Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 47

Discussie: Natar dorp overgenomen

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Maar hoezo zoveel mysterie rondom de natars?
    Ik heb niet alle berichten helemaal gelezen, ben al zat in mn leerboeken aan et lezen, maar overal wordt gezegd (of t komt hier op neer) de natars zijn magisch niemand weet precies wat ze doen.

Is het probleem niet gewoon dat ze et in Duitsland wel weten en dat de crew hier het gewoon niet weet? Anders kan hier toch gewoon een prachtige rekensom die op de .0001 laat zien wanneer wat waar gebouwd wordt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Shindor, je punt dat een natardorp niet de beste keuze is om over te nemen is al duidelijk voor de minder ervaren spelers, zij gaan deze inhoudelijke discussie helemaal niet verder lezen.

En verder denk ik dat je zoektocht naar het waarom van de toestand van dit dorp een onmogelijke is, er zijn teveel aannames. Het dorp is van een speler die gedelete is, is die speler gedelete omdat zijn dorp in puin lag en de productie dus 0 was? Dan hebben de natars simpelweg niets kunnen bouwen wegens een gebrek aan gs. Het gokwerk naar de keuzes van het bouwen doen er dan verder niet toe, in dit dorp is bouwen simpelweg niet mogelijk geweest. Doordiscussieren daarover lijkt mij net zo zinloos als de opmerkingen van wop en mij.

edit:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shindor Bekijk bericht
    Ps. Ik vind het wel vreemd dat een moderator zo'n reactie plaatst, het is off topic (je helpt mij niet verder, en dit topic valt onder 'vragen') en je kraakt het natarsysteem af (dwz het natarsysteem volgens Maddog), en een moderator die de spelwerking afkraakt lijkt me niet de bedoeling.
    Ik reageer hier als speler, niet als moderator. En ik kraak het natarsysteem niet af volgens mij. Ik vind het als speler wel prima dat natardorpen bij farmen niet al te veel gs opleveren, en niet echt geweldige overnametargets zijn.

Zou iedereen die (vrijwilligers)werk voor TG doet dit totaal kritiekloos moeten uitoefenen? Hmm...
    Laatst gewijzigd door Tyl : 09-04-2013 om 17:17
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Zou iedereen die (vrijwilligers)werk voor TG doet dit totaal kritiekloos moeten uitoefenen? Hmm...
    Ja

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker

Standaard

Tyl, ten eerste was het niet bedoeld om je aan te vallen. Maar een Moderator, een soort van vertegenwoordiger, die zijn eigen spel tegenpraat blijf ik vreemd vinden. Of het nu vrijwillig werk is of niet.
    En dat je 'als speler reageerd', dat zie ik niet af aan je bericht, ik lees alleen dat het van Tyl, een moderator is.

En verder denk ik dat je zoektocht naar het waarom van de toestand van dit dorp een onmogelijke is, er zijn teveel aannames.
    In eerste instantie ben ik dit topic begonnen met een vraag. Op deze vraag kwam een antwoord dat (voor mij) niet bevredigend was. Ik heb vertelt waarom ik het niet eens ben met dit antwoord en toen kwam de volgende met een idee.
    Ik heb inderdaad een hele hoop aannames gedaan. Elke keer met resultaat dat deze aannames niet bleken te kloppen omdat er nieuwe informatie van Moderators danwel spelers kwam. Ik heb de informatie die volgens de moderators klopt elke keer gebruikt in mijn aannames. Ik mag er van uit gaan dat jullie de waarheid vertellen en nog klopte er niets van het verhaal.

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat niemand hier inhoudelijk mijn vraag gaat beantwoorden. En ik sluit me dan ook volledig aan bij BlaxXx. In Duitsland weten ze waarschijnlijk haarfijn hoe het werkt, en zouden ze me kunnen uitleggen wat er gebeurd is. Ik hoopte dat die informatie hier ook zou zijn, maar het word afgedaan als 'Natarmagie'. Daar komt dus nog eens bij dat de beschrijving (die nog in orginele staat op het forum staat, en dus niet is aangepast) die beweert letterlijk te beschrijven 'Hoe de natars te werk gaan' niet klopt. En dan word er iets gezegd van ''Ja het zijn globale richtlijnen dus het klopt niet helemaal''. Dit feit is niet uit die beschrijving te halen, en zou dus moeten worden toegevoegd.

Hier moet ik aan toevoegen dat ik niet echt tevreden ben over de manier waarop jullie met de vragen omgaan. Ik ben zelf een betalende speler, en dat zijn volgens mij juist degene waarvan TG het moeten hebben. Wanneer ik een serieuze vraag stel krijg ik maar een kort antwoord waar weinig van klopt. Vervolgens leg ik uitgebreid uit wat ik bedoel, en word er niet goed gekeken naar mijn verhaal. Dan word mij 5x uitgelegd dat gebouwen en grondstofvelden niet evenredig omhoog gaan, wat ik ook wel snap want dat is simpele kansberekening.

Als ik je verhaal goed begrijp denk jij dat het ligt aan een graanlock. Dit zou dus betekenen dat de dorpen niet naar 2 pop gaan na een natarovername, en de natars niet zelfstandig een graanlock kunnen oplossen. Als je dit kunt bevestigen denk ik inderdaad mijn antwoord te hebben. Dan moeten die 10 silo's dus van de vorige eigenaar geweest zijn, wat vreemd is maar zeker niet onmogelijk.
    Laatst gewijzigd door Shindor : 09-04-2013 om 17:45

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Aah Shindor, ik zal even een misverstand uit de weg ruimen. Ik ben een moderator en mijn taak is het om bepaalde delen van het forum vrij te houden van onregelmatigheden. Poca, Marleentje en Sledge zijn van support, en hun taak is het om vragen te beantwoorden. Dat zij een andere taak hebben kun je zien aan hun kleurtje, dat anders is dan mijn kleur. Bij deze weet je dan ook welke taken we zoal hebben.

Het is mijn ervaring als speler dat natardorpen niet automatisch naar 2 gaan, of althans niet heel snel. De natardorpen in mijn omgeving blijven bestaan. En ik let er niet heel scherp op, maar ik heb niet de indruk dat hun populatie afneemt. Ik hoop dat iemand van support hier uitsluitsel over kan geven? Ik verwacht dat die 10 graansilo's van de vorige eigenaar waren, zoals Poca ook al aangaf.
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shindor Bekijk bericht
    Muchacho onze ideeën gaan langs elkaar heen...
    Dat klopt want jij blijft er van uit gaan dat die 50% kans in elk dorp losstaand van ander dorpen plaatsvindt.
    Dus dat in dorp A 200x achter elkaar een keuze wordt gemaakt.
    Je gaat dus voorbij aan mijn stelling.

Ik zal het dus nog één keer voor de duidelijkheid uitleggen, simpeler kan ik mijn theorie niet maken, en je zult zien dat het dan echt wel klopt.

We nemen de volgende stelling:
    Natars hebben 10 dorpen: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J. (Dat het er veel meer zijn snap ik, maar is geen relevante info voor mijn voorbeeld).
    GS-veld = 0
    Gebouw = 1

Mijn theorie: De natars maken elk uur een keuze tussen 0 of 1 (GS of Gebouw) en plaatsen die vervolgens in één van de dorpen. (Dus niet wat jij zei: Elk dorp elk uur 50% kans)
    Als het een vaststaand feit is dat het ALTIJD om en om gebeurt, dan ziet de verdeling er zo uit...

A=0 B=1 C=0 D=1 E=0 F=1 G=0 H=1 I=0 J=1. Ronde compleet, we gaan verder.
    A=0 B=1 C=0 D=1 E=0 F=1 G=0 H=1 I=0 J=1 etc.

Je ziet dus al dat er zo altijd hetzelfde gebeurt in elk dorp.
    Een 50% kans run kan heel makkelijk de volgende twee rondes opleveren:
    A=0 B=0 C=0 D=1 E=1 F=0 G=1 H=1 I=1 J=1
    A=1 B=0 C=1 D=1 E=0 F=0 G=0 H=1 I=0 J=1
    A=1 B=0 C=0 D=1 E=0 F=0 G=1 H=1 I=1 J=1

Ook hier zie je bij een 50% KANS berekening dat er makkelijk 5x achter elkaar 0 of 1 kan vallen... en ook hier zie je al 5 dorpen van de 10 waarin 3x hetzelfde uitkomt.

Als je het nog complexer maakt door de volgorde te veranderen, dan zou het bijna onmogelijk moeten zijn om in 1 dorp ALTIJD hetzelfde te krijgen.
    Maar kijk eens naar roulette, daar is de kans op rood of zwart geen 50% maar 49% (1% op groen).
    Maar ook daar valt er rustig 5x achter elkaar zwart, en dan denk je... nu moet-ie echt op rood vallen, dat kan niet anders... en dan valt-ie toch de zesde keer weer op zwart.
    En dan zijn er veel meer factoren in het spel: Draaisnelheid van de schijf, snelheid waarmee het balletje ronddraait de andere richting uit, de hoek van het balletje als het de hand verlaat van de dealer. etc.

EDIT:

Even een testje gedaan met random.org:

1,0,0,0,0,1,1,1,1,0.
    1,0,1,1,1,1,1,0,0,1.
    1,0,1,0,0,0,1,0,0,1.

Resultaat: 13x 0, 17x 1
    En toch 3 kolommen met 100% hetzelfde resultaat.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 09-04-2013 om 19:05
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Orkaan's schermafbeelding

Standaard

Niet alles 100% doorgelezen, maar hoe 50/50 die veldjes/ gebouwen ook zijn, het is inderdaad weird als je zo'n dorpje krijgt, al heeft het wel iets tofs. Zet je held er neer, up wat veldjes en je avd is al bijna klaar
    S2: 2010 - 2011 # Orkaan - HADES
    S6: 2011 - 2012 # Dux - SAW
    S2: 2011 - 2012 # Hamsterweken - O
    NLx: 2013 - 2013 # Howling Wolf - Nogges!
    S7: 2013 - 2014 # Prins Pils - Instinct

Gebruiker Poca's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet aan kansberekenen doen, ook niet tot in detail uitrekenen wat er 'kan' gebeuren of 'kan' gebouwd worden in een natardorp. Als alles uit te rekenen valt, dan speel ik geen spel meer, maar dan voer ik een boekhouding of een rekenkundige database. Waar is de lol dan nog?

Het feit dat Tyl, sledge, Marleentje en ik dit werk vrijwillig doen, en welke taken we doen, maakt in deze ook niet uit. Dit topic staat in het vragengedeelte, en ik als supporter probeer jullie vragen te beantwoorden.

Helaas kunnen wij niet alle vragen beantwoorden, puur omdat ze via het systeem lopen en dus niet meer handmatig berekend/ingegeven worden door crewleden (ja de natars horen hier ook onder).

De feiten die Maddog opsomt in zijn post, zijn uitvoerig getest, en op basis van deze testen in percentages weergegeven. Het vertaalt echt puur wat ingame als resultaat bij de natars gebeurt. Is dit daarom een vastgelegde route? NEEN

Zoals ik al in mijn eerste post in dit topic meldde, moet er ook rekening gehouden worden met de logica en onze ingame kennis.

1. Natars nemen niet alle dorpen over (zie genoemde percentages), en de dorpsgrootte van hun nieuwe dorpen is afhankelijk van de opbouw van eerdere eigenaars/spelers (ze zullen dus niet allemaal beginnen bij 2 pop).

2. Zoals bij elke overname verdwijnen rasgerelateerde gebouwen bijv vallenzetter.

3. Velden zullen naar 0 gebracht worden bij deze overname en elk overblijvend gebouw verliest een level.

Dit zijn de feiten.
    En hier volgt de logica.

Opbouw is afhankelijk van de genoemde percentages, ALS er voldoende middelen hiervoor zijn. Dankzij de graanlock die ontstaat (want alle velden, ook graan, staan op 0) kan er dus niet gebouwd worden.

Ik hoop dat eenieder de grijze massa laat werken, en tot dezelfde conclusie komt als ik deed over dit onderwerp. En ja, de natars groeien. Hoe ze dat doen, ik heb geen idee, maar in dit specifieke geval hebben ze dat blijkbaar niet gedaan. En dat was de vraag waar ik (hopelijk) een antwoord op heb gegeven.

De rest van de discussie hoort (mijns inziens) niet hier thuis, maar in de overvloed aan discussie punten op andere forumgedeeltes over natars en hun mysteries

Mvg
    Poca
    Kijk uit, ik ben gemeen vrolijk!

Gebruiker

Standaard

Tyl, duidelijk. Eigenlijk dus mijn fout dat ik niet op de hoogte van jullie taken ben.. Sorry!
    Poca, het zal inderdaad aan de graanlock gelegen hebben, en de silo's zullen dan dus van de vorige eigenaar geweest zijn. Bedankt voor je uitleg, de tijd die je ervoor genomen hebt en je geduld.

Muchacho, ik begreep vanaf het begin al wat je bedoelde. De uitvoerige uitleg was dus niet nodig geweest maar hij was wel erg goed & duidelijk! Het zal hier niet aan gelegen hebben, want het was dus de graanlock die ervoor zorgde dat de natars niks deden.
    In jouw voorbeeld gebruik je echter maar 3 rondes. De kans dat dan de uitkomst bij een dorp dan unaniem uitvalt is natuurlijk veel groter dan als er 300 'keuzerondes' geweest zijn (want dat is het geval in ons dorp).
    Je theorie klopt dus inderdaad, maar de kans dat er na 300 keuzerondes nog steeds een dorp unaniem is is wel verschrikkelijk klein. Het kan natuurlijk wel

Iedereen bedankt voor de tijd & moeite die jullie hebben gestoken om me te helpen het antwoord te vinden!

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

Mijn reactie was meer om te melden dat de acties door natars niet precies uitgelegd kunnen worden,
    om de reden dat dit ons vanuit Duitsland nooit exact verteld zal worden.
    de post van maddog is alles wat we kunnen melden als crew maar bedenk altijd dat de natars gewoon hun eigen ding doen,
    het berekenen kan je niet omdat je het altijd los van je eigen situatie moet zien, te veel variabelen die je als speler nooit overzien en berekenen kan.
    Is de post van maddog fout of moet hij aangepast worden?
    Nee zeker niet, hij is alleen niet zo feilloos als je zou willen, maar dit is alles wat we melden kunnen.
    In de post wordt de over het algemeen gangbare gemeld, er wordt niet gezegd dat het voor elk dorp opgaat en daar was je onduidelijkheid over.
    De werking van natardorpen kunnen we niet uitleggen, alleen bij benadering iets erover vertellen.

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Soortgelijke discussies

1. Nieuw dorp stichten vanuit overgenomen dorp
    By wittewaas in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 27-11-2010, 22:17

Regels voor berichten