Weergegeven resultaten: 1 tot 4 van 4

Discussie: Oases kans verdeling

Gebruiker

Standaard Oases kans verdeling

Wat is de kans verdeling voor avonturen van oases. Dus niet een suf antwoord met 3 per dag aan het begin en verwijzen naar de help afdeling. Gewoon echt antwoorden waar je wat aan hebt.

Ik zal de vragen extra concreet maken. Stel op dag 1, geven is dat je 3 avonturen verwacht.
    Is het 100% zeker dat je na 24 uur er ook 3 hebt.
    Is het 100% zeker dat je na 8 uur er 1 hebt.
    Kan je er na 2 uur al 3 binnen hebben.
    Is de kans gelijk verdeeld, dus over een interval van 24 uur, heb je dan iedere 2 uur bijvoorbeeld evenveel kans om een avontuur te krijgen.

hoe gaat dit met een verwachte aantal avonturen van 1,6?

Stel verwacht wordt 3 avonturen op een dag, na 12 uur heb ik 2 avontuur binnen. Wat is de kans per uur op een volgend avontuur over de resterende 12 uur,

Gebruiker Poca's schermafbeelding

Standaard

Hoi GGvdH,

Helaas ga ik je toch doorverwijzen naar travian answers, want daar staat (niet super uitgebreid, maar wel lekker kort, bondig en duidelijk) het antwoord op al je vragen:

http://t4.answers.travian.nl/index.p...=335#go2answer

Om toch wat dieper op jouw vragen in te gaan, zal ik hieronder 1 voor 1 proberen te reageren:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    Ik zal de vragen extra concreet maken. Stel op dag 1, geven is dat je 3 avonturen verwacht.
    Is het 100% zeker dat je na 24 uur er ook 3 hebt.
    Is het 100% zeker dat je na 8 uur er 1 hebt.
    Voor beide vragen is het niet 100% zeker, puur om het feit dat de avonturen random over de dag verschijnen. Het systeem regelt dit zelf, dus wij weten het zelf ook niet op voorhand.

Kan je er na 2 uur al 3 binnen hebben.
    Door de random factor, is dit zeker mogelijk. Maar ook hier is het niet van tevoren bepaald of voorspelbaar.

Is de kans gelijk verdeeld, dus over een interval van 24 uur, heb je dan iedere 2 uur bijvoorbeeld evenveel kans om een avontuur te krijgen.
    Kansberekening was niet mijn sterkste vak op school, en programma-algoritmes al helemaal niet, maar ik vermoed dat er wel enig systeem in zit hoor. Mogelijk zal een andere speler na mij een zeer uitgebreide post hieraan wijden voor je, maar ik moet het antwoord schuldig blijven. Logica zegt me van neen, maar nogmaals, het is niet bekend.

hoe gaat dit met een verwachte aantal avonturen van 1,6?
    Ik veronderstel dat je 0,6 bedoelt per dag (op een normale server), en helaas moet ik ook hier mijn 'random' kaartje trekken

Stel verwacht wordt 3 avonturen op een dag, na 12 uur heb ik 2 avontuur binnen. Wat is de kans per uur op een volgend avontuur over de resterende 12 uur,
    Zie voorgaande antwoorden.

Ik begrijp dat je deze dingen graag wil weten, en eventueel berekenen om zo je held optimaal te kunnen inzetten. Maar ik persoonlijk ben van mening dat je niet alles moet WILLEN berekenen, ik zei eerder al in een andere post dat travian een spel is, en geen rekenprogramma of een boekhouding. Maargoed, ik zal met evenveel plezier de berekeningen lezen als jullie er alsnog achter komen hoe het werkt (ons als crew is het niet bekend alleszins).

Ik wil even volgende zin uit answers voor iedereen in het vet zetten, omdat deze toch wel het belangrijkst is.
    Gedurende de eerste 24 uur zijn er 6 avonturen te doen. Het krijgen van de avonturen is "random" binnen de dag, het kan dus zo zijn dat je de eerste 9 avonturen in de eerste 30 uur krijgt en daarna 30 uur moet wachten op het 10de avontuur.

Ik hoop dat ik alsnog een of meerdere spelers hun zeer gemotiveerde berekeningen te zien krijg ^^

Met vriendelijke groet,
    Poca
    Kijk uit, ik ben gemeen vrolijk!

Gebruiker

Standaard

Travian is gewoon een rekenen simulatie waarbij jullie de getalletjes een mooie naam geven en een kinderachtig jasje. Verder zit er een stukje diplomatiek in.

Iedere aanval moet je uitrekenen mijn ziens als je perfect wilt spelen, alles moet je willen weten, iedere formule anders kan je fouten maken. Zeker in het begin, later verwateren deze effecten misschien, maar dan nog.

De spelers en dus ook de theorie moet je kennen lijkt mij, waar leg je de grens als je het niet doet, ga jij aanvallen met speervechters onder het motto lekker boeieuh? Je speelt het spel, dan wil je alle spel regels kennen.

Ik vind travian answers niet echt de meest betrouwbare bron voor hele gedetailleerde informatie, het is 30 keer opnieuw vertaald, waarbij essentiele nuances zo als benadering, ongeveer, niet exact worden weggelaten. Spelers evaringen heb ik meer aan. Mensen die echt de dingen na rekenen en bij houden.

Verder was ik gewoon nieuwsgierig. Want random is helemaal niet zo random als het lijkt, aan gezien het een aantal restricties voldoet. Een heel mooi voorbeeld zijn de nieuwe respawn timers die jullie gegeven hebben aan oases met T4.2, opeens is random van eerst een hele andere random die echt wel een significant effect heeft.

Gebruiker Poca's schermafbeelding

Standaard

Hola, de aanvallen en verdedigings effecten bereken ik ook hoor. Maar dat zijn waardes die een vast gegeven zijn, en mits een beetje rekenwerk makkelijk toe te passen.

Maar dingen zoals het respawnen van dieren of natars, dat zijn nu eenmaal dingen die tegenwoordig automatisch via het systeem verlopen volgens een bepaalde formule of algoritme in het programma. Daar kunnen wij niets van zien, en dit krijgen wij zelfs niet door van Duitsland (als we het zouden vragen).

Ik begrijp en respecteer spelers zoals jou daarom dat ik ook toevoegde dat ik met veel plezier de mogelijke berekening van een wiskundig wonder zal lezen (en proberen te begrijpen).

Het is echter niet onze taak om dit voor jullie te doen. Wij zijn er om de answers pagina aan te vullen, waar die niet volledig of duidelijk is. Om de woorden die daar omschreven staan dieper uit te leggen (indien wij deze kennis bezitten natuurlijk ).

Het staat éénieder vrij om alles wat maar mogelijk is te berekenen, maar met mijn post bedoelde ik echter dat wij het niet weten of kunnen beantwoorden voor je. Degene die het straks wel kan, verdient vind ik wel een dikke pluim (alleen al voor de tijd die hij er in gaat steken) ^^
    Kijk uit, ik ben gemeen vrolijk!

Soortgelijke discussies

1. kans verspilt?
    By zep in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 01-10-2015, 23:12

Regels voor berichten