Pagina 30 van 119 EersteEerste ... 2028293031324080 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 tot 300 van 1181

Discussie: Weerwolven Discussie Topic

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht sowieso al dat het niet mocht.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
    Sorryy
    Had trouwens al eens eerder een wolf gedubbeld, nooit iets over gehoord.
    Klopt, ik zat in datzelfde wolvengroepje toen.
    Daarom keurde ik het goed.
    Stond helemaal niet stil bij het feit dat de verhouding dan wel erg krom gingen lopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wankie Bekijk bericht
    + het is aan de GM gevraagd of het mocht en hij gaf toestemming

Maar zo is het gelijk duidelijk
    Dat was ik, inderdaad, om bovenstaande reden
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Heilige Makreel's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat er voor de komende 3 rondes is volgepland. Dat kan veel goeds betekenen. Germania doe je best hé, jij gaat toch ronde 70 leiden?
    Stop je hoofd in de prullenbak en ruik je toekomst
    Fouten maken doe je niet expres, het is menselijk

Gebruiker Carthager's schermafbeelding

Standaard

Over de veranderingen in de rollen: Jullie zullen er helaas nog even op moeten wachten...

Ik hoop dat jullie er vertrouwen in hebben dat ik de regels, volgorde en andere zaken ondertussen wel een beetje ken

Groeten,
    Opoe Cart
    Oud-Stamgast van #AciD, waarin Kraken meedoet aan Wie is het?:
    <%Carthager> Kraken, nog een tip: HIJ IS ZWAAAAAAAAR N00B
    <%Kraken> MuchachoNL!
    <%Carthager> Nee... Gehaat door ongeveer iedereen in dit kanaal
    <%Kraken> tranqer?

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Weerwolven een geweldig spel en zat daarom even op internet rond te kijken naar mogelijke rollen. Heb er een aantal gevonden en zal deze hieronder vermelden.
    In totaal zijn het er 5. De eerste drie zijn burgers, de vierde een wolf en de vijfde een derde partij.
    Ben benieuwd welke rollen toevoegingen kunnen zijn. Gaarne uw mening uiten!

De Belleman

Eigenschappen:
    De Belleman kan éénmalig het dorp bijeenroepen en een nieuwe Burgemeesterverkiezing organiseren, de vorige burgemeester verliest dus zijn bm-kracht.
    Hij doet de oproep openlijk. Na zijn oproep schuiven alle komende deadlines op zodat er tijd voldoende is om te stemmen op de nieuwe bm. (de spelleider beslist hoe veel tijd). Er komt een extra topic voor de bm-stemmen. De lynch-stemmen vinden nog steeds plaats in het verhaaltopic.

Beperkingen:
    De belleman kan zelf niet verkozen worden. De oude BM kan wel herverkozen worden.
    Wanneer de stemming gelijk is is de stem van de oude BM doorslaggevend.

Tijd van de actie:
    De dag.

Gokker

Eigenschappen:
    De gokker kan gokken om WakkerDammers (WD) te verdienen. Deze WD kan hij gebruiken om bepaalde voorrechten te kopen.
    De gokker gokt op wie er de komende nacht gelunched wordt. Heeft hij het goed krijgt hij zijn WD dubbel terug, heeft hij het fout zijn de ingezette WD verloren, sterft er niemand krijgt hij zijn inzet terug.
    Ook kan de gokker zijn WD op de bank zetten, hierop krijgt hij elke nacht 20% rente, dit geld kan echter niet gebruikt worden om te gokken.
    De gokker start het spel met 2000 WD en kan de volgende dingen kopen:
    500 WD: Een dubbele stem bij de komende lynch.
    1000 WD: Bescherming voor de komende lynch.
    1000 WD: Bescherming voor de komende nacht.
    2000 WD: Drievoudige stem bij de komende lynch.
    5000 WD: Levensverzekering. (Dit houdt in dat hij éénmalig niet dood kan, ongeacht de wijze waarop zijn dood zou bewerkstelligd worden.)
    10000 WD: Doodsdrankje. (Dus iemand doodmaken met zijn drankje, soort heks)

Beperkingen:
    De gokker kan onbeperkt gokken. Hij kan dus ook in één nacht op meerdere spelers gokken.
    De gokker koopt zijn krachten 's nachts. Als hij dus extra stemmen of een bescherming tegen de lynch koopt, geldt deze kracht pas de speldag n¨¢dat hij de pm naar de spelleider gestuurd heeft. Ook het doodsdrankje kan hij zo pas een dag later inzetten.
    De bescherming tegen het eten door de weerwolven in de nacht is van toepassing in de nacht dat hij gekocht wordt. De levensverzekering is van toepassing vanaf de nacht dat hij gekocht wordt.
    De gokker kan elke kracht maximum 2 maal kopen.
    De gokker kan de krachten enkel voor zichzelf gebruiken.

Tijd van actie:
    De nacht.

Stalker

Eigenschappen:
    De stalker kan 2 keer in het spel een speler uitkiezen wie hij zal stalken die nacht. Als deze speler een actie uitvoert zal de stalker te horen krijgen dat zijn doelwit een actie uitgevoerd heeft.

Beperkingen:
    De stalker krijgt geen kanten/rollen te horen. Hij krijgt alleen een PM met daarin vermeld of zijn doelwit iets gedaan heeft.
    Als de stalker een wolf stalkt, dan is er een kans dat de stalker de eetactie van de wolven als actie ziet. Die kans wordt groter als er minder wolven zijn.
    Wanneer het doelwit 2 acties uitvoert (bijv heks die 2 drankjes gebruikt) krijgt hij te horen dat zijn doelwit een actie heeft gedaan (dus geen 2).
    Wanneer het doelwit van de stalker het wolvenslachtoffer is maar gered is krijgt de stalker te horen dat zijn doelwit gered is.

Tijd van de actie:
    De nacht

Leugenwolf

Eigenschappen:
    De leugenwolf is een weerwolf die zijn stem tot driemaal toe via PM aan de spelleider kan veranderen.
    Deze verandering van stem is dan natuurlijk niet zichtbaar voor de andere spelers.

Beperkingen:
    De leugenwolf kan per spel maximum drie maal van stem veranderen.

Tijd van actie:
    De dag.

Hacker

Eigenschappen:
    De hacker kan in een zelfgekozen nacht (vanaf de derde nacht) éénmalig de rollen van drie spelers door elkaar gooien.
    Bij deze wisseling wisselen de spelers wel van krachten, maar niet van groep. slechte spelers blijven dus slecht en goede spelers blijven goed. Hierdoor kan je dus bijvoorbeeld een goede speler met conversiekrachten bekomen, of een weerwolf met zienerkrachten...

Beperkingen:
    De hacker krijgt de rollen van de spelers niet te weten.
    De hacker kan dit maar éénmalig doen.
    De hacker kan geen extra rollen wisselen.
    De gehackte speler zal door de ziener/sjamaan/dorpsgek met zijn nieuwe rol gezien worden. Ook zal zijn nieuwe rol in het infotopic komen te staan als hij dood gaat.
    Wanneer één van de drie spelers sterft voor de hack plaatsvindt (volgorde van de nacht is hierin belangrijk) gaat de hack niet door, de hacker kan later opnieuw proberen.
    Indien een gehackte rol al eens opgebruikt was (bvb beul die al gebeult heeft) zal de nieuwe eigenaar van deze rol hem niet opnieuw kunnen gebruiken.

Tijd van actie:

De nacht (vanaf de derde nacht).

De Angsthaas. Die mág zich iedere nacht achter een andere speler verschuilen om zo te voorkomen dat de Weerwolven hem als volgend slachtoffer kunnen uitkiezen. Maar schuilt De Angsthaas achter een Weerwolf of een Weerwolven-slachtoffer schuilt, dan gaat hij onherroepelijk dood!

Tijd van actie:

De nacht
    Laatst gewijzigd door Pasevski : 28-05-2013 om 18:39
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker Heilige Makreel's schermafbeelding

Standaard

Wow, eigenlijk wel leuke toevoegingen. Alleen sommige rollen zoals de Hacker en Gokker zijn misschien te krachtig? Verder wel leuk
    Stop je hoofd in de prullenbak en ruik je toekomst
    Fouten maken doe je niet expres, het is menselijk

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Even voor de duidelijkheid: het opeten van een speler door de wolven is GEEN lunch.
    Ik weet niet wie dat verzonnen heeft, maar ik ga niet midden in de nacht lunchen... daarbij komt dat lunch wel erg verdacht dicht bij lynch ligt.
    Dus gaarne dit veranderen om verwarring te voorkomen.

Dan de rollen zelf:
    Bellenluider... extra topic voor de BM stemmen... I think not.
    Verder vind ik hem persoonlijk redelijk nutteloos, die rol.
    Als je zelf niet verkozen kan worden: waarom zou je dan herverkiezing willen tenzij het je geliefde betreft ofzo?

Gokker, wat is het doodsdrankje?
    We spelen zonder Adel in dit spel, dus dat deel klopt dan ook niet echt.
    Ben er geen fan van.

Stalker: ontzettend nutteloze rol, gezien de stalker alleen maar weet dat zijn target IETS gedaan heeft.
    Dat kan van alles zijn.

Leugenwolf: klinkt leuk, maar eigenlijk is het een verkapte fraudeur (is een bijrol).

Hacker: interessante rol, maar als derde partij: met wie moet hij/zij winnen?
    Daarbij: wat verwisselt hij nou, de rol of de actie-attributen?
    Het spreekt elkaar nogal tegen.
    Wat gebeurt er als hij een gewone weerwolf wisselt met een ziener en een moordenaar?
    Krijgt de moordenaar dan geen kracht terug als de ziener mag moorden en de weerwolf kan waarzeggen?

Denk dat dit wel een interessante rol is om verder uit te denken.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Dan de rollen zelf:
    Bellenluider... extra topic voor de BM stemmen... I think not.
    Verder vind ik hem persoonlijk redelijk nutteloos, die rol.
    Als je zelf niet verkozen kan worden: waarom zou je dan herverkiezing willen tenzij het je geliefde betreft ofzo?
    Ik vind de Bellenluider juist wel de leukste uit het rijtje. En Pasevski heeft deze rollen gewoon gekopieerd van een ander forum, vandaar dat er staat appart topic ect. Want op de meeste forums maken ze voor elke dag/stemming een nieuw topic. Dus daar moet je even doorheen lezen.
    Ik vind de rol zelf ook erg nuttig. Zeker in een later stadium. Soms is het zo dat je erachter komt dat de wolven de BM hebben, en dus een voordeel. De BM stem is nog wel eens doorslaggevend en dus vind ik het een positief idee dat deze functie een keer kan/moet doorgeven. Want op dit moment is de enige manier om een nieuwe BM te krijgen: De huidige BM doden.
    Eventueel zou je de bellenluider als bijrol kunnen instellen. Dan kan zowel een wolf als burger deze kracht gebruiken.
    Ik ben enorm voorstander van de BELLENLUIDER

Today, Tomorrow, TRAVIAN.
    Visit: www.riseofeurope.com

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik al zei, ik heb de teksten gekopieerd. Heb het woordje lunch veranderd en de stukjes over Adel weggehaald.

Maar over de stalker, zo kan je wel weten of een heilige een ketter of priester is. Dit omdat een priester `s nachts niets kan doen en een ketter kan eten.

Over de hacker.. lijkt mij duidelijk dat de attributen verwisseld worden.
    Wel is voor mij een raadsel hoe de hacker hierin staat. Hij krijgt blijkbaar ook een rol, maar als hij bij de drie rollen hoort die gewisseld worden, krijgt iemand dus zijn rol?
    Lijkt mij onwaarschijnlijk.. Misschien dat iemand hier een oplossing voor heeft?
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker Carthager's schermafbeelding

Standaard

Als ik kijk naar de rollen denk ik de volgende dingen:

-Bellenluider: Leuke rol, maar dan wel als bijrol zijnde, hoe Erikkie hem ook voorstelt. Al kan het ook wel als gewone rol. Bij mijn potjes zou hij dan sowieso bij de Bijrollen komen.

-Gokker: Ergens lijkt me dit best een leuke rol eigenlijk... Hij is wel enorm lastig om positief mee uit te komen... Maar ergens maakt dat hem ook wel erg leuk en uitdagend... Wanneer gebruik je je krachten en wanneer niet... Misschien moet voor hem de kans dat iemand sterft wel iets hoger gemaakt (Lees: meerdere wolvenpartijen, moordenaars...). Oja, geld het alleen maar op de aanval van de wolven, of ook voor gif? Of bijvoorbeeld wel voor het slachtoffer van een moordenaar, maar niet voor een gifmenger/heks?

-Stalker: Bij sommige spelleiders volledig nutteloos, bij sommige misschien wel praktisch... Maar het blijft een beetje een waarzegger-op-halve-kracht. En dan nog veel nuttelozer doordat hij zijn gave maar 2x kan gebruiken.

-Leugenwolf: Fraude/Alfawolf... Het is misschien dan wel ietsje anders omdat hij zijn stem veranderd en dus niet één toevoegd. En dat de medespelers het niet te horen krijgen...
    Ook hier zou ik een bijrol van maken: De Leugenaar. Ook sommige 3e partijen kunnen daar nut bij hebben... En zelfs de burgers in hele speciale gevallen!

-Hacker: Versterkte variant van de dorpsgek alleen dan volledig anders. Maar in de handen van de verkeerde kan deze rol veel te sterk zijn voor woorden. En ook wat Muchacho zegt: Voor derde partijen is deze rol wel echt een enorme spelbreker. Ben er niet een hele grote voorstander van.
    Oud-Stamgast van #AciD, waarin Kraken meedoet aan Wie is het?:
    <%Carthager> Kraken, nog een tip: HIJ IS ZWAAAAAAAAR N00B
    <%Kraken> MuchachoNL!
    <%Carthager> Nee... Gehaat door ongeveer iedereen in dit kanaal
    <%Kraken> tranqer?

Pagina 30 van 119 EersteEerste ... 2028293031324080 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Discussie topic spelregels
    By Exar Kun in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 07-03-2011, 14:24

Regels voor berichten