Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 47

Discussie: Natar dorp overgenomen

Gebruiker

Standaard

Is het niet zo dat als de natars een dorp overnemen dat het dorp standaard naar 2 pop gaat? Heb dat zelf al verschillende keren gezien tot mijn spijt. Dit zou betekenen dat het dorp begint met allen een hoofdgebouw lvl 1. Het graanlock voorbeeld van poca klopt volgens mij dus niet. Natars zijn gewoon stomme dingen waar je niks mee te maken wil hebben. En al helemaal als er dorpjes van echte spelers bij je in de buurt liggen.

Gebruiker

Standaard

Poca, ik snap je beredenering. Door de graanlock hebben de natars niets gebouwd en het dorp was voor de overname al aan puin geschoten (grondstofvelden naar 0). Dit verklaard nog niet waarom er wel 10 silos in het dorp staan, maar dit zou een soort van wraakactie kunnen zijn van de oude dorpseigenaar als hij het wegschieten van het dorp zag aankomen?
    Als je dan toch besluit om een natardorp over te nemen is het wel slim om te kijken of het dus nog wel groeit, danwel productie heeft mbv scouts.

Het is dus niet zo dat de 'graanmagie' van de natars ook werkt om graanvelden te bouwen, en dat is eigenlijk wel logisch. Bedankt dat je even de tijd hebt genomen om goed naar mijn vraag te kijken, eindelijk een antwoord dat echt logisch klinkt.

Groeten,
    Peter

EDIT:
    Mocht Tita inderdaad gelijk hebben en gaan de dorpen weer naar 2 pop dan klopt er dus weer helemaal niets van. Want de natars zouden geen 10 silos bouwen?
    Laatst gewijzigd door Shindor : 08-04-2013 om 22:13

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Nee, een dorp wat verwijderd is gaat niet naar 2 pop als het een natardorp wordt.

En wat betreft die 50% kans... het is niet elk uur in elk dorp 50% kans op een grondstofveld of een gebouw.
    Wat ik begrepen heb is het over het hele natar account elk uur 50% kans om in 1 dorp (hetzij random, hetzij via vaste roulatie) een grondstofveld of gebouw te bouwen.

Met zoveel natardorpen kan het dus ook makkelijk zo zijn dat je volledig uitgebouwde grondstofvelden aantreft zonder verdere gebouwen in een natardorp wat je overneemt van een ex-speler.

Dus: met 24 dorpen wordt er in 24 uur tijd in elk dorp 1 grondstofveld óf 1 gebouw gebouwd.
    Dit herhaalt zich elke dag in een (voor mij) onbekende volgorde.

Zo zou je dus theoretisch 12 dorpen met grondstofvelden kunnen hebben, en 12 dorpen met gebouwen.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 09-04-2013 om 08:56
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Nee, een dorp wat verwijderd is gaat niet naar 2 pop als het een natardorp wordt.
    Ik durf eigenlijk wel met 99% zekerheid te zeggen dat dit wel het geval is. Als voorbeeld neem ik de natars op s5 even de onderste 3 dorpen zijn:
    X | Y Dorp Bevolking +/- (7d) Gesticht / veroverd op ..
    ( 74|16 ) B.02 Hertog Jan 5 (-639) (G.v. ) wo 03.04.13
    ( 124|-1 ) 03.Dave Grohl 3 (-768) (G.v. ) ma 08.04.13
    ( 38|118 ) 01: We can do it 3 (-493) (G.v. ) zo 07.04.13

Deze dorpen zijn de afgelopen week overgenomen door de natars en de dik gedrukte getallen is het pop verschil(stijging/daling) in de afgelopen week. Of deze dorpen zijn allemaal heel toevallig naar rond de 2 pop geschoten sinds de natars ze hebben of ze zijn automatisch naar 2 pop gegaan door de overname. Persoonlijk vind ik het laatste waarschijnlijker.

Gebruiker wop's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het eigenlijk wel een goeie zaak vinden dat de Natarrels hun dorpen volledig verneuken. Anders krijg je van die simmers die enkel natardorpen gaan lopen overnemen met hun veegje van 2k imperianen. Gewoon omdat het lekker makkelijk is en je er niks voor hoeft te kunnen.

Beter pompen die natars hun dorpen gewoon vol met schuilplaatsen en breken ze het hoofdgebouw ook nog eens af naar 0. :P
    <Iedland> Wop is iemand die overal en altijd propagandeert voor tolerantie en verdraagzaamheid
    <Iedland> Zo, nu heb ik wop beledigd

Gebruiker

Standaard

Muchacho, nogmaals gaat dit voor ons niet op. Gebeurd dit willekeurig dan zou het n de prkatijk niet kunnen dat de natars 200x de keuze maken om de silo te uppen en geen een keer een grondstofveld omhoog gooien. Ook verklaard dit niet waarom er soveel silos gebouwd zijn, want ook dit klopt volgens de beschrijving die Maddog gaf niet (ze uppen pas pakhuis/silo wanneer het nodig is om zogeel grondstoffen te kunnen stallenvoor een bepaald gebouw, en 600k graan hadden ze zeker niet nodig).

Theoretisch is het mogelijk dat het in een enkel geval voorkomt dat een dorp alleen gs velden, danwel gebouwen heeft, maar volgens kansberekening is die kans minimaal, en het word vaker gezien dan alleen bij mij.

Ik zie dat er veel onduidelijkheid is over de manier waarop de natars werken, en het isnraar dat er dan een beschrijving is die de letterlijke werking vd natars aangeeft. Als er geen goede informatie gegeven kan worden, doe het dan helemaal niet want dit brengt verwarring.

EDIT: Ook word de indruk gewekt dat in élk dorp elk uur gekozen word om te trainen, of te bouwen en vervolgens is er dan nog een 50% kans op gs veld/gebouw. Dit is volgens jou dus over het hele account, ook dit heeft Maddog niet duidelijk beschreven..
    Laatst gewijzigd door Shindor : 09-04-2013 om 11:29

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shindor Bekijk bericht
    Muchacho, nogmaals gaat dit voor ons niet op. Gebeurd dit willekeurig dan zou het n de prkatijk niet kunnen dat de natars 200x de keuze maken om de silo te uppen en geen een keer een grondstofveld omhoog gooien. Ook verklaard dit niet waarom er soveel silos gebouwd zijn, want ook dit klopt volgens de beschrijving die Maddog gaf niet (ze uppen pas pakhuis/silo wanneer het nodig is om zogeel grondstoffen te kunnen stallenvoor een bepaald gebouw, en 600k graan hadden ze zeker niet nodig).

Theoretisch is het mogelijk dat het in een enkel geval voorkomt dat een dorp alleen gs velden, danwel gebouwen heeft, maar volgens kansberekening is die kans minimaal, en het word vaker gezien dan alleen bij mij.

Ik zie dat er veel onduidelijkheid is over de manier waarop de natars werken, en het isnraar dat er dan een beschrijving is die de letterlijke werking vd natars aangeeft. Als er geen goede informatie gegeven kan worden, doe het dan helemaal niet want dit brengt verwarring.

EDIT: Ook word de indruk gewekt dat in élk dorp elk uur gekozen word om te trainen, of te bouwen en vervolgens is er dan nog een 50% kans op gs veld/gebouw. Dit is volgens jou dus over het hele account, ook dit heeft Maddog niet duidelijk beschreven..
    In dat gevaal gaat het dus ook wél voor jou op als jij toevallig dat dorp pakt dat altijd de pineut is geweest met de keuze gebouw ipv grondstofveld

Wij lopen zelf ook met - graan in een bepaald dorp, maar slepen graan erheen om het boven 0 te houden.
    Kunnen de Natars dat daarom ook niet doen?

En waarom kan er niet 200x voor een gebouw gekozen zijn, als er 400 of misschien wel 600 keer de keuze gemaakt is, inmiddels?

Ik sta gecorrigeerd op de 2 pop regel, though.

En volgens kansberekeningen is het elke keer weer 50% kans... dat betekent dus niet dat als je het 100x doet dat het dan na die 100x precies 50/50 verdeeld is.
    En zeker niet als ze het lineair dorp voor dorp situeren, dan heb je een hele grote kans dat er in 1 dorp altijd een gebouw valt als de dorpen er voor en erna wel een GS veld hebben.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Muchacho onze ideeën gaan langs elkaar heen. Als de dorpen inderdaad eerst weer naar 2 pop gaan.
    Er is in dat dorp minstens 200x de keuze gemaakt om een graansilo te bouwen danwel te upgraden. Ik ben het met je eens dat er dan niet 100x gs veld en 100x een gebouw had moeten komen, maar de verbouding 200x een silo, een keer of 30 andere gebouwen en 0x gsveld lijkt me dan wel érg heftig. (Stel je een dobbelsteen voor met 3 zijdes gebouw en 3 zijdes gsveld, dan rolt de dobbel nooit 200x op hetzelfde, dat is praktisch onmogelijk).

Het zou dus goed kunnen dat het dorp een 'oneerlijke' verhouding heeft (bv 150x gebouwen gebouwd en 50x gs veld) maar de kans dat ze 200x willekeurig hetzelfde antwoord uit de formule krijgen is absurd klein.

Als de dorpen inderdaad op 2 pop beginnen en/of natars graan kunnen sturen van 1 dorp naar een ander gaat het verhaal uit een eerdere post van GGvdH niet meer op (over de mogelijke silo bug door de negatieve graanproductie) en die van Pica ook niet omdat de dorpen dus opnieuw ingericht worden.
    Aan de hand van Maddog zijn beschrijving zouden de silos nooit zo hoog mogen zijn, en de graanproductie niet negatief. Hij beschrijft namelijk dat de natars de capaciteit verhogen naarmate de gebouwen duurder worden. Ook staat er in zijn beschrijving dat ze nooit een negatieve graanproductie zullen hebben, en als ze dus graan van andere dorpen kunnen sturen kunnen ze zichzelf uit de graanlock halen door de veldjes te uppen.

Volgens mij zijn we dus weer terug bij af.

Om dit op te lossen;
    Gaan de dorpen inderdaad naar 2 pop als de natars dit dorp over nemen?
    Zo nee;
    Kunnen de natars een graanlock tegengaan door graan te sturen en de graanvelden te uppen?

Als een van deze 2 mogelijkheden juist zijn klopt de beschrijving van Maddog helaas niet. En doen de natars iets vreemds in ons dorp (althans, volgens de beschrijving dus..)
    Laatst gewijzigd door Shindor : 09-04-2013 om 15:07

Gebruiker Tyl's schermafbeelding

Standaard

Eens met Wop! Vind t al raar dat t relatief veilig farmen is bij die natardorpen, zou wat zijn als ze ook nog eens mooie overnamedorpen zouden zijn...
    S1 2009-2010 Tyl (Pink); S2 2010-2011 Ghost (MUG); S1 2010-2011 Vainqueur (7); TC4 2011-2012 Charlie Sheen (BAZEN); TC7 2012 Pink (F&F);
    TS4 2012-2013 SevenOfNine (Violence); TS2 2013 Bazinga! (NOES!); TS6 2013-2014 Unchained (Kermis); TS1 2014 Katy Perry (Dirty)

Gebruiker

Standaard

Wop & Tyl, ik ben hier al twee dagen een inhoudelijke discussie aan het voeren. Hierbij gaat het over de beschrijving die wordt gegeven door Maddog over hoe de Natars werken en onze eigen ervarin hierbij (waarbij zijn beschrijving dus voor geen meter klopt).
    Ik snap best dat jullie een mening hebben over de natardorpen, en of hun bouwwijze positief of negatiefvoor het simgedrag werkt is allemaal best intressant, maar voegt verder niks toe aan deze discussie.
    Wat ik hiermee probeer te bereiken; minder ervaren spelers die hun eerste overname aan het plannen zijn waarschuwen voor het feit dat een natardorp grofgezegd gewoon klote opgebouwd kan zijn.
    Jullie mening is best interessant, maar meer voor een ander topic. Ik ben vooral op zoek naar het antwoord waarom het nou kan dat dit dorp er zo uitziet, terwijl volgens alle beschrijvingen van hoe de natars te werk gaan dit niet zou moeten kunnen.

Ps. Ik vind het wel vreemd dat een moderator zo'n reactie plaatst, het is off topic (je helpt mij niet verder, en dit topic valt onder 'vragen') en je kraakt het natarsysteem af (dwz het natarsysteem volgens Maddog), en een moderator die de spelwerking afkraakt lijkt me niet de bedoeling.
    Laatst gewijzigd door Shindor : 09-04-2013 om 16:12

Soortgelijke discussies

1. Nieuw dorp stichten vanuit overgenomen dorp
    By wittewaas in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 27-11-2010, 21:17

Regels voor berichten