Pagina 2 van 119 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 1181

Discussie: Weerwolven Discussie Topic

Gebruiker Weerwolven's schermafbeelding

Standaard

Voor de (aankomende) spelleiders en de spelers: Er is voor een beter overzicht, in overleg met Cartagher, in de rol omschrijving een * toegevoegd aan de rollen die branden door het wijwater van de priester.
    Als een spelleider vrijheid heeft in het kiezen van de brandbaarheid of als de brandbaarheid van een rol verandert gedurende het spel (bijvoorbeeld een leerling of welp) is dit bij de rol vermeld.

- MuchachoNL

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Als "hoofd" spelleider wil ik even een vervelende trend aankaarten.

Sinds Pasevski en Cet Cool meedoen zijn het aantal posts in een potje Weerwolven meer dan 2x zoveel geworden.
    In Ronde 59 was alles nog aardig: 252 over de hele ronde (7+ nachten) waarbij ik de meeste had: 44 .
    Ronde 60: Pasevski deed mee, en had 100 posts voor zijn rekening wat natuurlijk reacties veroorzaakte: de nummer 2 had er 68... totaal posts: 519
    Ronde 61: Cet Cool kwam er bij, nog zo'n spamslet... een gedeelde eerste plaats samen met Pasevski: 98 posts voor beiden... totaal: 623 (!!!) posts.

We zitten in ronde 62 op dag 2 en we hebben gewoon al 254 posts.. nu staat Pasevski met 33 posts op plaats 2 voor de verandering, maar het is nog geen einde potje.

Ik wil je dus ook vriendelijk verzoeken, om samen met Cet Cool gewoon NIET op alles te reageren en eventueel dingen in PM bespreken...
    En meerdere quotes in 1 bericht wil ook nog wel eens helpen het post aantal terug te dringen.

Het is zeer vervelend voor ons om door al die spam van 6 pagina's te moeten worstelen voor de deadline van de spelleider.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 17-08-2012 om 22:10
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Weerwolven's schermafbeelding

Standaard

HELP! Ik ben dood! Wat nu?

In Weerwolven van Wakkerdam kennen we het fenomeen “dood gaan”. Maar wat houdt dat dood gaan nu eigenlijk in?

Je zult het misschien raar vinden, maar dode mensen kunnen niet praten. Dat is al zo sinds het begin der tijden. Op enkele magische uitzonderingen na is dit altijd zo geweest. In het Weerwolven van Wakkerdam kennen we één zo’n magische uitzondering. De dorpsidioot. Deze mag na zijn dood rustig verder spelen, zonder stemrecht dan. Al zal dat ook voorbij zijn als zijn dorpsoudste sterft.

Voor iedere ander geldt: Dood = dood en dead (wo)men don’t tell tales. Nu hebben we inderdaad toegestaan dat je één enkele afsluitpost mag plaatsen in het topic. Al merken we nu dat er niet helemaal begrepen wordt wat je in die afsluitende post mag. Daarom bij deze maar een aantal regels voor een afsluitende post:
    • De afsluitpost moet voor de volgende deadline na je sterven gepost zijn. Mocht je dag 2 sterven in de lynch, moet je afsluitende post dus voor het einde van de volgende nacht (nacht 3) gepost zijn.
    • De post mag geen enkele spelgerelateerde zaken bevatten. “Vertrouw [naam]” is ook al spelgerelateerd. Zelfs je rol in je afscheidspost betrekken is spelgerelateerd. Twijfel je of het spelgerelateerd is? Post het gewoon niet, niemand die er om kraait.
    • Je mag niet meer op het potje ingaan of vragen beantwoorden van andere spelers.
    • Alle forumregelementen zijn ook van toepassing op het Weerwolven van Wakkerdam. Zo ook: §2-2D beledigingen - Het beledigen van andere gebruikers is niet gewenst.
    • De post mag vooral geen beledigende tekst tegenover de spelleider bevatten. Mocht je ontevreden zijn over je rol: Volgende keer beter. De spelleider heeft een zo leuk mogelijk potje in elkaar proberen te zetten en daar horen nu eenmaal ook de minder leuke rollen bij.

Dit lijkt redelijk wat. Maar wat mag je dan wel:
    • Je groep succes wensen, zonder verdere personen te noemen.
    • Een beetje theatraal sterven. Al schrijf je een ellenlang verhaal. Zolang het maar 0,0 spelgerelateerde zaken bevat (dus ook je rol niet gebruiken).
    • Zwijgen. Zeer effectief, en zeer gewaardeerd. Zoals Ronan Keating ooit zong: ”You say it the best, When you say nothing at all”

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Aangezien misbruik van afsluitende posts zeer storend is voor zowel de spelleider als de doorgewinterde speler, zullen we ze vanaf nu ook zwaarder gaan bestraffen.

Nog een ander punt: Dit geldt dus ook voor de rollen die nog één actie kunnen uitvoeren na hun dood (b.v. Jager, het burgemeester-doorgeefschap of fraude). Dit mag niet overlegd worden! Je bent dood, dode mensen kunnen niet meer overleggen. Je kiest zelf een naam en geeft deze zo snel mogelijk door aan de spelleider (dit mag in sommige gevallen ook in het topic in je afsluitpost. Al blijft de redenatie daarachter voor jou zelf, dat komt niet in het topic!). Alle info die je kwijt wilt, speel je door voor je dood, niet meer erna.

Als we hier ons een beetje aan houden blijft het een stuk gezelliger en een stuk leuker voor de spelleiders. Onthoud: ”You say the best, When you say nothing at all”

Alvast bedankt,
    Carthager
    namens het Weerwolven-account en alle Spelleiders
    Laatst gewijzigd door Weerwolven : 04-09-2012 om 20:50

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Misschien een heel gek idee, maar is het niet leuk om er een rol bij te maken als in een wolf die naar de burgers geconverteerd kan worden? Dus eigenlijk het omgekeerde Zandmannetje.

Zomaar iets wat in mij op kwam..
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pasevski Bekijk bericht
    Misschien een heel gek idee, maar is het niet leuk om er een rol bij te maken als in een wolf die naar de burgers geconverteerd kan worden? Dus eigenlijk het omgekeerde Zandmannetje.

Zomaar iets wat in mij op kwam..
    Dan weten de burgers meteen wie de andere wolven zijn...

Sinds 05/04/2016 op Travianpensioen.
    Zireael

Gebruiker

Standaard

Aanvulling over het voorstel om een 'pauze' te nemen.
    Waarom zou je eigenlijk?
    School is weer begonnen, iedereen is terug van vakantie, dus ik vind het juist een idee om gewoon door te gaan. Care dat je niet op de 21 spelers komt, met 16 of 17 kun je ook leuke potjes maken.

Daarnaast, een pauze is zinloos. Denk je dat door die pauze ineens veel mensen meer actief worden?

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat er minder spelers zijn en die dan ook nog eens niet actief zijn geeft me wel het idee dat het allemaal niet zo interessant meer is.
    Mensen nemen een loopje met de regels, denken dat ze alles nog kunnen zeggen als ze dood zijn, of gebruiken het gebrek aan een update nog om spelinformatie te delen voor ze officieel dood verklaard worden.

Misschien is het wel handig om even geen nieuw spelletje meer op te starten om de vraag naar de spelletjes weer te verhogen.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Former Zeus AciD's schermafbeelding

Standaard

Nu een pauze houden lijkt me een beetje onzin. Mensen krijgen weer wat meer tijd, nu de vakantie voorbij is. En om nou na die enkele overtreding te zeggen dat mensen een loopje nemen met de regels, beetje erg overdreven. Inactiviteit werk je als spelleider deels zelf in de hand door traag te zijn, of dingen te gaan eisen die totaal niet nodig zijn. Ik noem het sturen van een pm gedurende de nacht als je geen nacht rol hebt etc.

Wat mij betreft zal er dan ook binnenkort weer een nieuw potje starten.
    Met pensioen - Vragen? Stuur een PM.

AciD locuta, causa finita

he who fights and runs away, can run away an other day

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Ik sluit me daarbij aan.
    Een pauze inlassen lijkt me niet nuttig
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andreas1530 Bekijk bericht
    Dan weten de burgers meteen wie de andere wolven zijn...
    True..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCCFire Bekijk bericht
    Aanvulling over het voorstel om een 'pauze' te nemen.
    Waarom zou je eigenlijk?
    School is weer begonnen, iedereen is terug van vakantie, dus ik vind het juist een idee om gewoon door te gaan. Care dat je niet op de 21 spelers komt, met 16 of 17 kun je ook leuke potjes maken.

Daarnaast, een pauze is zinloos. Denk je dat door die pauze ineens veel mensen meer actief worden?
    Mee eens. Denk dat het animo juist af zal nemen als er een stop komt.

Bovendien is een kleinere groep totaal niet erg en moet een spelleider wel actief zijn. Ook dat laatste helpt bij het actief blijven.
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Soortgelijke discussies

1. Discussie topic spelregels
    By Exar Kun in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 07-03-2011, 13:24

Regels voor berichten