Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 10

Discussie: FAQ en t4.4

Gebruiker

Standaard FAQ en t4.4

Na enkele jaren zonder travian ben ik weer begonnen. Ondertussen zijn we weer een aantal versies verder en zijn er een aantal veranderingen geweest. Sommige veranderingen zijn verbeteringen, van andere aanpassingen ben ik minder overtuigd. Soit.

Echter, ik mis echt een goed overzicht van de huidige mechanismen. Vroeger was er een goede wiki/website (mraedis) die op een gegeven moment is afgeschaft omdat de faq die functie zou overnemen. Nu ben ik nooit onder de indruk geweest van de gebruiksvriendelijkheid van de faq (zoals ik als oude lul ook terugverlang naar wordperfect). Echter, het minste dat ik verwacht van een faq is dat die up to date is. Toch kan ik alleen makkelijk een changelog vinden van t4.2 terwijl we al bij t4.4 zijn. Ook merk ik concreet dat waar het het raadhuis betreft de beschrijving van het aantal cp in de faq niet meer klopt voor t4.4. In de faq staat dat het 500 cp is. Echter ingame geeft die een ander aantal cp aan, ik vermoed het aantal cp dat het dorp in kwestie geeft. Zelfs in het raadhuis zelf zit een verwijzing naar de faq-pagina met het foute aantal cp.

Het punt dat ik wil maken is dat als er een ingame faq is die correct moet zijn. Als er geen middelen zijn om de nederlandse faq up to date te houden dan is het in mijn ogen beter om de engelse faq te gebruiken. Zelfs een correcte duitse verwijzing is beter dan een achterhaalde nederlandse versie. Het beste lijkt het me echter om de faq uit de game te halen als die toch niet correct is. Ik ken genoeg andere games waarbij ook geen is en waarbij je via verschillende externe sites je informatie kunt verzamelen over de spelmechanismen, en daar vind ik het normaal dat ik kritisch moet zijn op de gegevens die ik daar vind. Sites die intern zijn aan de game, zoals de huidige faq, moeten correct zijn. Alle gegevens waarvan je de correctheid niet (meer) kan garanderen moet je niet in een game-interne site opnemen.
    Laatst gewijzigd door renegulikers : 29-03-2014 om 21:11 Reden: zinsconstructie klopte niet

Customer Service Representative CM_Tovenaar's schermafbeelding

Beste renegulikers,

Bedankt voor je feedback, we begrijpen de frustratie echter hebben we op het moment één T4.4 en de overige speelwerelden zijn T4.3 (verjaardagsvariant) en drie T4.2 varianten. Doordat er verschillende versies zijn en de links van iedere speelwereld het zelfde zijn kunnen we niet alle actuele informatie daarneer zetten, want dan klopt de informatie op de overige werelden niet. Zodra we meerdere T4.4 servers hebben zal de informatie bijgewerkt worden naar T4.4.

De feesten in de T4.4 variant zijn iets aangepast, als je een feest geeft (groot of klein) ontvang je direct je cultuurpunten. Na een feest, kun je niet direct een nieuw feest geven, omdat je inwoners nog aan het bijkomen zijn van het vorige feest en eerst de feestzaal weer netjes willen maken (cooldown). Een klein feest kan maximaal 500 cultuurpunten genereren en een groot feest heeft een maximum van 2000 cultuurpunten.

Indien je nog vragen hebt of onduidelijkheden zijn, neem eens contact op met de support of lees eens de changelogs door, dat geeft ook al een helder beeld wat de huidige veranderingen zijn.

Goed weekend!

- Tovenaar
    Laatst gewijzigd door CM_Tovenaar : 30-03-2014 om 16:29

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Je kunt toch net als op kirriloid een boxje maken waar je je versie selecteert en dan de faq krijgt voor respectievelijk t4.2, t4.3, of t4.4?
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CM_Tovenaar Bekijk bericht
    Beste renegulikers,

Bedankt voor je feedback, we begrijpen de frustratie echter hebben we op het moment één T4.4 en de overige speelwerelden zijn T4.3 (verjaardagsvariant) en drie T4.2 varianten. Doordat er verschillende versies zijn en de links van iedere speelwereld het zelfde zijn kunnen we niet alle actuele informatie daarneer zetten, want dan klopt de informatie op de overige werelden niet. Zodra we meerdere T4.4 servers hebben zal de informatie bijgewerkt worden naar T4.4.

De feesten in de T4.4 variant zijn iets aangepast, als je een feest geeft (groot of klein) ontvang je direct je cultuurpunten. Na een feest, kun je niet direct een nieuw feest geven, omdat je inwoners nog aan het bijkomen zijn van het vorige feest en eerst de feestzaal weer netjes willen maken (cooldown). Een klein feest kan maximaal 500 cultuurpunten genereren en een groot feest heeft een maximum van 2000 cultuurpunten.

Indien je nog vragen hebt of onduidelijkheden zijn, neem eens contact op met de support of lees eens de changelogs door, dat geeft ook al een helder beeld wat de huidige veranderingen zijn.

Goed weekend!

- Tovenaar
    Tovenaar, zou je zonder [color] tags willen werken, aub? (tenzij het rood, blauw of groen is)
    Ik heb het donkere thema omdat ik dat prettiger voor mijn ogen vindt, maar kan deze post niet lezen tenzij ik hem geheel selecteer.

Dank u
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Ik had deze discussie niet beter kunnen openen!

Gebruiker

Standaard Cultuurpunten feesten

Ik kwam er inderdaad achter dat je geen 500 CPs krijgt als je een feestje geeft maar slechts het aantal punten dat je reeds genereert per dag. Je betaalt erg veel grondstoffen op deze manier, in een fase van het spel waar je ze hard nodig hebt, voor een relatief kleine opbrengst.

Waarom is dit gewijzigd?

Gebruiker Eremita's schermafbeelding

Standaard

Ehm. Even kijken.

Antwoord 1: Omdat TG dit wil

Antwoord 2: Omdat ze verandering in het spel willen aanbrengen

Antwoord 3: Omdat ze spelers willen laten nadenken over hoe ze hun dorpen opbouwen

Antwoord 4: Omdat het anders maar zo saai is.

Kies iets.
    Cynisch, onbetrouwbaar wicht sinds 1995

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beeastly Bekijk bericht
    Ik kwam er inderdaad achter dat je geen 500 CPs krijgt als je een feestje geeft maar slechts het aantal punten dat je reeds genereert per dag. Je betaalt erg veel grondstoffen op deze manier, in een fase van het spel waar je ze hard nodig hebt, voor een relatief kleine opbrengst.

Waarom is dit gewijzigd?
    Omdat de manier naar dorp 2 qua CP versimpeld is...

Als je de grondstoffen kunt krijgen, sticht je na een dag of 5-6 je 2e dorp...
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Gebruiker

Standaard

Krijg je het aantal cp dat al je dorpen bijeen produceren op dat moment?
    Of alleen het het aantal cp dat je op dat moment produceert in dat dorp?

Gebruiker Tim's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keis Bekijk bericht
    Krijg je het aantal cp dat al je dorpen bijeen produceren op dat moment?
    Of alleen het het aantal cp dat je op dat moment produceert in dat dorp?
    Klein feest, is aantal CP in dat dorp, max van 500.
    Groot feest is al je dorpen bijeen, max van 2000.
    Pilske Atten (S4 Lock) - Agent P (S6 Lock) - Flying Dutchman (S1 Bermuda)
    Churchill (S2 C.S.) - Guy Fawkes (S5 Die Walküre) - Harvey Specter (S1 # Kaas)
    Ares (S5 Olympus) - Escape (S1 HT!)
    Showtime (S5 The Purge)

Regels voor berichten