Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 47

Discussie: Nieuwe goudclub functie: treintjes klaarzetten en versturen

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
    naar aanleiding van een idee op het nl1 gedeelte van het Algemeen Forum.

Sinds een aantal jaren kan je 4 aanvallen in 1 seconde proppen. Maar het is lang niet voor iedereen mogelijk om dit te doen, voorbeelden van redenen:

- Trage computer waardoor tabbladen niet snel genoeg switchen/aanvallen niet meteen worden verstuurd
    - Traag internet
    - Geen bovennatuurlijke krachten ( 8 knoppen in 1 seconde indrukken is best een opgave) (chrome)
    - Firefox offline online methode werkt niet goed bij iedereen, slaat soms aanvallen over of aanvallen worden in verkeerde volgorde verstuurd.
    - enz.

Waarom dus geen functie maken in goudclub waardoor iedereen dezelfde mogelijkheden heeft? lijkt mij alleen maar eerlijk.

het idee:
    treintjes kunnen "klaarzetten" en in 1 keer kunnen versturen als onderdeel van de goudclub.
    ik vind dit maar een stom idee, alsof travian al niet gemakkelijk genoeg is.
    ik vind voor wie het niet kan heeft gewoon pech of moet eraan werken of een oplossing ervoor vinden (een dual die het wel kan)
    Tutututu|Bart: lars kwam vroeger niet verder dan croppers lvl 14:P
    alex /ritalin: is nooit te laat om te leren
    alex /ritalin: (rofl)
    Tutututu|Bart: ja maar is niet de bedoeling. Ik hou hem graag als mijn kleine domme broertje

Gebruiker

Standaard

Voor allen die van die brakke treintjes hebben doordat ze een slome bak hebben dan wel in de internetwoestijn zitten, zoals ik, en zelfs met een uitgeklede windows-xp versie niet verder komen dan 2 per seconde, soms 3, vaker 1, dan loont het de moeite het volgende te proberen:

Zet Ubuntu of het nog net iets snellere Lubuntu op je computer. De installatie ervan is snel en eenvoudig geworden en het kan naast je huidige besturingssysteem draaien.

Voilà, je slome bak werkt heel wat rapper
    Naam en dorpsnamen mogen altijd genoemd worden in ongecensureerde rapporten

Gebruiker

Standaard

Goed, dit laatste is natuurlijk kolder redenering. Er zijn wel spelers die voornamelijk vanaf hun mobiel/tablet spelen.. en wat is nou het enige wat je niet vanaf je tablet/mobiel kan doen? juist.. goede treintjes maken.
    dus ook daarvoor zou het een prima plan zijn volgens mij.
    Leuk dat je hierover begint. De spelers die vanaf hun mobiel/tablet spelen kunnen van overal inloggen wanneer en waar ze willen en kunnen dus ook veel vaker online zijn en alle voordelen die daarbij horen. Ik kan enkel inloggen als ik thuis voor mijn computer zit. Geef mij een tablet en smartphone cadeau want anders heb ik last van 'ruis'.
    Andere vormen van ruis imo: School, Werk, Ouders, Familie, Vrienden, ...
    En van een andere type ruis denk ik dat ook volgende onderdelen van het spel bij ruis horen: Andere spelers, De onwillekeurigheid van je spawnpositie, De onwillekeurigheid van de map, ...
    Er hoort ook geen strategie bij het plekje waar je eerste dorp komt te liggen en erover nadenken moet je niet. Dus dat moet geëlimineerd worden?

Het zijn juist die zaken dat jij ruis noemt die je moeten doen aanzetten tot denken. Door die ruis moet je een strategie bepalen wat het voordeligste is in jouw situatie. Als jij alle 'ruis' wilt elimineren krijg je iets wat geen spel meer is maar ofwel een loterij, waarbij je direct na het aanmaken van je account te horen krijgt of je won of niet. Ofwel heb je iets gecreëerd waar niemand iets kan aanklikken want dat alles automatisch gebeurt door travian zelf. Een 'spel om te kijken', wat dan weer niet voldoet aan de titel 'strategisch spel'. Kortom: wat jij wilt is onhaalbaar op grote schaal.
    Misschien wordt het ooit ingevoerd dat je treintjes kan versturen met 1 klik. Net zoals de vluchtfunctie er ook is gekomen, tot groot spijt van actieve spelers en tot groot jolijt van minder actieve spelers. Maar ook daar kan je een strategie voor bedenken: stuur je troepen op pad zodanig dat ze terug zijn tegen dat jij terug bent. Zo werd het vroeger gedaan...

Als jouw probleem van geen treintjes kunnen sturen zo'n belangrijk punt is voor jou om een goede speler te zijn, dan denk ik dat je fout zit. Misschien moet je volgende keer gewoon deffer gaan spelen
    Laatst gewijzigd door sjens : 24-03-2014 om 22:10

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Het is een strategie spel, niet een sportwedstrijd of wedstrijdje wie de beste pc heeft/snelste internet. het zou moeten gaan om strategie, oftewel denken.
    Ja, en wat is strategie?
    Het beste maken van de middelen die je hebt.
    Een superieure strategie kan het met slechtere middelen winnen van een beter bevoorraadde tegenstander.
    Dat is strategie: Met 300 man tegen 3000 man? Zorg voor een bottleneck waar je 5 tegen 5 komt te staan keer op keer.
    Dan kan je makkelijker winnen dan met 300 tegen 3000 tegelijkertijd.\

Krijg jij met je slechte internet geen 4 treintjes in 1 seconde? Dan moet je van verschillende dorpen aanvallen zodat je rustiger kan timen.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjens Bekijk bericht
    Leuk dat je hierover begint. De spelers die vanaf hun mobiel/tablet spelen kunnen van overal inloggen wanneer en waar ze willen en kunnen dus ook veel vaker online zijn en alle voordelen die daarbij horen. Ik kan enkel inloggen als ik thuis voor mijn computer zit. Geef mij een tablet en smartphone cadeau want anders heb ik last van 'ruis'.
    Volgens mij gaat dit topic over het idee treintjes, niet of jij wel of niet genoeg online kan zijn, ook is daar al een oplossing voor: dualls.
    Daarnaast slaat het weer helemaal nergens op wat je zegt. Het is absoluut absurd om iedereen een tablet of smartphone te geven omdat ze een spel spelen.

Andere vormen van ruis imo: School, Werk, Ouders, Familie, Vrienden, ...
    Ik heb het over "ruis" IN het spel, kun je wel leuk gaan overgeneraliseren...
    En van een andere type ruis denk ik dat ook volgende onderdelen van het spel bij ruis horen: Andere spelers, De onwillekeurigheid van je spawnpositie, De onwillekeurigheid van de map, ...
    Er hoort ook geen strategie bij het plekje waar je eerste dorp komt te liggen en erover nadenken moet je niet. Dus dat moet geëlimineerd worden?
    Ik zal het nog een keer uitleggen:
    Er zijn spelelementen in travian die voor iedereen hetzelfde zouden moeten zijn: draagkracht handelaren, aanvalskracht troepen, hoeveel cp je nodig hebt voor dorpen, enz. hier hoort ook bij dat iedereen de mogelijkheid zou moeten hebben om optimaal treintjes te kunnen versturen. Laat ik het anders zeggen: ik neem aan dat het niet de bedoeling van Travian is om spelers te benadelen in het versturen van treintjes.
    Daarnaast heb je idd spelelementen die voor iedereen anders zijn, de punten die jij aankaart. Blijkbaar zijn die elementen wel bedoelt om random te zijn, anders had het spel er niet zo uitgezien.

Het zijn juist die zaken dat jij ruis noemt die je moeten doen aanzetten tot denken.
    Nee, want onder ruis versta ik alleen het door mij aangekaarte punt.

Door die ruis moet je een strategie bepalen wat het voordeligste is in jouw situatie. Als jij alle 'ruis' wilt elimineren krijg je iets wat geen spel meer is maar ofwel een loterij, waarbij je direct na het aanmaken van je account te horen krijgt of je won of niet. Ofwel heb je iets gecreëerd waar niemand iets kan aanklikken want dat alles automatisch gebeurt door travian zelf. Een 'spel om te kijken', wat dan weer niet voldoet aan de titel 'strategisch spel'. Kortom: wat jij wilt is onhaalbaar op grote schaal.
    Misschien wordt het ooit ingevoerd dat je treintjes kan versturen met 1 klik. Net zoals de vluchtfunctie er ook is gekomen, tot groot spijt van actieve spelers en tot groot jolijt van minder actieve spelers. Maar ook daar kan je een strategie voor bedenken: stuur je troepen op pad zodanig dat ze terug zijn tegen dat jij terug bent. Zo werd het vroeger gedaan...
    Goed, ik neem aan dat je begrijpt dat we het hier niet over hetzelfde hebben, daarnaast alweer een absurd scenario wat je schetst wat kant noch wal raakt met het idee van dit topic.

Als jouw probleem van geen treintjes kunnen sturen zo'n belangrijk punt is voor jou om een goede speler te zijn, dan denk ik dat je fout zit. Misschien moet je volgende keer gewoon deffer gaan spelen
    Ik wil je verzoeken een spoedcursus "begrijpend lezen" te gaan volgen, nergens in mijn verhaal zeg ik dat het mij niet lukt. Overigens hoop ik dat je stopt met reageren in dit topic aangezien het voornamelijk complete onzin is wat je uitkraamt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Ja, en wat is strategie?
    Het beste maken van de middelen die je hebt.
    Een superieure strategie kan het met slechtere middelen winnen van een beter bevoorraadde tegenstander.
    Dat is strategie: Met 300 man tegen 3000 man? Zorg voor een bottleneck waar je 5 tegen 5 komt te staan keer op keer.
    Dan kan je makkelijker winnen dan met 300 tegen 3000 tegelijkertijd.\

Krijg jij met je slechte internet geen 4 treintjes in 1 seconde? Dan moet je van verschillende dorpen aanvallen zodat je rustiger kan timen.
    Mee eens, en dat is hoe het spel volgens mij bedoelt is (strategie). Maar stel wij zouden een potje kolonisten van catan spelen, en omdat jij blond haar hebt (traag internet/computer) krijg je maar de helft van de dorpen (treintjes), dan zou je ook niet beweren dat het bij het spel zou horen toch?
    Beetje idioot voorbeeld natuurlijk.. maargoed,de vergelijking gaat wel op volgens mij
    Laatst gewijzigd door FA_Lightsun : 25-03-2014 om 23:04 Reden: Dubbelpost samengevoegd.

Standaard

De vergelijking klopt enigszins, maar de conclusie niet... want ook bij Kolonisten van Catan zal ik anders moeten (leren) spelen om toch te kunnen winnen.

Dus ja, dat hoort wel bij het spel
    Een puur reactief spel waarbij het gaat om wie het snelst is, kan je nooit winnen met slechte PC/verbinding.

Maar als je bijv. ziet dat er een aanval komt en je wil def tussentimen, en je weet dat het 4 seconden duurt voor de pagina geladen is, dan klik je bij de tweede OK 4 seconden voor ze moeten aankomen, ipv 1 seconde zoals men dat doet met snelle PC/internet.
    One Piece

Standaard

De vergelijking klopt enigszins, maar de conclusie niet... want ook bij Kolonisten van Catan zal ik anders moeten (leren) spelen om toch te kunnen winnen.

Dus ja, dat hoort wel bij het spel
    Een puur reactief spel waarbij het gaat om wie het snelst is, kan je nooit winnen met slechte PC/verbinding.
    Bij een puur reactief spel waarbij het gaat om wie het snelst is denk ik eerder aan dit:
    http://a4.mzstatic.com/eu/r30/Purple...en480x480.jpeg

Maar als je bijv. ziet dat er een aanval komt en je wil def tussentimen, en je weet dat het 4 seconden duurt voor de pagina geladen is, dan klik je bij de tweede OK 4 seconden voor ze moeten aankomen, ipv 1 seconde zoals men dat doet met snelle PC/internet.
    Ik snap niet hoe je tot die conclusie komt. ik geef een vergelijking om te benadrukken hoe scheef het zit,, daar ben je het mee eens maar vervolgens zou je je wel aanpassen? Als iets niet klopt ga je daar toch niet mee akkoord?.. tenminste ik niet.

Over deff tussentimen heb je een punt inderdaad, want dat is een oplossing. Nu terug naar treintjes.
    Je kan inderdaad uit meerdere dorpen timen om zo 1 kloppend treintje te krijgen. Dan nog heb je een achterstand op spelers bij wie het wel lukt, aangezien zij dit ook kunnen
    Laatst gewijzigd door Cloud : 25-03-2014 om 12:59

Gebruiker

Standaard

Laten we dan ook maar eens gaan reageren op elke zin

Volgens mij gaat dit topic over het idee treintjes, niet of jij wel of niet genoeg online kan zijn, ook is daar al een oplossing voor: dualls.
    Daarnaast slaat het weer helemaal nergens op wat je zegt. Het is absoluut absurd om iedereen een tablet of smartphone te geven omdat ze een spel spelen.
    Ook voor jouw probleem van treintjes bestaat een oplossing: duals.
    Uiteraard is het absurd mij een tablet te geven omdat ik een spel speel, net zoals het absurd is dat jij een knop vraagt omdat jouw treintjes niet goed gaan.

Ik heb het over "ruis" IN het spel, kun je wel leuk gaan overgeneraliseren...
    Door zaken als mijn familie, vrienden, school en werk kan ik niet IN het spel zijn, dus dat is zeker ruis voor mij. Misschien voor jou niet.

Ik zal het nog een keer uitleggen:
    Er zijn spelelementen in travian die voor iedereen hetzelfde zouden moeten zijn: draagkracht handelaren, aanvalskracht troepen, hoeveel cp je nodig hebt voor dorpen, enz. hier hoort ook bij dat iedereen de mogelijkheid zou moeten hebben om optimaal treintjes te kunnen versturen. Laat ik het anders zeggen: ik neem aan dat het niet de bedoeling van Travian is om spelers te benadelen in het versturen van treintjes.
    Daarnaast heb je idd spelelementen die voor iedereen anders zijn, de punten die jij aankaart. Blijkbaar zijn die elementen wel bedoelt om random te zijn, anders had het spel er niet zo uitgezien.
    Blijkbaar is het ook de bedoeling van travian om treintjes random te laten zijn, anders had het spel er niet zo uitgezien.
    Travian benadeelt niemand, jij benadeelt jezelf, of je voelt jezelf benadeelt. Net zoals dat ik mij benadeelt voel dat ik niet online kan zijn elk uur van de dag op m'n tablet.
    Ik kaats de bal gewoon terug hé. Jij vindt jouw probleem belangrijker en daarom denk je fout, en dat zie je terug in je volgende quote:

Nee, want onder ruis versta ik alleen het door mij aangekaarte punt.
    Maar stiekem zijn alle zaken ruis, alleen kan jij niet inzien dat er nog andere ruis is naast het niet kunnen sturen van treintjes.

Ik wil je verzoeken een spoedcursus "begrijpend lezen" te gaan volgen, nergens in mijn verhaal zeg ik dat het mij niet lukt. Overigens hoop ik dat je stopt met reageren in dit topic aangezien het voornamelijk complete onzin is wat je uitkraamt.
    Ook hier kan ik de bal terugkaatsen, volg een cursus 'ik ben niet de beste en hoe ga ik daar mee om?'. En verder kan je beter geen ideeën meer plaatsen als je niet eens kritiek kan verdragen om je idee. Dacht je misschien omdat je een idee plaatst dat iedereen het goed vindt? Er zijn meerdere personen die je idee niet goed vinden, wees blij dat we nadenken over je idee. Wat doe jij? De mensen proberen af te kraken en je eigen idee blijven verdedigen. Als je je idee zolang moet verdedigen dan is je idee gewoon TE SLECHT.
    Kortom: Je idee slaat niet aan.

Standaard

Bij een puur reactief spel waarbij het gaat om wie het snelst is denk ik eerder aan dit:
    http://a4.mzstatic.com/eu/r30/Purple...en480x480.jpeg
    Ik dus ook... wat betekent dat het hier niet opgaat.

Ik snap niet hoe je tot die conclusie komt. ik geef een vergelijking om te benadrukken hoe scheef het zit,, daar ben je het mee eens maar vervolgens zou je je wel aanpassen? Als iets niet klopt ga je daar toch niet mee akkoord?.. tenminste ik niet.
    Ik ben het niet met je eens, ik zeg dat je vergelijking op zich wel klopt maar je conclusie niet. Het hoort wel bij het spel dat iemand wint omdat-ie het spel beter begrijpt dan een ander.

Dit is overigens geen probleem van Travian, maar van de computergebruiker met een slechte PC/trage verbinding.

Over deff tussentimen heb je een punt inderdaad, want dat is een oplossing. Nu terug naar treintjes.
    Je kan inderdaad uit meerdere dorpen timen om zo 1 kloppend treintje te krijgen. Dan nog heb je een achterstand op spelers bij wie het wel lukt, aangezien zij dit ook kunnen
    Nee, die hebben daar geen behoefte aan want het lukt hun wel, en het eindresultaat blijft hetzelfde... alleen er gaat iets meer tijd en planning in zitten.
    Dus nee, je hebt geen "achterstand" je kan precies hetzelfde, maar dan op een andere manier.
    One Piece

Standaard

Laten we dan ook maar eens gaan reageren op elke zin
    Ook voor jouw probleem van treintjes bestaat een oplossing: duals.
    Uiteraard is het absurd mij een tablet te geven omdat ik een spel speel, net zoals het absurd is dat jij een knop vraagt omdat jouw treintjes niet goed gaan.
    Ten eerste, ik reageer op zinnen/gedeeltes omdat het anders een onsamenhangend verhaal is en het onduidelijk kan zijn waar ik op reageer. Daarnaast, nogmaals ik heb nergens gezegd dat mijn treintjes niet goed gaan.
    Door zaken als mijn familie, vrienden, school en werk kan ik niet IN het spel zijn, dus dat is zeker ruis voor mij. Misschien voor jou niet.
    Dan moet je je eigen topic openen waar je die dingen kan bespreken. Dit topic gaat daar niet over, dus naast dat ik dat niet als ruis beschouw is het ook niet Ontopic.

Blijkbaar is het ook de bedoeling van travian om treintjes random te laten zijn, anders had het spel er niet zo uitgezien.
    Ik wist gewoon dat deze reactie zou komen, zelfs nog aan gedacht om het er maar alvast in te zetten.. maar toch maar niet gedaan. Goed, vraag jezelf dit af: denk je dat er is nagedacht over dat spawndorpjes random bevoordelen of benadelen? ik denk het wel. Dat is een gelukselement in het spel. Denk je ook dat er is nagedacht over het treintjesverhaal?
    Jij vindt jouw probleem belangrijker en daarom denk je fout, en dat zie je terug in je volgende quote: (quote)
    Maar stiekem zijn alle zaken ruis, alleen kan jij niet inzien dat er nog andere ruis is naast het niet kunnen sturen van treintjes.
    Ik had 1 ding moeten toevoegen, namelijk: "in dit topic". Ik ben met je eens dat er meerdere dingen ruis veroorzaken, alleen is het niet aan mij om die allemaal aan te kaarten naast dat het me verder ook niet veel uitmaakt. Daarom hou ik het bij dit ene ding. Als je nou eens stopt met de aandacht te leggen op alle andere dingen die ik niet noem en het houdt bij het topic onderwerp, misschien kunnen we dan een fatsoenlijke discussie houden.

Ook hier kan ik de bal terugkaatsen, volg een cursus 'ik ben niet de beste en hoe ga ik daar mee om?'. En verder kan je beter geen ideeën meer plaatsen als je niet eens kritiek kan verdragen om je idee. Dacht je misschien omdat je een idee plaatst dat iedereen het goed vindt? Er zijn meerdere personen die je idee niet goed vinden, wees blij dat we nadenken over je idee. Wat doe jij? De mensen proberen af te kraken en je eigen idee blijven verdedigen. Als je je idee zolang moet verdedigen dan is je idee gewoon TE SLECHT.
    Kortom: Je idee slaat niet aan.
    Ik kan prima kritiek verdragen mits dit enigszins gefundeerd is. Als je mij beoordeelt op dingen die ik niet zeg, beweringen doet waar je geen weet van hebt, punten aanhaalt die totaal niet relevant zijn voor dit topic, dan ben ik snel klaar met de discussie. Ook beweer of pretendeer ik nergens de beste te zijn noch dat ik problemen zou hebben met mezelf.
    Het is helemaal prima dat dit idee je niet aanspreekt, als je daarover wilt discussieren top. Maar ga dan een inhoudelijke discussie aan.

Ik blijf het idee verdedigen zo lang ik geen argumenten heb gehoord waardoor mijn visie erover verandert, zo gaat dat toch over het algemeen? Daarnaast geeft het niet als een idee niet aanslaat, er gebeurt toch niks mee al zou het wel aanslaan

Nu even serieus. Vertel eens concreet en specifiek waarom het idee volgens jou slecht is (zonder alle andere dingen er omheen) Alleen dit. Want daarover kan ik niks vinden in je vorige posts.

Soortgelijke discussies

1. Treintjes gemakkelijker klaarzetten
    By Legioen in forum Ideeën
    Reacties: 42
    Laatste bericht: 05-07-2015, 21:49

Regels voor berichten