Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 tot 16 van 16

Discussie: vraag over hoofddorp

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

al dat gezeur over goud, dat hoef je echt niet aan te schaffen.

altijd een 15-cropper als tweede dorp genomen, zo dicht mogelijk tegen eerste dorp aan.
    en dan zo snel mogelijk een derde dorp ertegen aan stichten, en dan heb je voorlopig voldoende gs om die cropper uit te bouwen

verder zorgen dat er, nadat je die cropper tot hd hebt gemaakt, altijd velden aanstaan.

ik verkoop alle items, behalve een stuk of 3 die wel makkelijk zijn, dus meestal aan goud geen gebrek, en daar kan ik weer mee ncp-en, maar ik gebruik het eerder om de velden sneller af te hebben. ncp is niet vaak nodig wanneer je de juiste dorpen met de juiste oases hebt. en goed handelt op de marktplaats

wel raad ik het af voor een beginnende speler er gaat redelijk wat tijd inzitten in het verhandelen op marktplaats.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

wat nou als je uit de buurt wil verhuizen? dan moet je zsm je 2e dorp in je gewilde gebied plaatsen.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

waarom, als het te belopen is voor handelaren kan je ook gewoon die cropper pakken, wel snel een gewoon dorp ernaast stichten om die uit te kunnen bouwen

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominique87 Bekijk bericht
    Je hebt niet meer CP. Dus als je CP hebt voor 2 dorpen en je bouwt als 2de een cropper, dan heb je gewoon minder inkomsten in hout, klei en ijzer
    Sodeju wat een lang verhaal, kijken of ik daar aan kan tippen. Ik geef geen commentaar wat hij of zij moet doen. Dat zal me een zorg zijn. Mijn punt is dat mensen die claimen dat je sowieso npc grondstoffen moet verhandelen hebben iets over het hoofd gezien, graan consumptie van legers en legers uberhaubt. Je moet de discipline hebben om iets minder gs te willen spenderen in je eerste dorp en legers te gaan pompen in je 2de dorp. Aangezien één leger in een nieuw gebied meestal lucratiever is dan nog één bij de berg die je al hebt.

Als jij als 2de of anders vrij vroeg je HD bouwt heb je vrij veel tijd om deze op je dooie gemak uit te bouwen, aan het einde duurt het inderdaad lang, maar het kost ook tijd om de gs bij elkaar te sprokkelen en ach zo veel prioriteit heeft het upgrade van 15 naar 16 echt niet. Tegen de tijd dat mijn velden level 16 gaan bereiken zijn we echt wel meer dan een maand in het spelletje schat ik zo, als je dan niet profylaxe van te voren met upgrade dan vraag je er om om in tijd nood te komen ja.

Evenzo heb je meestal een graan te kort in je eerst dorp dus is een 2de dorp als cropper heel welkom, legers zorgen voor de grondstoffen en al snel is wat extra graan in dorp 3, 4 en 5 ook wel welkom.

Ik zie het probleem dus absoluut niet. Dat er soms een probleem kan zijn, prima maar dan is het jou probleem en daarmee is het dus geen wet van Meden en Perzen . Of het dan tactisch is om deze cropper tot een hd te maken is de volgende vraag.

Wil je echt graag een wijsneusje zijn kan je het volgende inbrengen namelijk een speed server waar een oude cp formule ( T3.6) draait, een cropper die in een buitengebied ligt. Jij hebt een extreem grote voorsprong. En er zijn weinig concurrenten. Dan kan je al binnen iets minder dan een halve dag een 3de dorp uit de grond stampen. En is het misschien mogelijk een mooi gelegen hout dorpje te kiezen als 2de dorp om zo extra snel daar ook goede farm inkomsten te halen.
    Dan zou ik met je mee gaan.

Ps: Een handelaren te kort begrijp ik gewoon niet. Wat je moet doen is niet tot het allerlaatste moment wachten met het verstuur van je graan als hij vol dreigt te raken, maar van te voren wat sturen. Laat ik het zo zeggen, als ik te weinig handelaren heb upgrade ik de marktplaats, super goedkoop gebouw naar verhouding.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 26-05-2013 om 23:05

Gebruiker Robin070's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter-pietcd Bekijk bericht
    Ik vind zelf het antwoord 'Een graandorp is een beter hoofddorp als een gewoon dorp.' een beetje kort uit de bocht. Tevens is het natuurlijk dan ipv als.
    Hopelijk heb ik je hierbij genoeg geïnformeerd.
    Pieter
    Ja en tevens is het kort door de bocht maar goed.

Ik had als admin/moderator whatever ook gezegd dat een cropper beter is. Stroomt er toch meer goud=geld binnen?
    Robin070, T4 NLX:

GoodFellas Piu Dwazen Uilskuikens Uitslapers
    Romeins (ex) wereldrecord

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieter-pietcd Bekijk bericht
    Het mag dan misschien minder opleveren, maar ik denk dat iedereen het me mij eens is dat als je niet over goud beschikt, het niet verstandig is om een cropper als hd te maken, of in ieder geval, niet in het begin.
    Jawel hoor, maar dan liever een 9c dan een 15c. Als ik def speel dan is een 9c prima te doen, net wat meer graan om je def te voeden, en prima uit te bouwen.
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Regels voor berichten