Weergegeven resultaten: 1 tot 6 van 6

Discussie: Bug in gebouwensterkte (benodigde kata's) - Bday server

Gebruiker vinicio's schermafbeelding

Standaard Bug in gebouwensterkte (benodigde kata's) - Bday server

Beste,

nadat ik recente changelogs heb gecheckt en ik geen wijzigingen hierin heb gezien, post ik het maar als een bug. De kracht van gebouwen is sterker geworden en ik ben niet de enige die dit is opgevallen. Ik weet zeker dat dit het geval is op s6, andere servers nog niet gecheckt. Onderstaand rapportje is op een dorp zonder steenhouwerij (uiteindelijk verwoest, dus weet zeker dat er geen steenhouwerij was (tevens geen HD)).

Elke travianner met een beetje ervaring weet hoeveel kata's die nodig heeft om 2 veldjes niv 10 neer te halen; 35 is ruimschoots voldoende voor een niet-HD.

Ik zou graag duidelijkheid willen omtrent eventuele nieuwe waardes indien dit geen bug is. Gezien deze aantallen al jaren hetzelfde zijn, ga ik er gemakshalve vanuit dat dit een bug is.

Ik hoop hier spoedig duidelijkheid over te hebben.

Met vriendelijke groet,

Robin
    s6 2013: Het Reuzenwratje | Speed eind 2013: Gargoylish| Speed begin 2014: I am THE DEMON WOLF! | S1 2014: Vaerminos

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Reuzenrad staat top 5 toch (?) misschien op speler waar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel pop nadeel is? Want dat kan toch oplopen tot 300% fzo? Speel maar beetje met de bekende calculator. 30k pop tegen 1k pop schiet 2 lvl 10 gebouwen van 10 naar 8.

Kusjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker

Standaard

Je weet dat de formule van populatie voordeel bij kata's anders is? Misschien ben jij wel beter/groter geworden. Waar normaal gesproken het populatie voordeel ophoud bij 1,5 keer verdedigings-voordeel bij ~7,5 keer groter, houd dit bij kata's op bij een factor 3 en das bij 39 keer groter , deze factor gaat ook nog is sneller omhoog. Dan heb je daarboven daarnaast waarschijnlijk ook nog aangevallen in een dorp met een steenhouwer of onwaarschijnlijker een arti.

Maar je kan het vrij makkelijk uit rekenen.

Totale basis deffwaarde van gebouwen =som van alle lvl's/4. Dus (1+2...+n)/4=n*(n+1)/8
    Popbonus kata's= (pop.aan/pop.def)^(3/10) ; max=3
    Extra bonussen zoals arti's en steenhouwer er ook overheen gooien.

kata's standaard deconstructieve waarde =1
    En dan vermenigvuldigen met de upgrade bonus van de kata's in de smederij.

In jou geval dus dit, nu wel enigzins goed uitgewerkt.
    Er zijn 17.5 kata's ( 35/2). Je zal dus alles tot en met waarde 17.25 weg kunnen schieten.
    Je kan net geen lvl 5 wegschieten, de basis deff is dus (5+6+7+8+9)/4= 8.75.
    De minimale pop bonus is dus 1.97;^(10/3) je was dus minstens 9.61 keer zo groot dan het dorp en maximaal 16 keer. Dat is goed te doen toch?

Edit: Ergens zat een foutje, dat komt omdat er tussen tijds wordt afgerond. Ik zelf reken namelijk meestal ruw weg dat één kata een deconstructive waarde van 4 heeft en ieder lvl van het gebouw zijn waarde als deff waarde, maar dat is onnauwkeurig. Wel lekker makkelijk.

Edit 2: er wordt vermoedelijk afgerond naar de hoeveelheid kata's waar de smederij moet komen durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat hij omgeschoold is tot saboteur. Maar dat zijn details en het gaat er om dat je snel ruw weg een inschatting kan maken..
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 08-03-2014 om 00:42

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    Je weet dat de formule van populatie voordeel bij kata's anders is? Misschien ben jij wel beter/groter geworden. Waar normaal gesproken het populatie voordeel ophoud bij 1,5 keer verdedigings-voordeel bij ~7,5 keer groter, houd dit bij kata's op bij een factor 3 en gaat deze ook nog is sneller omhoog. Dan heb je daarboven op misschien ook nog wel aangevallen in een dorp met een steenhouwer of onwaarschijnlijker een arti.

Maar je kan het vrijmakkelijk uit rekenen.

Totale basis deffwaarde van gebouwen =som van alle lvl's. Dus 1+2...+n=n*(n+1)/2
    Popbonus kata's= (popaan/popdef)^(3/10) ; max=3
    Extra bonussen zoals arti's en steenhouwer er ook overheen gooien.

kata's standaard deconstructieve waarde =4
    En dan vermenigvuldigen met de upgrade bonus van de kata's in de smederij.

Is er meer deff dan jij kan neerhalen dan wordt er per lvl van het gebouw gekeken of je het haalt. In tegenstelling tot normale units wordt er voor gebouwen altijd afgerond in het voordeel van de verdediger, dus een half lvl er af is geen lvl er af.

Ingame moet je alleen de dikgedrukte stukjes onthouden om snel een schattting te kunnen maken.
    In jou geval is er dus aan schade 6+7+8+9= 30 aan schade gedaan en net geen 35 schade.
    Jou kata kracht was 35*4=140 aannemende dat je geen upgrades had.
    Je tegenstander moet dus in totaal minstens een factor 4 bonus gehad hebben en maximaal 4,66.

Een factor 4 bonus heb je bijvoorbeeld al als jij 40 keer zo groot bent en een level 4 steenhouwer. Of een 1.1 keer zo groot en een level 20 steenhouwer.

ergens zit een foutje :/

Ik ben niet gegroeid/altijd al relatief grote speler.

Wat zou kunnen is dat die factor 3 bij kata's waar je over spreekt, ook op natars geldt, daar waar t normaal buiten beschouwing wordt gelaten.

Maar zelfs dan lijkt t me vrij onmogelijk als ik je op een na laatste zin lees.
    Laatst gewijzigd door vinicio : 07-03-2014 om 23:09
    s6 2013: Het Reuzenwratje | Speed eind 2013: Gargoylish| Speed begin 2014: I am THE DEMON WOLF! | S1 2014: Vaerminos

Gebruiker

Standaard

Ik heb bovenste post geedit maar er blijft een klein foutje in zitten qua formule. Jou probleem is echter er simpel. Ik was vergeten dat je 2 target hebt, nu is het heel goed te verklaren.
    Er zijn maar 17.5 kata's actief.

Heb de bovenstaande boel bijgewerkt, maar ergens zit een foutje omdat er tussen tijds word afgerond. De formule is onlogischer opgebouwd dan ik eerst dacht. Als ik het zelf zou bedenken dat had ik gewoon niet afgerond en gezegd als de aanval groter is dan de verdediging wint de aanvaller. Hooguit had ik aan het einde afgerond op gehele getallen en bij gelijk spel de verdediger laten "winnen". Ook omdat technisch gezien de smid nu fungeert als saboteur.

Maar voor jou probleem ben ik wel tot een juist antwoord gekomen.

Maar maak het jezelf makkelijk,
    vuist regel, level gebouwen opgeteld* popbonus/4=#kata's.
    popbonus toepassen alsof het kruiden zijn bij het koken, gevoelsmatig.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 08-03-2014 om 02:42

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    Ik heb bovenste post geedit maar er blijft een klein foutje in zitten.

Ik was vergeten dat je 2 target hebt, nu is het heel goed te verklaren.
    Er zijn maar 17.5 kata's actief, dus 17.5/8 = 2.18 maximaal en minimaal 1.94 aan bonus.

Je zal dus op moment van slopen ~9.2-13.5 keer zo groot geweest dan het dorp.
    klinkt een stuk reëler want 40 keer zo groot is altijd wel pittig om te halen.

Weer zit er een klein foutje in. Maar orde grote werkt het prima. Ik denk dat het komt door het moment van afronden.

Edit:

En ik heb het foutje gevonden.
    maar bij natardorpen blijft moraal (pop/grootte verschil) buiten beschouwing, toch?

Edit: kennelijk wordt alleen pop bij artefactdorpen buiten beschouwing gelaten en gebruik je vs natardorpen pop van natardorp vs je totale eigen populatie, daar waar je normaal beide totalen pakt.

excuses voor het hier plaatsen van de post; had beter in vragen gezet kunnen worden. slotje/verplaatsen/verwijdern, kijk maar
    Laatst gewijzigd door vinicio : 08-03-2014 om 00:18

Regels voor berichten