Weergegeven resultaten: 1 tot 5 van 5

Discussie: Oases Loop en productie tijden.

Gebruiker

Standaard Oases Loop en productie tijden.

Hallo bij een aantal servers is het mij opgevalle, dat weet ik uitervaring maar ben gegevens kwijt, dat de oases altijd een looptijd hebben langer dan de start van de regestratie.

Dus oases beginnen niet op 0-0-0-0 om 6 uur, maar hebben vaak precies 11 uur producties liggen, alsof de server eigenlijk begon om 7 'avonds die dag ervoor. Is dit voor iedere normale server zo?

Kan iemand dit bevestigen, ook voor Classic, T4 en T4.2. Ik weet dat het bij de nieuwe NL3 zo was. Nogmaals oude gegevens ben ik kwijt, maar dit is het eerste punt dat ik bereken als mijn 2de aanval binnen is.

Verder wat zijn hier de gegevens over op speedservers, dus wat is de fictieve starttijd daar?

En geld dit voor iedere server, dus ook het buitenland.

Gebruiker Poca's schermafbeelding

Standaard

Hoi GGvdH,

Het antwoord op je vraag is in feite heel simpel en logisch.

De oases beginnen net op dezelfde tijd als de server start. Ze hebben (net zoals alle nieuwe dorpen) een beginkapitaal in grondstoffen, waardoor je inderdaad meer rooft dan ze geproduceerd zouden hebben als ze op 0 begonnen.

Dit beginkapitaal aan grondstoffen heeft ook een reden: Alle oases zijn in de start van de server leeg qua dieren. Zoals je weet, zullen dieren geproduceerd worden met de grondstoffen die ze produceren (en sinds de update ook respawnen afhankelijk van het aantal aanvallen die ze krijgen). Juist omwille van die eerste dieren die verschijnen, dient dit 'startkapitaal' aan grondstoffen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, ALLEN op de oases dus in de eerste uren van de server ^^

Met vriendelijke groet,
    Poca
    Kijk uit, ik ben gemeen vrolijk!

Gebruiker

Standaard

En zou je kunnen vertellen hoeveel dat start kapitaal is? 11 uur producties?

Ps: Ik was er van overtuigd dat de dieren naast tijd ( en nu het aantal aanvallen met T4.2) ook een random factor hadden, zou je misschien hier iets meer over willen uitbreiden? Enige idee hoe groot de variantie is en wat het gemiddelde is binnen het oude systeem? ( dus niet T4.2 want dat is nog ingewikkelder, als je ook weet hoor ik het graag )
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 12-04-2013 om 19:07

Gebruiker Poca's schermafbeelding

Standaard

GGvdH, ik ga je een hoop frustratie besparen en je een gouden tip geven.

Als er bij staat 'random factor' wil dat zeggen dat deze dingen automatisch verlopen, en dus niet aan ons gepeupel (wij dus ook niet) worden doorgegeven door Duitsland.

Je mag mij het hemd van het lijf vragen over wat je maar wil, en ik zal je alles geven wat wij ter beschikking hebben, maar die random factoren en automatische programma berekeningen, worden nu eenmaal niet vrijgegeven (helaas ook niet aan ons).
    Laatst gewijzigd door Poca : 12-04-2013 om 19:21
    Kijk uit, ik ben gemeen vrolijk!

Gebruiker

Standaard

T was het proberen waard.

Ik weet dat stiekem ook wel

Sterker nog de waardes van de natars mochten jullie zelfs niet vrijgeven dacht ik.

PS, je stukje over dat start kapitaal was erg nuttig. Nu weet ik dat het overal constant is, ook voor speed servers.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 28-04-2013 om 00:17

Regels voor berichten