Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 51

Discussie: Farmen voor gevorderde Romeinen

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mailo Bekijk bericht

Er zijn een aantal factoren belangrijk bij farmen:

1. Hoeveelheid tijd die je hebt om te farmen: Hoe vaak kun jij je lijsten aanklikken op 1 dag.
    2. Hoeveel troepen heb je / hoe hoog is je TV.
    3. Hoeveel farms liggen er om je heen. en wat is hun uurproductie.

Dit zijn de 3 basis ingredienten van het farmen.
    Hoe weet jij wat een farm z'n uurproductie is? Ga je voor elke farm grondig scouten en het uitrekenen of doe je het ongeveer?
    Je houdt geen rekening met andere spelers dat ook bij deze farm langsgaan, wat eigenlijk betekent dat zij een deel van de uurproductie stelen. Hoe ga je daar mee om?

Hoe reageren jouw farminkomsten op veranderingen aan de factoren? Zoals een weekendje minder online zijn waardoor je maar twee of drie keer de farmlijst aanklikt in plaats van 100 keer? Of zelfs op kleinere schaal: hoe reageert jouw farmlijst op de nachtelijke uren of de uren dat je een tijd niet online bent?
    En hoeveel tijd neemt het in beslag om je troepen aan te passen als je toernooiveld omhoog gaat of als je merkt dat een van je goede farms door anderen ook wordt bezocht en je dus voor niets loopt?

Kortom: als je een botje hebt is het makkelijk om steeds eenzelfde frequentie aan te houden en is het makkelijk om vanuit jouw excelbestandje de troepenaantallen aan te passen. Maar als je elke dag je farms moet aanpassen neemt dat toch best veel tijd in beslag denk ik.

Dan denk ik dat het werken van com3back iets makkelijker is, als ik het een beetje begrepen heb maakt hij een farmlijst aan die eigenlijk net iets teveel troepen bevat voor het aantal dat ze hebben, maar door het feit dat ze continue troepen bijbouwen en dat er farms verdwijnen zal er op een bepaald tijdstip de ideale farmlijst ontstaan, en even daarna zijn er weer te weinig troepen in je farmlijst. Tijd om je farmlijst up te daten. Maar een uurtje om de twee weken tijd in je farmlijst steken kan dan wel voldoende om een farmlijst te creëren die steeds tussen 85% en 100% van je mogelijkheden ligt.

Ik maak een farmlijst op het gevoel, omdat het me weinig tijd kost, en omdat het zeer efficiënt is. En ik vraag me dus af wat het efficiëntste is als je de geleverde tijd om de farmlijst te maken meetelt.

De laatste keer dat ik op de betaversie van T5 keek zijn farmlijsten anders dan hier. Elke farm in een bepaalde lijst heeft hetzelfde aantal troepen. Zo kan je lijsten hebben van bijvoorbeeld 5 troepjes, eentje van 20 troepjes en eentje van 100 troepjes. Gedaan met 145 troepen te sturen naar die specifieke farm.
    Ik heb geen idee of dit zo blijft of nog gewijzigd wordt.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Hoe weet jij wat een farm z'n uurproductie is? Ga je voor elke farm grondig scouten en het uitrekenen of doe je het ongeveer?
    Je houdt geen rekening met andere spelers dat ook bij deze farm langsgaan, wat eigenlijk betekent dat zij een deel van de uurproductie stelen. Hoe ga je daar mee om?
    Dit deel is heel gemakkelijk, als je de eerste bent die een farm ontdekt heeft, of farm gemaakt heeft, stuur ik altijd elke 5 min genoeg troepen eropaf zodat het zakje nooit vol zit, en dan de hoeveelheid wat je meeneemt is zijn uurproductie: Zo kun je dat uitrekenen.

Nu iets ingewikkelder, zijn er al andere mensen die de farm ook farmen, bereken je alsnog zijn uurproductie of in ieder geval bij benadering.
    In basis als ik iemand zijn uurproductie wil weten waar veel mensen op lopen, stuur ik gewoon 10x elke min een aanval.
    Dan kijk ik wat de maximale waarde is van wat ik gejat heb in die 10 min ( elke 1 min). Goede kans dat er van die 10x wel 1 min een keer niemand is langsgeweest. Deze maximale waarde x60 en je hebt zijn uurproductie

Hoe reageren jouw farminkomsten op veranderingen aan de factoren? Zoals een weekendje minder online zijn waardoor je maar twee of drie keer de farmlijst aanklikt in plaats van 100 keer? Of zelfs op kleinere schaal: hoe reageert jouw farmlijst op de nachtelijke uren of de uren dat je een tijd niet online bent?
    En hoeveel tijd neemt het in beslag om je troepen aan te passen als je toernooiveld omhoog gaat of als je merkt dat een van je goede farms door anderen ook wordt bezocht en je dus voor niets loopt?
    Wat ik zelf altijd doe is het volgende, ik maak mijn farmlijsten dus gebaseerd op 5 min lopen elke x. En inderdaad ik ben heel vaak ook een x niet online of heb geen zin elke 5 min te klikken. Maar op dat moment klik je de lijst gewoon meerdere keren aan.

Want immers als je een lijst voor 5 min maakt, is dit de helft van 10 min. Etc.

Ik maak een farmlijst op het gevoel, omdat het me weinig tijd kost, en omdat het zeer efficiënt is. En ik vraag me dus af wat het efficiëntste is als je de geleverde tijd om de farmlijst te maken meetelt.
    Dit doen de meeste, is ook niet slecht en uiteindelijk draaien alle farmlijsten op gevoel, maar kan een heel rekenwerk achter liggen of helemaal niets.

PS. Wat cloud aangaf is nog niet helemaal juist, want je zit natuurlijk met meerder farms, het kan zo zijn dat doordat je farms op verschillende afstanden liggen je dus al eerder je farmlijst kan aanklikken als je verste farm die je hebt:

Ik weet de berekening even niet meer; maar er zit een overlap in troepen, waardoor je uiteindelijk minder troepen nodig hebt om je farmlijst constant draaiende te houden.

Ik kan dit aangeven door een simpel voorbeeld, Je hebt een farm op 1 vakje van je vandaan, dan zal het maar 30 min zijn om deze farm constant te farmen.
    Als je farm op 200 vakjes af ligt zal het 20 uur duren om deze constant te farmen, echter doordat die van 1 ook terug komt, zit hier overlap in en kun je in de praktijk doordat de farmlijsten zo groot zijn je farmlijsten dus ook sneller constant draaien. Omdat de kleine afstand farms zijn sneller terug zijn en helpen de langere afstand farms tot constant mee draaien.

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mailo Bekijk bericht
    Ik kan dit aangeven door een simpel voorbeeld, Je hebt een farm op 1 vakje van je vandaan, dan zal het maar 30 min zijn om deze farm constant te farmen.
    Als je farm op 200 vakjes af ligt zal het 20 uur duren om deze constant te farmen, echter doordat die van 1 ook terug komt, zit hier overlap in en kun je in de praktijk doordat de farmlijsten zo groot zijn je farmlijsten dus ook sneller constant draaien. Omdat de kleine afstand farms zijn sneller terug zijn en helpen de langere afstand farms tot constant mee draaien.
    Volgens mij klopt dat niet helemaal.
    Wat ik aangaf is dat ik per farm bekijk hoeveel troepen je nodig hebt om constant te kunnen blijven klikken.
    Voor de een is dat minder (farm is dichtbij, en/of weinig troepen er op) dan voor de ander (ver weg en/of meer troepen er op). maar simpelweg kom je neer op iedere x tijd klikken en heb je dus een x aantal troepen nodig om constant te kunnen klikken.

Het enige waardoor je net iets meer troepen overhoudt is dat de totale looptijd op een farm (heen en terug) bijv 28 minuten is. mijn Excel berekend dan 30 min. terwijl je maar voor 20 minuten nodig hebt omdat de 'eerste' aanval al weer terug is voor het versturen van de '3e'.
    Opzich kan je dat ook nog wel aanpassen in excel.

Gebruiker

Standaard

Het beste is blijven constant micro farmen met 3-tal troepen terwijl je met een veegje dorpen blijft vegen.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door redzabbat Bekijk bericht
    Het beste is blijven constant micro farmen met 3-tal troepen terwijl je met een veegje dorpen blijft vegen.
    Euh, nee.

Gebruiker

Standaard

tuurlijk wel

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door redzabbat Bekijk bericht
    tuurlijk wel
    nee. Als je veel dorpen veegt, verlies je telkens weer een deel van je veeg en verspil je kostbare trainingstijd..
    Hans Hetzelfde - SHD
    Drankorgel - NoDoubt!
    Meneer Pastoor - Die Walküre
    Elsa - Disney
    Hades - Olympus

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Tenzij je natuurlijk 2 gelijkwaardige vegen hebt.... in dan enkel weggelegd voor de groten der travian.nl, zoals Tutututu en Rhaegal op een S5 terug.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pasevski Bekijk bericht
    Tenzij je natuurlijk 2 gelijkwaardige vegen hebt.... in dan enkel weggelegd voor de groten der travian.nl, zoals Tutututu en Rhaegal op een S5 terug.

Fokje modder deed anders ook niet onaardig met een toeterveeg ( voor te farmen met titaantjes) en een Zwaardvechter - Head veeg voor het zware werk.

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Muah farmsvegen is zo T3. Als je nu iets veegt dezelfde dag lopen er alweer 10 andere mensen op. En ik kan het niet vaak genoeg roepen de enige beperkende factor die je hebt bij een veeg draaien is de trainingstijd en niet de kosten. Het is leuk voor de top 10 farmers omdat het je vaak een boost geeft, maar van het farmen hoor je eigenlijk gewoon 0 aanvalspunten per week te krijgen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Soortgelijke discussies

1. Photoshop Gevorderde Tutorial
    By Mr. Lorenzo in forum Spelers Projecten
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 01-07-2009, 12:11

Regels voor berichten