Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 tot 23 van 23

Discussie: Troepenanalyse

Gebruiker

Standaard

Ziet er prima uit, vooral de getrokken conclusies en analyses zijn van meerwaarde.

Ik las even snel door de reacties maar items hebben daadwerkelijk een groot effect, vooral de items die een aanvalsbonus geven per unit. Dit komt doordat sommige rassen hier verhoudingsgewijs meer van profiteren. Dit uitgebreid uitwerken kan leuke inzichten geven.

Om het even te illusteren (geen helmen, T4.0 geen rammen/kata's)

1 dag Imps/Ec draaien (DK:20) op een speedserver levert 245,551 avp op, met het meest gunstige item Grote lans der Ceasaris levert dit 259,157 avp op een toename van 5.54% en absoluut 13606
    1 dag Knuppels/GR draaien op een speedserver levert 266,030 avp op, met het meest gunstige item grote knuppel der Knuppelvechters levert dit 279,530 avp op een, toename van 5,07% en absoluut 13500 avp
    1 dag zwaarden en headuanen op een speedserver levert 219,078 avp op, met het meest gunstige item grote speer der headuanen levert dit 228,335 avp op, een toename van 3,31% en absoluut 9257 avp
    Laatst gewijzigd door Tollie : 01-05-2014 om 14:25

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tollie Bekijk bericht
    Ziet er prima uit, vooral de getrokken conclusies en analyses zijn van meerwaarde.

Ik lag even snel door de reactie maar items hebben daadwerkelijk een groot effect, vooral de items die een aanvalsbonus geven per unit. Dit komt sommige rassen hier verhoudingsgewijs meer van profiteren. Dit uitgebreid uitwerken kan leuke inzichten geven.

Om het even te illusteren (geen helmen, T4.0 geen rammen/kata's)

1 dag Imps/Ec draaien (DK:20) op een speedserver levert 245,551 avp op, met het meest gunstige item Grote lans der Ceasaris levert dit 259,157 avp op een toename van 5.54% en absoluut 13606
    1 dag Knuppels/GR draaien op een speedserver levert 266,030 avp op, met het meest gunstige item grote knuppel der Knuppelvechters levert dit 279,530 avp op een, toename van 5,07% en absoluut 13500 avp
    1 dag zwaarden en headuanen op een speedserver levert 219,078 avp op, met het meest gunstige item grote speer der headuanen levert dit 228,335 avp op, een toename van 3,31% en absoluut 9257 avp
    Als je er zo naar kijkt heeft het zeker een noemenswaardig effect, maar ik had het over de invloed die het zou hebben op de verhouding tussen Germanen en Romeinen met hoeveel avp/tijd ze kunnen trainen (de berekening die Plox ook maakt). Dit verandert maar met 0,2%

Kortom, het is zeker leuk om er eens naar te kijken!

Gebruiker WTF's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinicio Bekijk bericht

Wat betreft die breakeven-punten: Het is ook leuk om te berekenen wat de breakeven-punten van grote barakken en stallen zijn in de zin van: Kan je beter 12 weken klein draaien of 6 weken klein en groot (ivm graan dat ze eten natuurlijk). Volgens mij kan dit breakeven-punt redelijk verschillen per ras, maar heb het zelf nooit precies uitgerekend.
    Om hier nog even op terug te komen, aangezien ik ook wel benieuwd was heb ik het even getest op de romeinen met een Imp + EC veeg

De totale kosten (Dus trainingskosten en graanonderhoud) van het 60 dagen lang draaien van een Imp + EC + 50/50 houtwerk (Met Drinkplaats lvl 20, en alleen kleien barak/stal) zijn 126.895.431.

De totale kosten van 30 dagen lang trainen, inclusief grote barak/stal, met 30 dagen extra werkplaats, aangezien je die niet groot kunt trainen zijn 139.613.859.

Dus het break-even point zal dus iets hoger liggen, dan dit aantal dagen. Voor een simmer, die niet actief farmt zou groot draaien dus op een punt effectiever kunnen zijn. Het is natuurlijk lastig om het precies te berekenen, aangezien er veel factoren zijn die niet precies bekend zijn. Het is afhankelijk van hoeveel je farmt, maar ook de GS die je ergens anders in kunt investeren als je ervoor kiest te wachten en later begint met groot draaien. Ook dat je pas later beschikt over je troepen, kan voor velen een groot nadeel zijn.

Iemand die nog feedback heeft, of ik misschien iets gemist heb. Heb als berekeningen gewoon het gemiddeld aantal graanonderhoud gepakt, en dat keer het aantal uur gedaan dat je draait en de kosten van het trainen heb ik van kirilloid gehaald.
    Danny Brown S1/S5
    WuTangFan S3/S6
    Diswel S1

Regels voor berichten