Ik ben even weg geweest op dit topic en zie al meteen een paar keer mensen die het niet meer snappen en mijn naam roepen om hulp:

Nu ben ik hier natuurlijk om duidelijk in deze donkere tijden van een crisis te geven dus:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheDruid Bekijk bericht
Sommigen werken ook gewoon met een farmleger en een 'veegleger'.
Die laatste dient dan niet om farms te vegen (trainingstijd idd)

Ben trouwens wel benieuwd hoe Mailo en Cloud hun farmlijsten dan snachts gebruikten?
Het is soms namelijk winstgevender om je troepen trager te laten lopen.
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
Weet niet hoe Mailo hier nu in staat ben ook wel benieuwd
Ik kijk er zo tegenaan, elke min dat je troepen lopen is Grondstoffen pakken, gewoon door blijven lopen met alle troepen die je hebt. ( in basis ).

Nu weer even erg gestructureerd: De Filosofie achter het farmen.

Ideale situatie is het volgende:
- Je hebt 1 AVD wat tevens je Farmdorp is.

- Je hebt bijvoorbeeld 100k knuppels. Dan is het ideaalste als je een dorp direct naast jou dorp hebt zitten met oneindig veel grondstoffen, zonder verliezen. Dan heb je maximale rendement en minimale kosten.
Echter is dit natuurlijk een utopie.
Dus waar streef je naar als je wilt farmen.

Maximale rendement, minimale kosten(troependood), minimale tijdsloop.

De basis van het verhaal is dus dat je farmt, en het liefst z.s.m. je troepen terug hebt in je dorp en weer door kunt farmen. ( zie voorbeeld ). Echter aan dit zit een limiet, 10 dorpen om je heen kun je elke 5 min farmen en heb je nog steeds troepen over. ( dit zorgt er dus voor dat je steeds verder weg farmt ).

Hoe verder je weg farmt hoe minder rendement haalt in basis. Dus wil je dat alle dorpen die je dichtbij farmt ook altijd maximale buit haalt. ( geen buit voor anderen ).
Dit kun je dus goed doen door de uur productie uit te rekenen, en dan dus nooit meer te farmen dan de tijdsbestek waarin je eigen troepen aankomen.

Dit is dus waarom je aan microfarmen doet: Echter nu komen er ook vaak nieuwe farms bij etc. ( waar veel buit op te halen valt. ) Schroom je niet om dan je farmlijst stil te leggen als er ergens Miljoenen op te halen valt ( altijd rendabel als die persoon dichtbij ligt en je volle buit pakt. ).

Over het s nachts, in basis probeer je natuurlijk zo vaak mogelijk te klikken die farmlijsten van je, echter zijn er tijden dat dit niet lukt. Meestal is dit niet zo'n probleem omdat je zeker na de artefacten vaak 200-400 vakjes weg farmt ( de hele wereld ongeveer ). Wat inhoudt dat er in de uren dat je er niet bent ook graan binnenkomt.
Zelf heb ik ook altijd handelsroutes ( zijn ideaal voor elke vorm die je maar wilt ). Plus zoek altijd actieve sitters die ook in de uren dat je er niet bent willen klikken.

Dit is de basis van het farmen Ansich voor mij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheDruid Bekijk bericht
Hoe lossen jullie trouwens de gele rapportjes op?
Want als je bvb elk kwartier je farms verstuurd en een natardorpje op 2 uur afstand bouwt een muur waarop je 1 EI verliest; dan heb je al een stuk of 7-8 EI's theoretisch verloren eer je dat rapportje ziet.
Dan farm ik liever met grotere aantallen die in eerste instantie minder rendabel lijken, maar minder snel verliezen lijden en dus een deel efficienter zijn dan je eerst zou denken.
Dit is natuurlijk altijd een groot probleem de verliezen die er optreden, zeker als je farms aanvalt met 20-30 troepen en er komt ineens def etc.

Zo is het ook een probleem als je niet kunt farmen met je AVD(leger) Als je te weinig graan hebt. Dit zijn problemen die iedereen op andere manieren proberen op te lossen.

Zelf heb ik altijd één veeg waarmee ik farm tot in de eind der tijden ( tenzij het oorlog is dan wordt dit gebruikt om te slopen ). De verliezen die ik heb neem ik voor lief. Want ondertussen farm ik wel veel grondstoffen die andere niet farmen.
Met deze grondstoffen maak ik altijd een tweede veeg, waarmee ik zo lang als kan mee blijf farmen, om dus altijd een steady inkomen te krijgen.
Zelf speel ik als gallier, en deze laatste veeg is dan ook van Toeters, dit omdat ze rete snel farmen en je dus er relatief weinig van nodig heb om grote opbrengsten te blijven hebben zolang je 1ste veeg op pad is.
Als het dan nodig is kan deze veeg altijd nog snel ergens voortimen, achter timen. Of gewoon beetje lopen kloten, grondstoffen op halen bij je tegenstanders. Immers met titanen zijn ze overal binnen 3 uur. En mis je dus ook maar 6 uur farminkomsten dit is vaak wel te overzien.

Aha, de gele zwaardjes dus, neem ik voor lief, als ik zie dat ze er zijn doe ik er natuurlijk meteen wat aan.