Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 50

Discussie: Tactiek: De Agressieve Germaan.

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    Edit: Mijn dag 1 is de dag dat server start, dag 4 is net uit de BB voordat hier verwarring over ontstaat.

2. De start
    -Voor deze tactiek moet je zo vroeg mogelijk beginnen. Het beste om 6 uur ’s morgens.
    Absoluut niet, in T4 noch in T3 zou ik dit doen, je zit tussen de semi actieve spelers, das minder te farmen en veel concurentie voor oases ed. Daarnaast zit je te dicht op het zgn. grijze gebied waar geen spelers zitten en croppers vinden lastig is. Ik moet bekennen dat ik mijn 2de server ook dacht dat het goed was, het hangt natuurlijk ook vanaf hoeveel spelers er op die server gaan spelen.

-Doe dit tot je er 50 hebt. Blijf ten allen tijde raiden.
    50 knuppies heb je op dag 1, als je uit de BB bent heb je er minstens 200 uit oases. en waar moet je je gs op dat moment aan spenderen

-Wanneer je aan 50 gekomen bent gaan we een beetje aan de productie werken.
    Meestal heb je in T4.0 al je veldjes nog op 1-2 ( door opdrachten van alles 1 op 2) als je een 2de dorp bouwt, want pop kost legers, je weet wel ( pop a/ pop d)^(1/5) = bonus verdediger. Dit maakt al uit voor de muren enzo. en je gebruikt eventueel een sub om overbodige gs te spenderen

-Wanneer je aangevallen wordt probeer je de aanvallen te ontwijken door een schuilplaats te maken of def te
    Dit is een zeer goede opmerking, krampachtig verdedigen levert je niks op en kost bijna altijd meer dan het je lief is. ( kosten zijn slecht) zorg dat je altijd online bent om je GS te spenderen tot onder de 100, verder kan je het beste alleen verdedigen met je held. vergeet niet je verzamelplaats naar 2 te uppen indien je een aanval krijgt zodat je kan zie of je solo helden aanvallen krijgt. Dit is de pop investering naar mijn mening waard, aangezien deze informatie erg handig is, bij helden hoef je immers geen gs te spenderen. Evenzo wil je helden niet! deffen met jou held want das zonde van de moeite en jou held want de aanvallende held is altijd in het voordeel want die heeft meer informatie
    -vragen van een vriend of van je alliantie.
    Om helden

3. De productie
    Nu komt het saaiste gedeelte van deze tactiek. Doe je grondstofvelden naar 8. Laat het pakhuis en de silo uiteraard stuk voor stuk meegroeien. Dit zal een tijdje duren maar het werpt zijn vruchten zeker en vast af.
    je pakhuis en graansilo zijn pop dus wees voorzichtig, daar heb je een subje voor. Eveneens als gewone gs velden, graan veldjes altijd wel naar minstens 5 uppen. Cultuurpunten haal je wel uit je raadhuis dat je gewoon snel omhoog gooit voor de tijd winst. In de eerste paar dagen is pop zo ontzettend schadelijk, later verwaterd dit relatief gezien snel.

4. Troepen!
    Nu onze productie hoog is gaan we meer troepen maken. Train knuppelvechters non-stop tot je er minstens 500 hebt. Nu gaan we de scout onderzoeken. Hiervoor zijn de Eisen:
    Academie Niveau 1, Hoofdgebouw Niveau 5. Bouw dit dus en onderzoek de verkenners. Train tot je er 50 hebt. Blijf ten allen tijde raiden.
    Als het goed is heb je al in je beginners bescherming scouts onderzocht ( paar uur voordat ie afloopt) zodat je direct op het moment dat de BB afloopt scouts kan versturen. 500 knuppies heb je op dag 5. Ik mis de barakken upp hier, dit is enige gebouw dat je mee laat groeien en je rond level 12-15 moet hebben. Scouts Raad ik een verhouding van minstens 1:10 met een basis van 5 omdat je in het begin iets meer er wilt hebben.

5. Aanvallen/vegen
    Nu we onze scouts en redelijk wat knuppels hebben kunnen we vast wel wat mensen vegen in onze buurt. Er zullen veel noobs in de buurt zitten. Er blijven elke keer maar enkele goedlopende accounts over. We kunnen ze gaan scouten nu omdat we maar liefst 50 scouts hebben. Dat is niet niks. Je kan nu ook langzaam aan naar de ietsjes grotere dorpjes gaan kijken. Scout ze, als er niks staat en er liggen wat grondstoffen kan je ze gaan ophalen met je knuppels. Stel nu dat je iemand ziet met 100 phalanxen als def en jij hebt een veegje van 500 knups, is het dan de moeite of niet? Dat is de vraag. Dit kan je dus ook gaan doen met de veldslagsimulator. Zo kan je zien hoeveel verliezen je leed en kan je dus uitrekenen of je in totaal winst maakt of niet. Geroofde grondstoffen gaan EERST naar de verloren eenheden. Daarna kan je het dus uitgeven aan de grondstofvelden (de volgende stap).

Vegen doe je met helden, lijkt mij vrij duidelijk, te grote dorpen betekend dat de speler niet extreem goed is dus wel te verslaan ( geld alleen voor germanen, aangezien jij niet een smit stal etc. dient te bouwen en de andere rassen wel). Eigenlijk is dit je eerst prioriteit, schakel je concurrentie uit, het maakt niet uit hoe, maar als zij farmen is er minder voor jou. Veldslagsimulator?!, Voor kleine veeg aanvallen raad ik dit af, beter stop je ff met travian en spendeer je je tijd nuttig en leer je rekenen, hoofdrekenen is nu ook een vak op school in de onderbouw, laat je innerlijke autist boven komen. Veldslagsimulator alleen gebruiken als afronding van toepassing is; meestal dus met helden. Bij het vegen is het zelden een marginaal verschil dat de doorslag geeft en kan je dat echt wel op gevoel doen.

Productie (2)
    Alle velden staan nu op 8. Bouw 1 houtveld naar 10, 1 kleiveld naar 10, 1 ijzerveld naar niveau 10 en 1 graanveld naar niveau 10. Nu bouwen we de houtzagerij, steenbakkerij, ijzersmederij, korenmolen en bakkerij helemaal uit!
    niet helemaal , even afgezien van de korenmolen en bakker bouw , bouw je inderdaad op 8-8-8-8, 1 veldje naar level 10. Maar je productie bonus gebouw gaat naar level 3, dan 2 gs veldjes naar 9 , prodbonus naar 4 - en dan alle velden naar level 10 en dan pas de level 5.

7. Nieuw dorp
    Nu gaan we aan ons 2de dorp beginnen. Maak een residentie niveau 10, en maak meteen 3 kolonisten. Blijf te allen tijde farmen, vegen, etc.
    Dan sticht je je nieuwe dorp. Dit bouw je net zo op als het eerste.
    Dan kan je in je 1ste dorp alle velden naar 10 doen,
    wanneer dit is gebeurd maak je een raadhuis minimum level 10.
    Als dat gebeurt is geef je NON-STOP feesten en kan je in je 1ste dorp zoveel knuppels en scouts maken als het graan toelaat.

In ieder geval altijd kleine feesten geven vanaf dag 5 in ieder dorp. In je nieuwe dorp bouw je als eerst het raadhuis, en laat je je barakken flink lopen. Je laatste opmerking begrijp ik niet, ik zou zoveel troepen maken tot het niet de meest rendabele investering is aan het begin. Daarom is een 2de dorp ook essentieel, das een nieuwe farm locatie waar iedere knup veel meer oplevert dan één in je eerst dorp. Is je graan een probleem omdat je relatief veel van de andere gs hebt, dan ruil je 1:1 met je subje daarom heb je daar immers in geïnvesteerd. En dikwijls is de marktplaats ook een goede oplossing
    Kan me wel vinden in jou uitleg, maar je hebt het wel steeds over een subaccount.
    Vind dat je travian moet spelen op een eerlijke wijze en spelen met een subaccount vind ik dus minder eerlijk. Heb daar nooit gebruik van gemaakt en ook niet nodig gehad om goede resultaten te behalen.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    Kan me wel vinden in jou uitleg, maar je hebt het wel steeds over een subaccount.
    Vind dat je travian moet spelen op een eerlijke wijze en spelen met een subaccount vind ik dus minder eerlijk. Heb daar nooit gebruik van gemaakt en ook niet nodig gehad om goede resultaten te behalen.
    Desnoods is dat je deffer vriend of je alliantie maat waar je de gehele server op kan steunen en waar je ook de sitter van bent. Lees sub-account dan maar zo; ik deed het vroeger ook zo. Het maakt je gewoon zo veel meer flexibel.

En er is op deze manier niks illegaals aan. Wat je ook kan doen is zorgen dat je een inactieve speler aanbied zijn sitter te worden en hem heel goed maakt, dan wordt dat account je subje en je weet gelijk zeker dat het dichtbij jouw account ligt. Zodat je de buurt veilig kan polsen, hoewel dat nu verkloot is door dat je kan zien van wie igm's afkomstig zijn.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 30-03-2013 om 22:10

Standaard

Desnoods is dat je deffer vriend of je alliantie maat waar je de gehele server op kan steunen en waar je ook de sitter van bent. Lees sub-account dan maar zo, ik deed het vroeger ook zo. Het maakt je gewoon zo veel meer flexibel.

En er is op deze manier niks illegaals aan. Wat je ook kan doen is zorgen dat je een inactieve speler aanbied zijn sitter te worden en hem heel goed maakt, dan wordt dat account je subje en je weet gelijk zeker dat het dichtbij jouw account ligt. Zodat je de buurt veilig kan polsen, hoewel dat nu verkloot is door dat je kan zien van wie igm's afkomstig zijn.
    Ja daar heb je wel gelijk in.
    Ben gewoon te ouderwets denk ik. Gebruik geen deffer(s) en heb liefst ook geen sitter.
    Vind sitten voor een ander al niet leuk om te doen, maar goed als het niet anders kan dan leg ik me bij zo een allyregel neer.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candice Bekijk bericht
    Ja daar heb je wel gelijk in.
    Ben gewoon te ouderwets denk ik. Gebruik geen deffer(s) en heb liefst ook geen sitter.
    Vind sitten voor een ander al niet leuk om te doen, maar goed als het niet anders kan dan leg ik me bij zo een allyregel neer.
    Jij hoeft ook geen sitter te hebben, ( vind ik vaak ook maar lugubere, sinistere onbetrouwbare mensen die alleen maar half werk verrichten) noch dien je eigenaar te zijn van het account. Het gaat erom dat je sitter bent van een ander account waar jij volmacht overhebt, dus dat de eigenlijke speler het niet uitmaakt wat jij doet. Met een deffer-vriend bedoel ik ook gewoon een normale vriend zijn die een account aanmaakt en jou als sitter instelt. Maar je wilt een account hebben waar je 1:1 kan ruilen ( want goud is voor kabouters) zonder dat dit tegen de regels is ofc. Dat je met de held af en toe wat oases en spelers kan vegen of je zelf deffen is mooi mee genomen

Ik deed dit ookal in T3.0 dus heel hip is het idee ook nou weer niet. Degene die jij sitte was hier altijd erg content mee omdat hij veel groter werd en sterker dan hij in zijn stoutste dromen kon voorstellen. En jij had je informatie. Hoe denk je dat de meeste spy's ontstonden in allys. 99% waren het sitters, zonder dat de persoon het zelf doorhad. Je kon dan met je main alle aanvallen in die ally zien.

Overtreed nooit de regels, zoek de grenzen op. Das mijn motto.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 30-03-2013 om 22:37

Standaard

Jij hoeft ook geen sitter te hebben, ( vind ik vaak ook maar lugubere, sinistere onbetrouwbare mensen die alleen maar half werk verrichten) noch dien je eigenaar te zijn van het account. Het gaat erom dat je sitter bent van een ander account waar jij volmacht overhebt, dus dat de eigenlijke speler het niet uitmaakt wat jij doet. Met een deffer-vriend bedoel ik ook gewoon een normale vriend zijn die een account aanmaakt en jou als sitter instelt. Maar je wilt een account hebben waar je 1:1 kan ruilen ( want goud is voor kabouters) zonder dat dit tegen de regels is ofc. Dat je met de held af en toe wat oases en spelers kan vegen of je zelf deffen is mooi mee genomen

Ik deed dit ookal in T3.0 dus heel hip is het idee ook nou weer niet. Degene die jij sitte was hier altijd erg content mee omdat hij veel groter werd en sterker dan hij in zijn stoutste dromen kon voorstellen. En jij had je informatie. Hoe denk je dat de meeste spy's ontstonden in allys. 99% waren het sitters, zonder dat de persoon het zelf doorhad. Je kon dan met je main alle aanvallen in die ally zien.

Overtreed nooit de regels, zoek de grenzen op. Das mijn motto.
    Oww snap je helemaal hoor. Speel dit spelletje nu sinds eind 2006 ongeveer, heb me pas later op het forum geregistreerd, maar dat terzijde.
    Ik ben iemand die gewoon het liefst helemaal alleen speel. Wel in een alliantie uiteraard, alhoewel ook niet altijd want als ik geen ally zie waar ik me in thuis voel dan begin ik er niet aan, maar speel het liefst zonder voor iemand te sitten, of gesit te worden, zonder deffer(s) en zonder mensen waar ik altijd op kan rekenen. heb best een berg kennissen in Travian (vooral op Speed) maar zal nooit om hulp vragen bij problemen.
    Heb ook een periode met duals gespeeld en dat was ook prettig, maar ook toen zonder voor een ander te sitten en deffers etc.
    Verknoei ik het, faal ik, ga ik de boot in, wordt ik afgeslacht dan is dat jammer maar heb er geen problemen mee.
    Spies heb ik altijd waardeloos gevonden, is wel net zo verbonden aan Travian als elke andere vorm van spelen, maar ik hou er niet van.

Maar om weer ff on topic te gaan. Jou tacktiek sluit veel beter aan bij de mijne toen ik als germaanse speelde dan de tacktiek van de TS. En ik betwijfel dan ook of je met die tacktiek van de TS echt een rol van betekenis kan spelen als germaan. En germanen moeten het nu eenmaal van de start hebben om ook later een rol te kunnen blijven spelen.
    Start een germaan slecht of te afwachtend/traag dan wordt het daarna heel lastig voor die germaan.

Gebruiker

Standaard

Ik ben het grotendeels met jou eens GGvdH, maar ik heb wel een heel andere mening over twee onderwerpen. Het eerste is de populatie waar jij bang voor bent. Daar zou je totaal niet naar moeten kijken. Het begin is bedoeld om te groeien, niet om te vechten. Het tweede dorp word een mooie 15 cropper (het liefst 150%, maar die zijn niet voor iedereen weggelegd of liggen op een slechte plek), die ligt meestal ver van het eerste dorp. De vijanden van het eerste dorp zullen dus niet eens zo belangrijk zijn. Het is dan ook niet nodig om ze uit te schakelen, dat kost alleen maar troepen.
    Het tweede dat ik erg vreemd vond was de barakken van level 15. Die kun je beter gewoon op level 3 laten staan, of misschien iets hoger. Op het moment dat je 500 troepen per dag kan trainen, dan had je al lang in het raadhuis moeten investeren. De barakken level 15 kost je 100k aan grondstoffen terwijl je er niets aan hebt.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oscardebest Bekijk bericht
    Ik ben het grotendeels met jou eens GGvdH, maar ik heb wel een heel andere mening over twee onderwerpen. Het eerste is de populatie waar jij bang voor bent. Daar zou je totaal niet naar moeten kijken. Het begin is bedoeld om te groeien, niet om te vechten. Het tweede dorp word een mooie 15 cropper (het liefst 150%, maar die zijn niet voor iedereen weggelegd of liggen op een slechte plek), die ligt meestal ver van het eerste dorp. De vijanden van het eerste dorp zullen dus niet eens zo belangrijk zijn. Het is dan ook niet nodig om ze uit te schakelen, dat kost alleen maar troepen.
    Het tweede dat ik erg vreemd vond was de barakken van level 15. Die kun je beter gewoon op level 3 laten staan, of misschien iets hoger. Op het moment dat je 500 troepen per dag kan trainen, dan had je al lang in het raadhuis moeten investeren. De barakken level 15 kost je 100k aan grondstoffen terwijl je er niets aan hebt.
    Er is zoals ik aangeef een reden waarom ik voor populatie bang ben, het zorgt voor veel meer slachtoffers, volgs mij staat deze ook in mijn verhaaltje.
    (Pop aanvaller/ pop deffer)^(1/5) is het voordeel voor de verdediger. Nou denk je misschien wat maakt dit uit. Maar waarom zou je zinloze populatie in je dorp willen hebben terwijl het je alleen maar kosten op levert? Het scheelt heel veel farm aanvallen net 1 knuppie. Later wordt het effect hiervan veel minder omdat het een verhouding is.

Als ik lees of een germaan met paladijnen erg vroeg aan het begin zie heb ik zo mijn vraagtekens bij diens kunde. In T4 ( T3 heeft weer het belang van de helden)

Verder is de barakken 15 inderdaad wat aan de hoge kant, maar ik vind mij zelf aan het begin met minstens een que van 20 uur met barakken level ~10 en eindig ik met barakken level 12-13 waar ik ietsje op inteer door het bouwen van kolo's feesten en de residentie en ook gewoon legers in je 2de dorp. Misschien volstaan barakken 10-12 en dat je dan gewoon een grote que hebt die je even uitlaat lopen terwijl je probeert in no-time je 2de dorp vol te pompen. Misschien. Maar barakken op level 3 laten staan is als vloeken in de kerk op eerste paasdag.

En zo heel veel haast heeft een 2de dorp nou ook weer niet. Dan bedoel ik dat best 6 uur later met je tweede dorp mag zijn, aangezien er vaak hooguit 2 andere spelers eerder zullen zijn, en die forceren het vaak al veel naar mijn mening omdat je de extra gs die je haalt uit farmen weer kan stoppen in feesten en het eventueel upgrade van je raadhuis.

Maar natuurlijk kan je kleine nuance verschillen aanbrengen. Dit zijn ook gewoon richtlijnen.
    Ik zal het nog sterker maken ik heb vroeger speeds gespeeld (oude CP formule voor dorpen dat wel) waarbij ik het risico nam een perfecte 5-3-4 te kiezen omdat eigenlijk wel zo goed als zeker je 15 cropper kan pakken voordat de rest van de server z'n 2de dorp had.

Nu zal ik de laatste zijn die het belang van een goede cropper zal onderkennen, maar ik zou dit ook niet al te heilig verklaren. Een goede 125% cropper met veel andere 15 en 9 croppers in de buurt doet zeker niet onder voor 150% om maar even een voorbeeld te geven. Zeker niet op een speed server waar je het sws wat makkelijk hebt qua graan management. Op een normale server ligt het allemaal weer net wat anders natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 31-03-2013 om 08:46

Gebruiker

Standaard

Ik zeg ook nergens dat je zinloze populatie in je dorp moet hebben, maar als een gebouw nodig is dan moet je niet kijken naar de populatie die het geeft. Je bouwt gewoon de gebouwen die nodig zijn en verder geen barakken of productievelden. Ik weet ook wel dat jij dat niet wil vanwege de moraalbonus van de verdediger, maar daar heb je niets aan. In het begin moet je gewoon niet onnodig troepenverlies leiden bij aanvallen op of van jou. De grondstoffen die je daarbij verliest ben je dan gewoon kwijt.

Met de barakken op level 3 train je 150 knuppelvechters per dag. Meer dan dat heb je niet nodig in de eerste dagen.
    Laatst gewijzigd door oscardebest : 31-03-2013 om 08:52

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oscardebest Bekijk bericht
    Ik zeg ook nergens dat je zinloze populatie in je dorp moet hebben, maar als een gebouw nodig is dan moet je niet kijken naar de populatie die het geeft. Je bouwt gewoon de gebouwen die nodig zijn en verder geen barakken of productievelden. Ik weet ook wel dat jij dat niet wil vanwege de moraalbonus van de verdediger, maar daar heb je niets aan. In het begin moet je gewoon niet onnodig troepenverlies leiden bij aanvallen op of van jou. De grondstoffen die je daarbij verliest ben je dan gewoon kwijt.
    Barakken zijn nodig omdat je sneller knuppies wilt bouwen, omdat je te veel gs hebt en dit altijd veel meer oplevert dan je veldjes. Je zou weken wachtrijen hebben als je je barakken op level 3 laat staan. Daarnaast heb je zoals ik zei een subje waar je eventueel gs naar toe kan sturen, bijvoorbeeld in ruil voor extra graan waar je gerust de veldjes kan uppen en jij bouwt toch knuppies. Als je via deze omweg populatie uitspaart waarom niet. Wat er ook gebeurd, ik zou nooit ijzervelden bouwen als germaan was aan het begin.

Maar ik zal dit even verduidelijken met een voorbeeld.
    Stel je denk ik ga de smid snel naar level 1 bouwen omdat je je knuppies wilt upgraden.
    Verdedigers bonus=((Pop a+4 / Pop d )* (pop d / pop a)) ^(1/5) =( pop a+4/ pop a)^(1/5)
    Bonus smit level 1 als factor= (40+300/7)*0.007/40+1= 1,0145

Grappig is nu om te zien dat je bij 53 pop je jezelf nog meer schade toebrengt door uberhaubt de smid te bouwen en je knuppies te upgraden dan het gewoon niet te doen, dus nog afgezien van de extra kosten die je maakt. Puur door de populatie bonus die de 4 pop van de smid geeft. Pas vanaf 178 pop krijg je 1% kracht er bij door het upgraden. Bij 404 pop krijg je 1,25 % relatief er bij. Best wel opvallend vind je niet, terwijl veel mensen standaard van de 1,5% uit gaan....

Gebruiker

Standaard

Wat je nu allemaal zegt is leuk, maar dat maakt niet uit. Al waren ze twee keer zo sterk geworden door de smederij, dan nog zou je het niet moeten doen. De eerste week is niet bedoeld om aanvalspunten te halen. De eerste week moet je alleen farmen en aan het einde feesten, meer niet. Alle troepen die je verliest tijdens de eerste week is achteruitgang, tenzij je de grondstoffen meteen terug wint.

Verder heb je niet meer dan die 150 knuppelvechters per dag nodig. Als je er meer kan betalen, dan is het tijd voor het raadhuis. De barakken verhogen heeft dan geen zin.

Soortgelijke discussies

1. Agressieve Galliers
    By TheDude in forum Spelers Handleidingen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21-12-2008, 09:32

Regels voor berichten