Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 51

Discussie: Farmen voor gevorderde Romeinen

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Dank je dat je een dergelijke handleiding maakt voor het farmen en dat je de moeite steekt in het fatsoenlijk schrijven hiervan. Ook zit er voldoende onderbouwing in je post, zonder al teveel gewous.

Paar puntjes waarin ik me niet kan vinden:
    1) Je doet het bijna voorkomen alsof farmen moeilijk is. Serieus, 10-15x per dag de FL klikken met genoeg troepen je farmt easy rang 1, mits je genoeg scout.

2) Farmen is overrated en zou nooit een doel op zich moeten zijn. Als je veel farmt, staan je troepen niet thuis als je HD's moet locken, etc. Elk voordeel heeft zo ook weer zijn nadeel.

Je punt van 'less is more' klopt trouwens zeer zeker, al vind ik de terminologie een beetje populistisch. Efficiëntie staat mijn inziens wel maar op twee, omdat ik het belangrijker vind dat ik niets verlies bij het farmen, dan dat ik efficient farm. Als je iets van troepen verliest, verlies je namelijk niet alleen grondstoffen, maar ook bouwtijd en die kun je niet 'terugkopen'. Als ik nog niet teveel houtwerk heb, zet ik dus liever teveel troepen op een farm, dan dat ik steeds 1 EI verlies ofzo.

Verder props.
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker

Standaard

Ik merk dat ik vaak met praktisch lege zakjes of compleet gevulde zakjes thuis kom. Oftewel, ik laat vaak gs liggen waar dit niet nodig is, of ik gebruik troepen waar dit niet nodig is. (troepen per overval rond de 20-30)

Er wordt dan veel gezegd dat je veel moet scouten, maar voor elke raid scouten is toch ook onpraktisch? Want dan stuur je eerst scouts, vervolgens moet je wachten tot de berichten van de scouts binnenkomen en daar moet je je troepen op aanpassen (en dan hopen dat er tussendoor niemand komt snoepen).

Hoe doe je dat dan?

En wanneer je verliezen draait tegen een muur, is het dan waard deze meteen plat te leggen, of is zoeken naar een andere farm beter?

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellehier0 Bekijk bericht
    Ik merk dat ik vaak met praktisch lege zakjes of compleet gevulde zakjes thuis kom. Oftewel, ik laat vaak gs liggen waar dit niet nodig is, of ik gebruik troepen waar dit niet nodig is. (troepen per overval rond de 20-30)

Er wordt dan veel gezegd dat je veel moet scouten, maar voor elke raid scouten is toch ook onpraktisch? Want dan stuur je eerst scouts, vervolgens moet je wachten tot de berichten van de scouts binnenkomen en daar moet je je troepen op aanpassen (en dan hopen dat er tussendoor niemand komt snoepen).

Hoe doe je dat dan?

En wanneer je verliezen draait tegen een muur, is het dan waard deze meteen plat te leggen, of is zoeken naar een andere farm beter?
    Met het invoeren van de farmlijsten is farmen meer kwantiteit dan kwaliteit geworden. Het loont meer om op 200 dorpen telkens 5 troepen te sturen en dan ieder kwartier de farmlijst versturen dan om grotere dorpen te vegen. Grotere dorpen vegen brengt in het begin meer op, alleen als je pech hebt lopen na een kwartier de eerste aasgieren al en haal je je verliezen er niet eens uit.

Als je farmt in combinatie met farmlijsten is het makkelijker om bij een oranje zwaardje dat dorp op non-actief te zetten door leiders toe te voegen en dan te scouten. Als scouting resi/paleis + hoge muur laten zien haal je die weg. Want het belangrijkste bij farmen wat de meeste mensen vergeten (en al helemaal bij romein) is dat je geen verliezen hoort te maken. Je veeg draait in principe toch wel op volle kracht dus je beperkende factor is niet grondstoffen maar tijd. En elke troep die je verliest zorgt voor meer verlies in tijd.

Dus het is zeker belangrijk om oranje zwaardje te voorkomen. Mocht het niet lukken om dit te verhelpen, dan is het inderdaad beter om of een overkill aan troepen in te vullen of het dorp maar uit de farmlijst halen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praeses Bekijk bericht
    Dan vergeet je 1 ding: je mede-farmers. Een farm als enige speler helemaal leeg kunnen halen, is echt luxe, maar irrealistisch. Daarom zeg ik ook: de zakjes moeten zoveel mogelijk vol zitten. Omdat je minder troepen stuurt, kun je meer farms langsgaan. De kans is namelijk het grootst dat je een vol zakje hebt, als je zo weinig mogelijk troepen stuurt.
    Cloud geeft terecht aan dat je dan wel verder gaat farmen, waardoor je rendement ook omlaag gaat. Ook ben ik aan het begin van een farmronde een flinke tijd bezig voordat alle troepen aan het farmen zijn. Dit is ook rendementsverlies. En dit verlies wordt juist weer kleiner als je grotere aantallen gebruikt. Misschien wel belangrijker is nog dat jij structureel gs laat liggen omdat anders je paardjes voor niets hebben gelopen. En die gs die jij laat liggen zorgen ervoor dat die farm voor andere farmers interessant blijft. Als je op dezelfde farm als Cloud loopt heb je periodes dat je weinig ophaalt en dat kan een reden zijn om die farm te laten vallen.

Ook even een rekenvoorbeeld. Stel er lopen 2 farmers gemiddeld even vaak op dezelfde farm, zeg gemiddeld om de 10 minuten. Volgens de methode-cloud zul je bij een standaard uitgebouwde sup rond de 10 ei uitkomen (6k/uur). Praeses begint daar ook op. Alleen merkt praeses al snel dat hij gemiddeld maar halfvolle zakken meeneemt en hij past zijn aantallen daar op aan, terwijl Cloud stug doorfarmt met 10 ondanks de halfvolle zakken. Praeses gaat naar 5 ei toe en farmt nu in de helft van de gevallen een volle zak en in de andere helft van de gevallen een gemiddeld halfvolle zak. Zijn zakjes zijn nu gemiddeld 75% gevuld in plaats van 50% gevuld en hij haalt 2250 gs/uur uit die farm. Omdat Praeses nu minder farmt kan Cloud weer meer gaan farmen. Hij haalt nu 3750 gs/uur uit die farm en zijn zakjes zijn voor 62,5% gevuld. Vervolgens zal Praeses een andere farm erbij moeten zoeken en om effectiever te zijn mag die maximaal 20% langer lopen zijn. Bovendien farmt niemand 24/7. Cloud profiteert volledig van het wegvallen van Praeses als die bijvoorbeeld slaapt, maar Preases merkt veel minder dat Cloud een paar uur niet farmt.
    Voor mij gaat de voorkeur uit naar de methode van Cloud, want ik kom al ver genoeg te farmen. Bovendien ben ik lui. Als ik met minder farms evenveel kan ophalen als met meer farms dan haal ik het liever uit minder. Ook hoef ik bij de methode van Cloud minder in de gaten te houden wat mijn farms binnen brengen. Dat heb ik een keer goed gedaan en daar vertrouw ik vervolgens op. Met 500+ farmaanvallen per uur als alle farmlijsten ook echt lopen is dat echt wel een voordeel. Overigens verminder ik bij farms ver weg wel eens de aantallen, maar dichtbij eigenlijk nooit. De echte next-level farmer zou trouwens niet uitrekenen hoeveel gs een dorp produceert per 10 minuten of kwartier, maar hoe lang een dorp erover doet om 200 gs te produceren. En dan met verschillende farmlijsten die met verschillende frequenties verstuurd worden gaan werken. Bij een standaard uitgebouwd supportdorp zou dat elke 2 minuten zijn. Maar er zullen weinig mensen zo nerdy zijn.

Nou genoeg theoretisch gezwetst.

Nog even wat meer praktische tips:
    -bouw meerdere farmdorpen met hoog toernooiveld en ei, td, pala's of knuppels
    -scout eens per dag of eens in de paar dagen de dorpen die bij de laatste keer een vol zakje hadden. Misschien liggen er nog wel bergen gs
    -gebruik ook je def-eenheden om te farmen in periodes van relatieve vrede
    -bouw een 2e veeg voordat je aan grote stallen en barakken begint te werken en zorg dat je farmverliezen voornamelijk bij dit dorp terecht komen (farms met deze veeg vegen, nieuwere en risicovollere farms in eerste instantie in deze farmlijst)
    -zorg voor voldoende opslag (pakhuizen en silos) om gs op te vangen uit farmen. Maak hierbij ook gebruik van handelsroutes en buurdorpen.

Gebruiker

Standaard

Bedankt voor jullie tips.

Ik ben nu bezig alles enigszins aan de gang te brengen en dat werpt al zijn vruchten af.
    Voorheen had ik in een week tijd nog net geen 800k grondstoffen. Nu heb ik al 2.4M farm en de week is nog niet eens voorbij. Het is nog steeds niet wat het kan zijn, aangezien ik alleen nog maar erg lokaal farm, maar daar hoop ik in de komende weken verandering in te brengen.

Nogmaals, bedankt voor de tips.

Gebruiker

Standaard

Zoals Cloud al aan heeft gegeven is het farmen op uurproductie het beste: Dit is wat ik samen met hem zo ongeveer heb gedaan op een server en daarmee domineer je alles en iedereen.

Er zijn een aantal factoren belangrijk bij farmen:

1. Hoeveelheid tijd die je hebt om te farmen: Hoe vaak kun jij je lijsten aanklikken op 1 dag.
    2. Hoeveel troepen heb je / hoe hoog is je TV.
    3. Hoeveel farms liggen er om je heen. en wat is hun uurproductie.

Dit zijn de 3 basis ingredienten van het farmen.

Zoals al terrecht is aangegeven eerder is het thuis komen met halflege zakjes niet goed en met volle zakjes ook niet
    Dus hoe moet je nu farmen.

Ik leg het uit aan de hand van voorbeelden.

Stap 1:
    Hoeveel tijd wil je er aan kwijt zijn en hoevaak ga je de lijsten aanklikken.

Dorp 1 heeft een uurproductie van 4000 per uur.
    Nu ga je voor jezelf de keuze maken, wil jij elke 1,2,3,5,10,15,30 min langsgaan?
    Hoe kleiner je interval des te groter de kans is dat je alle grondstoffen van de 4000 krijgt ( echter is dit praktisch erg veel werk ( 60x aanklikken in 1 uur ).
    Wil je een lijst die je elke 10 min aanklikt, dan is het dus 4000 / 6 = 666,7 grondstoffen per min. grof gerekend met kleine afwijking van je lijsten aanklikken een 700 grondstoffen per 10 min.
    Dit houdt dus in dat het geen enkele zin heeft om meer troepen op pad te sturen dan die 700 grondstoffen: Dit gaat allemaal useless zijn.

Dit is de basis van het farmen: De hoeveelheid van je troepen aanpassen op de productie van je farm.

Stap 2:
    Hoeveel troepen heb je en hoe hoog is je TV:

Nu heb je dus de basis van het farmen, nu de belangrijkste vraag: Hoever weg moet je farmen om effiecient te zijn. Zoals hierboven aangegeven staat, doordat je voor jezelf nagaat hoe vaak jij je farmlijst wilt aanklikken per uur. Kun je ook berekenen aan de hand van de hoeveelheid troepen en de hoeveelheid van je farmlijsten en afstand.
    Hoe ver en veel farms je in je farmlijst moet hebben.

Voorbeeld:

Als je 1000 troepen hebt, kun je wel 100 farms hebben met allemaal 10 troepen, maar dan kun je deze farmlijst maar 1x aanklikken, en zul je moeten wachten tot alles terug is. ( tijdsverlies).

Het beste is dat er constant tussen de 0 troepen en de hoeveelheid troepen die je voor het klikken van je farmlijsten nodig hebt staan in je dorp ).
    Wat erop neer komt, dat je als je elke 10 min lijst aanmoet zetten, je dit ook ALTIJD elke 10 min moet kunnen blijven doen. Ook houdt dit in dat er NOOIT veel meer troepen stil moeten blijven staan. Dus als er constant 5k stil staat is het ook niet goed.
    Welicht zijn hier wel berekeningen voor te maken, maar vaak zie je dit snel genoeg, of er teveel troepen blijven staan ( op dat moment breidt je de farmlijst uit ).

3. Hoeveel farms liggen er om je heen en wat is hun uurproductie.

Dit is een voor zichzelf staande item.

Je kunt je beseffen dat als jij 10 dorpen met een uur productie van 5000 grondstoffen per uur hebt op een afstand van 10 vakjes, je sneller en meer zult farmen dan als die 10 dorpen op een afstand van 200 vakjes zitten. ECHTER.
    Doordat er snel genoeg troepen zijn om te farmen ( zeker na de artefacten ). Maakt het weinig uit of je nu op -100 / -100 zit of op 0 / 0. Want iedereen farmt dan 200 vakjes weg, en als je constant je lijsten aan kunt blijven zetten is er ook niets aan de hand.

Dus conclusie,

uurproductie/troepen / hoevaak je farmlijst aanklikt bepaald grotendeels of je veel farmt of niet.

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mailo Bekijk bericht
    Stap 2:
    Hoeveel troepen heb je en hoe hoog is je TV:

Nu heb je dus de basis van het farmen, nu de belangrijkste vraag: Hoever weg moet je farmen om effiecient te zijn. Zoals hierboven aangegeven staat, doordat je voor jezelf nagaat hoe vaak jij je farmlijst wilt aanklikken per uur. Kun je ook berekenen aan de hand van de hoeveelheid troepen en de hoeveelheid van je farmlijsten en afstand.
    Hoe ver en veel farms je in je farmlijst moet hebben.

Voorbeeld:

Als je 1000 troepen hebt, kun je wel 100 farms hebben met allemaal 10 troepen, maar dan kun je deze farmlijst maar 1x aanklikken, en zul je moeten wachten tot alles terug is. ( tijdsverlies).

Het beste is dat er constant tussen de 0 troepen en de hoeveelheid troepen die je voor het klikken van je farmlijsten nodig hebt staan in je dorp ).
    Wat erop neer komt, dat je als je elke 10 min lijst aanmoet zetten, je dit ook ALTIJD elke 10 min moet kunnen blijven doen. Ook houdt dit in dat er NOOIT veel meer troepen stil moeten blijven staan. Dus als er constant 5k stil staat is het ook niet goed.
    Welicht zijn hier wel berekeningen voor te maken, maar vaak zie je dit snel genoeg, of er teveel troepen blijven staan ( op dat moment breidt je de farmlijst uit ).
    Aanvulling hier op:
    ik zet zelf de farms in excel, aantal troepen + afstand. dan ff formule er in gooien die kijkt hoe veel troepen je nodig hebt om constant op die farm te kunnen lopen. (formule moet rekening houden met TV en loop snelheid van de troepen)

bijv:
    10 EI, 50 vakken (TV op 15, om de 10 minuten klikken) = 2:17 lopen x2 = 4:40 x6 keer per uur x10 EI = 280 EI nodig voor die farm.

Zo zit je nooit met een tekort, en hou je steady inkomsten.

Gebruiker Com3back's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
    Aanvulling hier op:
    ik zet zelf de farms in excel, aantal troepen + afstand. dan ff formule er in gooien die kijkt hoe veel troepen je nodig hebt om constant op die farm te kunnen lopen. (formule moet rekening houden met TV en loop snelheid van de troepen)

bijv:
    10 EI, 50 vakken (TV op 15, om de 10 minuten klikken) = 2:17 lopen x2 = 4:40 x6 keer per uur x10 EI = 280 EI nodig voor die farm.

Zo zit je nooit met een tekort, en hou je steady inkomsten.
    Hmm dit gebruiken wij niet op Simsa maar dit is best interessant. Misschien moet ik er maar eens een nachtje voor gaan zitten er ook zoiets in elkaar zetten!
    Ik denk daarnaast dat je altijd naar een frequentie toe moet werken. Bijvoorbeeld zeg je hebt 50 farms en die kan je ieder half uur versturen. Als je je troepen uitbreid en dit beetje bij beetje richtinde de 15 minuten kan krijgen kom je op een punt dat er troepen thuis blijven staan wanneer je alles om de 15 mins verstuurd. Wanneer je er op dit punt weer tijd in investeert je farmlijst uit te breided zodat je m bijvoorbeeld weer iedere 20 minuten kan versturen heb je weer hetzelfde doel als voorheen; je farmlijst iedere 15 minuten versturen.
    Speed x5 10-11: 10. Char 27890 46 1236398
    Speed 09 -10 / Tasteme / Gallier / Nummer 9 Gallier aanvallend
    Eenheden 0 145000 0 0 59000 0 400 2500 0 0 1
    Eenheden 0 110000 0 67000 0 0 1900 1500 0 0

Gebruiker Cloud's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Com3back Bekijk bericht
    Hmm dit gebruiken wij niet op Simsa maar dit is best interessant. Misschien moet ik er maar eens een nachtje voor gaan zitten er ook zoiets in elkaar zetten!
    Ik denk daarnaast dat je altijd naar een frequentie toe moet werken. Bijvoorbeeld zeg je hebt 50 farms en die kan je ieder half uur versturen. Als je je troepen uitbreid en dit beetje bij beetje richtinde de 15 minuten kan krijgen kom je op een punt dat er troepen thuis blijven staan wanneer je alles om de 15 mins verstuurd. Wanneer je er op dit punt weer tijd in investeert je farmlijst uit te breided zodat je m bijvoorbeeld weer iedere 20 minuten kan versturen heb je weer hetzelfde doel als voorheen; je farmlijst iedere 15 minuten versturen.
    Crappie, moet jullie geen tips geven natuurlijk:P lees maar niet meer mee op dit stuk van t forum(A)

Maaruh, wat je zegt sluit ik me niet bij aan in ieder geval. K ga alleen niet verklappen waarom:P

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cloud Bekijk bericht
    Crappie, moet jullie geen tips geven natuurlijk:P lees maar niet meer mee op dit stuk van t forum(A)

Maaruh, wat je zegt sluit ik me niet bij aan in ieder geval. K ga alleen niet verklappen waarom:P
    zo leren we nog wat
    Nlx: RHAND ALTOR, Ariovistus, Marcianus, Illuminati, Prophecy, Various Artists, El Diablo T4.4 Off record

Flavius Aetius

Soortgelijke discussies

1. Photoshop Gevorderde Tutorial
    By Mr. Lorenzo in forum Spelers Projecten
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 01-07-2009, 12:11

Regels voor berichten