Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 tot 14 van 14

Discussie: Uitspraak Teeven, terecht of onterecht?

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

MNL, Boon doelt erop dat je de inbreker hetzelfde moet behandelen zoals hij jou behandeld oid. Dat werd gezegd in dit topic.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker Boon's schermafbeelding

Standaard

Als er bij mij ingebroken zou worden, zou ik niet inzien waarom ik niet als eerste partij geweld zou mogen gebruiken? Dat is het punt waar we naar toe gaan volgens mij toch?
    Laatst gewijzigd door Boon : 07-10-2012 om 16:20
    Er zijn maar 2 mensen die zoiets als dit op touw hebben kunnen zetten... AciD, de sjamaan en Boon de spiegelmeester.

Gebruiker Candice's schermafbeelding

Standaard

De uitspraak van Teeven was een beetje kort door de bocht, maar nietemin wel duidelijk.
    Het is toch niet meer dan normaal dat je een inbreker eventueel met geweld uitschakeld.
    Die persoon heeft niks te zoeken in jou huis en het is belachelijk dat zulke personen
    nog rechten menen te hebben ook.
    En met die rechten bedoel ik dus dat ze je kunnen aanklagen wegens mishandeling.
    Die inbreker is fout en je hoort als mens het recht te hebben om in te grijpen.
    Je weet maar nooit wat de gevolgen zijn als je het niet doet.
    Nou ben ik iemand die meteen onder mijn bed zou duiken en zou wachten tot ik zeker weet
    dat die inbreker weg is, maar goed ik ben nu eenmaal een lafbek op dat punt.
    Maar ben dus wel van mening dat eigen rechter spelen in zo een geval moet kunnen.
    Zelfs als dat de dood van die inbreker zou betekenen.
    Uiteraard moet het niet zo zijn dat iedereen nu inbrekers gaat lopen afmaken, maar ach
    het zou wel afschrikwekkend kunnen werken.
    Ja sorry hoor, handen thuis van andermans eigendom en blijf weg uit andermans huis, tenzij
    je bent uitgenodigd. Maar dat spreekt vanzelf.

Gebruiker ToySoldier's schermafbeelding

Standaard

Sorry hoor, maar los van wat er wel of niet mag, als er bij mij iemand inbreekt mep ik hem neer tot hij naar buiten is of tot ik hem naar buiten kan werken. Bekijk het je lekker met je regels. HIJ is toch de wet aan et overtreden? HIJ wil bij mij inbreken, HIJ wil spullen van mij tot zichzelf toe eigenen, dan is het ook ZIJN verantwoordelijkheid als ik hem neer mep, wat de wet daar van vindt maakt mij niet uit.

Inbrekers die neergeslagen worden = risico van het 'vak'.

[Edit] En in Amerika slaat het sowieso nergens op, want daar hebben ze gewoon absurde wapenwetten en amendments die op oorlog slaan, letterlijk en figuurlijk. Zonder wapens iemand naar buiten werken in je EIGEN huis mag nooit veroordeeld worden.

Regels voor berichten