Pagina 99 van 119 EersteEerste ... 4989979899100101109 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 981 tot 990 van 1181

Discussie: Weerwolven Discussie Topic

Standaard

Kun je het dan niet beter realtime spelen?

Want als je een deadline hebt van 1 dag, is het belangrijk dat je meerdere keren per dag checked, zodat er daadwerkelijk mogelijkheid tot discussie is.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Om de 2 dagen kan ik ook updaten als je liever een middenweg zoekt, ben meestal wel stipt met deadlines.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Nog een idee wat bij me opkomt: geen contact over het spel buiten het topic om (uitzondering wolven en evt geliefden/andere rollen die bij elkaar horen)? Is mss lastig te controleren, maar zou misschien wel het topic actiever maken, wat het ook weer leuker maakt naar mijn idee. Bewijsbare rollen zijn dan ook niet meer zo sterk... Althans er ontstaat dan geen ondergrondse burgergroep. Idee voor een poll?

♥ ❤Alleen maar liefde ❤ ♥

Gebruiker

Standaard

Ik denk dat contact buiten topic/forum om erg lastig wordt aangezien er minimaal 25+ spelers op skype zitten. Waarvan ook nog eens 18 in een speciale WW groep (kan iedereen in, joinen staat vrij). Ben wel benieuwd wat anderen hun mening is.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Zou wel tof zijn vind ik, zeker met klassieke rolverdeling dan. Denk dat de rollen die nu worden gebruikt niet echt passen zonder contact buiten het topic.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Als we nu wel weer alles in het topic kwijt willen over het spel, vind ik dat prima.
    Ik kan me echter wel een tijd herinneren dat het met Pasevski en Cet Cool samen in één potje een regelrechte spam-bende werd.

Contact buiten het forum over het potje verbieden is niet na te leven, noch te controleren.

De deadlines, daar kan ik kort over zijn (haha): bij een 48 uur deadline, wil dat niet zeggen dat de update ook direct 48 uur later kan komen.
    Je hebt nou eenmaal met rollen te maken die pas na de deadline gaan spelen, die moet je ook de tijd geven om te reageren en te overleggen waar nodig.
    Zolang er nog steeds in ELK potje enkele mensen zijn die waarschuwingen krijgen voor het missen van een deadline van 48 uur, is het echt NIET verstandig om deze deadlines te verkorten naar bijv. 24 uur.
    36 uur is mogelijk, maar vaak onrealistisch vanwege werk en/of school. De excuusjes die regelmatig komen is "Oh, ik dacht dat het pas morgen was": dan is korter maken alleen maar een ramp.

@Dominique: ik snap je reactie niet helemaal wat betreft "Iemand erbij zetten die de rest accepteert"... van wat ik uit AciD's reactie lees, en waar ik het wel mee eens ben, is dat onze "opper-GM" status gegroeid is zoals we hem bekleedden, maar dat dit eigenlijk nooit de bedoeling is geweest, en wij (indien jullie akkoord geven) terug willen vallen naar hoe het was: "adviseren in rolverdelingen en coördinatie van spelleiders (wie leidt welk spel)". Wat dus betekent dat iedereen over alles meebeslist, behalve wanneer het een specifiek spel betreft: Dan is het de leider, met of zonder hulp van AciD of mijzelf... dan ben je ook direct van het probleem af dat "de leiding aangevuld moet worden", dat is dan al gebeurd, of beter gezegd: het begrip "leiding" is opgeheven, omdat iedereen beslist.

Wat de toegang voor het weerwolven account dan betreft: dat kan gewoon iemand zijn die hoe dan ook actief is en wilt meehelpen alle posts up to date te houden in het info topic.
    Daar hoeft, wat mij betreft, geen electie voor gehouden te worden zodat iedere speler het wel accepteert: daar is dan heel de functie niet meer naar.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Als we nu wel weer alles in het topic kwijt willen over het spel, vind ik dat prima.
    Ik kan me echter wel een tijd herinneren dat het met Pasevski en Cet Cool samen in één potje een regelrechte spam-bende werd.

Contact buiten het forum over het potje verbieden is niet na te leven, noch te controleren.

De deadlines, daar kan ik kort over zijn (haha): bij een 48 uur deadline, wil dat niet zeggen dat de update ook direct 48 uur later kan komen.
    Je hebt nou eenmaal met rollen te maken die pas na de deadline gaan spelen, die moet je ook de tijd geven om te reageren en te overleggen waar nodig.
    Zolang er nog steeds in ELK potje enkele mensen zijn die waarschuwingen krijgen voor het missen van een deadline van 48 uur, is het echt NIET verstandig om deze deadlines te verkorten naar bijv. 24 uur.
    36 uur is mogelijk, maar vaak onrealistisch vanwege werk en/of school. De excuusjes die regelmatig komen is "Oh, ik dacht dat het pas morgen was": dan is korter maken alleen maar een ramp.

@Dominique: ik snap je reactie niet helemaal wat betreft "Iemand erbij zetten die de rest accepteert"... van wat ik uit AciD's reactie lees, en waar ik het wel mee eens ben, is dat onze "opper-GM" status gegroeid is zoals we hem bekleedden, maar dat dit eigenlijk nooit de bedoeling is geweest, en wij (indien jullie akkoord geven) terug willen vallen naar hoe het was: "adviseren in rolverdelingen en coördinatie van spelleiders (wie leidt welk spel)". Wat dus betekent dat iedereen over alles meebeslist, behalve wanneer het een specifiek spel betreft: Dan is het de leider, met of zonder hulp van AciD of mijzelf... dan ben je ook direct van het probleem af dat "de leiding aangevuld moet worden", dat is dan al gebeurd, of beter gezegd: het begrip "leiding" is opgeheven, omdat iedereen beslist.

Wat de toegang voor het weerwolven account dan betreft: dat kan gewoon iemand zijn die hoe dan ook actief is en wilt meehelpen alle posts up to date te houden in het info topic.
    Daar hoeft, wat mij betreft, geen electie voor gehouden te worden zodat iedere speler het wel accepteert: daar is dan heel de functie niet meer naar.
    Muchacho, ik denk dat je het nog steeds niet begrijpt waar het nou om gaat. Acid had het goed verwoord en nou kom jij met zo'n reactie. Jullie zijn je, zoals Acid ook zegt, te veel als leiding gaan gedragen. Dit soort berichten van jou dragen hieraan bij.
    Het komt op mij heel defensief over, alsof je niemand tot jullie groep wil toelaten. "Als we alleen maar advies geven, dan hoeft er toch niemand bij?" Andersom kan ik daarom antwoorden "Als jullie alleen maar advies geven, is het toch niet erg als iemand anders erbij komt?" Waarom zouden per se jullie degenen moeten zijn die dat advies geven? (Nee, ik wil jullie niet weg. Ik vind alleen dat niet vast moet worden geklampt aan een bepaalde groep alleen omdat het zo heel lang is geweest.)

Of je het nou adviesorgaan of leider noemt, er blijft in mijn ogen een zekere macht/gezag aan verbonden. Voordat het advies van iemand geaccepteerd wordt, moeten mensen hem respecteren. Daarbij speelt wat mij betreft iets anders een rol. Jullie hebben altijd een bepaald standpunt ingenomen over hoe forumweerwolven hoort te zijn. (Bijv. Een ronde waarbij alleen overdag gepraat mocht worden, werd best fel afgekeurd.) Zelfs als jullie adviezen geven aan beginnende spelleiders, zullen jullie daarin een bepaald standpunt hebben in hoe de verdeling hoort te zijn. Daarin zijn jullie enigszins conservatief geweest, terwijl de groep die nu speelt ondertussen een andere groep is dan die x jaar terug speelde. Er zijn mensen bijgekomen en weggegaan. Ik vind het juist belangrijk dat er iemand bij komt die ook de mening van de huidige groep kan verwoorden en waar de groep ook vertrouwen in heeft dat hij hun mening meeneemt in de adviezen die hij geeft. Over niet alles kan gestemd worden. Een rolverdeling kan niet bij voorbaat besproken worden met iedereen. Daarom lijkt mij belangrijk dat er toch wat aanvulling komt, die een andere zienswijze kan geven.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Nee, je begrijpt mij nog steeds niet
    We staan open voor mensen erbij, maar ik zie niet in waarom dat speciaal iemand moet zijn 'waar de groep achter staat' : in principe (op de maagdelijke spelers na) heeft iedereen genoeg respect verdiend om zich er ook mee bezig te houden.

Wat betreft dat potje alleen overdag praten kan ik vrij kort in zijn: dat mondde uit in een IRC potje, dat spelen we hier niet.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 09-06-2015 om 08:21
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Jij ziet niet in waarom het een door de groep gerespecteerd persoon moet zijn en dan begrijp ik jou niet?
    Ik heb het uitgelegd, als je het nu nog niet snapt, weet ik niet wat ik nog moet zeggen zodat je het wel snapt.

Former Zeus AciD's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij gebruiken jullie te veel woorden voor wat je eigenlijk wil zeggen.

Muchacho en ik zijn in ieder geval van mening dat de beslissingen over hoe we weerwolven op t forum spelen (regels, nieuwe rollen, aanpassingen van rollen, en de rest) besloten kan worden door ons allemaal. Bijvoorbeeld door het discussie forum te gebruiken (ik zal een de loop van de dag een poll maken om te kijken of de meerderheid er ook zo over denkt).

Wat de hoofdspelleiders doen, bij nieuwe spelleiders bekijken of de rolverdeling speelbaar is en een lijstje bijhouden (op t forum, voor iedereen zichtbaar) wie zich gemeld heeft en welke ronde die gaat leiden (op volgorde van first come, first serve). Wat ons betreft hoeven daar dus geen verkiezingscampagnes voor gehouden te worden. Die gene die er tijd voor heeft en zin in heeft, kan zich gewoon melden. Tot nu toe is dat alleen Legioen. Als er meer mensen zijn die graag wat vaker een potje willen leiden, meld je dan gerust aan.
    Met pensioen - Vragen? Stuur een PM.

AciD locuta, causa finita

he who fights and runs away, can run away an other day

Pagina 99 van 119 EersteEerste ... 4989979899100101109 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Discussie topic spelregels
    By Exar Kun in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 07-03-2011, 14:24

Regels voor berichten