Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 tot 28 van 28

Discussie: gebande acc

Gebruiker

Standaard

De update die gaat komen is dat je dan z'n capatcha moet invullen bij het aanmaken van een account ( kortom zwaar kut want ik faal altijd met die dingen)

Des ondanks heb ik mij vroeger echt dood ge-ergert aan gebande account, die je oases bezet houden, of waar jij een cropper van wilde stelen.

Als je nu nog gemener bent gebruik je dit in het spel, als je op het randje van totale vernietiging staat, of het spel lam wilt leggen met een ww (iemand herinnerd zich een protest server?).

Stuur je een mailtje waarin je vriendelijk maar toch met veel krachttermen aan een multiehunter ed. vraagt of je geband kan worden. Mocht er niet gelijk een reactie komen, blijf dan vooral aanhouden en verwijs ook naar de foto's van de verjaardag je oma in een url met veel reclame van de bakker die de taart maakte.

Gegarandeerd succes, ga daarna in beroep en zeg dat je hond overleden was, of heel dat je in een slechte bui bent omdat je eitje verbrand was.

Zo houd je je ban flink aan, en zitten spelers vol frustratie om de ruimte die je op de kaart nog inneemt.

Want zeg nou zelf, wie wil er na een maand achterstand, alle straffen en veel meer ellende nou nog door spelen? Zelf al was je onterecht geband dan nog ben je screwed en stop je 99% van de gevallen.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 10-03-2013 om 01:47

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Tegenwoordig is een echt "onterechte" ban een geval van 1 op 1000.
    Bijna alles gaat tegenwoordig automatisch, en trust me: dan heb je echt wel wat uitgevroten.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Ammanurt's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is inderdaad meer dat er te weinig gebanned/voorkomen wordt. Ik zou verschrikkelijk blij zijn als er nu een captcha zou worden ingezet, dat had al veeel eerder gemoeten. Niet dat het genoeg gaat helpen, maar het is een eerste stap tegen botaccounts etc..
    Ammanurt, deimmerstonede, Asjemenou, Deadwood, Batsmuts. Mijn naam en dorpsnamen mogen altijd genoemd worden in rapportjes!

Met pensioen op het .nl domein vanwege T4.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ammanurt Bekijk bericht
    Het probleem is inderdaad meer dat er te weinig gebanned/voorkomen wordt. Ik zou verschrikkelijk blij zijn als er nu een captcha zou worden ingezet, dat had al veeel eerder gemoeten. Niet dat het genoeg gaat helpen, maar het is een eerste stap tegen botaccounts etc..
    Tja je hebt 2 verschillende soorten bot accounts,
    Mensen die een bot gebruiken
    Een bot die het gehele account opbouwt ( vanaf minuut 1) (als support cq pushing of verkoop van grondstoffen)

Metname het 2de gebeurt erg veel in Rusland, zeker aan het begin. (en wat andere Oost blok landen)

Daarnaast is de enige manier om een speler + bot nu tegen te houden inderdaad een captcha, maar dit bederft het spel plezier extreem. Als travian willekeurig mensen een captcha geeft dan luid het z'n eigen dood in. Alleen bij het aan maken van een account is dit een optie.

Er is gewoon niks tegen bots te doen, travian vind ze niet, kan het niet hard maken. De spelers zullen ze blijven gebruiken.

Kortom het was bij voorbaat een verloren strijd.
    Het huidig beleid van travian is zwijg hierover zodat niet nog meer mensen het te weten komen. Misschien houden we het zo binnen de perken ?????

Ik weet nog dat ik voor het eerst in aanraken er mee kwam ( toen meer dan 70% van de aanvallen geautomatiseerd was, voor de grote veeg, opeens meer dan 70% minder aanvallen) Toen adviseerde Spaanse speler ook mij deze te gebruiken zodat iedereen een snel overzicht had van elkaar binnen de ally. Ook kon je zorgen dat je niet dubbel farmde ed.
    Het was toen ongeveer verplicht een bot te gebruiken ( ook voor graan met WW's enzo)

Standaard

Binnen de perken is het allang niet meer. Soms vraag ik me af of er meer bots spelen op een server dan echte spelers

Ik ben het met je eens dat constant captcha's laten zien geen goed plan is, maar wellicht zou er door een MH groep gerichter gemikt kunnen worden op accounts die overduidelijk bots gebruiken of zouden kunnen gebruiken. Bij sommige spelers is het zó obvious (bijv. een alliantie van acounts met namen als ghdfslakdjljk die farmaanvallen versturen die overduidelijk door een bot zijn gedaan en in dienst staan van een of andere speler/spelersgroep) en toch wordt er vaak niks tegen gedaan, zelfs niet als je ze report. Als capaciteit van MH's het probleem is, neem er gewoon meer aan? Er is toch niks tegen een grote groep MH's als dat illegaal spel tegengaat? MultiHUNTER ben je toch? Hup hunten dan!

Een tijd geleden was er op T3 wel zo'n systeem dat, als je verdacht gedrag vertoonde, je een captcha liet zien. Daar werd op dit forum nog over gezegd dat het 100% waterdicht was, wat toen al aantoonbaar onjuist was, maar goed die kant zul je toch op de een of andere manier op moeten. Alleen bij registraties een captcha plaatsen is een grote stap vooruit en lost het automatisch accounts aanmaken op, maar het doet nog steeds niks tegen een speler die zelf een aantal accounts aanmaakt en die door bots laat besturen...
    Ammanurt, deimmerstonede, Asjemenou, Deadwood, Batsmuts. Mijn naam en dorpsnamen mogen altijd genoemd worden in rapportjes!

Gebruiker

Standaard

Ik heb het meer over de speler die niet overduidelijk een bot zijn.

Dus jij en ik zeg maar, maar waarvan de nachtduel een weekend weg is en jij nu zonder vervanger zit, of gewoon als je even geen zin hebt om te klikken.
    Het kleine ultra saaien farm werk te doen, scouten wat nog steeds niet kan via de goudclub, automatisch feesten. Ga zo maar even door.

Of gewoon het opbouwen van al je kleine dorpen automatiseren, Grondstoffen verdelen hiervoor, data importen en makkelijk vindbaar maken etc.

Deze bots zijn echt wel binnen de perken, anders lag het niveau gewoon zo veel hoger want dan was iedereen een stuk actiever.

Geloof mij als ik zeg dat geen enkel account, hoeveel duels je ook hebt 24/7 is, en als het wel zo is dan is het een bot. Maar tegenwoordig lijken deze levens echt, ook in inlog patroon enzo.

Ik weet nog dat ik met linkjes en een zgn. auto-clicker begon voor als ik weg was en perse iets wilde doen. Coördinaten op je scherm aangeven waarop in geklikt moest gaan worden, wat een gedoe was dat. Maar aangezien deze altijd éénmalig waren leken ze echt. Nu zijn bots een stuk geavanceerder.

Standaard

Tja, dat jij zo speelt. Ik gebruik geen bots die het spel voor me spelen, niemand dwingt je, pure zwakheid als je ze gebruikt. Ik schaar dat op dezelfde lijn als multiaccounten en een alliantie volproppen met persoonlijk deffers (is in de praktijk meestal sowieso ook multiaccounten). Ik gebruik bots niet, ook niet voor de saaie dingen zoals farmen en simmen (die saaie dingen doe ik domweg niet i.p.v een bot het te laten doen) en mijn accounts zijn heel vaak vrijwel 24/7 geweest.

Je zegt het nou juist goed: de bots die gebruikt worden op een wat meer casual manier vallen minder snel op en worden al door extreem veel mensen gebruikt. Je noemt zelf een voorbeeld waarbij je in een alliantie zat die tegen je zei dat je beter een bot kon gaan gebruiken omdat dat zo handig was. Noem je dat binnen de perken? Wat Travian daartegen moet doen is iets verzinnen, bijvoorbeeld een eigen Travian app of browser waarmee het spel gespeeld MOET worden. Dat moet dan natuurlijk wel net zo snel en handig werken als firefox, maar dan alleen voor Travian. En dan natuurlijk iets vergelijkbaars voor smartphones/tablets. Zo vreemd is dat niet, een groot spel als league of legends heeft ook zijn eigen inlogsysteem. Probeer daar maar eens een bot op aan te sluiten...

Eigenlijk zou ik daar ander spelverpestend gedoe bij willen tellen zoals goudgebruik, artifacts, hoog level graanvelden en überhaupt T4 als geheel, maar goed dat is toch allemaal net wat anders....En het is niet alsof TG daar iets tegen gaat doen.

Gebruiker

Standaard

Dat van die spaanse Bot gebruik was voor de grote veeg van de bots, zeker 6 jaar geleden.

Travian heeft al veel tegen de bots gedaan ( alleen zijn ze er nog gewoon, alleen geavanceerder), metname de goudclub is hier een reactie op, omdat heel veel mensen ook een bot gebruikte om mooie croppers te zoeken. Maar ook de farmlijst en automatisch wegsturen van troepen in je hoofddorp, en de bouwlijst functie zijn hier allemaal afgeleiden.

Goudclub was wat dat betreft zeker effectief tegen het grootschalig herrijzen van bot gebruik en heeft dit zeker vertraagt. En jij gaat mij niet wijs maken dat je vroeger alle graan velden langs ging om te kijken of er een mooie cropper zat. Je zocht dit ook gewoon op op internet, wat gebruikte die sites? Juist een bot.
    Even afgezien van analyser ed. site, waar de kans groot is dat jij die ook gebruikte.

En mijn punt was, zelf al speel je op een account met een flink team, dan nog vallen er soms gaten in het schema of gaat het vervelen na een tijdje. Of het is gewoon chill weer in heel Europa en iedereen ligt aan het strand.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 12-03-2013 om 15:23

Regels voor berichten