Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 50

Discussie: Tactiek: De Agressieve Germaan.

Gebruiker

Standaard Tactiek: De Agressieve Germaan.

Hallo beste Travianners,

1. Inleiding
    Ik ben begonnen aan een handleiding voor de germanen. Je zal voor deze tactiek heel veel tijd moeten hebben, of een dual , triple, … vinden. Het is een tactiek die op farmen gebasseerd is en het meest effectief gebruikt kan worden op een slow server.

2. De start
    Voor deze tactiek moet je zo vroeg mogelijk beginnen. Het beste om 6 uur ’s morgens. We gaan in het begin alle opdrachten doorlopen. Als je dat gedaan hebt kan je knuppelvechters trainen. Doe dit tot je er 50 hebt. Blijf ten allen tijde raiden. Wanneer je aan 50 gekomen bent gaan we een beetje aan de productie werken. Wanneer je aangevallen wordt probeer je de aanvallen te ontwijken door een schuilplaats te maken of def te vragen van een vriend of van je alliantie. Probeer creatief om te gaan met mogelijkheden om de aanvaller tegen te houden.

3. De productie
    Nu komt het saaiste gedeelte van deze tactiek. Doe je grondstofvelden naar 8. Laat het pakhuis en de silo uiteraard stuk voor stuk meegroeien. Dit zal een tijdje duren maar het werpt zijn vruchten zeker en vast af.

4. Troepen!
    Nu onze productie redelijk hoog is gaan we meer troepen maken. Train knuppelvechters non-stop tot je er minstens 500 hebt. Nu gaan we de scout onderzoeken. Hiervoor zijn de Eisen:
    Academie Niveau 1, Hoofdgebouw Niveau 5. Bouw dit dus en onderzoek de verkenners. Train tot je er 50 hebt. Blijf ten allen tijde raiden.

5. Aanvallen/vegen
    Nu we onze scouts en redelijk wat knuppels hebben kunnen we vast wel wat mensen vegen in onze buurt. Er zullen veel noobs in de buurt zitten. Er blijven elke keer maar enkele goedlopende accounts over. We kunnen ze gaan scouten nu omdat we maar liefst 50 scouts hebben. Dat is niet niks. Je kan nu ook langzaam aan naar de ietsjes grotere dorpjes gaan kijken. Scout ze, als er niks staat en er liggen wat grondstoffen kan je ze gaan ophalen met je knuppels. Stel nu dat je iemand ziet met 100 phalanxen als def en jij hebt een veegje van 500 knups, is het dan de moeite of niet? Dat is de vraag. Dit kan je dus ook gaan doen met de veldslagsimulator. Zo kan je zien hoeveel verliezen je leed en kan je dus uitrekenen of je in totaal winst maakt of niet. Geroofde grondstoffen gaan EERST naar de verloren eenheden. Daarna kan je het dus uitgeven aan de grondstofvelden (de volgende stap).

Productie (2)
    Alle velden staan nu op 8. Bouw 1 houtveld naar 10, 1 kleiveld naar 10, 1 ijzerveld naar niveau 10 en 1 graanveld naar niveau 10. Nu bouwen we de houtzagerij, steenbakkerij, ijzersmederij, korenmolen en bakkerij helemaal uit!

7. Nieuw dorp
    Nu gaan we aan ons 2de dorp beginnen. Maak een residentie niveau 10, en maak meteen 3 kolonisten. Blijf te allen tijde farmen, vegen, etc. Dan sticht je je nieuwe dorp. Dit bouw je net zo op als het eerste. Dan kan je in je 1ste dorp alle velden naar 10 doen, wanneer dit is gebeurd maak je een raadhuis minimum level 10. Als dat gebeurt is geef je NON-STOP feesten en kan je in je 1ste dorp zoveel knuppels en scouts maken als het graan toelaat.

8. Slot
    Ik hoop dat de nieuwe germanen er wat aan hebben. Ik heb deze tactiek al meerdere malen uitgetest en werkte prima. Het grote nadeel is wel dat het verschrikkelijk veel tijd in beslag neemt. Daarom raad ik aan van een dual/triple account te spelen.
    Nog vragen of toevoegingen? Laat maar komen, wel graag opbouwende kritiek, als je me kan overtuigen pas ik het misschien wel aan.

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Een germaan zal echt zo snel mogelijk meer dan 50 knuppels willen hebben en dat 2e dorp is dat dan een 15 of een 9 cropper?
    Germanen presteren het beste als hun 2e dorp een cropper is en dan bouw je die anders op dan je 1e dorp. De graanvelden is waar het dan om gaat. Graanvelden skyhigh voor een mega graanproduktie wat met npc-en kan worden omgezet in bergen troepen.
    Jij hebt het over knuppels ens scouts trainen in je 1e dorp net zolang als je graanproduktie het toelaat.
    Maar kijk, daarom is het b.v. van belang om zo snel mogelijk een 2e dorp en dan wel degelijk een goede cropper te hebben. Want daar kun je of graan vandaan naar je 1e dorp sturen om daar een graandood te voorkomen, of je kan er b.v. troepen gaan stallen.
    Als je niet verder wilt gaan met troepen trainen dan je graanproduktie toelaat in je 1e dorp, dan zul je er echt geen grote veeg kunnen bouwen.
    Je tacktiek is niet slecht, maar er bestaan betere handleidingen voor germanen. Die doorgaans zowieso al agressief zijn ingesteld, want daar moeten ze het van hebben.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    Een germaan zal echt zo snel mogelijk meer dan 50 knuppels willen hebben en dat 2e dorp is dat dan een 15 of een 9 cropper?
    Germanen presteren het beste als hun 2e dorp een cropper is en dan bouw je die anders op dan je 1e dorp. De graanvelden is waar het dan om gaat. Graanvelden skyhigh voor een mega graanproduktie wat met npc-en kan worden omgezet in bergen troepen.
    Jij hebt het over knuppels ens scouts trainen in je 1e dorp net zolang als je graanproduktie het toelaat.
    Maar kijk, daarom is het b.v. van belang om zo snel mogelijk een 2e dorp en dan wel degelijk een goede cropper te hebben. Want daar kun je of graan vandaan naar je 1e dorp sturen om daar een graandood te voorkomen, of je kan er b.v. troepen gaan stallen.
    Als je niet verder wilt gaan met troepen trainen dan je graanproduktie toelaat in je 1e dorp, dan zul je er echt geen grote veeg kunnen bouwen.
    Je tacktiek is niet slecht, maar er bestaan betere handleidingen voor germanen. Die doorgaans zowieso al agressief zijn ingesteld, want daar moeten ze het van hebben.
    Bedankt voor de feedback Candice. Als ik wat meer tijd heb ga ik hem aanpassen, want wat je zegt is allemaal waar. Maar dit was hoe ik altijd al als germaan speelde.
    Maar toch bedankt voor de feedback.

MVG
    Hoe ik het spelletje het liefste speel => http://forum.travian.nl/showthread.p...35#post1069335

Germanen

Gebruiker

Standaard

Ik vind het jammer dat je een handleiding maakt die enkel gaat over de eerste periode. Volgens mij zijn er al heel veel handleidingen geweest over de eerste week. Mij lijkt het nu interessanter om te kijken naar en te discussiëren over het latere deel van het spel.

Daarnaast heb ik ook nog kritiek op de inhoud zelf. Ik zou het zelf heel anders aanpakken. Ik ben ook liefhebber van een farmstart, dus over het deel van de 50 knuppelvechters ben ik het eens. Volgens mij zijn die 50 knuppelvechters best te halen in ongeveer een dag, als je goed farmt. Ik denk dat jij daarna een grote misstap maakt door de velden naar level 8 te brengen. Farmen zou veel meer op moeten leveren dan productievelden van level 8. Daarom ga ik altijd door met farmen in plaats van de productie verhogen. Het is trouwens niet handig om de secundaire productiegebouwen al naar 5 te brengen als de grondstofvelden nog op level 8 staan, dan is het handiger om ze naar level 3 te bouwen en de grondstofvelden weer te verhogen. Als ik rond de 500 knuppelvechters heb begin ik aan een raadhuis, die ik bij jou echt veel later zie terugkomen. Als het eerste feest dan aangezet is begin ik pas aan de residentie. Je hebt dan 3 dagen om de residentie te bouwen en 3 kolonisten te trainen, met goed farmen kan dat lukken. Op die manier kun je volgens mij veel sneller een tweede dorp krijgen. Hoe lang deed jij erover om een tweede dorp te stichten? En hoe ben je aan de cultuurpunten gekomen?

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oscardebest Bekijk bericht
    Ik vind het jammer dat je een handleiding maakt die enkel gaat over de eerste periode. Volgens mij zijn er al heel veel handleidingen geweest over de eerste week. Mij lijkt het nu interessanter om te kijken naar en te discussiëren over het latere deel van het spel.

Daarnaast heb ik ook nog kritiek op de inhoud zelf. Ik zou het zelf heel anders aanpakken. Ik ben ook liefhebber van een farmstart, dus over het deel van de 50 knuppelvechters ben ik het eens. Volgens mij zijn die 50 knuppelvechters best te halen in ongeveer een dag, als je goed farmt. Ik denk dat jij daarna een grote misstap maakt door de velden naar level 8 te brengen. Farmen zou veel meer op moeten leveren dan productievelden van level 8. Daarom ga ik altijd door met farmen in plaats van de productie verhogen. Het is trouwens niet handig om de secundaire productiegebouwen al naar 5 te brengen als de grondstofvelden nog op level 8 staan, dan is het handiger om ze naar level 3 te bouwen en de grondstofvelden weer te verhogen. Als ik rond de 500 knuppelvechters heb begin ik aan een raadhuis, die ik bij jou echt veel later zie terugkomen. Als het eerste feest dan aangezet is begin ik pas aan de residentie. Je hebt dan 3 dagen om de residentie te bouwen en 3 kolonisten te trainen, met goed farmen kan dat lukken. Op die manier kun je volgens mij veel sneller een tweede dorp krijgen. Hoe lang deed jij erover om een tweede dorp te stichten? En hoe ben je aan de cultuurpunten gekomen?
    De cultuurpunten waren er vanzelf al (na ik de grondstofvelden naar 8 heb gedaan) Dan moet dit ook nog gebeuren "Alle velden staan nu op 8. Bouw 1 houtveld naar 10, 1 kleiveld naar 10, 1 ijzerveld naar niveau 10 en 1 graanveld naar niveau 10. Nu bouwen we de houtzagerij, steenbakkerij, ijzersmederij, korenmolen en bakkerij helemaal uit!" Hoelang ik erover deed voor een 2de dorp weet ik niet precies. Op de nieuwe server 3 ga ik deze tactiek nog eens doen, en dan post ik hier hoelang ik erover deed.

MVG,
    en bedankt voor de feedback.
    Hoe ik het spelletje het liefste speel => http://forum.travian.nl/showthread.p...35#post1069335

Germanen

Gebruiker

Standaard

Als je geen feesten geeft voor het tweede dorp dan betekent dat dat je behoorlijk lang zal moeten wachten. Met alle velden op level 8, de secundaire productiegebouwen op level 5, een pakhuis en een graansilo op level 10, de barakken op level 5, het hoofdgebouw op level 5, een marktplaats, muur, verzamelplaats, academie, ambassade en schuilplaats op level 1 en een residentie op level 10 krijg je 130 cultuurpunten per dag. Als je dat vanaf het begin krijgt, dan duurt het ruim twee weken om alle cultuurpunten te krijgen. Als we ervan uitgaan dat de cultuurpunten geleidelijk aan opgebouwd worden, dan duurt het zo'n 4 en een halve week. Na 4 en een halve week kun je met feesten al 5 dorpen hebben, dus vraag ik mij af waarom je niet gewoon de grondstofvelden laat liggen en gaat feesten.

Gebruiker

Standaard

Precies.
    Veldjes naar 2 voor de opdracht, en volop knuppels bouwen toch?
    Zodra je genoeg opslag hebt voor een feest, 1 raadhuis simmen en als die aanstaat je resi gaan bouwen.
    Zo zou ik het doen

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oscardebest Bekijk bericht
    Hoe wou je dat doen? Tientallen scenario's bedenken voor alle mogelijke ontwikkelingen van het spel?
    s1: knabbel&Babbel (7)
    s4: knabbel (BAZEN)
    s6: unknown artist (Kansloos)

7 versus WAPD | 7 versus MYTH | 7 versus REL | 7 versus Omerta/Babylon

Gebruiker

Standaard

Gewoon wat voorbeelden als hoe je hd uit te bouwen, wat normaal is qua level van je graanvelden rondom de artefacten, hoe je avd op te bouwen, dit soort dingen. Daar had Radagast een hele goede handleiding over gemaakt, dat is deze: http://forum.travian.nl/showthread.p...topbouw-(T4-0)

Gebruiker

Standaard

Edit: Mijn dag 1 is de dag dat server start, dag 4 is net uit de BB voordat hier verwarring over ontstaat.

2. De start
    -Voor deze tactiek moet je zo vroeg mogelijk beginnen. Het beste om 6 uur ’s morgens.
    Absoluut niet, in T4 noch in T3 zou ik dit doen, je zit tussen de semi actieve spelers, das minder te farmen en veel concurentie voor oases ed. Daarnaast zit je te dicht op het zgn. grijze gebied waar geen spelers zitten en croppers vinden lastig is. Ik moet bekennen dat ik mijn 2de server ook dacht dat het goed was, het hangt natuurlijk ook vanaf hoeveel spelers er op die server gaan spelen.

-Doe dit tot je er 50 hebt. Blijf ten allen tijde raiden.
    50 knuppies heb je op dag 1, als je uit de BB bent heb je er minstens 200 uit oases. en waar moet je je gs op dat moment aan spenderen

-Wanneer je aan 50 gekomen bent gaan we een beetje aan de productie werken.
    Meestal heb je in T4.0 al je veldjes nog op 1-2 ( door opdrachten van alles éétje op 2, je hoef dus niet dat beetje goud op te halen door alles naar level 2 te uppen) als je een 2de dorp bouwt, want pop kost legers, je weet wel ( pop a/ pop d)^(1/5) = bonus verdediger. Dit maakt al uit voor de muren enzo. en je gebruikt eventueel een sub om overbodige gs te spenderen

-Wanneer je aangevallen wordt probeer je de aanvallen te ontwijken door een schuilplaats te maken of def te
    Dit is een zeer goede opmerking, krampachtig verdedigen levert je niks op en kost bijna altijd meer dan het je lief is. ( kosten zijn slecht) zorg dat je altijd online bent om je GS te spenderen tot onder de 100, verder kan je het beste alleen verdedigen met je held. vergeet niet je verzamelplaats naar 2 te uppen indien je een aanval krijgt zodat je kan zie of je solo helden aanvallen krijgt. Dit is de pop investering naar mijn mening waard, aangezien deze informatie erg handig is, bij helden hoef je immers geen gs te spenderen. Evenzo wil je helden niet! deffen met jou held want das zonde van de moeite en jou held want de aanvallende held is altijd in het voordeel want die heeft meer informatie over zijn eigen levens punten, stel je voor dat ie op 1% zit en een sucuide run doet.
    -vragen van een vriend of van je alliantie.
    Om helden

3. De productie
    Nu komt het saaiste gedeelte van deze tactiek. Doe je grondstofvelden naar 8. Laat het pakhuis en de silo uiteraard stuk voor stuk meegroeien. Dit zal een tijdje duren maar het werpt zijn vruchten zeker en vast af.
    je pakhuis en graansilo zijn pop dus wees voorzichtig, daar heb je een subje voor. Eveneens als gewone gs velden, graan veldjes altijd wel naar minstens 5 uppen. Cultuurpunten haal je wel uit je raadhuis dat je gewoon snel omhoog gooit voor de tijd winst. In de eerste paar dagen is pop zo ontzettend schadelijk, later verwaterd dit relatief gezien snel.

4. Troepen!
    Nu onze productie hoog is gaan we meer troepen maken. Train knuppelvechters non-stop tot je er minstens 500 hebt. Nu gaan we de scout onderzoeken. Hiervoor zijn de Eisen:
    Academie Niveau 1, Hoofdgebouw Niveau 5. Bouw dit dus en onderzoek de verkenners. Train tot je er 50 hebt. Blijf ten allen tijde raiden.
    Als het goed is heb je al in je beginners bescherming scouts onderzocht ( paar uur voordat ie afloopt) zodat je direct op het moment dat de BB afloopt scouts kan versturen. 500 knuppies heb je op dag 5. Ik mis de barakken upp hier, dit is enige gebouw dat je mee laat groeien en je rond level 12-15 moet hebben. Scouts Raad ik een verhouding van minstens 1:10 met een basis van 5 omdat je in het begin iets meer er wilt hebben.

5. Aanvallen/vegen
    Nu we onze scouts en redelijk wat knuppels hebben kunnen we vast wel wat mensen vegen in onze buurt. Er zullen veel noobs in de buurt zitten. Er blijven elke keer maar enkele goedlopende accounts over. We kunnen ze gaan scouten nu omdat we maar liefst 50 scouts hebben. Dat is niet niks. Je kan nu ook langzaam aan naar de ietsjes grotere dorpjes gaan kijken. Scout ze, als er niks staat en er liggen wat grondstoffen kan je ze gaan ophalen met je knuppels. Stel nu dat je iemand ziet met 100 phalanxen als def en jij hebt een veegje van 500 knups, is het dan de moeite of niet? Dat is de vraag. Dit kan je dus ook gaan doen met de veldslagsimulator. Zo kan je zien hoeveel verliezen je leed en kan je dus uitrekenen of je in totaal winst maakt of niet. Geroofde grondstoffen gaan EERST naar de verloren eenheden. Daarna kan je het dus uitgeven aan de grondstofvelden (de volgende stap).

Vegen doe je met helden, lijkt mij vrij duidelijk, te grote dorpen betekend dat de speler niet extreem goed is dus wel te verslaan ( geld alleen voor germanen, aangezien jij niet een smit stal etc. dient te bouwen en de andere rassen wel). Eigenlijk is dit je eerst prioriteit, schakel je concurrentie uit, het maakt niet uit hoe, want als zij farmen is er minder voor jou. Veldslagsimulator?!, Voor kleine veeg aanvallen raad ik dit af, beter stop je ff met travian en spendeer je je tijd nuttig en leer je rekenen, hoofdrekenen is nu ook een vak op school in de onderbouw, laat je innerlijke autist boven komen. Veldslagsimulator alleen gebruiken als afronding van toepassing is; meestal dus met helden. Bij het vegen is het zelden een marginaal verschil dat de doorslag geeft en kan je dat echt wel op gevoel doen.

Productie (2)
    Alle velden staan nu op 8. Bouw 1 houtveld naar 10, 1 kleiveld naar 10, 1 ijzerveld naar niveau 10 en 1 graanveld naar niveau 10. Nu bouwen we de houtzagerij, steenbakkerij, ijzersmederij, korenmolen en bakkerij helemaal uit!
    niet helemaal , even afgezien van de korenmolen en bakker bouw , bouw je inderdaad op 8-8-8-8, 1 veldje naar level 10. Maar je productie bonus gebouw gaat naar level 3, dan 2 gs veldjes naar 9 , prodbonus naar 4 - en dan alle velden naar level 10 en dan pas de level 5.

7. Nieuw dorp
    Nu gaan we aan ons 2de dorp beginnen. Maak een residentie niveau 10, en maak meteen 3 kolonisten. Blijf te allen tijde farmen, vegen, etc.
    Dan sticht je je nieuwe dorp. Dit bouw je net zo op als het eerste.
    Dan kan je in je 1ste dorp alle velden naar 10 doen,
    wanneer dit is gebeurd maak je een raadhuis minimum level 10.
    Als dat gebeurt is geef je NON-STOP feesten en kan je in je 1ste dorp zoveel knuppels en scouts maken als het graan toelaat.

In ieder geval altijd kleine feesten geven vanaf dag 5 in ieder dorp. In je nieuwe dorp bouw je als eerst het raadhuis, en laat je je barakken flink lopen. Je laatste opmerking begrijp ik niet, ik zou zoveel troepen maken tot het niet de meest rendabele investering is aan het begin ( Ik ga niet stoer zeggen dat je veel in de min mag staan qua graan, want dat zou kinderachtig zijn en is vrij triviaal) . Daarom is een 2de dorp ook essentieel, das een nieuwe farm locatie waar iedere knup veel meer oplevert dan één in je eerst dorp. Is je graan een probleem omdat je relatief veel van de andere gs hebt, dan ruil je 1:1 met je subje daarom heb je daar immers in geïnvesteerd. En dikwijls is de marktplaats ook een goede oplossing
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 31-03-2013 om 00:04

Soortgelijke discussies

1. Agressieve Galliers
    By TheDude in forum Spelers Handleidingen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21-12-2008, 09:32

Regels voor berichten