Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 tot 40 van 50

Discussie: Tactiek: De Agressieve Germaan.

Gebruiker xz04k's schermafbeelding

Standaard

BB dag 1: Iets later starten dan 6 uur, anders lig je tegen het natar gebied aan en dit belemmert je farmcapaciteiten. Opdrachten doen tot velden 2, silo/pakhuis lvl 3, pakhuis lvl 7 (Klaarzetten). Als je dit goed doet kost het max 2 uur. Van de roughly 8K gs die je hiervoor krijgt bouw je knups met NPC (= ongeveer 40).

BB dag 2+3: overige 70 uur produceer je 1 knups per uur. Bouw deze. Zonder oases raiden zit je op 110 knups aan einde BB. Zorg dat je goed raid en via omgevingstabblad de oases vindt waar weinig def staat, doordat buurmannen erop geknald zijn.

Einde BB: 150 knups + 10 scouts. Houdt een verhouding 10:1 aan ongeveer. Barakken kunnen al omhoog, maar hoeft niet om de 150 te halen.

Dag 4: Naar 300 knups toe + bouw academie 10, HG 10, raadhuis

Dag 5: Begin met je eerste feest.

Dag 7: Nieuw dorp.

Voila

Je sprak in je stuk alsof jouw tactiek veel werk is, maar in feite kan je met 50 knups niet genoeg farmen. Dan heb je max 25 farms waar je langs kan gaan iedere 2.5 uur. Moet je dus 9x per dag inloggen. Ook is je tactiek erg lang. Voor een defensieve speler is het zeker goed aan te raden, maar ook dan zou ik feesten geven naast het uppen van productie.
    Laatst gewijzigd door xz04k : 26-06-2013 om 11:42
    MET PENSIOEN!

Gebruiker

Standaard

Je moet reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan xz04k.

Mooi overzichtje van hoe jullie het deden.
    Als je iets later start kan je ook geluk hebben met natardorpjes en die ondertussen ook al farmen; dan raak je met nog meer knups uit BB.
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker

Standaard

Ik zou zeggen minder, want dan staan er meer dieren in oases, wat juist jouw grondstoffen zou moeten verzorgen tijdens jouw beginnersbescherming

Standaard

Aan de andere kant hebben dan ook meer mensen hun kooien, dus kan je beter vanuit je omgevingstabblad farmen. Wijzelf hadden de kooien bij het 9e avontuur pas (fml xd), maar mocht je later beginnen dan hebben meer mensen dus al kooien gekregen. De start is overigens ook erg afhankelijk van de plek waarop je je kooien krijgt. Zitten kooien bij de eerste 3, dan heb je een enorm voordeel tov de andere farmers die niet zoveel mazzel hebben.
    MET PENSIOEN!

Gebruiker

Standaard

Mwa, kooien zijn zwaar overrated.

Boekjes is alles, daarna het paard, en daarna kooien.
    Als je in je eerste 3 avonturen grondstoffen kan pakken is dat mooi mee genomen voor een normale server omdat je niet direct door kan bouwen invm. graan. Maar hoe later je je grondstoffen krijg hoe meer het er zijn. Kooien wil je niet krijgen voordat je je boekje hebt, anders heb je te weinig informatie.
    Ik denk dus dat de beste volgorde is; paard-gs-gs-boekje-knups-kooien-zalf-silver&niks.
    Vergeet niet dat een groot deel van de spelers misschien zelfs meer baat heeft bij het verkopen van de kooien omdat deze verrassend veel silver opleveren. De oases die je wilt vegen+gebruik van kooien komen later wel, want al deze oases waar kooien voor nodig zijn, zijn ook mooie zelfmoord targets, muv olifanten, maar die vangen andere spelers echt wel voor jou. En graan oases hebben geen prioriteit op dag 1, dat zijn klei en ijzer, plus echt kleine hout oases.

Het beste dat je kan doen is naast het omgevings-tapblad te gebruiken, is massaal en non-stop scouten, bij spelers voor helden/dieren. Over het omgevings-tapblad, ik weet van mijzelf dat ik hier te lui voor was, wellicht omdat het een te onbetrouwbaar gevoel gaf.
    Misschien ben ik een uitzondering, maar na op een oase geklikt te hebben ken ik de dieren wel uit m'n hoofd. Als er een verandering optreed dan herken ik deze en hoef je het dus eigenlijk niet meer te checken of hij wel of niet al gefarmt is, dan wel verzwakt en dus een target. Hooguit voor hernieuwd farmen, na x uur. Maar eigenlijk zorgde ik er wel altijd voor dat ik als eerste een oase pakte in de BB, aangezien je gewoon iedere verandering bij hield en dus zag waar er getarget werd door andere, dat werd dan je eerste prioriteit want je wilt niet dat ook maar iemand anders jou oase farmt. Hebberigheid met vlijt.

Hierbij een toevoeging aan het topic. De: "oase erg je niet" tactiek.
    Één van de meest smerige tactieken die je kan gebruiken met de invoering van T4.2 die ik toepaste en waar me je heel veel concurrenten het leven erg zuur kan maken.

Stel je ziet een makkelijke klei oase, iemand anders heeft deze geveegd, tot weinig dieren en denkt na terug kost hem helemaal leeg te farmen. Jij ziet de verandering dus weet bv dat z'n held is langs geweest.
    Natuurlijk ga je direct met jou held + knups erna je leger er langs. Maar nu komt de truck...

Allereerst is de tijd van je held goud waard, dus indien je een paard hebt laat je deze los lopen, heb je die niet afronding door schade te minimaliseren bij toevoegen van knups. Stel er zijn ~25 uur voor bij indien je troepen aankomen. Dat is dus 30 knups die je gaat versturen maar nu zou iedereen rustig deze 30 knups allemaal te gelijk sturen, dit kan zo veel leuker. Sinds T4.2 is de respawn rate afhankelijk van het aantal aanvallen op de oases. Wat doen we als we deze willen versnellen, inderdaad massaal aanvallen sturen, maar zonder risico te lopen. Zorg dat je held vlak voor je knups aankomt, stuur daarna 15 keer 2 legers op de oase heel snel achter elkaar. Het ergste wat kan gebeuren is dat een rat tussen door respawnd, kans is erg klein, en zelfs 2 legers slachten die. Nu is dat kans groot dat deze oase versneld vol stroomt met dieren en dat is perfect, want dan is het niet meer aantrekkelijk om te farmen voor buitenstanders, of het risico is vergroot. Zo jaag je al die parasieten uit de buurt weg dan wel de dood in, en er is een grote kans dat je buurman die begon met vegen voor niks een aantal troepen verliest of op z'n minst voor een extra nare verrassing komt te staan. Ik ken weinig mensen die dit hadden toegepast, maar het is zeker het aanraden waard aangezien het een zeer profylactische actie is voor na de BB omdat je nu al begint je buren en dus concurrenten het leven zuur te maken. Ik ergerde mij altijd dood dat wanneer ik met veel moeite een oase geveegd had andere hier van mee profiteerde, 25 uur later ben jij als eerste om deze verzwakte oase op nieuw te vegen want meestal kwamen hierdoor niet extreem veel dieren terug.

Ps: de x aanvallen versnellen alleen het moment dat het terug komen van de dieren in gang wordt gezet en niet het terug komen zelf qua snelheid. Over de hoeveelheid dieren kan ik nog niks zinnigs zeggen.
    Jaja zelfs timen cq. snel aanvallen versturen komt al vanaf dag 1 om de hoek kijken, wie had gedacht dat de beginners bescherming gelijk al zo complex kan zijn, want wees eerlijk wie bedenkt zo iets .
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 05-07-2013 om 10:37

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    Hierbij een toevoeging aan het topic. De: "oase erg je niet" tactiek.
    Één van de meest smerige tactieken die je kan gebruiken met de invoering van T4.2 die ik toepaste en waar me je heel veel concurrenten het leven erg zuur kan maken.

Stel je ziet een makkelijke klei oase, iemand anders heeft deze geveegd, tot weinig dieren en denkt na terug kost hem helemaal leeg te farmen. Jij ziet de verandering dus weet bv dat z'n held is lang geweest.
    Natuurlijk ga je direct met jou held + knups erna je leger er langs. Maar nu komt de truck...

Allereerst is de tijd van je held goud waard, dus indien je een paard hebt laat je deze los lopen, heb je die niet afronding door schade te minimaliseren bij toevoegen van knups. Stel er zijn ~25 uur voor bij indien je troepen aankomen. Dat is dus 30 knups die je gaat versturen maar nu zou iedereen rustig deze 30 knups allemaal te gelijk sturen, dit kan zo veel leuker. Sinds T4.2 is de respawn rate afhankelijk van het aantal aanvallen op de oases. Wat doen we als we deze willen versnellen, inderdaad massaal aanvallen sturen, maar zonder risico te lopen. Zorg dat je held vlak voor je knups aankomt, stuur daarna 15 keer 2 legers op de oase heel snel achter elkaar. Het ergste wat kan gebeuren is dat een rat tussen door respawnd, kans is erg klein, en zelfs 2 legers slachten die. Nu is dat kans groot dat deze oase versneld vol stroomt met dieren en dat is perfect, want dan is het niet meer aantrekkelijk om te farmen voor buitenstanders, of het risico is vergroot. Zo jaag je al die parasieten uit de buurt weg dan wel de dood in, en er is een grote kans dat je buurman die begon met vegen voor niks een aantal troepen verliest of op z'n minst voor een extra nare verrassing komt te staan. Ik ken weinig mensen die dit hadden toegepast, maar het is zeker het aanraden waard aangezien het een zeer profylactische actie is voor na de BB omdat je nu al begint je buren en dus concurrenten het leven zuur te maken. Ik ergerde mij altijd dood dat wanneer ik met veel moeite een oase geveegd had andere hier van mee profiteerde, 25 uur later ben jij als eerste om deze verzwakte oase op nieuw te vegen want meestal kwamen hierdoor niet extreem veel dieren terug.

Ps: de x aanvallen versnellen alleen het moment dat het terug komen van de dieren in gang wordt gezet en niet het terug komen zelf qua snelheid. Over de hoeveelheid dieren kan ik nog niks zinnigs zeggen.
    Jaja zelfs timen cq. snel aanvallen versturen komt al vanaf dag 1 om de hoek kijken, wie had gedacht dat de beginners bescherming gelijk al zo complex kan zijn, want wees eerlijk wie bedenkt zo iets .
    Leuk idee, moet je er alleen wel zeker van zijn dat je alle dieren al dood hebt met je held. Mochten er 3 everzwijnen/wolven oid blijven staan, dan loop je dus veel meer knups dood dan nodig was geweest. Verder goed idee en zeker het proberen waard.
    MET PENSIOEN!

Gebruiker

Standaard

Ja maar daarom loop je eerst met je held, mochten er dan beestjes bij komen pak je die in 90% van de gevallen wel mee. Blijven er een rat/spin staan weer knups bij de eerste wave toevoegen tot afronden.
    Ik dacht stiekem dat het vegen van de beestjes tot niks/1 spin voor dat je 2 van alles stuurde wel voor zich sprak, want natuurlijk zijn de normale veeg regels van toepassing en hebben voorrang.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 05-07-2013 om 10:38

Standaard

Niet iedereen snapt dat...
    MET PENSIOEN!

Gebruiker

Standaard

ik zal morgens eens proberen deze tactiek eens proberen kzal alle opdrachten doen tot gs velden 2 dan alles in knups en natars en oases aanvallen.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppehd Bekijk bericht
    ik zal morgens eens proberen deze tactiek eens proberen kzal alle opdrachten doen tot gs velden 2 dan alles in knups en natars en oases aanvallen.
    Doe maar niet, oasis zijn aangepast en er spawnen nu om de zoveel tijd belachelijk veel troepen, VEEL te veel om het rendabel te maken tenzij je bereid bent honderden euro's aan zilver weg te gooien (zoja stuur me een berichtje ik zoek nog een dual haha).

Sim veldjes en 1 of 2 crannies (hoe heten die dingen in 't Nederlands nou?), zorg dat niemand iets jat en pak een mooi tweede dorpje.

Soortgelijke discussies

1. Agressieve Galliers
    By TheDude in forum Spelers Handleidingen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21-12-2008, 09:32

Regels voor berichten