Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 14

Discussie: Held maakt eenheden zwakker?

Gebruiker vinicio's schermafbeelding

Standaard Held maakt eenheden zwakker?

Goedemiddag,

tijdens het tussentimen, enkele minuten geleden viel mij iets op. Ik had 4x tussengetimed, waarvan 1x los met held omdat ik units te kort kwam. Wat mij opviel is het volgende:

De aanvalsrapportjes

-> De held komt erbij, waarna er 1 verlies wordt geleden, terwijl daarvoor geen verliezen waren. Er vindt verder geen wijziging plaats in muur, paleis of steenhouwerij. Iemand die dit kan verklaren?

met vriendelijke groet,

Robin
    s6 2013: Het Reuzenwratje | Speed eind 2013: Gargoylish| Speed begin 2014: I am THE DEMON WOLF! | S1 2014: Vaerminos

crazyfrog
    Guest

Standaard

Beste Vinicio

Dit is te verklaren omdat het afhankelijk van de instelling van de held,welke vechtsterkte hij staat,
    welke items hij heeft, en welke bonnusen etc.

Het maakt de verdedigende legers niet zwakker,maar waarschijnlijk de held sterker dan de legers die hij
    stuurde.

Daarbij is het een % berekening we kunnen alleen hele legers aangeven.

met vriendelijke groeten

crazy frog

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Met andere woorden: waarschijnlijk waren de verliezen eerst 0,5 phalanx en de tweede keer 0,6 (wat naar 1 is afgerond, omdat je met 2 aanvallen toch op 1,1 uitkomt)
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vinicio Bekijk bericht
    Goedemiddag,

-> De held komt erbij, waarna er 1 verlies wordt geleden, terwijl daarvoor geen verliezen waren. Er vindt verder geen wijziging plaats in muur, paleis of steenhouwerij. Iemand die dit kan verklaren?

met vriendelijke groet,

Robin
    Er is hier een prozaïsch verklaring voor, kijken even naar de rapportjes: bij één valt hij aan met zwaarvechters en de andere met phalanxen.
    Zwaardvechters zijn sterker dan phalanxen en doen dus meer schade wat zich nu uit in 1 unit als slachtoffer bij de tegenstander.

Ps: van muchacho voorbeeld, 2*0.5 verliezen=2*1 verliezen = 2 doden.
    ter verduidelijking 3*0.4=3*0=0 doden.
    Laatst gewijzigd door Flamboyant : 24-07-2013 om 23:07

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Met andere woorden: waarschijnlijk waren de verliezen eerst 0,5 phalanx en de tweede keer 0,6 (wat naar 1 is afgerond, omdat je met 2 aanvallen toch op 1,1 uitkomt)
    0.5 wordt ook afgerond naar 1.
    Regels van de wiskunde

Gebruiker

Standaard

Nog leuker, mijn 5,45 wat ik stond voor Frans werd afgerond naar een 5,5 als gemiddelde, en dat werd weer afgerond naar een 6 op mijn rapport

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

0,5 mag naar mijn weten ook naar 0 terug afgerond worden: 0,6 t/m 0,9 zou dan naar 1 gaan.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker vinicio's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flamboyant Bekijk bericht
    Er is hier een prozaïsch verklaring voor, kijken even naar de rapportjes: bij één valt hij aan met zwaarvechters en de andere met phalanxen.
    Zwaardvechters zijn sterker dan phalanxen en doen dus meer schade wat zich nu uit in 1 unit als slachtoffer bij de tegenstander.

Ps: van muchacho voorbeeld, 2*0.5 verliezen=2*1 verliezen = 2 doden.
    ter verduidelijking 3*0.4=3*0=0 doden.
    da
    dit zag ik later ook, excuses voor deze vraag.. ik postte hem en kwartier later zag ik het.. wist alleen niet waar ik de vraag moest cancelen.

bedankt voor de reacties!
    s6 2013: Het Reuzenwratje | Speed eind 2013: Gargoylish| Speed begin 2014: I am THE DEMON WOLF! | S1 2014: Vaerminos

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    0,5 mag naar mijn weten ook naar 0 terug afgerond worden: 0,6 t/m 0,9 zou dan naar 1 gaan.
    Het hangt ervan af hoe je afrond.
    Maar als je puur wiskundig bekijkt rond je 0,0 ; 0,1 ; 0,2 ; 0,3 en 0,4 af naar 0.
    En 0,5 ; 0,6 ; 0,7 ; 0,8 en 0,9 af naar 1.
    Dat zijn gewoon regeltjes, als iedereen eigen regels maakt krijg je iets als. Ik rond 0.3 af naar 2

Als je bijvoorbeeld met mensen werkt, of met dingen die niet deelbaar zijn, dan moet je altijd naar boven afronden.
    Als je 50 mensen moet verdelen over een auto met telkens 8 plaatsen dan weet je dat je niet 6.25 auto's nodig hebt , maar 7 auto's, anders moeten er mensen achterblijven.

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Als op je tentamen aangegeven wordt dat je naar boven of beneden af moet ronden, telt een wiskundige regel niet meer
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Regels voor berichten