Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 51

Discussie: Farmen voor gevorderde Romeinen

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheDruid Bekijk bericht
    Sommigen werken ook gewoon met een farmleger en een 'veegleger'.
    Die laatste dient dan niet om farms te vegen (trainingstijd idd)

Ben trouwens wel benieuwd hoe Mailo en Cloud hun farmlijsten dan snachts gebruikten?
    Het is soms namelijk winstgevender om je troepen trager te laten lopen.
    Hangt bij mij van het soort account af en de bezetting.
    Op S1 speelde ik samen met een duall en waren we online van uurtje of 9 sochtends tot 24/1 uur snachts. Daar was de prio om te zorgen voor een constante stroom gs door de nacht heen om niet zonder graan te zitten (in de nacht en ochtend voordat je troepen weer gs meenemen van farmen)
    Daar werkte ik met een verschillende avondlijsten zwaardjes, die nadat de laatste toeters aankwamen op de farms, aankwamen en zo de nacht redelijk bolwerkte.
    Er waren die server ook minder echt fanatieke farmers, in ieder geval niet in mijn buurt. dus het verschil tussen overdag farmen en snachts farmen was niet heel groot.

Op de huidige server is dit nog niet echt van toepassing. We proberen het rendement zo hoog mogelijk te houden (natuurlijk) en farms met laag rendabel gooien maken plaats voor nieuwe. Zo lang er geen graannood is in de nacht begin ik er ook liever niet aan:P Die avondlijsten maken, bijhouden, plannen, overdag troepen vasthouden voor de avondlijsten etc etc. kost veel tijd. Voor de grondstoffen alleen zou ik het niet doen in ieder geval, enkel als graan snachts een probleem is.

Weet niet hoe Mailo hier nu in staat ben ook wel benieuwd

Gebruiker

Standaard

Nou ik vind het prima dat jullie zoveel narekenden en het over rendabiliteit enzo hebben.
    Maar troepen dienen nog altijd om te gebruiken.

Daarnaast is die 'rendabiliteit' sterk afhankelijk van je activiteit, en zoals ik je elders al zei; ben niet echt zo'n fan van 24/7 accounts .
    Op een gegeven moment heb je trouwens zo veel troepen dat echt te veel tijd gaat kosten om ze 'rendabel' te blijven inzetten.

Hoe lossen jullie trouwens de gele rapportjes op?
    Want als je bvb elk kwartier je farms verstuurd en een natardorpje op 2 uur afstand bouwt een muur waarop je 1 EI verliest; dan heb je al een stuk of 7-8 EI's theoretisch verloren eer je dat rapportje ziet.
    Dan farm ik liever met grotere aantallen die in eerste instantie minder rendabel lijken, maar minder snel verliezen lijden en dus een deel efficienter zijn dan je eerst zou denken.
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker

Standaard

Nou ik vind het prima dat jullie zoveel narekenden en het over rendabiliteit enzo hebben.
    Maar troepen dienen nog altijd om te gebruiken.
    Ja, maar dat ze gebruikt moeten worden heeft niks te maken met dat je als je ermee farmt, je er gewoon zo veel mogelijk uit wil halen.

Daarnaast is die 'rendabiliteit' sterk afhankelijk van je activiteit, en zoals ik je elders al zei; ben niet echt zo'n fan van 24/7 accounts .
    Op een gegeven moment heb je trouwens zo veel troepen dat echt te veel tijd gaat kosten om ze 'rendabel' te blijven inzetten.
    Klopt, activiteit speelt erg mee, maar je kan natuurlijk je farmlijsten aanpassen op jouw activiteit; of jij elke 10 minuten, elk halfuur of elk uur klikt. Zo kan je toch nog het meeste uit jouw activiteit halen

Hoe lossen jullie trouwens de gele rapportjes op?
    Want als je bvb elk kwartier je farms verstuurd en een natardorpje op 2 uur afstand bouwt een muur waarop je 1 EI verliest; dan heb je al een stuk of 7-8 EI's theoretisch verloren eer je dat rapportje ziet.
    Dan farm ik liever met grotere aantallen die in eerste instantie minder rendabel lijken, maar minder snel verliezen lijden en dus een deel efficienter zijn dan je eerst zou denken.
    De gele rapportjes af en toe (dat zijn vooral farmdeffers, natars kan je voor zorgen dat dit niet/nauwelijks gebeurt) zijn natuurlijk erg vervelend, maar het weegt bij deze manier farmen in mijn ogen niet op tegen wat je er mee wint. Natuurlijk is bouwtijd een erg beperkende factor, maar doordat je zo veel meer farmt kan je makkelijker groot draaien, of (nog) meer vegen.
    Hans Hetzelfde - SHD
    Drankorgel - NoDoubt!
    Meneer Pastoor - Die Walküre
    Elsa - Disney
    Hades - Olympus

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

ok, ik werk meestal met een farmleger, de verliezen op natardorpen horen erbij, die worden wel gecompenseerd door andere opbrengsten. zolang je voldoende tropen stuurt naar die dorpen, vallen verliezen best mee en groeit je farmleger elke dag, wel ben ik iemand die regelmatig farmlijst nakijkt, eventueel naar, ook natardorpen, kata/rammen stuurt om te zorgen dat er geen verliezen meer zijn.

wanneer farmleger redelijk is. dus meer dan 10k, kan je makkelijker die gs naar andere dorpen sturen en hoeg je je niet druk te maken om graan tekort, die haal je wel op dus.

de echte veeg, komt alleen in aktie wanneer dat nodig is, daar is elke eenheid die je verliest met farmen zonde.

wanneer je een beetje tijd steekt in farmlijst kan je makkelijk rond de 15 miljoen gs per week ophalen, ok dual-account, en die gs is erg welkom om leger en zo te laten groeien.

Gebruiker

Standaard

Ik snap de essentie van een farmleger nooit zo. Waarom niet ook gewoon lopen en dingen slopen met dat leger? Natuurlijk kan je met een veeg bv niet farmen zodat je helemaal niks verliest en met een tweede veeg dan wel, maar dan kan je alsnog gewoon lopen met die tweede veeg..

Op die manier wordt farmen namelijk een doel in plaats van een middel.
    Hans Hetzelfde - SHD
    Drankorgel - NoDoubt!
    Meneer Pastoor - Die Walküre
    Elsa - Disney
    Hades - Olympus

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ???? Bekijk bericht
    Ik snap de essentie van een farmleger nooit zo. Waarom niet ook gewoon lopen en dingen slopen met dat leger? Natuurlijk kan je met een veeg bv niet farmen zodat je helemaal niks verliest en met een tweede veeg dan wel, maar dan kan je alsnog gewoon lopen met die tweede veeg..

Op die manier wordt farmen namelijk een doel in plaats van een middel.
    Uiteraard moet je wel lopen met dat farmleger ook (imo toch, geen idee hoe the-bart het ziet?)
    kata's en rammen heb je daar toch nodig om die gele rapo's constant te 'clearen'.
    Ik gebruik die dan ook als 'relveegje' ; net goed om supjes te slopen en dergelijke terwijl je toch verder kan farmen ook.

En die hoofdveeg bezie ik dan ook eerder als 'simveeg' ; eentje die pas in actie komt wanneer het echt nodig is.

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

klopt, zo zie ik het dus ook

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard moet je wel lopen met dat farmleger ook (imo toch, geen idee hoe the-bart het ziet?)
    kata's en rammen heb je daar toch nodig om die gele rapo's constant te 'clearen'.
    Ik gebruik die dan ook als 'relveegje' ; net goed om supjes te slopen en dergelijke terwijl je toch verder kan farmen ook.

En die hoofdveeg bezie ik dan ook eerder als 'simveeg' ; eentje die pas in actie komt wanneer het echt nodig is.
    Waarom laat je die hoofdveeg dan chillen tot wanneer je hem nodig hebt?
    Zo lang je geen "groot" draait bij de veeg op maximale level, kan je verliezen aanvullen door tijdelijk 'groot' erbij te draaien. Het trainingstijd verlies treed pas op wanneer je standaard level 20 Groot erbij draait en je dus geen mogelijkheid hebt om verliezen aan te vullen.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
    Waarom laat je die hoofdveeg dan chillen tot wanneer je hem nodig hebt?
    Zo lang je geen "groot" draait bij de veeg op maximale level, kan je verliezen aanvullen door tijdelijk 'groot' erbij te draaien. Het trainingstijd verlies treed pas op wanneer je standaard level 20 Groot erbij draait en je dus geen mogelijkheid hebt om verliezen aan te vullen.
    Dat heeft in mijn geval met activiteit te maken;
    die 'hoofdveeg' kan GS ophalen in de andere dorpen (te lui om handelsroutes fatsoenlijk in te stellen )

en ik vind het makkelijker werken om vanuit 1 dorp te farmen dan vanuit verschillende.

Denk dus bvb aan farm/relveegje in HD ; met EI
    En gesimd veegje (met de inkomsten uit andere dorpen + overschot HD kom je er meestal ook snel) met EC en een hoger aantal katapulten.
    Dat gesimd veegje wordt dan voornamelijk gebruikt om HD's te locken (veel kata's nodig) of indien je er met je andere veegje makkelijk komt kan dit uitgroeien tot WW veeg.

http://travian.kirilloid.ru/off_calc...=20&po&art=100
    Dit haal je per week in HD dan; en kost 6 millioen GS.
    http://travian.kirilloid.ru/off_calc...=20&po&art=100
    Dit haal je dan in je ander AD en kost 19 millioen GS.

Dat komt dan in totaal neer op 25 millioen GS, ik denk dat een echt actieve farmer dit wel haalt.

Dit is natuurlijk wel allemaal zonder items en artefacten berekend, als je bvb een kleine trainer in je apart AD kan gebruiken liggen de zaken helemaal anders en moet je daar eerst alle GS op focussen.

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the-bart Bekijk bericht
    ok, ik werk meestal met een farmleger, de verliezen op natardorpen horen erbij, die worden wel gecompenseerd door andere opbrengsten.
    Hoop dat je zelf doorhebt hoe gek dit klinkt. Zonde van de verliezen ook al is het je farmleger. Het is niet nodig, tenzij de natardorpen natuurlijk een vetpot zijn.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Soortgelijke discussies

1. Photoshop Gevorderde Tutorial
    By Mr. Lorenzo in forum Spelers Projecten
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 01-07-2009, 12:11

Regels voor berichten