En aangezien er nog meer rollen zijn die nogal een vrij onduidelijke omschrijving hebben, nog een rol waarvan ik denk dat deze flink aangescherpt kan worden.
Waarom? Omdat er altijd discussie is over wat er verstaan wordt onder negatieve effecten. Hierdoor:Beschermengel: De Beschermengel kan iedere nacht één persoon (inclusief zichzelf) beschermen tegen negatieve effecten, maar nooit tweemaal dezelfde persoon achter elkaar. De Game Master bepaalt of een effect negatief is.
a. heeft de spelleider geen houvast.
b. zijn er meerder interpretaties van de rol mogelijk, wat niet wenselijk is.
c. moeten spelers voor ieder scenario apart checken bij de spelleiding of de beschermengel een effect tegen gaat ja of nee.
Ook hierbij zou je een wat specifiekere omschrijving kunnen doen, want wat is voor een burger negatief: In mijn ogen zijn dat alle nachtacties die gedaan kunnen worden door een derde partij of wolvenpartij, of de dood. Daarom lijkt me een aanpassing naar de volgende omschrijving geen overbodige luxe.
Mochten er andere suggesties/verbeteringen/opmerkingen zijn, schroom niet en zet ze in dit topic. Ik stel voor deze discussie maximaal een week te laten duren, zodat er dan aan de hand van de reactie/discussie die er is ontstaan een beslissing genomen kan worden.Beschermengel: De Beschermengel kan iedere nacht één persoon (inclusief zichzelf) beschermen tegen de actie van de wolven of een derde partij, of tegen de dood. Hier zit echter wel een beperking aan, want de beschermengel mag nooit tweemaal dezelfde persoon achter elkaar beschermen.