Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 50

Discussie: Tactiek: De Agressieve Germaan.

Gebruiker

Standaard

Juist me deze tactiek maak je misbruik van de hoge spawnrate waardoor je geen bloedzuigers op je oases hebt zitten die tussendoor alles leeg halen.

Eerlijkwaar Ik vind de verhoogde spawnrates bij de oases één van de beste dingen voor slow servers. Het enige probleem is dat deze op speed servers uit balans is.

Ps: op een gewone server zou ik zeker niet alle veldjes naar level 2 doen, maar eindige met 1 van alles op 2.

Gebruiker

Standaard

Het begin van een server is altijd het leukste als germaan....
    Maar ik vraag me af hoe de ervaren germaantjes hier aanwezig er een vervolg aan breien?

AD/HD veeg?
    Knups/Bijltjes ?
    Wanneer aan GR beginnen?
    Wanneer aan scoutdorp beginnen? en wanneer aan het 2e AD ?

Een paladijndorpje maken waar je mee farmt ook ? (diegenen met veel pers. deffers doen dit wellicht niet, maar hoe doen anderen het kwa defensie?)
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker

Standaard

dat is allemaal erg afhankelijk van het moment, soort server, ligging van je dorpen en activiteit.

Daar is veel minder een eenduidig antwoord op. Ik zelf lig tussen de mensen en verspreid mijn dorpjes enigzins, andere niet. Ik farm vrolijk door en heb op veel plaatsen wel een legertje. Op een speed server kan je je dit veel makkelijker veroorloven invm graan. In het hele prille post begin ben ik absoluut geen fan van paladijnen muv als held in t3. Zolang er geen overnames/katas zijn zie ik geen nut in deffen met al het andere dan je held. Paladijnen zijn dan duidelijk ondergeschikt als unit. Maar dit is ook niet altijd zo geweest, vroeger had men geen dieren en helden zijn ook tig keer sterker, was het verschil tussen top en de middenmoot groter, en waren een paar paladijnen voordat je grs had niet slecht. Maar uiteindelijk is wat eigen deffence toch wel een must.

Maar dit blijft allemaal zo lekker vaag. Er zijn en naar mate de server voorderd steeds minder, weinig echt overduidelijk goede en foute keuzes.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 23-11-2013 om 17:09

Gebruiker

Standaard

scouts zijn waardeloos, aangezien je met een beperkt aantal troepen op overval hetzelfde resultaat kan bereiken.
    AD starten pas als je en dan praat ik over nlx een dorp of 15 heb zodat je 24/7 kan bouwen.

Bijltjes zijn leuk, maar die bouw je als 2de veeg naast je hoofdveeg, en bij beide maak je zoveel GR als mogelijk, deze geven je namelijk de meeste aanvalspunten/sterkte

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyme Bekijk bericht
    scouts zijn waardeloos, aangezien je met een beperkt aantal troepen op overval hetzelfde resultaat kan bereiken.
    Nee

AD starten pas als je en dan praat ik over nlx een dorp of 15 heb zodat je 24/7 kan bouwen.
    Nee, dat kan veel eerder al. Begin je bij dorp 15, dan heb je veel te laat in het spel slagkracht (en bovendien te weinig slagkracht rond de artefacten).

Bijltjes zijn leuk, maar die bouw je als 2de veeg naast je hoofdveeg, en bij beide maak je zoveel GR als mogelijk, deze geven je namelijk de meeste aanvalspunten/sterkte
    Ja, zoveel mogelijk GR, maar niet om de reden die jij aangeeft. GR bouw je om praetoriaantjes kapot te maken.
    GR geven misschien absoluut de meeste sterkte, maar per tijdseenheid zijn knuppels beter en per graanpunt zijn bijlen beter.

Crazy, crazy you ;p

Gebruiker

Standaard

De agressieve germaan is door de nieuwe (blijvende) aanpassing in BB toch niet meer mogelijk.

Je kan nu kiezen:
    Simmende Romein
    Lieve Germaan
    Achterlijke gallier
    Laatst gewijzigd door FA_Lightsun : 19-01-2014 om 23:00 Reden: Vragen om een slotje is niet nodig, dat stukje is weg :)

Gebruiker

Standaard

Optimaal is wat minder legers afhankelijk of ze oases ook 1.4 keer laten produceren. Jammer genoeg gaat de opslag capaciteit van paars niet omhooggevallen noch de herleving tijden van de held. Dus zo rond de 200 knups zijn zat. Getal is orde grote met een grote variatie. Zeg 160-240.

Gebruiker Lil_Davy_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xz04k Bekijk bericht
    BB dag 1: Iets later starten dan 6 uur, anders lig je tegen het natar gebied aan en dit belemmert je farmcapaciteiten. Opdrachten doen tot velden 2, silo/pakhuis lvl 3, pakhuis lvl 7 (Klaarzetten). Als je dit goed doet kost het max 2 uur. Van de roughly 8K gs die je hiervoor krijgt bouw je knups met NPC (= ongeveer 40).

BB dag 2+3: overige 70 uur produceer je 1 knups per uur. Bouw deze. Zonder oases raiden zit je op 110 knups aan einde BB. Zorg dat je goed raid en via omgevingstabblad de oases vindt waar weinig def staat, doordat buurmannen erop geknald zijn.

Einde BB: 150 knups + 10 scouts. Houdt een verhouding 10:1 aan ongeveer. Barakken kunnen al omhoog, maar hoeft niet om de 150 te halen.

Dag 4: Naar 300 knups toe + bouw academie 10, HG 10, raadhuis

Dag 5: Begin met je eerste feest.

Dag 7: Nieuw dorp.

Voila

Je sprak in je stuk alsof jouw tactiek veel werk is, maar in feite kan je met 50 knups niet genoeg farmen. Dan heb je max 25 farms waar je langs kan gaan iedere 2.5 uur. Moet je dus 9x per dag inloggen. Ook is je tactiek erg lang. Voor een defensieve speler is het zeker goed aan te raden, maar ook dan zou ik feesten geven naast het uppen van productie.
    Vanaf 75 Knups kan je bijna iedere oase cleanen met winst (buiten met kroko's/tijgers of olifanten)
    en navenant ook hoeveel beesten , maar dat moet k jou niet uitleggen,
    En daarnaast zou ik ook de marktplaats nog 5 doen of iets hoger zelfs nog,
    Handelen speelt in de beginfase een hele belangrijke rol in hoeveel troepen je uiteindelijk zal hebben...
    Maar dan moet je wel wat goud gebruiken,

Hout / Klei vs Graan , Graansilo wel hoog genoeg zetten
    Beginnen bij 200 voor 400 en een beetje varrieren, je kan laag gaan maar ook iets hoger
    150 hout voor 300 graan
    150 klei voor 300 graan
    200 hout voor 400 graan
    200 klei voor 400 graan
    250 of 225 kan ook perfect mogelijk , best is zoveel mogelijk winst te maken op korte termijn , maar het moet de mensen ook beetje aanspreken , ik geef jou wat, als jij mij wat geeft ..

Als Gallier en Romein is dat een leuke spelfase, want die handelaren zijn wel stuk sneller als die van Germaan dus je kan meer winsten mee maken .. denk dat ik om bij om de 35.000 winst maakte in beginnersbescherming met te handelen als Gallier dan..
    Als Germaan was dat iets minder denk rond de 15.000 tot 20.000 grondstoffen , maar is wel leuk aantal knups bij
    You just can't live in that negative way,
    Make way for thepositive day.

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Mja dat handelen wat je zegt kan pas vanaf dag 6 bij t4.4 dus mp 5 is dus minder noodzakelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lil_Davy_ Bekijk bericht
    Vanaf 75 Knups kan je bijna iedere oase cleanen met winst (buiten met kroko's/tijgers of olifanten)
    grapjas, vanaf 1 knup+held kan je een oase cleanen met winst.

handelen speelt interdaad een rol. Maar je marktplaats fungeert vooral als goedkope cp gevende variabele opslag capaciteit. verder is het aan te raden een vriend te zoeken in de buurt die graag wil handelen zodat je weinig looptijden hebt. Handelen om winst te maken is omslagtig als germaan en de opbrengsten zijn marginaal. Je handelt vooral om de gs te krijgen waar je behoefte aan hebt. Indien je simt kan je je ijzer en graan laag houden en dit goedkoop inkopen, maar vergeet niet dat je moet zorgen dat je gefaseerd blijft simmen, want daar moet de focus opblijven ( lvl 1-3, 3-6, 7-9, 10). Maar inderdaad de marktplaats mag zeker omhoog.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 21-02-2014 om 01:03

Soortgelijke discussies

1. Agressieve Galliers
    By TheDude in forum Spelers Handleidingen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21-12-2008, 09:32

Regels voor berichten