Weergegeven resultaten: 1 tot 6 van 6

Discussie: Probleem met de oase's

Gebruiker

Standaard Probleem met de oase's

Hallo,

Ik heb even gekeken op het faq over hoe het zit met oase's veroveren. Waaruit het blijkt dat je met je dorp wat op niveau 10 zit alleen oase's kan veroveren die 3 velden of dichter bij liggen.
    Er leuk dat ik geen enkele oase zo dicht bij me heb liggen. Wat toch raar is voor mijn hoofddorp. Dus mijn vraag is of je wel met 4 velden een oase kan veroveren indien je geen oase's in je buurt heb liggen.

mvg

Gebruiker

Standaard

Nee dit is helaas niet mogelijk. Elke beschikbare oase moet binnen de 3 velden liggen van je dorp. Dit betekend dus 3 velden links, 3 velden rechts, 3 velden naar boven, 3 velden naar onder. Maar ook 3 velden schuinwaarts links-, rechtsomhoog en links-, rechtsonder.

Alle oases buiten dit gebied staan namelijk niet in je Heldenhof en kan je dus ook niet veroveren.

voor de complete overzicht en uitleg zie ook:
    Uitleg veroveren oases

Gebruiker

Standaard

Als je een heldenhof lvl 1 hebt kan je in dat heldenhof zelf zien welke oases beschikbaar voor dat dorp.
    Tevens kan je de dorpen die je sticht zo in plannen dat ze wel een boel oases kunnen overnemen.
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mindscape Bekijk bericht
    Hallo,

Ik heb even gekeken op het faq over hoe het zit met oase's veroveren. Waaruit het blijkt dat je met je dorp wat op niveau 10 zit alleen oase's kan veroveren die 3 velden of dichter bij liggen.
    Er leuk dat ik geen enkele oase zo dicht bij me heb liggen. Wat toch raar is voor mijn hoofddorp. Dus mijn vraag is of je wel met 4 velden een oase kan veroveren indien je geen oase's in je buurt heb liggen.

mvg
    'Hear' 'Hear' Voor dit opnieuw aangekaartte probleem van T4 en T3

Dit is waarom er ook zoiets als begin dorp planning bestaat. Het zal wel niet geheel volgens de regels zijn, maar als jou begin dorp in een droog gebied ligt, of gewoon niet perfect is, raad ik je aan gewoon een nieuwe account aan te maken.

Meestal ff een begin account om ~7 uur aanmaken zodat je een blik hebt op het veld en ontwikkeling bij kan houden. In het algemeen geld dat dorpen roteren om het nul punt (0,0). Natuurlijk is het kwadrant eerst en daarna afstand, afstand is x^2+y^2. kleinste afstand eerst, met een lichte afwijking. Heb nog nooit een afwijking groter dan ~20 gezien. dus misschien roteer het wel om (1,1).

Op deze manier kan je dus perfect je dorp plannen. Uiteraard komen alleen de lege 4-4-4-6 dorpen in aanmerking.

Alles voor die perfecte start je weet zelf, hoge dorp & oases dichtheid . Als je helemaal ver wil gaan check je ook van te voren die cropper.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 09-03-2013 om 01:25

Gebruiker Concentrix's schermafbeelding

Standaard

euhh interesseert mij enorm maar kan het in mensentaal??? Wil je een poging proberen aub...
    Ik heb tot dusver ook altijd heksentoeren moeten uithalen om goeie ligging te bereiken...
    ;{)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Concentrix Bekijk bericht
    euhh interesseert mij enorm maar kan het in mensentaal??? Wil je een poging proberen aub...
    Ik heb tot dusver ook altijd heksentoeren moeten uithalen om goeie ligging te bereiken...
    ;{)
    Ik zal een poging wagen alhoewel gewone mensentaal niet mij sterkste punt is.

Ieder dorp heeft een lengte tot het begin. Je dorp wordt geplaatst in het voorkeurs-kwadrant op een 4-4-4-6 vakje, met de dichtbij zijnde lengte tot het begin; met een klein afwijking.
    Deze lengte kan je berekenen met, Lengte^2 = x^2+y^2 Met x en y zijn de coördinaten van het dorp.

Om nu alvast een blik op de kaart te krijgen moet je een account aanmaken, ik zelf raad dit aan gewoon te doen en deze gelijk op delete te zetten, zodat je daar rustig op kan rond kijken. Dit werd bij mij altijd gedoogd.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 02-04-2013 om 15:56

Regels voor berichten