Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 tot 70 van 128

Discussie: Forumbeleid

Gebruiker FA_Tyl's schermafbeelding

Standaard

Het wordt door mij erg gewaardeerd dat je meedenkt. Maar ik denk dat iedere extra laag alleen maar vertraging brengt. In principe hebben we volgens mij een goed systeem. Als je het niet eens bent met een beslissing van een multihunter op een server, dan ga je naar het serverhoofd. Als je het niet eens bent met een beslissing van een moderator, dan ga je naar Yurg of mij. Als je het niet eens bent met een beslissing van het serverhoofd of Yurg of mij, dan ga je naar Red_Dragon, Sanity of Maddog. Ben je het niet eens met Red_Dragon, dan ga je naar 1 van de andere 2.

Het is mijn ervaring dat we niet elkaar de hand boven het hoofd houden, maar dat we bereid zijn om elkaar aan te spreken. Toevallig zag ik in de inbox van Tyl een oude pm richting AciD over het modereerbeleid, in 2010. En daarin gaf AciD mij gewoon gelijk met mijn kritiek op een moderator toen. En daar is dus ook wat mee gedaan (ik vond het wel grappig om dit terug te zien, was het helemaal vergeten dat ik toen ook zo kritisch was).

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FA_Tyl Bekijk bericht
    Het wordt door mij erg gewaardeerd dat je meedenkt. Maar ik denk dat iedere extra laag alleen maar vertraging brengt. In principe hebben we volgens mij een goed systeem. Als je het niet eens bent met een beslissing van een multihunter op een server, dan ga je naar het serverhoofd. Als je het niet eens bent met een beslissing van een moderator, dan ga je naar Yurg of mij. Als je het niet eens bent met een beslissing van het serverhoofd of Yurg of mij, dan ga je naar Red_Dragon, Sanity of Maddog. Ben je het niet eens met Red_Dragon, dan ga je naar 1 van de andere 2.

Het is mijn ervaring dat we niet elkaar de hand boven het hoofd houden, maar dat we bereid zijn om elkaar aan te spreken. Toevallig zag ik in de inbox van Tyl een oude pm richting AciD over het modereerbeleid, in 2010. En daarin gaf AciD mij gewoon gelijk met mijn kritiek op een moderator toen. En daar is dus ook wat mee gedaan (ik vond het wel grappig om dit terug te zien, was het helemaal vergeten dat ik toen ook zo kritisch was).
    Dank je Tyl Jullie hanteren gelukkig al wel grotendeels de structuur die ik persoonlijk graag zou zien, chapeau. Grootse probleem dat jullie denk ik creëren is de schijn van partijdigheid. Maar ik ben bang dat je daar sowieso niet zo snel vanaf komt. Helemaal niet gezien de soms explosieve aard van het forum.

In dat soort gevallen zou een extra laag, die eerder los staat van de rest van de structuur, misschien helpen. Maar ik zal blijven kijken en opletten op 't forum. Wellicht kom ik op andere inzichten.
    The Dj - Doctor Q - Honey - nsane
    Life - Fruitig - MUG - Tumulti

Gebruiker FA_Tyl's schermafbeelding

Standaard

Als je iets constateert horen Yurg en ik dat graag. Daar hoef je geen RvT voor te zijn

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the dj Bekijk bericht
    Als een post op meerdere manieren kan worden opgevat, is dit vaak vanwege (bewuste) onduidelijkheid binnen het onderwerp in kwestie. Als je er voor kiest om die onduidelijkheid in je posts te houden, dan moet je ook bereid zijn om het te verdedigen tegen kritiek. En hoewel jullie het allemaal vrijwillig doen, moet je ook niet vergeten dat je een hoop aanzien en respect krijgt in ruil voor verantwoordelijkheid.

En juist een RvT kan die eerste 'stap' in je actie = -actie opvangen. Als iemand onterecht zeikt, hoort de mod dit niet en ontstaat er niet de geïrriteerde reactie. En als het geen onzin is, kan een RvT dit een stuk volwassener en beschaafder brengen dan een normale bezoeker die wellicht boos is.

Ten slot, volgens mij is dit een discussie-topic, geen 'ja vs. nee' gebeuren, alles is feedback en suggestie, geen aanval.
    Vorige post onder het verkeerde acc gepost. Moet er nog even aan wennen .

Voor de duidelijkheid, ik val je niet aan, ook ik geef slechts mijn mening in dit geval. Zoals ik altijd al deed/doe.
    Nobody said it was easy --> http://forum.travian.nl/showthread.p...30#post1057830 --> De Travianner Award 2012 --> fokje modder 40.4%

Gebruiker Heilige Makreel's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we dan het hele Forumbeleid opnieuw schrijven? Alles wat niet duidelijk is volgens een bepaald lid wordt ingezonden met zijn eigen duidelijke stukje?

Nu even serieus, wat is dit nou weer? Volgens mij zijn hier een paar leden op het Forum die hier zijn omdat ze alleen maar kunnen zeiken en dat niet thuis kunnen doen dus doen ze dat op een één of ander forum waarop ze niemand kennen.

Neem als voorbeeld: (Ik zeg dus voorbeeld, niet aannemen dat dit echt is)
    Iemand999 heeft zijn hoofd er op dit moment niet bij omdat zijn vriendin het heeft uitgemaakt, waardoor hij wat strenger wordt met het modereren omdat die wel de hele wereld kan platbranden van verdriet. Wat voor mens zijn wij dan om hem gelijk af te zeiken? Volgens mij ging het 2 jaar geleden niet zo..

Zoals Tyl, Lightsun en Yurg al aangeven: 'Heb je een probleem met een moderator/ben je het niet ergens mee eens, ga dan een persoonlijk gesprek aan met het desbetreffende persoon in plaats van het openbaar afzeiken van zo iemand die zijn best probeert te doen. Zo leert die van zijn eigen fouten, anders maak je hem alleen maar bang omdat die het fout doet.'

De Crew zit vol met geweldige, enthousiaste, kritische en ook moedwillige leden. Alleen sommige hebben een andere kijk op een bedoeling van een post, waardoor er conflicten bestaan met het slachtoffer van bijvoorbeeld een waarschuwing. Maar als je een 'waarschuwing' krijgt, dan moet je niet gelijk gaan zeiken dat hij fout zat, maar ga, zoals hierboven beschreven staat, in gesprek met die desbetreffende persoon.

Het is niet dat ik de Crew verdedig, maar ik vind dat wij, als Leden, met zijn allen op een bepaalde groep afrennen en dat die bepaalde groep geen verdediging heeft om zich te verweren.

De Crew geeft bijvoorbeeld waarschuwingen omdat ze de Forum Richtlijnen naleven. (Ik moet jullie wel gelijk geven dat de Richtlijnen soms best wel vaag zijn) Zij kunnen alleen zeggen dat ze de Richtlijnen hebben na geleefd, en inderdaad het zou duidelijk moeten worden wat fout is en niet fout is, want zoiets als de Moderator heeft altijd gelijk dat is ook niet waar..

Kortom, als je ergens mee zit ga in gesprek met diegene waar je een probleem mee hebt, als dat niet lukt ga je naar een hoger persoon in rang.
    Stop je hoofd in de prullenbak en ruik je toekomst
    Fouten maken doe je niet expres, het is menselijk

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FA_Tyl Bekijk bericht
    Als je iets constateert horen Yurg en ik dat graag. Daar hoef je geen RvT voor te zijn
    Met liefde schat ;D

En v-lord, ik zal de laatste zijn die kritiek openbaar uit op een mod. Ik heb in het verleden die fout gemaakt, en me toen beseft hoe zwaar ik mensen kan kwetsen met zulke acties. Ik respecteer jullie enorm als crew, en nog meer als personen.
    The Dj - Doctor Q - Honey - nsane
    Life - Fruitig - MUG - Tumulti

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the dj Bekijk bericht
    Ik respecteer jullie enorm als crew, en nog meer als personen.
    Ik moest dit even quoten, want dit is wat iedereen moet denken op het AF. Ik denk hier precies hetzelfde over!

Het is niet alleen de Crew die niet goed doet, jij en ikzelf hebben er ook mee te maken.

''Verbeter de wereld, en begin bij jezelf''

Dat is wat mijn oma mij vertelde als ik met een probleem zat, want hoe moest ik dat nou gaan oplossen?
    Ik wist het, eerst kijken naar je eigen fouten daarna ga je die rechtzetten. Dan komt alles weer goed

Dus mensen, begin daar dan ook over na te denken!

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heilige Makreel Bekijk bericht
    De Crew zit vol met geweldige, enthousiaste, kritische en ook moedwillige leden. Alleen sommige hebben een andere kijk op een bedoeling van een post, waardoor er conflicten bestaan met het slachtoffer van bijvoorbeeld een waarschuwing. Maar als je een 'waarschuwing' krijgt, dan moet je niet gelijk gaan zeiken dat hij fout zat, maar ga, zoals hierboven beschreven staat, in gesprek met die desbetreffende persoon.
    Je schetst een veel te rooskleurig beeld. Dat is je vergeven, je bent immers nog jong.

Ik zie hardwerkende mensen die proberen het beste te doen voor het grootste deel van de forumgebruikers. Dat is inderdaad fantastisch.

Echter, wanneer er kritiek komt, is dat eigenlijk niet mogelijk om hierover in gesprek te gaan en dan worden topics op slot gegooid. Als er om transparantie gevraagd wordt. is dat ook bijna nooit mogelijk.

Ik denk dat ik (met veel anderen) zonder meer het beste voor het met dit forum. Echter het geven van je mening wordt hier eigenlijk maar zelden gewaardeerd (zo komt het toch zeker over). Als er kritiek komt, zie je MODS die zich een slag in de rondte proberen te verdedigen en wanneer dat niet lukt, gooien ze een topic op slot.
    Als er kritiek komt, schieten er ineens 4-5 mods op die anders niet eens gereageerd zouden hebben.
    Je kan op een hele andere manier met kritiek om gaan en dat zou mij en ongetwijfeld ook enkele anderen veel meer tevreden stellen.

Als men oprecht het beste voor heeft met het forum (en ik denk zeker dat ze dat hebben), dan moet men een kritische blik van de forumgebruikers toch waarderen? Je wilt immers toch het maximale uit je hobby/werk/tijdsbesteding/whatever halen? Waarom genoegen nemen met medium als iets ook goed kan?
    MET PENSIOEN!

Standaard

Ik heb een vraagje voor iedereen die klachten heeft, wie is ooit naar een Moderator/Support/Community Manager gegaan omdat je een probleem had?

En hoe vaak heb je dat dan nog meer gedaan?

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heilige Makreel Bekijk bericht
    Ik heb een vraagje voor iedereen die klachten heeft, wie is ooit naar een Moderator/Support/Community Manager gegaan omdat je een probleem had?

En hoe vaak heb je dat dan nog meer gedaan?
    Stuk of 5x. 2x is RD er aan te pas gekomen en daarna nog 1x Duitsland, omdat RD niet wijs was. In de regel wordt ondanks een klacht zelden wat aangepast. Zeker naar Duitsland gaan als RD je geen gelijk geeft, werkt nooit. Dat is ook al eens bevestigd door RD zelf.
    MET PENSIOEN!

Regels voor berichten