Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 11

Discussie: Spionage succesvol en niet ontdekt...

Gebruiker

Standaard Spionage succesvol en niet ontdekt...

Mensen een vraagje,

ik had mij altijd voorgesteld dat wanneer er scouts in een (te scouten) dorp staan, de spionage misschien wel lukt, maar niet onopgemerkt blijft. Dat wil zeggen, wanneer deze persoon minimaal 1 scout in ieder dorp heeft staan, er nooit onopgemerkt kan worden gescout...
    Ik kreeg zo net een rapport: http://travian-reports.net/nl/report/67076a04482
    In mij rapporten overzicht staat een spionage icoon met twee groene zwaardjes en de tekst "Spionage was succesvol en niet ontdekt"..

Kan mij iemand hier iets duidelijkheid over geven?

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Ik heb gezocht naar de exacte percentages die hiervoor staan maar helaas niets kunnen vinden.
    Wanneer de aanvallende partij komt scouten met een x% meer als de gescoute partij heeft staan aan scouts/verkenners/legati
    zal de scouting ongezien blijven.
    (volgens mij was dit 66% maar kan het dus niet met volledige zekerheid melden).

MVG
    sledge

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard

Een scoutaanval wordt opgemerkt door de verdediger, wanneer er minstens 1 van de aanvallende scouts sterft. Vind ik ergens ook wel logisch: die dode scout is gevonden door de verdediging. Dus volgens mij klopt dat percentageverhaal niet.

Hoe meer scouts de aanvaller stuurt en hoe hoger hun niveau in de smederij, hoe kleiner de kans dat de scoutaanval door de verdediger gezien wordt.
    Vanaf de eerste dag is 1 scout in je dorp al te weinig om een scoutaanval op te merken.
    http://travian.kirilloid.ru/log2.php?BQJCAAQIAMYA

Eigenlijk is 5 scouts dan een goed minimum.

Later in het spel, hebben mensen meer scouts. Soms duizenden of tienduizenden.
    Dan raad ik 50 - 100 scouts aan. Daarmee zul je de meeste scoutaanvallen zien.

In je hoofddorp, aanvalsdorp en andere belangrijke dorpen hoor je eigenlijk duizenden scouts te hebben staan. Niet alleen wil je zien wanneer je gescout wordt. Je wilt van deze dorpen niet dat de tegenstander weet hoeveel er staat.
    Een aanval krijgt te zien hoeveel er staat, zolang er minstens 1 scout terugkeert ("om verslag te doen")

Gebruiker

Standaard

vroeger was 50 scouts/dorp genoeg om een scoutaanval op te merken (meestal)
    Maar sedert de artefacten....
    Nouja als iemand met volledig geupgrade scouts komt met de unieke oogjes artefact en 10.000 scouts...

In je hoofddorp raak ik trouwens aan om zeker meer dan 2000 scouts neer te poten.
    Een echt scoutaccount raakt daar nog wel makkelijk door, maar over het algemeen hou je de meeste daar wel al mee tegen.
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

soort scouts speelt ook mee. romeinse scouts zijn best redelijk, dus heb je er minder van nodig.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the-bart Bekijk bericht
    soort scouts speelt ook mee. romeinse scouts zijn best redelijk, dus heb je er minder van nodig.
    En waar haal je deze onzin vandaan?

Je roept maar wat, want qua scout krachten zijn alle scouts gelijk, zowel aanvallend als verdedigend. Je haalt waarschijnlijk de muur-bonus door elkaar.

Mocht je dit serieus geloven onderbouw dit dan alsjeblief want ik geloof er geen barst van. (tenminste in T3.6 was dit zo, en nooit wat gelezen over een update noch gemerkt)

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    En waar haal je deze onzin vandaan?

Je roept maar wat, want qua scout krachten zijn alle scouts gelijk, zowel aanvallend als verdedigend. Je haalt waarschijnlijk de muur-bonus door elkaar.

Mocht je dit serieus geloven onderbouw dit dan alsjeblief want ik geloof er geen barst van. (tenminste in T3.6 was dit zo, en nooit wat gelezen over een update noch gemerkt)

ten eerste, niet meteen beginnen met zinnen als "waar haal je deze onzin vandaan".

ten tweede, kijk eens naar de def punten van de verschillende scouts. en gooi het eens in de simulator, 100 stuks, op level 20 en dan zie je wel het verschil.
    het kan zijn dat het veranderd is in T4, maar er is altijd verschil in sterkte geweest.

maar ik heb het even opgezocht. Dit omdat je er geen barst van geloofd en dus niets wilt aannemen van iemand die al heel wat jaren speelt. Ik denk dat jij dus nog nooit echt met scouts hebt gewerkt dus.

van het forum geplukt, en eens getest in praktijk enige tijd geleden.....
    Scouting is een hele aparte soort aanval. Er vallen nooit verliezen aan de verdedigende kant.
    Er wordt altijd gebruik gemaakt van de formule voor normale aanvallen, ook als de scouting op overval is ingesteld. De omvang correctie wordt niet gebruik bij scoutings, er wordt de standaard waarde 1,5 gebruikt.
    Scouts hebben een soort “scouting-sterkte”, die nergens is gedocumenteerd. Deze is 35 in de aanval en 20 in de verdediging (voor alle stammen hetzelfde). Er wordt natuurlijk rekening gehouden met moraal en upgrades. Hierdoor zijn Romeinse en Gallische scouts sterker als ze worden geüpgrade.
    Laatst gewijzigd door the-bart : 04-12-2012 om 21:28

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the-bart Bekijk bericht
    ten eerste, niet meteen beginnen met zinnen als "waar haal je deze onzin vandaan".

ten tweede, kijk eens naar de def punten van de verschillende scouts. en gooi het eens in de simulator, 100 stuks, op level 20 en dan zie je wel het verschil.
    het kan zijn dat het veranderd is in T4, maar er is altijd verschil in sterkte geweest.

maar ik heb het even opgezocht. Dit omdat je er geen barst van geloofd en dus niets wilt aannemen van iemand die al heel wat jaren speelt. Ik denk dat jij dus nog nooit echt met scouts hebt gewerkt dus.

van het forum geplukt, en eens getest in praktijk enige tijd geleden.....
    Scouting is een hele aparte soort aanval. Er vallen nooit verliezen aan de verdedigende kant.
    Er wordt altijd gebruik gemaakt van de formule voor normale aanvallen, ook als de scouting op overval is ingesteld. De omvang correctie wordt niet gebruik bij scoutings, er wordt de standaard waarde 1,5 gebruikt.
    Scouts hebben een soort “scouting-sterkte”, die nergens is gedocumenteerd. Deze is 35 in de aanval en 20 in de verdediging (voor alle stammen hetzelfde). Er wordt natuurlijk rekening gehouden met moraal en upgrades. Hierdoor zijn Romeinse en Gallische scouts sterker als ze worden geüpgrade.
    Ja en alleen als en indien ze worden geupgrade, verder niet. De basis sterkte is voor elke scout gelijk. De filosofie van travian hier achter is dat in het begin scouts qua sterkte en onkosten vergoeding evenwaardig zijn doordat het extra graan gebruik de snelheid ongeveer waard is.
    In een later stadium wordt dit licht gecompenseerd omdat germanen anders wel erg goedkope weinige etende scouts hebben.

Galliër en Romeinen's scouts zijn wel gelijk ook bij upgrades, hoe dit opgaat met de drinkplaats voor Romeinen tegenwoordig zou ik niet weten. Ik zelf ben er voorstander van om indien Romeinse scouts gebruik maken van de drinkplaats upgrade, ze te laten vallen onder het zelfde upgrade systeem als Germaanse scouts.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 15-12-2012 om 11:34

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Bij Drinkplaats lvl 10 eten de scouts van dat dorp nog maar 1 graan per uur, in dat dorp.
    Bij Drinkplaats lvl 15 eten de Equites Imperatoris van dat dorp nog maar 2 graan per uur, in dat dorp.
    Bij Drinkplaats lvl 20 eten de Equites Caesaris van dat dorp nog maar 3 graan per uur, in dat dorp.

Daarnaast verhoogt het de trainingssnelheid in de stallen.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Fire Hawk's schermafbeelding

Standaard

Er is eens iemand geweest met een heel uitgebreide berekening omtrent aanval/verdediging van scouts.

Kan me echter niet voor de geest halen of dat de juiste topic is (zie url) en of het op T4 van toepassing is.
    Ik kan me wel van vroeger herinneren dat je heel wat scouts nodig had wou je onopgemerkt blijven.

“Waking up to who you are requires letting go of who you imagine yourself to be.”
    - Alan Watts -

Regels voor berichten