewel ik het zelf niet zou doen heb ik hier dan ook geen problemen mee als andere spelers het doen. uiteindelijk is het een makkelijke manier om je "vijand" leger(tjes) te laten verliezen.
    Hier ga ik eens iets deftig op zeggen: ik ben altijd een ethische speler geweest. Nooit allyhopper, nooit spion, maar altijd doodeerlijk.

De laatste keer dat ik op een server kwam, geef ik toe dat ik wel een spion was. Ik heb rapporten van grote mannen, die de server domineren, hun aanvallen doorgespeeld naar de tegenpartij. Ik ben officieel mijn eigen alliantie gestart, maar toen ik gesloopt werd, heb ik besloten, voor ik mezelf op delete zette, omdat ik er alleen voor stond, een vriendschappelijke alliantie info te geven.

Dat was ergens tegen mijn principe, maar het is ook tegen mijn principe om kleine buurman, die iets later begint en misschien iets minder tijd heeft, rustig te laten groeien, om dan meteen met grof geschut al diens troepen te vegen en met 4 leiders om het uur aan te vallen om het dorp in te nemen.

Dit is een vuil spel en alles is toegelaten, blijkbaar. Nu, ik ben zo iemand die mijn goud liever gebruikt om mijn eigen dorpen te slopen, dan om iets te gunnen aan iemand die me mijn spel niet gunt.

Ik was rustig mijn ding aan het doen, was grootste klimmer op de server en had geen zin om de grote iets in de weg te leggen, maar blijkbaar was ik enkel goed om niet door hen opgenomen te worden, maar om enkel door hen misbruikt te worden om als ik groot genoeg was, overgenomen en omver gelopen te worden voor enkele mensen die een kleinere speler geen lintje gunnen.

Dit spel is gewoon ziek. Het is een oorlogsspel en rotte appels horen er bij.

Ik ben een trouwe alliantiegenoot en zal niemand verraden, maar trek wel partij, als ik op de server ben en hou me aan NAV's en dergelijke. Ik kies partij voor kamp A of kamp B en dat kamp zal ik steunen tot het einde.

Persoonlijk ben ik liever een speler die in de middenmoot zit. Ik wil niet echt groot zijn en begin dikwijls later op een server, wat vroeger geen probleem was, maar nu blijkbaar wel.

Als ik het zo hoor, is dit spel echt niet goed geëvolueerd. Ik ben een Traviaan van het begin, die nog de oude tijd kende, dat zoals de "groten" het nu zeggen, niemand het spel kende en iedereen iedereen hielp.

Ik weet nog dat ik gs ging stelen van een kleinere alliantiegenoot om ze per handelaars op een beter moment terug te sturen en dergelijke.

Ik ben ook geen aanvallende speler, maar meer een farmer, die gaat voor grondstoffen en geen 10 eenheden gaat opofferen voor de prijs van één. Daarnaast ben ik ook meer een deffer. Ik geniet er meer van een veeg te zien doodlopen, omdat dat in mijn ogen meer kunst vraagt dan er één te versturen.

De meningen mogen verschillen. Persoonlijk ben ik iemand, die als je mij in de alliantie hebt en een goede sitter geeft, wel weet wat ze doet. Ik zal def, graan en gs sturen waar en wanneer nodig en ik ben een team player.

Waarschijnlijk ben ik daarom zo teleurgesteld in de laatste server waar ik me registreerde. Daar miste ik het alliantiegebeuren. Daar stond ik uiteindelijk alleen tegen een grootmacht. Het is inderdaad Scattered Empire daar. ATOM heeft er verdeel en heers van gemaakt en daarom is dit de eerste server waar ik me echt dood aan geërgerd heb en op delete gegaan ben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ammanurt Bekijk bericht
    Het enige wat uitmaakt is het team. Alles wat je doet moet zo gekozen zijn dat het zo goed mogelijk uitwerkt voor het team. Hetzelfde geldt dus voor arti's, je verovert ze voor het team en het team moet het gebruiken op de manier dat het beste is voor het team. Vaak is het beter om vooral de sterkste spelers ervan gebruik te laten maken, die halen er het meeste nut uit...voor het team. Heb ik de zinsnede "voor het team" al genoeg gebruikt?

Op het moment dat je een alliantie verlaat en je een arti meeneemt dan ben je vermoedelijk niet ethisch correct bezig. De arti is immers van het team, niet van jou, ook niet als je het zelf veroverd hebt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plox Bekijk bericht
    Het lastige is dat er niet echt meer 'teams' zijn die 100% voor de groep zijn. Er spelen altijd wel dingen; mensen verlaten de ally, er zijn onenigheden over farms, oases bij cropper of overnames. Zoals de samenleving de laatste 35 jaar veeg individualistischer is geworden, zo ook Travian de laatste 3 jaar.
    Klopt, de laatste 3 jaar is Travian precies niet meer wat het geweest is. Ik ben toen even gestopt, omdat ik het toen niet meer zag zitten, door de manier waarop er toen gespeeld werd.

Nu kom ik 3 jaar later terug en het is nog erger geworden. Ik weet dat er destijds mensen me erg misten en het gevoel was omgekeerd er ook, waardoor ik terug ben beginnen spelen en het is bijna mijn dood geworden. Ik kom hier plots toestanden tegen, die 5 jaar geleden een schandaal zouden geweest zijn, maar die nu blijkbaar dood normaal zijn.
    Laatst gewijzigd door FA_Lightsun : 25-04-2016 om 22:28 Reden: Dubbelpost samengevoegd.

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Regels voor berichten