Pagina 64 van 119 EersteEerste ... 1454626364656674114 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 631 tot 640 van 1181

Discussie: Weerwolven Discussie Topic

Gebruiker

Standaard

Zoals bij een eerder potje ook al aangegeven, is het openbaar maken van nachtwaarschuwingen niet handig. (Heb dat ook al eerder ooit aangekaart). We hadden toen bij dat potje namelijk dat we bepaalde personen konden uitsluiten dat ze een bepaalde rol niet hadden en daardoor werd het toch een stuk makkelijker om te ontdekken wie nu welke rol heeft. Ik zou die nachtwaarschuwingen om die reden daarom ook niet openbaar maken...
    Laatst gewijzigd door Smutzski : 02-06-2014 om 09:08

♥ ❤Alleen maar liefde ❤ ♥

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCCFire Bekijk bericht
    Ik vind dat juist niet zo fijn.
    Zoals dat potje van Carthager, lijkt mij het niet fijn om elke nacht iets te moeten melden, ookal heb je geen nachtrol.

Ik doe gewoon: Heb je een nachtrol, dan meldt je je sowieso bij mij, ookal doe je niets. Als je geen nachtrol hebt, hoef je ook niets te zeggen. Heb je je nachtrol al verbruikt, hoef je ook niks te zeggen. Ben je een priester of beul, hoef je ook niets te zeggen, totdat je je actie doet...

Mensen hebben een leven. De meesten tenminste.
    Ik vind dat zo'n bagger excuus. "Mensen hebben een leven" je geeft je toch op voor een potje Weerwolven, of niet? In de algemene regels staat dat je minstens 1x per 24 uur op het forum moet kunnen kijken om een beetje mee te draaien met het spel. Dan is een korte "ik ben er" totaal niet teveel gevraagd 1x per 48-60 uur.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tosha Bekijk bericht
    Mjuh, een leven is wel veel gevraagd hea. Als we een leven zouden hebben, zouden we hier niet WWen. Dat ter zijde, hoe veel moeite is het om even een PM te sturen naar de gamemaster? Je hoeft geen essay te schrijven, een simpele "pook" voldoet al.
    Het is meer werk voor de spelleider dan de spelers, maar uiteindelijk vind ikzelf dat wel de eerlijkste variant.
    rAmen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smutzski Bekijk bericht
    Zoals bij een eerder potje ook al aangegeven, is het openbaar maken van nachtwaarschuwingen niet handig. (Heb dat ook al eerder ooit aangekaart). We hadden toen bij dat potje namelijk dat we bepaalde personen konden uitsluiten dat ze een bepaalde rol niet hadden en daardoor werd het toch een stuk makkelijker om te ontdekken wie nu welke rol heeft. Ik zou die nachtwaarschuwingen om die reden daarom ook niet openbaar maken...
    Die nachtwaarschuwingen kan je prima openbaar maken, met dien verstande dat IEDEREEN zich moet melden, nachtrol of niet. Daarmee zorg je dan dus ook dat daar geen conclusies uit getrokken kunnen worden wat betreft een nachtrol of niet. Met uitzonderingen van cruciale momenten waarin een actie wordt verwacht maar niet komt. Maar dat kan ook tactisch uitgespeeld worden door de echte roldrager die bewust een actie uitstelt omdat-ie verwacht dat er iemand niet actief is en zo de volgende lynch krijgt.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Ik vind het 's nachts melden onnodig. Dat kost spelleiders alleen maar tijd en mailbox is daardoor ook snel vol. Je kunt ook alleen de dagen tellen. Wie zijn nachtactie niet gebruikt benadeelt zijn team toch al.

2 keer dag = dood
    2 keer nacht = dood
    1 keer dag + 1 keer nacht = nog niet dood

Dit vind ik goed, maar ik vind ook dat de voorkeur is om iemand te vervangen, ipv te laten sterven.

En eigenlijk hoort inactiviteit gewoon niet voor te komen. Ik vind dat afgelopen rondes mensen te vaak inactief zijn geweest. Misschien moeten we gewoon doen 1 keer inactief = dood/vervanger.
    Leren mensen het snel genoeg af.

Gebruiker

Standaard

Oke Tosha en MNL, jullie winnen.
    1x per 24 uur is inderdaad prima te doen.

Verder ben ik het eens met Smutzski. Zo worden potjes minder interessant. Ik snap wel dat het hun eigen schuld dan is, maar ja. Ik zie ook gewoon geen enkele reden om het openbaar te maken. Wie wordt er beter van? Enige wat je weet is dat diegene er 's nachts niet was.

Als iemand 's nachts sterft, vertel ik natuurlijk wel of diegene is gestorven door een aanval of door inactiviteit, maar dat spreekt voor zich.

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht

Die nachtwaarschuwingen kan je prima openbaar maken, met dien verstande dat IEDEREEN zich moet melden, nachtrol of niet. Daarmee zorg je dan dus ook dat daar geen conclusies uit getrokken kunnen worden wat betreft een nachtrol of niet. Met uitzonderingen van cruciale momenten waarin een actie wordt verwacht maar niet komt. Maar dat kan ook tactisch uitgespeeld worden door de echte roldrager die bewust een actie uitstelt omdat-ie verwacht dat er iemand niet actief is en zo de volgende lynch krijgt.

Ik snap niet hoe mensen niet kunnen begrijpen wat ik bedoel.. ik zei het vorige keer, en nu nog steeds. Je kan conclusies trekken uit waarschuwingen, ik ga dat niet zeggen als dat niet zo is.

Zo is iemand bijvoorbeeld in een nacht opgesloten. Als je weet dat X een waarschuwing had in die nacht.. dan weet je dat X nooit die slotenmaker kan zijn geweest. Of als er een maanlichtwolf iets deed, dan weet je dat X geen maanlichtwolf is.. etc. etc. Oftewel, je kunt er WEL conclusies uithalen die zelfs soms cruciaal kunnen zijn later in het spel..

♥ ❤Alleen maar liefde ❤ ♥

Gebruiker blackheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smutzski Bekijk bericht
    Ik snap niet hoe mensen niet kunnen begrijpen wat ik bedoel.. ik zei het vorige keer, en nu nog steeds. Je kan conclusies trekken uit waarschuwingen, ik ga dat niet zeggen als dat niet zo is.

Zo is iemand bijvoorbeeld in een nacht opgesloten. Als je weet dat X een waarschuwing had in die nacht.. dan weet je dat X nooit die slotenmaker kan zijn geweest. Of als er een maanlichtwolf iets deed, dan weet je dat X geen maanlichtwolf is.. etc. etc. Oftewel, je kunt er WEL conclusies uithalen die zelfs soms cruciaal kunnen zijn later in het spel..
    Hier heb je zeker gelijk in Smutzki. Om het maar even ingame te zetten zodat de rest het hoop ik wel snapt.

Samenvatting: (na een nacht dus)

Smutzki is genezen door de heks
    muchacho NL krijgt een waarschuwing voor inactiviteit -> Muchacho kan dus nooit de heks zijn aangezien hij inactief was en de heks een actie heeft gedaan

Dus: zo kan je iets afleiden uit de inactiviteit wat dus niet de bedoeling is

P.s. met de slotenmaker kan dit alleen niet die wordt namelijk niet bekend gemaakt
    Slachtung, Slachtung, Slachtung Fiande!

Heerlijk Helder Je weet wel

Standaard

Mkay smutz, goed punt, daar had ik inderdaad niet bij stil gestaan dat het op die manier zou kunnen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
    en wie dat niet eert die schoppen we rot.
    John O'Mill

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Vriendelijk, doch verzoek aan de GM's om zonder overleg niet aan de rollen te knutselen.
    Dit verstoort de balans die de rol heeft en kan hem makkelijk overpowerd maken, en andere rollen onnodig nutteloos maken.

Overleg kan met AciD, Carthager en mijzelf, indien die niet meespelen in jouw potje.

Dan heb ik het niet over 1 of 2 bijlen/water/pendanten, maar over besteelbare rollen, branden van rollen, volgorde van rollen etc.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Dan moet overleg ook wel mogelijk zijn. Want het is best leuk om een beetje af te wisselen en te experimenteren. Een keer een iets andere regel kan best leuk zijn.
    En dit is geen persoonlijke aanval, maar ik vind niet dat jullie 3 alwetend zijn. Jullie hebben veel ervaring en er zullen zeker situaties zijn waarbij jullie direct zien dat een bepaalde regel niet goed is voor het spel. Maar ook jullie kunnen een keer een foute inschatting maken.
    Ook vind ik dat jullie open moeten staan voor nieuwe regels/rollen. Mijn persoonlijke ervaring is dat jullie daar toch vrij conservatief in zijn. "Zo is het altijd gedaan, dus zo moet het" Ik houd er zelf juist van om "outside the box" te denken en af en toe nieuwe dingen uit te proberen. Dat houdt het spel verrassend en afwisselend. 't Is geen ramp als een experiment een keer misgaat, want het is maar een spel. Dan weet je voor het vervolg dat het niet werkt. En dat is beter dan een inschatting van 3 mensen.

Ik speel ook vaak genoeg weerwolvenrondes waarbij ik bepaalde regels gewoon niet goed vind, maar dat die toch keer op keer gebruikt worden. We spelen dit spel meestal met 20 mensen of meer, niet iedereen zal dan tevreden zijn over de regels en rolverdeling.

Bijv: Ik vind de huidige versie van de slotenmaker ook absoluut geen verbetering. De rol is nu voor burgers veel sterker geworden. Hij is bewijsbaar geworden. Daardoor is er voor de wolven ook een rol minder om te kunnen claimen. En voor burgers een rol minder die uitgebreid getest hoeft te worden. Ook geeft dit het nadeel wat we in jouw ronde hebben gezien: Een heilige die normaal gesproken NIET gelyncht kan worden zolang hij water heeft, kan dat opeens wel.
    Ik vind dit dus duidelijk geen verbetering en ik weet dat diverse mensen dit met mij eens zijn. Waarom staat jouw mening zover boven die van anderen? We spelen allemaal dit spel en doel is toch dat zoveel mogelijk mensen daar plezier in hebben? Waarom, wanneer het in zo'n geval gewoon een kwestie is van verschillende meningen, is het jullie mening die 10 keer zwaarder wordt gewogen dan die van ieder ander? Het gaat hier niet om een regel waarbij de vraag is of het spel hierdoor nog speelbaar is, het gaat hier om persoonlijke voorkeuren.
    Ieder die nu de slotenmaker om een andere manier wil gebruiken, moet toestemming gebruiken, terwijl lange tijd een andere versie van de slotenmaker gebruikelijk was. Beide versies van slotenmaker zouden toch voor moeten kunnen komen, want beiden zijn speelbaar?

Ik heb ook een paar keer jullie mening gevraagd over mogelijk gewijzigde regels. Hierbij heb ik een aantal keer van een van jullie of van alledrie GEEN reactie gehad of pas heel laat. Ook op dit moment... ik heb een voorstel voor een rolverdeling... Ik heb nu na ruim een maand nog geen idee of ik mijn idee mag uitvoeren of niet. Ik wil ook gewoon graag weten of de rolverdeling die ik bedacht heb de prullenbak in moet en of ik moet nadenken over iets anders.

Ik denk dat ik namens vele spelleiders spreek, als ik zeg dat ik graag iets meer vrijheid wil mbt regels en rolverdelingen. Klein beetje meer ruimte, is dat nou zoveel gevraagd? Kan er niet gewoon af en toe een "experimentele ronde" komen om nieuwe regels uit te proberen, naast een "traditionele ronde"? Dan kunnen mensen die daar geen zin in hebben in rare regels, zich gewoon voor een traditionele ronde inschrijven. En hebben mensen de kans ook wat nieuwe dingen uit te proberen.

Ook krijg ik nu het gevoel dat jij commentaar hebt op iets wat gebeurd is in de ronde van MCCfire. Dit geeft ook een hint over jouw huidige rol en dat is voor die ronde niet goed.
    Wacht even tot de ronde voorbij is tot je kritiek geeft.
    Dat doe ik op dit moment ook met jouw ronde. Ik heb daar ook wel wat feedbackpuntjes, die ik graag wil noemen, maar ik wacht bewust tot jouw ronde voorbij is, zodat het dat spel niet verpest voor anderen.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 24-07-2014 om 19:48

Gebruiker BobDeBouwer's schermafbeelding

Standaard

Dominique wat doe je nu?
    Je weet dat je het nu tegen de oh zo machtige Muchaco hebt!
    Prins Pils - Chico de Lama - Doofenshmirtz.

Beste Nieuwkomer Award (2013/2014): Bob de bouwer

Pagina 64 van 119 EersteEerste ... 1454626364656674114 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Discussie topic spelregels
    By Exar Kun in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 07-03-2011, 13:24

Regels voor berichten