Pagina 6 van 16 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 tot 60 van 160

Discussie: Travian T4.2? De Afgang of Herleving van Travian?

radagast
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheDruid Bekijk bericht
    Maar diegenen die het spel iets beter snappen en minder goud gebruiken knallen je nadien toch weer af, zodat je op een nieuwe server kan proberen.
    Dat is precies mijn punt. De eerste week is die held misschien sterk, maar daar kan je eenvoudig omheen spelen en na een paar weken maken die kunstwerken ook nauwelijks een verschil meer (speed). Misschien moet je de eerste 2/3 weken in de simmers top20 een paar goud gebruikers boven je laten, maar als je gewoon clean feest, dan sta je zo weer boven ze.

Ik snap niet waarom mensen zo een punt van dat goud maken, als je goed speelt, veeg je al die spelers toch zo van het veld af. En persoonlijk boeit mijn simrang mij vrij weinig in dit spel; ik farm liever goed en val liever goed aan, dan is rang 20 simmers meer dan prima. En jongens, jullie weten toch ook dat de held niet helpt bij het farmen? Althans, niets dat je niet kan compenseren met spelkwaliteiten.

Gebruiker Ammanurt's schermafbeelding

Standaard

Je vergeet iets heel simpels.

Iemand die met goud speelt kan ook nog eens een heel goede speler zijn. En dan maakt goud alle verschil en kun je praktisch je winst kopen, zeker ten opzichte van iemand die geen goud gebruikt, maar ook gewoon bij iemand die minder goud gebruikt. Je kunt goud alleen compenseren met beter spelen als de ander een véél mindere speler is. Is de ander ongeveer gelijkwaardig dan valt er tegen instant klaarzetten en de grondstofbonussen etc niet op te spelen.
    Ammanurt, deimmerstonede, Asjemenou, Deadwood, Batsmuts. Mijn naam en dorpsnamen mogen altijd genoemd worden in rapportjes!

Met pensioen op het .nl domein vanwege T4.

radagast
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ammanurt Bekijk bericht
    Je vergeet iets heel simpels.

Iemand die met goud speelt kan ook nog eens een heel goede speler zijn. En dan maakt goud alle verschil en kun je praktisch je winst kopen, zeker ten opzichte van iemand die geen goud gebruikt, maar ook gewoon bij iemand die minder goud gebruikt. Je kunt goud alleen compenseren met beter spelen als de ander een véél mindere speler is. Is de ander ongeveer gelijkwaardig dan valt er tegen instant klaarzetten en de grondstofbonussen etc niet op te spelen.
    Alle topspelers gebruiken wel in zekere mate goud. Tenzij je 1000 kunstwerken koopt zoals Warlords en sommige accounts uit Saoedi Arabie, ga je puur door het goud niet grote verschillen krijgen. En dan blijf ik bij mijn punt, dat een account opbouwen, plannen, goed farmen en aanvallen niet wordt beïnvloed door goud. En dat zijn uiteindelijk de enige punten waarop je kan zien of je met goede spelers te maken hebt, en dus niet aan het feit of iemand #1 simmers staat (uitzonderingen daargelaten).

Hetgeen waar ik mij erger, is de tendens om bij gebrek aan spelkwaliteiten maar te wijzen naar de groot goudgebruikers. Mensen kunnen beter met de vinger naar zichzelf wijzen en kijken waar hun slechtere kanten zitten en dat proberen te verbeteren. Als je niet top10 farmt, dan wéét je gewoon dat je minder troepen gaat bouwen dan mogelijk zou zijn wanneer je dat wel zou doen. En zo worden er altijd wel een excuus gemaakt. Ja, hij is meer online, hij gebruikt meer goud, hij farmt meer, etc, etc, etc. En altijd ligt het probleem bij jezelf.
    Op de speed ken ik een speler die met minimaal goudgebruik, 4 uurtjes per dag online 200K zwaarden in een veeg kon bouwen en nog een veeg met 80K zwaarden (en bijbehorende paarden bij beiden erbij, etc) ernaast. Sorry jongens, maar bij mij gaat het er niet in. Jullie zullen waarschijnlijk geen waarde hechten aan mijn mening (en daar heb je alle recht toe), maar dat moet je zelf weten

Gebruiker wop's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg nergens dat er niet tegenop te spelen valt. Dat kan namelijk zeker wel. Ik vind alleen dat er niet te ontkennen valt dat de verschillen erg groot zijn. En wat betreft de kunstwerken, deze zijn juist niet in het begin het meeste waard voor je account. Deze zijn het meeste waard op het moment dat je account exact 5000 cultuurpunten per dag produceert. Daarna worden ze wel weer snel minder waard voor je account.

Waar je niet omheen kunt is dat een kunstwerk op dat punt gelijk staat aan 10 kleine feesten of 2,5 grote feesten. Als je dat dagelijks gebruikt, dan win je gewoon gigantisch op spelers die die mogelijkheden niet hebben.

Verder vind ik de sterkere held wel een toevoeging aan het spel, hierdoor krijgen namelijk minder goede spelers, of spelers die er minder tijd en energie in steken, in het begin een veel betere kans zich te verdedigen tegen farmers. Alleen je kunt een te groot voordeel pakken met items naar mijn inzien. Het kan zijn dat je dit voordeel voor bepaalde spelers wel prima vind, dat is je goed recht, maar als je dit voordeel voor de grootgoudverbruiker gaat ontkennen, dan heb je gewoon oogkleppen op.

Radagast, ik snap overigens niet zo waarom je zo schijnt te geilen op goede farminkomsten, farminkomsten zeggen helemaal niet zoveel. Ik kende lui die week in week uit #1 farmen stonden, door in elk dorp een 5k knuplegertje te bouwen, en hun dorpen allemaal 20 velden uit elkaar te leggen. Drie keer raden wat er gebeurde toen ze in oorlog kwamen.
    Laatst gewijzigd door wop : 06-03-2013 om 16:32
    <Iedland> Wop is iemand die overal en altijd propagandeert voor tolerantie en verdraagzaamheid
    <Iedland> Zo, nu heb ik wop beledigd

Gebruiker Bartic's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar krijgen we allemaal 4.2 te zien op het .nl domein?

Deze komt van de facebookpagina van travian.
    The start of the Tournament this year also brings great news for all of you! We have gathered your feedback, studied your propositions and inserted the most significant of them into the 4.2 version of Travian, which will start to be released in most countries with the start of the Tournament!

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

most countries != all countries.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

radagast
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wop Bekijk bericht
    Waar je niet omheen kunt is dat een kunstwerk op dat punt gelijk staat aan 10 kleine feesten of 2,5 grote feesten. Als je dat dagelijks gebruikt, dan win je gewoon gigantisch op spelers die die mogelijkheden niet hebben.

Radagast, ik snap overigens niet zo waarom je zo schijnt te geilen op goede farminkomsten, farminkomsten zeggen helemaal niet zoveel. Ik kende lui die week in week uit #1 farmen stonden, door in elk dorp een 5k knuplegertje te bouwen, en hun dorpen allemaal 20 velden uit elkaar te leggen. Drie keer raden wat er gebeurde toen ze in oorlog kwamen.
    Ach, 10 dorpen meer of minder door goud gaat toch het verschil niet maken. Als je evengoed feest als degene met al het goud (of beter feest) dan zal je maximaal een verschil van 5 dorpen krijgen.

En farmen, waarom ik daarop geil? Dat is toch logisch. Als ik 160 miljoen in een week farm en een dorpje produceert per week 3.5 miljoen, dan kun jij vast ook bedenken dat die paar dorpjes verschil geen ene reet boeien. Farmen op zich zegt natuurlijk niets, maar het schept wel veel mogelijkheden, omdat die grondstoffen lekker omgezet kunnen worden in leuke dingen (meerdere vegen, combi van vegen en def, grote barakken/stallen met trainer in meerdere dorpen, feesten, etc, etc, etc). Farmen is álles in dit spel als je je wilt onderscheiden.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door radagast Bekijk bericht
    Ach, 10 dorpen meer of minder door goud gaat toch het verschil niet maken. Als je evengoed feest als degene met al het goud (of beter feest) dan zal je maximaal een verschil van 5 dorpen krijgen.
    Kan makkelijk 10 dorpjes schelen hoor.....
    en met kleine feestjes heb je ongeveer 12 dorpjes nodig om een klein AD te laten draaien. (lvl 20, zonder grote barak/stal)
    Dus 1 extra dorpje dat volle bak kan trainen en farmen... (gerekend als germaan)
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker Orkaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door radagast Bekijk bericht
    Dit is de grootste lariekoek ooit. Kennelijk mis je de kwaliteiten om #1 te staan en ga je met je vinger maar wijzen naar de grote, boze goud gebruikers. Guess what, goud voegt geen farms toe, noch slacht het vijanden af, noch bouwt het een account op of plant het een account, dat zijn de spelkwaliteiten van de spelers op die accounts.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Wat jij zegt is lariekoek. Met goud koop je scrolls waardoor je een sterke held koopt waardoor je wel makkelijker vijanden afslacht, farmt en oases leegrooft. Dat heeft niets te maken met spelkwaliteiten.

FYI wop en ik stonden met nog 2 duals op 1 vanaf week 3 of zo, terwijl we vijf dagen na de serverstart begonnen. Op een T3.6 server dus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingslayer Bekijk bericht
    Kunstwerkjes mag je ook niet onderschatten. Vroeger was een goed cp-beheer een must. Nu kan je cp kopen als je wil.
    Klopt allemaal wel. Het begin kan je inderdaad kopen met scrolls e.d. voor je held. Feesten hoeft niet door schilderijen, bespaart je 21k, x3 voor een nieuw dorp. Weer 63k gs 'gekocht'. etc. Goud heeft in het begin een groot voordeel.
    Echter komt later in het spel wel spelinzicht e.d. naar boven, maar ook dit wordt weer tegengewerkt door de schilderijen, waardoor je (als je er veel goud in stopt) zo ver boven de anderen komt te staan, zoals al gezegd, door die 100k gs van een groot feest te besparen door een paar schilderijen..
    S2: 2010 - 2011 # Orkaan - HADES
    S6: 2011 - 2012 # Dux - SAW
    S2: 2011 - 2012 # Hamsterweken - O
    NLx: 2013 - 2013 # Howling Wolf - Nogges!
    S7: 2013 - 2014 # Prins Pils - Instinct

radagast
    Guest

Standaard

Een schilderij kost al snel 5/6 euro en voor dorpjes heb jr later al snel 100k CP nodig. Er zijn weinig mensen die in geval van slow 100-120 euro en in geval van speed 200-240 euro neerleggen voor een nieuw dorpje. Vroeger in de server is het goedkoper (op het moment dat je schilderijen precies 2500/5000 CP waard zijn), maar dan nog zijn bedragen hoog. Hoe eerder mensen schilderijen kopen, hoe minder cp je in hoeft te halen door goed te feesten. Al met al denk ik dat er 2/3 mensen per server zijn die zulke investeringen in schilderijen doen en vaak kun je juist die mensen wel bijhouden door goed te spelen. Als iemand een voorsprong van 10 dorpen heeft bij eindspel en dit puur door schilderijen dan denk ik dat die persoon minimaal 500eu eraan heeft besteed. En zeg nou eerlijk, dan sta je toch zwaar voor lul?

Regels voor berichten