Weergegeven resultaten: 1 tot 7 van 7

Discussie: De nieuwe reputatie handleiding

Gebruiker RingRing's schermafbeelding

Post De nieuwe reputatie handleiding

Beste Forumgebruikertjes,

S3-Livius heeft al eens een Handleiding gemaakt voor Reputatie maar die is nogal outdated ivm de nieuwe forum- layout etc. Dus hier de nieuwe!
    (Ik gebruik dezelfde structuur als die van S3-Livius dus Props daarvoor)

1: Voor de nieuwe forumgebruikers, wat is reputatie nu precies?

Reputatie is iets wat je toebedeeld krijg door je mede-forumgebruikers wanneer je een accurate post maakt of een post maakt die in de mening van een derde goed is. Er worden drie soorten reputatie onderscheiden namelijk:

Neutrale Reputatie – Neutrale reputatie - Reputatie ontvangen van iemand die niet aan de voorwaarden voldoet om reputatie te kunnen geven. De voorwaarden zijn minimaal 10 reputatie en minimaal 50 posts.(Bedankt Koen)
    Positieve Reputatie – Dit is wat je nodig hebt om meer blokjes te krijgen. Het is een groen blokje zoals je hieronder kan zien. Dit kan alleen gegeven worden door iemand die zelf ook een Groen rep-blokje heeft.
    Negatieve Reputatie – Je kan alleen negatieve reputatie geven als je aan bepaalde voorwaarden voldoet (Weet iemand die voorwaarden? Laat het weten!)

2: Waar kan ik mijn reputatie vinden?

Klik als eerste op je gebruikersinstellingen waarna je bij je privé-berichten, abonnementen en andere dingen komt,

scroll in dit venster simpelweg naar beneden en je kan je reputatie zien.

3: Hoe geef ik reputatie?
    Dit doe je door op het Sterretje van andere gebruikers te klikken en te kiezen voor de optie "ik keur het goed". Daarna kan je ook commentaar geven op waarom je de gebruiker reputatie hebt gegeven.

4: Is het handig om naar reputatie op zoek te gaan?
    In den beginne absoluut niet! Je zal je eerst moeten aarden en een beetje bekendheid moeten scoren. Gekkigheid helpt maar is geen formule tot succes. Tracht als beginnende reputatie-geile forumgebruiker je gezonde verstand te gebruiken en antwoord in hele zinnen, met interpunctie en probeer niet hele domme dingen te roepen waar je geen verstand van hebt.

5: Ik heb ongeloveloos veel reputatie, ben ik nu een fabeltastische gebruiker waar iedereen van houdt?
    Zeker niet, het gros van het forum geeft geen bal om je gave reputatie en zal je er ook niet hoger of lager door inschatten. Enkel in de reputatie-kringen zal je bonuspunten scoren voor je hoge reputatie.

6: Wat bewijst een hoge reputatie dan?
    Eigenlijk niet zo gek veel, helemaal niks misschien zelfs? Je bent een actieve member op dit forum en je posts worden doorgaans gewaardeerd wat resulteert in een buitensporig hoge reputatie. Voor de rest heb je er maar weinig aan.

7: Hoe zie ik op een bericht wie en welke reputatie heb gekregen?
    Ga naar de post die je zelft hebt geplaast en ga met je muis pointer over de ster links onder. Daar komt dan een vakje tevoorschijn. Dit kan 2 dingen laten zien
    1) Aan dit bericht is geen reputatie toegekend. Je hebt momenteel XX reputatiepunt(en).
    2) Je reputatie bij dit bericht is 1034446.
    Commentaar op dit bericht
    good!good!
    n.v.t.

8. Hoeveel rep heb ik nodig voor het volgende blokje?

Well hier het antwoord in een simpel plaatje

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, dit is vooral voor de nieuwe forumgebruikers

mvg RingRing
    Laatst gewijzigd door RingRing : 07-01-2013 om 10:08
    Tournament server: Linblin
    ||oud s2 - Linblin[Camorra]|| s7 - Hertog ||oud- s2 - DUNCAN ||s7- Baazie75 (Pinda)||
    CAMMORA PER SEMPRE

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Negatieve Reputatie – Dit is niet meer van toepassing op dit forum omdat het disabled is. (Ik heb het erbij gezet omdat ze het mischien terugbrengen?)
    Ik kan gewoon negatieve reputatie geven, hoor...
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Inderdaad, als je zelf een grens hebt overschreden dan is dat gewoon mogelijk. Daarnaast hebben mensen met 0-10 berichten wel een groen blokje, maar kunnen zij zelf geen reputatie uitdelen.

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Dit kon beter:
    Neutrale Reputatie – Reputatie ontvangen van iemand met een grijd rep-blokje
    Neutrale reputatie - Reputatie ontvangen van iemand die niet aan de voorwaarden voldoet om reputatie te kunnen geven. De voorwaarden zijn minimaal 10 reputatie en minimaal 50 posts.
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker David | Attention's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de good!good! gegeven Ik verveelde me en vond de post wel leuk
    Ex-crew, wegens prive redenen moeten stoppen.
    „To his will all flesh succumbs, from his kingdom chaos comes.”
    Handleiding: Hoe maak je een handleiding? || Opdrachten & Belonigen Travian 4.2 (4.4)
    Opdrachten & Beloningen T4 || Dagelijkse opdrachten

Brouwer van dienst Kingslayer's schermafbeelding

Standaard

Het nieuwe reputatiesysteem is nog geen week oud en dit forumdeel wordt plots weer vanonder het stof gehaald, coincidence?

Ik ben een n00b! Een n00b zeg ik u!

Gebruiker RingRing's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingslayer Bekijk bericht
    Het nieuwe reputatiesysteem is nog geen week oud en dit forumdeel wordt plots weer vanonder het stof gehaald, coincidence?
    Als je dat denkt dan kijk je best ook eens snel naar het vragen gedeelte want nu worden vragen formeel beantwoord binnen de 5 seconden dat het wordt gepost XD
    Ik heb dit topic gemaakt omdat ik zelf voor infomatie zocht over the rep systeem, waar ik het kon vinden etc. En zag dat oude handleiding niet up to date was heb kerst vakantie dus tijd zat
    Tournament server: Linblin
    ||oud s2 - Linblin[Camorra]|| s7 - Hertog ||oud- s2 - DUNCAN ||s7- Baazie75 (Pinda)||
    CAMMORA PER SEMPRE

Soortgelijke discussies

1. De handleiding voor het maken van een handleiding
    By David | Attention in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 11-02-2012, 19:00
  2. Handleiding: Reputatie
    By Aepje in forum Travian Huiskamer
    Reacties: 46
    Laatste bericht: 01-02-2011, 06:54

Regels voor berichten