Weergegeven resultaten: 1 tot 3 van 3

Discussie: Na overgenomen te zijn, nieuw drop?

Gebruiker

Standaard Na overgenomen te zijn, nieuw drop?

Hoooi
    Even een vraagje, hij zal wellicht wel eerder zijn gevraagd maar kon niet vinden tenminste.

Simpel gezegd, nadat een dorp van mij is overgenomen kan ik dan met dezelfde cultuurpunten gelijk een nieuw dorp starten?

Ik zal even de situatie uitleggen:
    Wanneer dit kan, wil ik een dorp (nu nog hoofd dorp, maar daar kan/ga ik een ander dorp van maken) op offeren zodat ik een nieuwe kan starten 100 velden verder bij mijn andere dorpen en alliantie genoten (en kennissen). Maar stel ik heb dus 21000 cultuurpunten (=3 extra dropen, 4 totaal) ik offer één dorp op, dan heb ik er nog maar 3 en zou ik een nieuw dorp kunnen maken. Maar is dit in de praktijk ook zo?
    (Het gaat om een normale server x1)

Als ik het zo lees, denk ik: ja natuurlijk, maar zou fijn zijn als ik het toch even zeker weet.

Dus weet iemand het antwoord hoor ik het graag, en in ieder geval heel erg bedankt !!!

Gebruiker

Standaard

Beste Duane,

Cultuurpunten zijn bedoeld als beperking op het aantal dorpen dat een speler kan uitbreiden.
    Op Travian Answers staat een stukje over hoe cultuurpunten werken:
    http://t4.answers.travian.nl/index.p...=102#go2answer

Als een dorp overgenomen of kapotgeschoten wordt, komen de cultuurpunten weer vrij en kun je weer een nieuw dorp starten.
    Dus dit gaat niet van de 21000 cultuurpunten af die je nu hebt staan, want de cultuurpunten voor het dorp, dat overgenomen wordt, komen vrij (dus bij de 21000).

Wanneer je een dorp verliest, zullen er daarna minder cultuurpunten per dag worden geproduceerd.

Met vriendelijke groet,

Turbojohn - Support
    Laatst gewijzigd door Turbojohn : 27-01-2013 om 18:32

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk spreek ik liever niet van punten die "vrij" komen, alsof je het over de slotjes hebt in een Residentie/Paleis.
    Je hebt een x aantal CP nodig om een 7e dorp te stichten/over te nemen.
    Als er een dorp weggeschoten wordt, heb je nog maar 5 dorpen, ipv 6.
    Aangezien je er al 6 had, kan je meteen een nieuw dorp maken, want eenmaal gegenereerde CP raak je nooit kwijt.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Regels voor berichten