Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 47

Discussie: Natar dorp overgenomen

Gebruiker

Standaard Natar dorp overgenomen

Hallo,

Wij hebben vanmorgen een natardorp dorp overgenomen. Deze had een populatie van ruim 300 en dus dachten we dat het dorp al redelijk uitgebouwd zou zijn. Na de overname bleek dit echter anders.
    Er staan 10 graansilo's waarvan 8 op niveau 20 (capaciteit in totaal zo'n 606k), en alle grondstofvelden zijn nog op 0. Daar bovenop stonden ze nog 300 graan in de min.
    Verder stonden er nog wel een paar andere gebouwen van niveau 4-8.

Nu las ik dat de natardorpen ongestraft een negatieve graanproductie kunnen hebben, maar er zelf toch voor zorgen dat dit niet het geval is. En dat er een 50% kans bestaat dat ze een gebouw of een grondstofveld bouwen, wat bij ons dus absoluut niet het geval was.

Nu vroeg ik me af waarom dit precies is. Volgens de beschrijving van de natars in deze post http://forum.travian.nl/showthread.php?52564-Natars zou dit namelijk niet kloppen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Peter

Gebruiker

Standaard

Beste Shindor,

De natariaanse troepen en dorpen zijn een mysterie voor iedereen, in de link die je geeft is in globale lijn geschreven hoe de natars werken. Maar omdat natars nogal mysterieus en eigenwijs zijn is die 50% is berekent op alle natardorpen en niet op 1 dorp. We weten niet in welk dorp de natars bouwen en in welk dorp niet. De groei van de natars is daarom ook niet te voorspellen.

Mvg,

Marleen

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

En een 50% kans, betekent niet dat er altijd per 2x bouwen 1x een grondstofveld wordt gebouwd.
    Elke keer is er een kans van 1 op 2 dat er een grondstofveld gebouwd wordt.

En zoals Marleentje dat aangaf: dat is over alle dorpen bij elkaar gerekend... welk dorp er een grondstofveld krijgt is daardoor ook erg random.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Ik weet hier weinig vanaf (tot bijna niks), maar als ik jullie reactie lees heeft deze persoon zo ontzettend veel pech gehad dat karma er bijna voor moet zorgen dat ie de loterij gaat winnen.
    Want 50% over het totaal veranderd niks aan de kans over individuele gevallen, aan gezien er niks bekend is over de andere gevallen. Jullie doen dit topic dus af alsof hij onzin uitkraamt terwijl het inderdaad vreemd is als je de info uit de handleiding voor waar aanneemt, iets dat je niet blindelings moet doen met complexe materie, en daar vallen natars onder.

Meer waarschijnlijker is dat iemand voor de lol alle veldjes omlaag heeft geschoten. Als het waar is wat jullie beweren. Daarnaast lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het bouwen echt random is, als er weet ik niet hoeveel graansilo's gebouwd worden.

Een andere leuke verklaring is dat iemand die slim was, alle graanvelden weg schoot zodat je 100% zeker weet dat er geen troepen komen (of gewoon puur, nog wel reële random pech met bouwen) . Toen tripte de formule en berekeningen van de natars voor het bouwen want hierdoor kwam het graan negatief te staan, in die zin dat ze te weinig graan hadden voor het bouwen van grondstof veldjes. (50%, kans indien niet, bouw een gebouw). Verder dacht het systeem elke keer als het op het punt dat -1 nog -1 was, bij de hoeveelheid graan dat nog niet terug gereset naar 0 dat het een graansilo moest upgraden omdat er zgn. te weinig capaciteit was. Elke andere keer ( bij -1 was wel al weer 0) koos het voor een random gebouw aangezien dit de volgorde keuze is van het script.

Of de oude eigenaar had gewoon een opslag dorp gebouwd voor wat graan, maar daarmee is een lvl 20 silo nog niet te verklaren, want alles gaat 1 level omlaag als het een natar dorp wordt.

Tip mocht je graag hoge veldjes aantreffen, je kan de ondergrens-productie bereken door te scouten/overvallen tussen een interval. Net als met oases/dorpen trouwens via overallen/scouts. Dus ergens is het ook je eigen schuld, aangezien je van te voren de productie kon berekenen (6) voor maar 2-5 scouts. En die heb je echt wel als je jezelf een onderleider kan veroorloven.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 08-04-2013 om 12:31

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Natar dorpen hebben toch altijd alleen maar silo's? Hoor ik standaard van mensen die een natar dorp overnemen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker

Standaard

Dit verhaal heb ik vaker gehoord, een alliantie genoot van mij had precies hetzelfde.

Gebruiker

Standaard

Marleentje & Muchacho, van die 50% klopt in ons geval helemaal niets. Als je kijkt naar het totaal hebben ze een kleine 200x gekozen om danwel een gebouw, danwel een grondstofveld te bouwen en ze hebben dit geen een keer gedaan. Als het systeem echt random de beslissingen zou nemen zou mijn karma me inderdaad wel erg hard genaaid hebben, hoe groot is de kans nou dat je 200x voor gebouw kiest als de kans 50/50 is..

GGvdH geeft daarintegen een antwoord waar ik me meer in kan vinden. Er zal waarschijnlijk een fout zijn gekomen nadat de natars eenmaal een negatieve graanproductie hadden. Het is inderdaad mogelijk dat iemand de velden kapot heeft geschoten, maar dit zou ten eerste raar zijn (je haalt er geen voordeel uit, misschien om te 'oefenen'?) en daar komt bij dat de natars volgens de beschrijving ieder uur de keuze maken tussen gebouw of grondstofveld. Het zou dus alleen kunnen als iemand alle velden in het laatste paar uur voor mijn overname weggeschoten heeft (want nogmaals, het is raar als ze 4u achter elkaar voor gebouw kiezen als de kans 50/50 is)
    Je had inderdaad gelijk dat we de grondstofproductie hadden kunnen achterhalen, en dit zullen we de volgende keer ook doen. Bedankt voor de tip!

Mijn conclusie tot nu toe; het lijkt op een fout in de manier hoe de natars te werk gaan, danwel de beschrijving hiervan. Er is inderdaad een kans dat iemand de velden weggeschoten heeft, maar dat verklaard nog niet waarom de natars een silocapaciteit van 600k+ gebouwd hebben, terwijl ze volgens de beschrijving de silo omhoog gooien wanneer dit nodig is voor een nieuw gebouw/veld/onderzoek/etc.

We balen nu dus nogal, nooit meer een natardorp.. Stom dat de beschrijving op het forum dit aangeeft want dit is toch erg misleidend. Er staat letterlijk; ''Hieronder staat hoe de Natars te werk gaan in Travian T4:''. En dan de reactie van Marleentje die zichzelf er erg makkelijk van af maakt. Iedereen die iets van kansen weet snapt dat als je 200x de keuze tussen twee dingen maakt, en dit inderdaad random gebeurd, je niet 200x hetzelfde resultaat zal krijgen. Of het is inderdaad een wonder, maar dat zou betekenen dat alle andere die iets dergelijks hebben meegemaakt ook een wonder hebben meegemaakt, en hoe groot is dié kans nou...

Jammer dat jullie misleidende informatie op het forum plaatsen (Maddog is een crewlid?), en als hier dan een vraag over komt een niet doordacht antwoord geven. Gelukkig heeft GGvdH de moeite gedaan, en hij zou inderdaad gelijk kunnen hebben, maar ik blijf erbij dat het natarsysteem niet werkt zoals beschreven. Zonde dat we door zoiets een verkeerde (en toch belangrijke) keuze hebben gemaakt.

Peter

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

In de beschrijving van maddog, een CM dus idd een crewlid, staat wat er in grote lijnen kan gebeuren.
    Je gaat nu een melding op het forum omschrijven als onbetwist waar nemen maar nogmaals,
    het is hoe het in grote lijnen kan gebeuren.

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard

Sledge, er staat in het forumbericht letterlijk 'hoe ze te werk gaan', in de praktijk blijkt dit dus ook heel anders te kunnen verlopen. Vooral omdat het door een crewlid geschreven is, en er niet bijstaat dat dit globale richtlijnen zijn en het dus ook kan afwijken, is dit erg misleidend. In ons geval klopt er namelijk niets van de werkwijze die beschreven is en wat er daadwerkelijk gebeurd is.
    Ik speel momenteel samen met een dual, en we zijn beide redelijk ervaren. We dachten na over het overnemen van een natardorp en zagen dat de dorpen ongeveer zo'n dorpstructuur zouden hebben. Dit bleek anders te zijn, en we hadden meteen spijt dat we voor een natardorp gekozen hadden. Dit soort dingen brengen irritaties op bij spelers, en als crewlid is dat denk ik het laatste wat je wilt.

Het lijkt me dus minstens op z'n plaats dat het forumbericht wordt aangepast.

Gebruiker Poca's schermafbeelding

Standaard

Hoi Shindor,

Ik persoonlijk denk dat jouw nieuwe dorp een (door de natars overgenomen) hoofddorp is geweest.

Wat bouwt iemand in een hoofddorp? Juist, silo's en pakhuizen. En voor de rest wordt inderdaad aangegeven dat de grondstofvelden (dus ook graan) volledig naar 0 gaan. Dus wat krijg je? Een dorp dat volledig in graanlock is.

Jij en ik kunnen niet bouwen in graanlock, de natars kunnen het mits een beetje magie vast wel, maar die kans is 50% ALS ze voldoende grondstoffen hebben (niet dus want ze zitten in graanlock)....

Corrigeer me gerust als mijn denkwijze fout is, maar ik denk dat dit dorp geen enkel gebouw of gsveld gegroeid is, sinds de natars het in bezit hebben.

En bij deze weet jij dus (zoals enkele anderen die het probeerden) waarom zo n natar dorp niet altijd een kadootje is

Mvg
    Poca
    Kijk uit, ik ben gemeen vrolijk!

Soortgelijke discussies

1. Nieuw dorp stichten vanuit overgenomen dorp
    By wittewaas in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 27-11-2010, 22:17

Regels voor berichten